България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:.....
Така, за неразбралите:
При ПТП със само материални щети, при наличие на валидни ГО и СУМПС на двамата водачи, при съгласие относно вината за инцидента, при липса на съмнения за употреба на алкохол и/или други вещества, при коректно попълнен двустранен протокол НЕ Е НЕОБХОДИМО обаждане нито към КАТ, нито към 112.
При изпълнение на описаното по-горе застрахователят на виновния няма как да откаже обезщетение

Това ,че застрахователят може да се опита да ви изпързаля е друга работа.
Това важи за застраховката ГО, ако пострадалият има застраховка КАСКО, тогава има и други условия....
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Едно време се звънеше, не знам кога, но го промениха, преди 3-4 месеца писахме с един и мои познати и те писаха за ПТП-та. Потвърждавам и аз от първо, второ и трето лице - не се звъни нито за номер, нито за да го имало. Звъниш ако другия го няма, ако оспорва вина, ако има ударени или някаква сериозна общинска или държавна собственост увредена ИЛИ ако имаш съмнения, че другия е неадекватен и искаш да го изшиеш, което си е редно.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- mirko0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320A
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Колегите преди мен са го обяснили кога се съставя двустранен протокол. Ако трябва да сме съвсем изчерпателни
от ЗДвП
Чл. 125. Службите за контрол на Министерството на вътрешните работи посещават задължително мястото на пътнотранспортното произшествие, когато:
1. при произшествието има убит или ранен човек;
2. произшествието е предизвикало задръстване на платното за движение;
3. в произшествието участва пътно превозно средство, което превозва опасен товар или товар, който се е разпилял на пътя и в резултат на това създава опасност за движението;
4. (отм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.)
5. (изм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г., в сила от 26.09.2017 г.) има съмнение, че участник в произшествието е с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда и/или е употребил наркотични вещества или техни аналози, или не притежава необходимите права за управление на моторно превозно средство;
6. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) произшествието е с участието на пътно превозно средство на Министерството на отбраната или на Българската армия, както и на съюзнически и/или чужди въоръжени сили, преминаващи през територията на Република България или пребиваващи на нея; в този случай се уведомява служба "Военна полиция" към министъра на отбраната;
7. (изм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) между участниците в произшествието има разногласие относно обстоятелствата, свързани с него;
8. (нова - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) произшествието е с един участник и моторното превозно средство не е в състояние да се придвижи на собствен ход поради причинените му от произшествието вреди.
И от НАРЕДБА № Iз-41 ОТ 12 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА ДОКУМЕНТИТЕ И РЕДА ЗА СЪСТАВЯНЕТО ИМ ПРИ ПЪТНОТРАНСПОРТНИ ПРОИЗШЕСТВИЯ И РЕДА ЗА ИНФОРМИРАНЕ МЕЖДУ МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ, КОМИСИЯТА ЗА ФИНАНСОВ НАДЗОР И ГАРАНЦИОННИЯ ФОНД
Чл. 5. (1) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2017 г.) Когато при произшествието са причинени само материални щети и между участниците в произшествието има съгласие относно обстоятелствата, свързани с него, те попълват своите данни в двустранен констативен протокол за ПТП - приложение № 3. Двустранен протокол не се попълва при условие, че има съмнение, че участник в произшествието е под въздействието на алкохол и/или наркотични вещества или техни аналози или не притежава необходимите права за управление на моторно превозно средство.
Чл. 6. Не се посещават от органите на МВР - "Пътна полиция", и не се съставят документи за:
1. (изм. и доп. - ДВ, бр. 19 от 2017 г.) повреди на моторно превозно средство (МПС), възникнали в резултат на природни бедствия;
2. пожар на МПС;
3. повреди на МПС, възникнали в паркирано състояние;
4. (доп. - ДВ, бр. 19 от 2017 г.) повреди на МПС, които не са причинени от друго ППС, освен когато повредите са причинени в резултат на пътнотранспортно произшествие с един участник и МПС не е в състояние да се придвижи на собствен ход;
