Новите ГТП стикери
Модератор: Общи модератори
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Новите ГТП стикери
alx написа:...
Един приятел в софето кара Събърбан...
не отговаря на емисиите, защото колата си е Американска, на пункта му казали, че и други американски коли не отговарят, ама минават.
Няма проблем

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Новите ГТП стикери
Значи като спре да минава дизела преглед ще чакам батко alx да ми прати един койот от щатите 

Re: Новите ГТП стикери
Ето линк за проверка на валидността на ГТП: ГТП проверка по регистрационен номер
Гледам за новата ми кола, че няма Еко категория, прегледът е за 3 години.
Ще получа ли честити за преминаване през "жълтите"?
Гледам за новата ми кола, че няма Еко категория, прегледът е за 3 години.
Ще получа ли честити за преминаване през "жълтите"?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Новите ГТП стикери
Колата ти е нова ,ще получиш Еко стикер след 3 години .Единствените коли минаващи ГТП новорегистрирани са тези за обществен транспорт.Не няма да получиш честитка,КАТ и общините имат връзка ,в крайна сметка тря са пълни дебили да глобят чисто нова кола 

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Новите ГТП стикери
Моджо написа:host написа:steeN написа:host написа:едно едва едва долувимо придърпване от 1500 до 2000 оборота - но и миналата година го имаше и си мина колата без дерт
Проблемът:
- двигател m52 един ванос
- придърпване при слабо настиснат педал на газта (или едва едва поддръжане на скоростта) в диапазона 1500-2000 оборота
Идея нямам моя М52 с ванос ли е е или без /е46/ това придърпване го имаше и при мен, но сякаш не е точно същото. Присецване по-скоро когато карам дълго с една скорост и изведнъж натисна или понякога просто така си в движение. Правеше го много рядко. Примерно София - Гърция и обратно макс 3 пъти да го направи.
набедени по четене от форума бяха много неща, майсторо се изхили /който си е спец по бмв/и каза стъпково моторче или там както му се вика - МПХ. Което движи дросела.
И готово, не го прави вече или е веднъж на 100 години.
А точно това не виждам да сте го заподозряли.
По спомен имаше и по-евтини, ама аз си зех от "скъпото".
относно ГТП-то
- 6 нови свещи, в свещ цилиндър 3 беше текло бая масло от гарнитурата на капака, смених гумичките на гарнитурата колкото да изкара седмица , всички свещи бяха работили прилично (според мен)
- след консултация с човек доста наясно с тия мотори се оказа че "клапана" за бензиновите пари е проблемен ( отдавна беше изолиран с цел да няма паразитен въздух след дебитомера уж да се хване от къде е проблема, но самият клапан ако не е вързан или е свързан, но не е изправен ) колата не записва дългосрочни и краткосрочни адаптации , снабдих се с нов клапан само (без филтъра с активен въздух, те са изцяло отделни) ... свързах го ... и повече няма придърпване
колата си отиде на ГТП, специално останах на входа на гараж да видя дали няма "специфични" неща за да мине кола... само като отидох ми казаха да не я гася , седя 15мин да си изчакам реда запалена (пътувал съм до там 20на минути, че е в друг край на Пловдив от къдеот работя) вкараха си я колата , провериха й светлини, спирачки, закачиха си й сондата в ауспуха, сложиха си уреда за отичитане на обороти и температура ... мериха си я на празен ход и на почти 3000 оборота ... и системата си върна че колата минава същата категория като миналата година
?!
според мен колата просто не е работила изправно заради теча на масло в свещ 3 и това че тоя клапан не е работил изправно (въпреки че вакуум маркуча към колектора е затапен)
та , явно аз съм си виновен и правилно е вадила кофти резултати над норма спрямо миналата година
____________
номер на клапана по БМВ - 13901744150
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Новите ГТП стикери
host написа:Моджо написа:host написа:steeN написа:host написа:едно едва едва долувимо придърпване от 1500 до 2000 оборота - но и миналата година го имаше и си мина колата без дерт
Проблемът:
- двигател m52 един ванос
- придърпване при слабо настиснат педал на газта (или едва едва поддръжане на скоростта) в диапазона 1500-2000 оборота
Идея нямам моя М52 с ванос ли е е или без /е46/ това придърпване го имаше и при мен, но сякаш не е точно същото. Присецване по-скоро когато карам дълго с една скорост и изведнъж натисна или понякога просто така си в движение. Правеше го много рядко. Примерно София - Гърция и обратно макс 3 пъти да го направи.
набедени по четене от форума бяха много неща, майсторо се изхили /който си е спец по бмв/и каза стъпково моторче или там както му се вика - МПХ. Което движи дросела.
И готово, не го прави вече или е веднъж на 100 години.
А точно това не виждам да сте го заподозряли.
По спомен имаше и по-евтини, ама аз си зех от "скъпото".
относно ГТП-то
- 6 нови свещи, в свещ цилиндър 3 беше текло бая масло от гарнитурата на капака, смених гумичките на гарнитурата колкото да изкара седмица , всички свещи бяха работили прилично (според мен)
- след консултация с човек доста наясно с тия мотори се оказа че "клапана" за бензиновите пари е проблемен ( отдавна беше изолиран с цел да няма паразитен въздух след дебитомера уж да се хване от къде е проблема, но самият клапан ако не е вързан или е свързан, но не е изправен ) колата не записва дългосрочни и краткосрочни адаптации , снабдих се с нов клапан само (без филтъра с активен въздух, те са изцяло отделни) ... свързах го ... и повече няма придърпване
колата си отиде на ГТП, специално останах на входа на гараж да видя дали няма "специфични" неща за да мине кола... само като отидох ми казаха да не я гася , седя 15мин да си изчакам реда запалена (пътувал съм до там 20на минути, че е в друг край на Пловдив от къдеот работя) вкараха си я колата , провериха й светлини, спирачки, закачиха си й сондата в ауспуха, сложиха си уреда за отичитане на обороти и температура ... мериха си я на празен ход и на почти 3000 оборота ... и системата си върна че колата минава същата категория като миналата година
?!
според мен колата просто не е работила изправно заради теча на масло в свещ 3 и това че тоя клапан не е работил изправно (въпреки че вакуум маркуча към колектора е затапен)
та , явно аз съм си виновен и правилно е вадила кофти резултати над норма спрямо миналата година
____________
номер на клапана по БМВ - 13901744150
.. това ли са фабричните свещи за твоя мотор? с 4 крачета?
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Новите ГТП стикери
Този клапан е различен от този за картерна вентилация, че ми изглежда като да е също някъде под колектора.
Моето М52ту също е с такива свещи по каталог между другото.
Моето М52ту също е с такива свещи по каталог между другото.

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Новите ГТП стикери
m52 по каталог излизат 4 полюсни ( ако се види в парт номерата, по старите номера излиза 1 полюсни бош /ngk и тн)
в момента съм сложил най-простото denso еднополюсно, иначе съм пробвал всякакви ngk, beru, bosch, включително и brisk много интересен модел DOR15LGS ( усеща се минимални разлика от различните дизайни на свещите - 1 полюс, 2, 4 и тн)
https://briskracing.com/products/brisk- ... spark-plug
различни, по-топли или по-студени числа не съм пробвал, колата е без намеси и свещите винаги са ок като работно състояние като ги сменям
няма нищо общо с картерната вентилация клапана за който съм писал ( отново напомням че става дума за m52 един ванос моторите, без диса клапа, ms41 Siemens ecu/dme)
в момента съм сложил най-простото denso еднополюсно, иначе съм пробвал всякакви ngk, beru, bosch, включително и brisk много интересен модел DOR15LGS ( усеща се минимални разлика от различните дизайни на свещите - 1 полюс, 2, 4 и тн)
https://briskracing.com/products/brisk- ... spark-plug
различни, по-топли или по-студени числа не съм пробвал, колата е без намеси и свещите винаги са ок като работно състояние като ги сменям
няма нищо общо с картерната вентилация клапана за който съм писал ( отново напомням че става дума за m52 един ванос моторите, без диса клапа, ms41 Siemens ecu/dme)
- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Новите ГТП стикери
M52 един ванос карам с NGK BKR6EK двуполюсни по каталог за колата и работят без абсолютно никакъв проблем. Иначе е напълно възможно заради грешка от клапана на бензиновите пари да не записва ltft(дългосрочните адаптации на горивото). Моя просто съм му закачил буксата и пуска парите в коша, но не дава грешки и колата си върви страхотно без да сеца.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk

- St.Trinity
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 8.05.2017
Re: Новите ГТП стикери
От стр.173 на 3 Декември 2024 (Вторник), kiko и Don_Diego написаха:
Днес (Сряда) към 10:30ч. минах от пл.Сточна гара нагоре по бул.Васил Левски и ситуацията беше все едно са баловете, не бях подготвен за такова задръстване. Когато стъпих на бул.Цариградско шосе, трафика беше много интензивен и в двете посоки до 4-ти км.
kiko написа:Днес в час пик минах почти цялата Раковска, толкова спокойно и празно не е било и в неделя следобяд![]()
Don_Diego написа:Днес наистина е много лежерен трафика в София.
В 9:45 тръгнах по Цариградско посока Младост - почти нямаше задръстване, под 40км/ч не съм падал. После по Малинов пак нямаше никой, Околовръстното също и България посока центъра.
Едва ли е заради забраната това де, някаква случайност ще е според мен

Последна промяна St.Trinity на 18 Дек 2024, 14:20, променена общо 1 път
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Новите ГТП стикери
Този клапан никога не съм го пипал, интересно че има такъв ефект. Защо го махате да не влизат бензиновите изпарения от резервоара обратно в двигателя? Какъв е смисъла?
Най-добре работят иридиеви на тези стари кошници от моите впечатления, но животът далече не им е толкова колкото го дават (доста по-къс е). Многополюсните единствено дават по-дълъг живот на свещите, нищо повече. Разликата по-вероятно да е от различни топлинни числа, а и едва ли всички свещи по абсолютно един и същи начин разсейват топлината, дори и да са със същият индекс.
Най-добре работят иридиеви на тези стари кошници от моите впечатления, но животът далече не им е толкова колкото го дават (доста по-къс е). Многополюсните единствено дават по-дълъг живот на свещите, нищо повече. Разликата по-вероятно да е от различни топлинни числа, а и едва ли всички свещи по абсолютно един и същи начин разсейват топлината, дори и да са със същият индекс.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Новите ГТП стикери
Вчера минах ГТП с тойотата. Нямаше ядове, но не видях стойностите... Дадоха отново 4-та еко-група. Преди мен имаше една Астра Н с газова, която тракаше като дизел на място. Човека вика два пъти съм правил мотора, няма оправяне... Харчела и масло, както си му е реда за всеки Екотек. Мина си нормално... Имаше и едно Митсубиши Аутлендър на газ със светещ 'чек'. Мъчиха го поне 1ч и не ставаше... Явно и смесите му бяха кофти и катализатора ако е липсвал... Поне хората мъчиха всякакви варианти, за да се получат нещата!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Новите ГТП стикери
Какъв е този уред, който уж отчита температура и обороти? Как го прави, при положение, че само е захранен с 12В от колата?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Новите ГТП стикери
ildivvy написа:Какъв е този уред, който уж отчита температура и обороти? Как го прави, при положение, че само е захранен с 12В от колата?
закачен е на обд куплунга... или поне трябва.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Новите ГТП стикери
alx написа:ildivvy написа:Какъв е този уред, който уж отчита температура и обороти? Как го прави, при положение, че само е захранен с 12В от колата?
закачен е на обд куплунга... или поне трябва.
Аз така минах прегледа в пункт на СБА с куплунга в буксата на ОБД-то. Понеже се разприказвахме с чичаците и видяха, че съм в час с материята ме попитаха дали имам нещо против " да пробваме и да мина теста за газовите с буксата в ОБД-то". Останах с впечатлението, че тоя хардуер малко им е непознат и се "страхуват" да го използват