Интересни хоби проекти
Модератор: Общи модератори
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Интересни хоби проекти
Забавям се спрямо планираното, поради "независещи от мен обстоятелства"
, но не спирам, де
Още малко от кръжока по шлосерство "пречат ми ръцете"
Нещо не ме изкефи как седи зъбното колело "от две черупки" и врътнах ново - цяло, и с двойна монтажна шийка
Остава да махна волана и откъм таблото, и да го нанижа на кормилния прът. Но колкото и луфт да има (в сглобката към пръта), ще е абсолютно несъизмерим с тоя спрямо рейката долу
Който е... цял зъб така като гледам
Та да го сметна: 360° / 26 = 13.84° (размах)... (26 е броя зъби на голямото колело)
И като го умножа по предавателното число на зъбната предавка: 13.84° * 1.3 = 18°
Остава и да не го хвана тоя "малък" луфт с енкодера баси


Нанизах малкото зъбно колелце на оста на енкодера, наложих до кормилния прът и направих от картон шаблон за конзолка от 1.5мм алуминиева ламарина:

И тук малко от "кръжока" - на база шаблона - мерене, белязване, рязане, дупчене, пилене, огъване и т.н... само и само да се получи нещо прилично
А ъгъла на огъване съм го уцелил от първия път - странна работа
Утре - нанизване на колелцето на кормилния прът и захващане на конзолката към купето 




И тъкмо "като по поръчка" дойдоха и болтовете с калиброваната шийка за закрепване на актуатора отдолу. Клас на якост - 12.9
Таа... празно няма да има до края на седмицата
Уикенда трябва да сме готови




Още малко от кръжока по шлосерство "пречат ми ръцете"































Таа... празно няма да има до края на седмицата





"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Интересни хоби проекти
Предполагам вече сте засекли времената за обиколка в парка
Трябва и една лепенка 
Интересно ми е с толкова доработки няма ли да се счупи нещо, което е сток ?


Интересно ми е с толкова доработки няма ли да се счупи нещо, което е сток ?


- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Интересни хоби проекти
TNT написа:
Интересно ми е с толкова доработки няма ли да се счупи нещо, което е сток ?
Пътника


- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Интересни хоби проекти
Хах, това с лепенката ме кефи
Ааа, доскоро посещението на парка беше тема табу, понеже рейнджа на чирепа дори едвам стигаше само дотам
Но не и да се покара там, камоли пък да се върне на собствен ход
Сега, вече с новия акумулатор ще се види, но очаквам да е поне 2.5 часа на пълна газ (около 20км рейндж)
Промяна в максималната скорост няма да има 
Доработките са само "качествени", но не са "количествени"
Би трябвало да ги понесе
Там където има осезаема намеса, е добавения актуатор по завиването, който теоретично би могъл да "избие" оригиналните "шарнири", но той е, и софтуерно, и електро-механично ограничен, да не прави твърде голям ход
Другото е (както споменах на Енигмата), че подаването на газ, и по-лошо - спирането (даването назад), не са "омекотени" по никакъв начин в момента

Набиеш ли рязко джойстика 100% напред, моторите се изсилват рязко на пълна газ за 50-100 милисекунди и нищо не може да ги спре
Лошо става, ако както са на +100%, набиеш рязко джойстика на -100%
Тогава съм почти убеден, че ще се раздрънчат изронени зъби в оригиналните предавателните кутии... щото... всички зъбчатки са нЕкакви долни пластмаси
За юзър експириънса на детето пък няма и да отварям дума, ако някой го направи това
С две думи, в момента, се разчита на шАфьорсите умения и съвестта на родителя
Спартанщина пълна
И затова дистанционния контрол изначало няма да се тества от жена ми, ами именно аз ще го тествам, 'щото си познавам системата
Хубавото е, че "омекотяването" се прави лесно с десетина реда код, и мога да го направя и уикенда след като монтирам, та не е драма
И другото "хубаво" засега е, че "гумите" не са гумени, ами са пластмасария и те. И боксуват брутално
Та така, засега, се омекотява до известна степен целия механичен шок, който му готвя на тоя чиреп
Но съм твърдо решен, в даден момент да сложа хубави пневматични гумени "гуми"
И тогава "омекотяването" на торка е "must-have", както и диференциалното управление на двата мотора на колелата
В момента нямаме "електронен диференциал"... 'щото са пластмасови гумите и няма голяма нужда
Но и това не е проблем да се накоди бързичко
Хардуерът е заложен вече 