5. повреди по стъклата на автомобила.
Поздрави
от ЗДвП
Чл. 125. Службите за контрол на Министерството на вътрешните работи посещават задължително мястото на пътнотранспортното произшествие, когато:
1. при произшествието има убит или ранен човек;
2. произшествието е предизвикало задръстване на платното за движение;
3. в произшествието участва пътно превозно средство, което превозва опасен товар или товар, който се е разпилял на пътя и в резултат на това създава опасност за движението;
4. (отм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.)
5. (изм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г., в сила от 26.09.2017 г.) има съмнение, че участник в произшествието е с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда и/или е употребил наркотични вещества или техни аналози, или не притежава необходимите права за управление на моторно превозно средство;
6. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) произшествието е с участието на пътно превозно средство на Министерството на отбраната или на Българската армия, както и на съюзнически и/или чужди въоръжени сили, преминаващи през територията на Република България или пребиваващи на нея; в този случай се уведомява служба "Военна полиция" към министъра на отбраната;
7. (изм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) между участниците в произшествието има разногласие относно обстоятелствата, свързани с него;
8. (нова - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) произшествието е с един участник и моторното превозно средство не е в състояние да се придвижи на собствен ход поради причинените му от произшествието вреди.
И от НАРЕДБА № Iз-41 ОТ 12 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА ДОКУМЕНТИТЕ И РЕДА ЗА СЪСТАВЯНЕТО ИМ ПРИ ПЪТНОТРАНСПОРТНИ ПРОИЗШЕСТВИЯ И РЕДА ЗА ИНФОРМИРАНЕ МЕЖДУ МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ, КОМИСИЯТА ЗА ФИНАНСОВ НАДЗОР И ГАРАНЦИОННИЯ ФОНД
Чл. 5. (1) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2017 г.) Когато при произшествието са причинени само материални щети и между участниците в произшествието има съгласие относно обстоятелствата, свързани с него, те попълват своите данни в двустранен констативен протокол за ПТП - приложение № 3. Двустранен протокол не се попълва при условие, че има съмнение, че участник в произшествието е под въздействието на алкохол и/или наркотични вещества или техни аналози или не притежава необходимите права за управление на моторно превозно средство.
Чл. 6. Не се посещават от органите на МВР - "Пътна полиция", и не се съставят документи за:
1. (изм. и доп. - ДВ, бр. 19 от 2017 г.) повреди на моторно превозно средство (МПС), възникнали в резултат на природни бедствия;
2. пожар на МПС;
3. повреди на МПС, възникнали в паркирано състояние;
4. (доп. - ДВ, бр. 19 от 2017 г.) повреди на МПС, които не са причинени от друго ППС, освен когато повредите са причинени в резултат на пътнотранспортно произшествие с един участник и МПС не е в състояние да се придвижи на собствен ход;
5. повреди по стъклата на автомобила.
Поздрави
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не знам за тази тема ли е или за морската , обаче по стечение на обстоятелствата този месец навъртях около 2300 км. в Гърция и полиция по пътя почти не видях
Като махнем патрулка на границата , на ТОЛ на магистралите чат-пат и някоя спряла пред полицейското в градовете , а ... и на ферибота ,... общото впечатление е , че полиция няма
А само от Маказа до Димитровград на едното прибиране преброих 6 /шест/ поста на полицията плюс два с камера
. Отделно че никой не кара с каска , по морските градчета колите си джъткат в пешеходните зони , спират си на забранено кой как свари ,а и пътищата им и знаците не бих казал , че са по добри от наште ...Еле пък за гладък асфалт , дето като капнат две капки дъжд колата качва 100 к.с. отгоре да не говорим 
Направо се чудя как са оцелели кат нация комшиите
п.п. Забелязах ,че румънците в Гърция не карат като Фитипалди , както карат в БГ




Направо се чудя как са оцелели кат нация комшиите

п.п. Забелязах ,че румънците в Гърция не карат като Фитипалди , както карат в БГ

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 715
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е то при нас всеки втори е под въздействие на алкохол/наркотици, демек ако си в ПТП и си трезвен, викай КАТ 

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
mr_petroff написа:п.п. Забелязах ,че румънците в Гърция не карат като Фитипалди , както карат в БГ
моя маршрут в гърция всеки път е до полуостровите... и всеки път има много румънци... и всеки път карат със 160-180
явно си гледал други румънци

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:mr_petroff написа:п.п. Забелязах ,че румънците в Гърция не карат като Фитипалди , както карат в БГ
моя маршрут в гърция всеки път е до полуостровите... и всеки път има много румънци... и всеки път карат със 160-180
явно си гледал други румънци
Може септември да идват по улегналите

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
mr_petroff написа:...
юни и първата седмица на септември ходих аз... нямаше разлика в румънците... все са най-шашави, а и им се връзвам и започвам да карам и аз с 30 над ограчението редовно

и аз полиция не виждам

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jorixa написа:Е то при нас всеки втори е под въздействие на алкохол/наркотици, демек ако си в ПТП и си трезвен, викай КАТ
Аз толко пияни шофьори колкото в северна гърция не съм виждал и преди 20 години по северозапада


- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Или имат някакъв доста кофти закон, който е лош ако те хванат пил, но ако удариш някой и си пил, сигурно е голяяяяямо дърво. Както на много места по света. Дървото ще е направо секвоя ако пострада човек със счупване или трайно увреждане.
А тука на 40-та секунда се вижда какво се случи и как едната бабка бутна другата с бастуна за да не я блъсне наркомана. Аз бях там, някъде на около 100 метра, но не можах да видя, само чух удара и ходих да снимам пораженията, тоя мина през легнал полицай сигурно с 80. Може да си представите от тях какво щеше да стане с бабата. Държа да кажа, че не просто никога не е имал книжка, той не може да кара изобщо. Давали са му там да се качва другите идиоти колкото да го научат как се сменят скорости. Върви и сам си говори понякога, не е конфликтен с хора, ама идиот. И наркоманът ми е клиент понякога, майка му, сестра му от която сви колата докато спят, двете баби също, после ми разправяха. Тоя лежа в Раднево два пъти май защото заради дрогата изкука, а беше нормално момче, цигане. Техните добри хора, тормози ги, сега май ще лежи защото имаше условна:
https://nova.bg/news/view/2024/09/20/47 ... %BA%D0%BE/
Просил и от полицаите пари чак в наглостта си. Там наистина има много хора и деца постоянно, но явно по това време бяха на училище. Три дена по-рано и щеше да е трагедия.
А тука на 40-та секунда се вижда какво се случи и как едната бабка бутна другата с бастуна за да не я блъсне наркомана. Аз бях там, някъде на около 100 метра, но не можах да видя, само чух удара и ходих да снимам пораженията, тоя мина през легнал полицай сигурно с 80. Може да си представите от тях какво щеше да стане с бабата. Държа да кажа, че не просто никога не е имал книжка, той не може да кара изобщо. Давали са му там да се качва другите идиоти колкото да го научат как се сменят скорости. Върви и сам си говори понякога, не е конфликтен с хора, ама идиот. И наркоманът ми е клиент понякога, майка му, сестра му от която сви колата докато спят, двете баби също, после ми разправяха. Тоя лежа в Раднево два пъти май защото заради дрогата изкука, а беше нормално момче, цигане. Техните добри хора, тормози ги, сега май ще лежи защото имаше условна:
https://nova.bg/news/view/2024/09/20/47 ... %BA%D0%BE/
Просил и от полицаите пари чак в наглостта си. Там наистина има много хора и деца постоянно, но явно по това време бяха на училище. Три дена по-рано и щеше да е трагедия.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://btvnovinite.bg/bulgaria/tezhka- ... nimki.html
Станах пряк свидел на тоз мазаляк ...
Абсолютен кретен, абсолютен . Летеше с тоя погреб и само късмета на не знам даже кой спаси чакащите . Това да видиш как някой излита от колата не е гледка за всеки .
Беше жив докато чакахме линейка която дойде адски бързо
И въпреки всичко ми идеше да му тегля една да си лежи там завинаги
Още ми става лошо като се сетя ........
Станах пряк свидел на тоз мазаляк ...
Абсолютен кретен, абсолютен . Летеше с тоя погреб и само късмета на не знам даже кой спаси чакащите . Това да видиш как някой излита от колата не е гледка за всеки .
Беше жив докато чакахме линейка която дойде адски бързо

И въпреки всичко ми идеше да му тегля една да си лежи там завинаги

Още ми става лошо като се сетя ........
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Поредната жертва на "хлъзгавият" асфалт и прекалено ниските позволени скорости предполагам. 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Баш .. .Винаги съм се чудел на хора шофиращи подобни коли и имащи ги за някакви "бързи" или не знам как
Кенеф с торсиони и теглово разпределение 80/20 ... Подскока беше ясен, само не разбрах за къде летеше
Добре че се нацели в тоя стълб еваси, че ако го нямаше щеше да стане грозно . Звука от удара ми е още пресен, заклевам се че е последният път в който отивам да помагам . Очаквах отдясно да е кайма - за щастие нямаше никой !

Кенеф с торсиони и теглово разпределение 80/20 ... Подскока беше ясен, само не разбрах за къде летеше



Добре че се нацели в тоя стълб еваси, че ако го нямаше щеше да стане грозно . Звука от удара ми е още пресен, заклевам се че е последният път в който отивам да помагам . Очаквах отдясно да е кайма - за щастие нямаше никой !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- DriftoMania
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 10.05.2010
- Мечтае да кара: F10 ///M5
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Снощи минах от там към 11 някъде, мазаляка беше страшен.
И въпреки гледката, кацналата кола, линейките, един чичо с в211ка ме засече гадно 30 метра след кръстовището без видима причина.
На следващия светофар пък един с 92-ка беше натиснал Дрифт моуд на обратния на Лукойла на Възкресение и Константин Величков, щеше да обере пилоните на бензиностанцията, че след втория камшик става тегаво.
После на Красна поляна една госпожа искаше да ми направи сандвич с един камион на чистотата, въпреки че булеварда напред във всички ленти беше празен и беше подала мигач за престрояване.
По-рано пък на Гурко преди Националния стадион един "колега" с Ф10-ка с фолирани предни прозорци насра като видя патрулка и от лява лента реши рязко да отбие вдясно. Междувременно осъзна, че може да ме ползва като щит за патрулката и бясно ляво-дясно се изравни с мен, подминахме ченгетата и пак от крайна лява лента направи десен на светофара. След двойно засичане някак си не ми беше колегиално да го пусна от лява лента да завие надясно, което много го ядоса, изкара всички сажди, за да може следващия светофар да ни хване едновременно..
Нощна София е по-лоша за каране от дневна, честно. От няколко години избягвам основно бул. България вечер и нощем, особено лятото, но и по останалите булеварди е някакъв бесен сървайвър.
И въпреки гледката, кацналата кола, линейките, един чичо с в211ка ме засече гадно 30 метра след кръстовището без видима причина.
На следващия светофар пък един с 92-ка беше натиснал Дрифт моуд на обратния на Лукойла на Възкресение и Константин Величков, щеше да обере пилоните на бензиностанцията, че след втория камшик става тегаво.
После на Красна поляна една госпожа искаше да ми направи сандвич с един камион на чистотата, въпреки че булеварда напред във всички ленти беше празен и беше подала мигач за престрояване.

По-рано пък на Гурко преди Националния стадион един "колега" с Ф10-ка с фолирани предни прозорци насра като видя патрулка и от лява лента реши рязко да отбие вдясно. Междувременно осъзна, че може да ме ползва като щит за патрулката и бясно ляво-дясно се изравни с мен, подминахме ченгетата и пак от крайна лява лента направи десен на светофара. След двойно засичане някак си не ми беше колегиално да го пусна от лява лента да завие надясно, което много го ядоса, изкара всички сажди, за да може следващия светофар да ни хване едновременно..
Нощна София е по-лоша за каране от дневна, честно. От няколко години избягвам основно бул. България вечер и нощем, особено лятото, но и по останалите булеварди е някакъв бесен сървайвър.

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ивчо написа:...
тръпки ме побиват като чета...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity