Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Всичко за електрическите автомобили
zazomazo написа:xterminator написа:....масираните медийни кампании за дискредитиране на този тип задвижване, които идват от изток и леко надолу
Ако може да си малко по-конкретен, че аз поне не съм попадал на "масирани медийни кампании за дискредитиране" ...
Нещо линкче, видео..... да си подкрепиш твърдението. Че звучиш категорично, пък не си ми убедителен
Отвори си automedia.bg и поразцъкай малко надолу, в повечето популярни български и чуждестранни авто-журнали е същото...
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа:....
Отвори си automedia.bg и поразцъкай малко надолу, в повечето популярни български и чуждестранни авто-журнали е същото...
Както и очаквах си доста конкретен.....
Да погледна ли и в ПИК???
Звучиш ми като комсомолски секретар от 80-те години- надъхан и голословен.
П.С. Впрочем от първите десетина заглавия в препоръчаната automedia.bg ми излезе https://automedia.investor.bg/a/2-novini/56516-samsung-puska-chudovishtna-bateriya-koyato-bie-4-pati-segashnite
не ми звучи точно като дискредитиране на ел задвижването, ама кво ли разбирам аз
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Всичко за електрическите автомобили
carmanf1 написа:Не разбирам що е тва противопоставяне дизел с/у ел. в тази тема.
Кой квот му харесва, удовлетворява нуждите, и може да си позволи, това да си купува. Що трябва да има хейт с/у едните или другите.
Да, и аз се не се кефя на изтърбушените, тунинговани дараци, къде пушат кат комина на ТЕЦ-а, ама тва е друга тема, свързана с държавния контрол и ганЮвското самосъзнание, и манталитет.
При мен например, нещата са на периоди, зависи от работата ми.
Има периоди, в които например утре трябва да съм в Белград, следващия ден в Загреб, и след това в Будапеща.
Ми взимам дизела, щот с 1 резервоар минава ~1000km и грам не го мисля. Няма планиране, няма нищо.
Знам че няма грижи и с електричка да се направи това с правилно планиране, ама не искам да го мисля и това, в и без тва натовареното ми ежедневие - ама ще заредя ли на време, ама ще има ли свободна станция, ама ще работи ли тая станция, ама да не закъснея за срещата........
Имам периоди обаче, в които я отида до офиса, който ми е на 5км от вкъщи, я не. Я отида до софийския офис 1 път на 1-2 седмици, я не.
Та електричката ми е перфектна в този случай.
Та така, и двата типа задвижване са супер, според нуждите. Не виждам смисъл от хулене на едното или другото.
ПП. колегата, няколко страници назад, дето сравнява дърт 15г дизел, утрепан от бой, на 1/2 милион километра с нова електричка - малко чете евангелието, като дявола. Нека сравняваме ябълки с ябълки.
Чисто нов последен дизел с чисто нова електричка. Пък тогава да говорим за пушеци, батерии и др......
Противопоставят се, защото се наблюдава следната закономерност: асоциацията на любителите на отоплението на твърдо гориво, цепене, носене и подреждане на дърва и собствениците на печки масово се изхождат навсякъде отностно електрическите автомобили как са безмислени, тъпи и джендърски МПС-та, които след няколко месеца употреба трябва да им сменш батерията с нова за 50 000 лв, остравят те на пътя веднага щом завали сняг и мръзнеш и мизерстваш навсякъде, чакаш да се заредят на пътя по 5-6 часа, за да стигнеш до зададената дестинация, а те със своя дизелов апогей от Ренесанса минават 1450 км без да ядат, серат и спят, на топло са, уютно им е и евтинко.
Не съм видял обратното - електричари да ходят да дрискат под теми за дизелите, ако че стоят по 5 часа на ден по зарядните станции и се чудят кво да правят през тва време
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа:Не съм видял обратното - електричари да ходят да дрискат под теми за дизелите, ако че стоят по 5 часа на ден по зарядните станции и се чудят кво да правят през тва време
няма и да видиш... виждал ли си как някой дето не може да си събере парите обяснява на някой напред с материала как се правят пари? същата работа но с други "параметри".
малката политически некоректна истина е, че всеки един от тези с дизелите кара стари, евтини коли и просто няма пари за (хубава) електричка. и затова си намира оправдания защо не кара.. защото за българина е срамно да каже - не карам електричка щото нямам пари за такава...
казвал съм го и преди - ако имаш къде да зареждаш през нощта на домашни тарифи- един вид не живееш в панелка единственото оправдание е , че нямаш пари за електричка. ама както казах- това е срамно по нашите ширини и така.. въпреки, че ако живееш в панелка имаш други далече по- сериозни проблеми ама... друга тема.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Всичко за електрическите автомобили
zazomazo написа:xterminator написа:....
Отвори си automedia.bg и поразцъкай малко надолу, в повечето популярни български и чуждестранни авто-журнали е същото...
Както и очаквах си доста конкретен.....
Да погледна ли и в ПИК???
Звучиш ми като комсомолски секретар от 80-те години- надъхан и голословен.
П.С. Впрочем от първите десетина заглавия в препоръчаната automedia.bg ми излезе https://automedia.investor.bg/a/2-novini/56516-samsung-puska-chudovishtna-bateriya-koyato-bie-4-pati-segashnite
не ми звучи точно като дискредитиране на ел задвижването, ама кво ли разбирам аз
Ако искаш погледни и в ДРИС.
Прощавай, много исках, ама нямах желание специално да се постарая да ти предоставя синтезирано, в резюме, тук в коментар, личните си наблюдения в последната година чрез линкове. После може да поискаш да ти докажа, че земята не е плоска и пак да ме оприличш, че звуча като интимния ти партньор от 80-те години.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Малко да поясня какво съм имал предвид, че гледам няколко човека ме цитират вече и ме разбират грешно.
Говорих конкретно за динамиката на масовия модел 3, че не е нищо особено и не бива да се изтъква като някакво предимство. И дадох като пример че най-якия модел 3 перформанс има подобни времена 100-200 като 330д с хибрид или 335д с чип (карам и двете). Споменах и б58 за любителите на бензина, който също вади добра динамика и е на приемлива цена.
Никъде не съм споменал, че е по-добре да караш дизел, не съм мазохист, и аз не обичам да ми мирише, всеки път като паркирам натискам копчето за рециркулацията на въздуха.
Исках да кажа, че не бих си купил електричка заради динамиката.
Бих си купил заради простотата. Както каза колегата - няма какво да им се счупи - нямат вериги, лагери, маслени помпи, демпфери и т.н. С това твърдение съм съгласен. Въпреки че колегата го представя малко пресилено, щото е карал ф10, н57, х-драйв, който е запознат, знае, в моя случай е е90, м57, на задно... доста по-безпроблемно, не съм имал такива драми, нито съм пипал вериги, лагери или помпи, не е отварян мотора, раздатки нямам, единствено съм обслужил кутията... От 80к км я карам, в момента съм на 260к км, около 300к смятам да я разкарам, щото верно ще е време за вериги, а и ми омръзна.
Две коли гледам, споменавал съм вече в тая тема, нямат нищо общо помежду си на пръв поглед - мустанг гт след 2015 и модел 3. Общото за мен е, че не са модерните бмвта с кашкавалени лагери, вериги и раздатки, тоест няма да ми се налага да ремонтирам почти нищо. Другото общо е, че са около 50 хил лв в момента в мобилето.
Повече ми се кара мустанга, повече ми харесва на вид, карат ми се ръчни скорости щото вече не правя голям пробег годишно и не ми е досадно както преди, но ако направят бензина 3-4 лв или данъка е 1500 лв ще се откажа и ще взема теслата.
Теслата е по-практичния избор и ако продължава да излиза евтино зареждането вкъщи и една батерия кара поне 400 хил км (щото колата сигурно ще я взема на 100к), ще взема теслата. Но ако вдигнат тока и разхода спре да е толкова съблазнително изгоден и батерията трябва да се смени на 200к - изобщо няма да ги гледам и ще продължа да си смърдя на нафта, бензин или газ.
Говорих конкретно за динамиката на масовия модел 3, че не е нищо особено и не бива да се изтъква като някакво предимство. И дадох като пример че най-якия модел 3 перформанс има подобни времена 100-200 като 330д с хибрид или 335д с чип (карам и двете). Споменах и б58 за любителите на бензина, който също вади добра динамика и е на приемлива цена.
Никъде не съм споменал, че е по-добре да караш дизел, не съм мазохист, и аз не обичам да ми мирише, всеки път като паркирам натискам копчето за рециркулацията на въздуха.
Исках да кажа, че не бих си купил електричка заради динамиката.
Бих си купил заради простотата. Както каза колегата - няма какво да им се счупи - нямат вериги, лагери, маслени помпи, демпфери и т.н. С това твърдение съм съгласен. Въпреки че колегата го представя малко пресилено, щото е карал ф10, н57, х-драйв, който е запознат, знае, в моя случай е е90, м57, на задно... доста по-безпроблемно, не съм имал такива драми, нито съм пипал вериги, лагери или помпи, не е отварян мотора, раздатки нямам, единствено съм обслужил кутията... От 80к км я карам, в момента съм на 260к км, около 300к смятам да я разкарам, щото верно ще е време за вериги, а и ми омръзна.
Две коли гледам, споменавал съм вече в тая тема, нямат нищо общо помежду си на пръв поглед - мустанг гт след 2015 и модел 3. Общото за мен е, че не са модерните бмвта с кашкавалени лагери, вериги и раздатки, тоест няма да ми се налага да ремонтирам почти нищо. Другото общо е, че са около 50 хил лв в момента в мобилето.
Повече ми се кара мустанга, повече ми харесва на вид, карат ми се ръчни скорости щото вече не правя голям пробег годишно и не ми е досадно както преди, но ако направят бензина 3-4 лв или данъка е 1500 лв ще се откажа и ще взема теслата.
Теслата е по-практичния избор и ако продължава да излиза евтино зареждането вкъщи и една батерия кара поне 400 хил км (щото колата сигурно ще я взема на 100к), ще взема теслата. Но ако вдигнат тока и разхода спре да е толкова съблазнително изгоден и батерията трябва да се смени на 200к - изобщо няма да ги гледам и ще продължа да си смърдя на нафта, бензин или газ.
- barabqga
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Царево
- Пол: Мъж
Re: Всичко за електрическите автомобили
как бе, аз го казах назад в тематаalx написа:xterminator написа:Не съм видял обратното - електричари да ходят да дрискат под теми за дизелите, ако че стоят по 5 часа на ден по зарядните станции и се чудят кво да правят през тва време
няма и да видиш... виждал ли си как някой дето не може да си събере парите обяснява на някой напред с материала как се правят пари? същата работа но с други "параметри".
малката политически некоректна истина е, че всеки един от тези с дизелите кара стари, евтини коли и просто няма пари за (хубава) електричка. и затова си намира оправдания защо не кара.. защото за българина е срамно да каже - не карам електричка щото нямам пари за такава...
казвал съм го и преди - ако имаш къде да зареждаш през нощта на домашни тарифи- един вид не живееш в панелка единственото оправдание е , че нямаш пари за електричка. ама както казах- това е срамно по нашите ширини и така.. въпреки, че ако живееш в панелка имаш други далече по- сериозни проблеми ама... друга тема.
ако има електричка за 5хил лева ще карам, ама няма
затова дърто ДВГ
тоест нямам пари, но чак пък да ме е срам
Изпратено от моят moto g(8) power lite с помощта на Tapatalk
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 652
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Всичко за електрическите автомобили
zazomazo написа:In_Memoriam написа:Тежка секта
Те сектите в тая тема са две- едната про-, другата анти-.... и двете са еднакво надъхани и се опитват да вземат превес над опонентите
Аз пък съм посредата
И едното и другото си имат + и -
Като си говорим за стари дизели - на моя рейнджа с моето каране(149к по магистралата по километраж, което е около 139-40 реални по гпс), и после пак по максималното ограничение навсякъде +- 10км, еми рейнджа ми е ~650km ,засичано буквално хиляди пъти, това е и ако някой мисли че има проблем с автомобила мога да му изпратя фактури вече за около 10к само за поддръжка ,също така 20 годишния кенеф си е с катализатор нищо че е засилен на почти 300коня ....
Даже съм решил да взема тесла 3 под наем за един ден по някое време през април и да мина същия маршрут и да преценя дали ще ми върши работа за целта при положение че ще се зарежда 90% на външни станции, което не мисля че е проблем понеже имам на 5-6 минути пеша от вкъщи, но ще видим като я покарам и поизползвам малко
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 641
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа:Има доста масирана, целенасочена, дезинформативна кампания срещу електричките
Да бе то не беха медиини атаки, не беха забрани за електричките, не беха субсидии за ДВГ-та, не беха политически кампании с цел насърчаване на ползване на ДВГ-то. Ужас направо, Путин е виновен.
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Всичко за електрическите автомобили
За цепенето и носенето на дърва - някои го правят за кеф , нали сте виждали картинки на запалена камина ...Някои за кеф си карат и ДВГ автомобили - чували сте R6 , V8, V10 ,W12 ...Някои пият скъпи питиета , пушат скъпи пури , плющят готини мацки и т.н. .Какво общо има това с новата мобилност . Аз си представям така нещата - в двора едно IX5 до Z4 и до тях Х3 примерно ... , а и едно i3 за в града Скромно така , ама не сме всички милионери
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Всичко за електрическите автомобили
На целия свят е ясно, че сме бедни смотаняци, живеещи в третия свят! Лошото е, че това няма да се промени, просто защото...сме си такива! От друга страна, електричката не е толкова просто, ако изключим силовия тракт. Има доста сложни системи особено за охлаждането и т.н. Но!!! Ако някой си мисли, че електрониката, която управлява всичко това е проста, то трябва сериозно да се поинтересува по въпроса! И дори това да е относително така в момента, то това няма да е вечно, нали знаете? И не защото не могат да я направят, а защото не искат! Точно, както не искат и спряха да правят здрава 'механика'. Така че, слушайте какво ви говори колегата и който може, нека да се възползва от 'промоционалния период' на тази техника! Другите - кучета ги яли! Е, ясно е, че ще се развива и тази 'нова' техника, но... Какво да го мислим! Това са проблеми на 'първия свят'! Ние не сме там. Като станем, ще го мислим! Отивам да си подпра панелката да не падне, че тази нощ нещо се е наклонила...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Не знам за какъв промоционален период говориш ти и "колегата", но това което коментирате в момента е бета версия, бледо подобие на завършен продукт и тръшка в земята продукт, който е развиван 100 години.
Електрониката проста сложна, не е твой проблем, защото не е като да седиш и ти да я управляваш ръчно... и в същност е МНОГО ПО-МАЛКО от колкото в една кола с ДВГ.
Аз и преди го написах, буквално все едно тука пишат някакви time travelers дошли от миналото и още не могат да разберат колко се е променил света. Да всичките тези умения, които сте натрупали да ремонтирате
коли с ДВГ и си мислите, че са нещо уникално скоро ще са безполезни (и аз съм минал през това)... човек трудно се справя с промяната, но това е буквално живота.
Общо взето всички тия оправдания звучат като ел. техник, който е ремонтирал цял живот телевизори с кинескоп да обяснява как LCD телевизорите са боклуци и не ги правят както едно време и колко сложна била електрониката...
точно толкова нелепо и плоско (играта на думи е умишлена).
п.с. Мога и директни примери да дам... едно време за да се направи тракшън контрол е трябвало да има 2 дросела, един тон сензори, ел. моторчета, жила и не знам си какво. Сега е просто софтуер, който директно управлява електромотора и спирачките
Много сложно. Освен да храни майсторите, старият начин за правене на нещата, няма други предимства
Електрониката проста сложна, не е твой проблем, защото не е като да седиш и ти да я управляваш ръчно... и в същност е МНОГО ПО-МАЛКО от колкото в една кола с ДВГ.
Аз и преди го написах, буквално все едно тука пишат някакви time travelers дошли от миналото и още не могат да разберат колко се е променил света. Да всичките тези умения, които сте натрупали да ремонтирате
коли с ДВГ и си мислите, че са нещо уникално скоро ще са безполезни (и аз съм минал през това)... човек трудно се справя с промяната, но това е буквално живота.
Общо взето всички тия оправдания звучат като ел. техник, който е ремонтирал цял живот телевизори с кинескоп да обяснява как LCD телевизорите са боклуци и не ги правят както едно време и колко сложна била електрониката...
точно толкова нелепо и плоско (играта на думи е умишлена).
п.с. Мога и директни примери да дам... едно време за да се направи тракшън контрол е трябвало да има 2 дросела, един тон сензори, ел. моторчета, жила и не знам си какво. Сега е просто софтуер, който директно управлява електромотора и спирачките
Много сложно. Освен да храни майсторите, старият начин за правене на нещата, няма други предимства
Последна промяна steeN на 29 Мар 2024, 9:28, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Tenata
- младши ентусиаст
- Мнения: 662
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Всичко за електрическите автомобили
ildivvy написа:На целия свят е ясно, че сме бедни смотаняци, живеещи в третия свят! Лошото е, че това няма да се промени, просто защото...сме си такива! От друга страна, електричката не е толкова просто, ако изключим силовия тракт. Има доста сложни системи особено за охлаждането и т.н. Но!!! Ако някой си мисли, че електрониката, която управлява всичко това е проста, то трябва сериозно да се поинтересува по въпроса! И дори това да е относително така в момента, то това няма да е вечно, нали знаете? И не защото не могат да я направят, а защото не искат! Точно, както не искат и спряха да правят здрава 'механика'. Така че, слушайте какво ви говори колегата и който може, нека да се възползва от 'промоционалния период' на тази техника! Другите - кучета ги яли! Е, ясно е, че ще се развива и тази 'нова' техника, но... Какво да го мислим! Това са проблеми на 'първия свят'! Ние не сме там. Като станем, ще го мислим! Отивам да си подпра панелката да не падне, че тази нощ нещо се е наклонила...
Съгласен, все пак тука в тази тема са Гринйн Биг Бизнес Гайс.
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 641
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:Не знам за какъв промоционален период говориш ти и "колегата", но това което коментирате в момента е бета версия, бледо подобие на завършен продукт и тръшка в земята продукт, който е развиван 100 години.
Само ще те светна че електромотора е измислен преди ДВГ-то И не знам как точно го "тръшка в земята" след като след толкова пропаганда, субсидии, инвестиции, забрани и кво ли не пак не могат да изместят ДВГ-то. Даже съм сигурен че ако ги нямаше гореспоменатите неща, тая тема щеше да е погребана още преди години.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Какво точно ще ме светне някой, който от километри му личи, че вика майстор дори да му смени крушката у тях. Успех
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]