TNT написа:Предполагам вече сте засекли времената за обиколка в парка![]()
Ааа, доскоро посещението на парка беше тема табу, понеже рейнджа на чирепа дори едвам стигаше само дотам


Сега, вече с новия акумулатор ще се види, но очаквам да е поне 2.5 часа на пълна газ (около 20км рейндж)


TNT написа:Интересно ми е с толкова доработки няма ли да се счупи нещо, което е сток ?
Доработките са само "качествени", но не са "количествени"


Там където има осезаема намеса, е добавения актуатор по завиването, който теоретично би могъл да "избие" оригиналните "шарнири", но той е, и софтуерно, и електро-механично ограничен, да не прави твърде голям ход

Другото е (както споменах на Енигмата), че подаването на газ, и по-лошо - спирането (даването назад), не са "омекотени" по никакъв начин в момента


Набиеш ли рязко джойстика 100% напред, моторите се изсилват рязко на пълна газ за 50-100 милисекунди и нищо не може да ги спре





С две думи, в момента, се разчита на шАфьорсите умения и съвестта на родителя



Хубавото е, че "омекотяването" се прави лесно с десетина реда код, и мога да го направя и уикенда след като монтирам, та не е драма

И другото "хубаво" засега е, че "гумите" не са гумени, ами са пластмасария и те. И боксуват брутално




Но съм твърдо решен, в даден момент да сложа хубави пневматични гумени "гуми"





"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Интересни хоби проекти
Nickelback написа:Хахаа, подценявал си колегите отговорни по "търкалянето на веригите" ли?
Да, понякога се хващам, че не си давам сметка колко мисъл има и зад най-простите елементи, които ползваме в наше време.
Както беше казал някой, стигаме нависоко защото сме стъпили на раменете на гиганти

enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Интересни хоби проекти
Nickelback написа:И другото "хубаво" засега е, че "гумите" не са гумени, ами са пластмасария и те. И боксуват бруталноТа така, засега, се омекотява до известна степен целия механичен шок, който му готвя на тоя чиреп
![]()
![]()
![]()
Но съм твърдо решен, в даден момент да сложа хубави пневматични гумени "гуми"И тогава "омекотяването" на торка е "must-have", както и диференциалното управление на двата мотора на колелата
В момента нямаме "електронен диференциал"... 'щото са пластмасови гумите и няма голяма нужда
Но и това не е проблем да се накоди бързичко
Хардуерът е заложен вече
Значи да очакваме и торк-векторинг?

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Интересни хоби проекти
enigma написа:Както беше казал някой, стигаме нависоко защото сме стъпили на раменете на гиганти



dhtj написа:Значи да очакваме и торк-векторинг?
Хах, не е изключено



Между другото, ако детето не е на количката, очаквам туй чиреп да дрифти бая, чеее лека задница, заварен диф, рязък торк, пластмасови гуми...





Иначе днес работата ми спори доста, та преизпълних плана

Първо нанизах новото зъбно колелце на кормилния прът и го укрепих симетрично от долната страна с още една М3 шпилка дето си направих с контра-гайки (понеже нямам толкоз дълги М3 болтчета)


Естествения луфт в "кормилната кутия" можете да го видите в клипа, но да... около един зъб е, както казах


И... после се заех с монтажа на сервото



Подобно е захващането и към едната кормилна щанга

Между монтажните уши на сервото и профилите си резнах по една дебелостенна втулка, която да ограничава сервото да не подскача нагоре по оста на болтовете и да чука и да дразни. И сложих и по някоя и друга шайба да има

Омазах всичко в грес и стана чук - по-добре не съм си го и представял!

Утре остана да вържа оригиналните мотори към управляващия електронен блок, да попривържа някой и друг кабел иии... ще "взривявам"















"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Интересни хоби проекти
Това управление на гумите с актуатори ли си го направил
Слагаш на детето една седалка Рекаро с 3 точкови колани, една клетка срещу преобръщане , каска, ръкавици и го пускаш в парка.
Гарантирано ще те пуснат в някоя спортна новина по телевизията със заглавие "Новият Алонсо"

Слагаш на детето една седалка Рекаро с 3 точкови колани, една клетка срещу преобръщане , каска, ръкавици и го пускаш в парка.
Гарантирано ще те пуснат в някоя спортна новина по телевизията със заглавие "Новият Алонсо"

- preki
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 25.10.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320ci E46 Convertible
Re: Интересни хоби проекти


- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Интересни хоби проекти
Или ще ги хвърли в ужас, като децата почнат да им пилят на главата "искам и аз такава" 


- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Интересни хоби проекти
TNT написа:Или ще ги хвърли в ужас, като децата почнат да им пилят на главата "искам и аз такава"
"Искам такова", ама тоя "къстъм" ще струва малко повече, от на баща му дачията

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Интересни хоби проекти
Хах, да, най ми е тъжно за децата
Голяма атракция ще е за тях, а майки и бащи хич не ме вълнуват кой какво мисли и чувства 
Което дете е заслужило може да го повозим пък, все пак е двуместна джипката
Може и накое гадже за малкия да свалим пък, знае ли се 
Помня 90-те години ги имаше по парковете подобни колички, та деряха кожи... Веднъж-дваж да съм се возил на такова - голям кеф беше
Ооо, то 60% от проекта е посветен на тоя актуатор, явно не си гледал видеата назад
Да ти кажа хич не си далеч от истината
Цената на допълнителните компоненти дето съм накупил вероятно вече минава цената на самата джипка, не ща да го смятам
Ако си начисля и надниците дето съм прекарал да го натворя цялото това нещо... "конят е в реката" отдавна
И ъпдейта от днес - с две думи КАТАЛЯСАХ, но пък смогнах и навързах всичкия кабеляк, че даже го и привързах тук-там
Скапа се времето одеве, та се принудих да събирам цирка, иначе щях да продължа. Та едва снимах това видео 
Както се вижда, всичко баца плъг-ен-плей, както е запланувано изначало, и единствената ми грешка е, че като даваш команда за завиване, джипката завива на другата страна, спрямо желаната
Все такива "грешки" си пожелавам да правя. Бял кахър
Ще го оправя 
Само ще го калибрирам утре и отиваме да караме



Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


Което дете е заслужило може да го повозим пък, все пак е двуместна джипката


Помня 90-те години ги имаше по парковете подобни колички, та деряха кожи... Веднъж-дваж да съм се возил на такова - голям кеф беше

Е.Димитров написа:Това управление на гумите с актуатори ли си го направил![]()
Ооо, то 60% от проекта е посветен на тоя актуатор, явно не си гледал видеата назад

Е.Димитров написа:TNT написа:...
"Искам такова", ама тоя "къстъм" ще струва малко повече, от на баща му дачията
Да ти кажа хич не си далеч от истината

Цената на допълнителните компоненти дето съм накупил вероятно вече минава цената на самата джипка, не ща да го смятам

Ако си начисля и надниците дето съм прекарал да го натворя цялото това нещо... "конят е в реката" отдавна

И ъпдейта от днес - с две думи КАТАЛЯСАХ, но пък смогнах и навързах всичкия кабеляк, че даже го и привързах тук-там


Както се вижда, всичко баца плъг-ен-плей, както е запланувано изначало, и единствената ми грешка е, че като даваш команда за завиване, джипката завива на другата страна, спрямо желаната



Само ще го калибрирам утре и отиваме да караме




Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Интересни хоби проекти
Nickelback написа:Само ще го калибрирам утре и отиваме да караме
Айде,че лятото мина и горкото дете няма да има кога да му се радва от твойте ъпдейти.Зимата гo храни по малко да не земе да порасне много и догодина да му е малко...и язък за проекта

Последна промяна kiko на 03 Авг 2024, 15:56, променена общо 1 път
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Интересни хоби проекти
Ама вярно някаква модулация на газта трябва да вкараш, че като гледам как върти гумите като седне вътре и хване малко сцеплението ще си счупи врата тва дете от ускорението
Sent from my 2312DRA50G using Tapatalk

Sent from my 2312DRA50G using Tapatalk
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Интересни хоби проекти
И още един жокер - който е играл автомобилни игри с джойстик ще ти каже същото - трудно е да управляваш газ/спирачка и ляво/дясно едновременно с един пръст/един thumbstick. Хубаво е да ги разделиш по някакъв начин за по-прецизно управление.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани