Сервизи, труд и отстъпка за части
Модератор: Общи модератори
- Southside
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
msi200 написа: В България нова Тойота Ланд Круизър Прадо е с 10хиляди евро по-скъпа, отколкото на немския сайт.
Местният дилър прави минимална (1-2%) печалба от продажбите на нов автомобил, които всъщност са готови да ги дадат като търговска отстъпка ако си поискаш. Горницата от немската цена отива при носителя на правата за франчайза на марката в Бг. Същото е с Икеа, немалко продукти тук са на по- висока цена от същите в Германия.
В зависимост от отстъпката, която дилърът е готов да даде към даден момент, печалбата от нов автомобил може да е нулева, или дори отрицателна, ако имат да покриват квоти за бройка продадени автомобили за даден период. Избиват си го с гаранционното обслужване.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
[quote="alx"]
гледам си в гаража- имам стар/дас, вагком, пивис, форскан, два "общи" обд скенери, една торба специализирани инструменти... колко "нормални" хора събират такива глупости в къщи и/или имат времето, желанието и способноста да се занимават? /quote]
Над този факт скоро и аз се замислих. С годините съм събрал много инструменти (някои съм ползвал еднократно) и натрупал познания и експертиза. Всичко това ми е струвало много пари, отделено много свободно време, но същевремено ми е донесло удовлетворение. И за това вече не давам инструменти и не се навивам да правя дребни ремонти/услуги на приятели - защо ли, ами защото вместо да си купят едни клещи те ги изпиват в кръчмата, после се хвалят колко яко било и не се спират да ходят по екскурзии в чужбина. В крайна сметка, правейки им услуга аз съм будалата.
гледам си в гаража- имам стар/дас, вагком, пивис, форскан, два "общи" обд скенери, една торба специализирани инструменти... колко "нормални" хора събират такива глупости в къщи и/или имат времето, желанието и способноста да се занимават? /quote]
Над този факт скоро и аз се замислих. С годините съм събрал много инструменти (някои съм ползвал еднократно) и натрупал познания и експертиза. Всичко това ми е струвало много пари, отделено много свободно време, но същевремено ми е донесло удовлетворение. И за това вече не давам инструменти и не се навивам да правя дребни ремонти/услуги на приятели - защо ли, ами защото вместо да си купят едни клещи те ги изпиват в кръчмата, после се хвалят колко яко било и не се спират да ходят по екскурзии в чужбина. В крайна сметка, правейки им услуга аз съм будалата.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Няма по-голямо удоволствие от това да поправиш нещо със собствените си ръце,без значение дали по колата или дома си.Без значение дали ти е струвало по-скъпо от това да потърсиш професионалист .Човек така се разнообразява ,усъвършенства ,научава нови неща ,придобива умения и характер сам да се справя .В крайна сметка тарикат мъж не писка ,запрята ръкави и търси начин да реши проблема .А когато не му стигат умения ,време ,знания и инструментариум си плаща на онези които ги имат.
- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
И двете страни са прави за себе си. Един пример давам, преди 2-3 години имах една микра и счупи предна пружина, (гледам каквото мога да си правя сам ама тая кола я мразех и даже масло не сменях сам, а беше и студено та хич не ми се лежеше под нея) звъня на пича при който карам коли, разбираме се оставих му колата с пружини закупени от мен. Два часа по-късно аз съм на 60км от нас и ми се обажда, че пружините са грешни, зарязах всичко прибрах се взех пружините върнах ги, другите дойдоха след 5 часа. Човека сглоби със старите пружини да я махне от подемника и после пак я разглоби. Накрая за да не вземе той 20лв от части (пружините бяха между 60-100ле комплекта, аз взех от 80 понеже тези от 100 бяха 2 дни на доставка) аз врътнах 150км допълнителни за деня половината ден бях доставчик на части а човека сглоби и разглоби колата 2 пъти(за труд ми взе колкото ми беше казал първоначално аз му дадох двойно, защото реално той свърши работата 2 пъти заради мен) Накрая 20те лв отстъпка, които имах ми излезнаха 120 назад. От тази случка трябва ли да му карам кола звъня му дай оферта за части с труд (когато става въпрос за части над 500-600лв)дава ми, ако не е много фрапантна разликата не се занимавам да купувам части. 2-3 коли ми обслужва ангренажи и тн частите ми ги хвана 50-100лв повече от цената на която аз ги бях намерил. За всички поръчващи от аутодок или сте някакви луди късметлии или аз съм луд карък едно 30% от нещата които съм взимал от там са били сбъркани.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Позачуди ме тая тема, ама някъде по средата като стана въпрос за фейсбук и тупалки в сервиза веднага ми стана ясно за кои двамца говорите и какво ви дразни... простичко е - като ти е скъпо, учиш се и действаш сам, ако времето/ресурса ти струва повече - плащаш си и толкова... или търсиш нещо по-компромисно със съответните рискове.
На мен ми простеят, ама евала им, че са намерили „мекото“ на рекламата и берат плодовете от това, защото хич не е лесно да си иновативен в нещо и да го накараш да работи.
Ей така слушам и за себе си сега от разни клиенти, к’ви пари бил изкарал адвоката от едно споразумение... абе батьо, нали да се стигне до т’ва споразумение без да се съдим и да ти е лесно и бързо преди това съм се ритал с тия хора 10 пъти в съда и резултата е 10:0? Същото и тука, знаеш ли зад тая фасада с подемниците и тупалките какви кредити, стрес, семейни проблеми, отговорности и ядове стоят? Отваряйте по един сервиз, пробвайте да го рекламирате и да пазите онлайн репутация да видите колко ще издържите на пазара...
На мен ми простеят, ама евала им, че са намерили „мекото“ на рекламата и берат плодовете от това, защото хич не е лесно да си иновативен в нещо и да го накараш да работи.
Ей така слушам и за себе си сега от разни клиенти, к’ви пари бил изкарал адвоката от едно споразумение... абе батьо, нали да се стигне до т’ва споразумение без да се съдим и да ти е лесно и бързо преди това съм се ритал с тия хора 10 пъти в съда и резултата е 10:0? Същото и тука, знаеш ли зад тая фасада с подемниците и тупалките какви кредити, стрес, семейни проблеми, отговорности и ядове стоят? Отваряйте по един сервиз, пробвайте да го рекламирате и да пазите онлайн репутация да видите колко ще издържите на пазара...
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
grkv написа:
А пък зад тези 10 ритания в съда колко години опит, учене и колко стотици безсънни нощи над дебелите книги стоят? Не е зле и това да ти го броят.

Изключително точно казано иначе!
Препоръчвам да се замислят всички мрънкалници назад в темата за техния труд по колко спекулират, какво им е струвало да стигнат до където са и т.н.
пп. Безспорен факт е, че има скандални мърлячи, с лъскав маркетинг и безбожни цени, но те не оцеляват дълго. Не само в автосервизната дейност, а във всяка.
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
grkv написа:Ей така слушам и за себе си сега от разни клиенти, к’ви пари бил изкарал адвоката от едно споразумение... абе батьо, нали да се стигне до т’ва споразумение без да се съдим и да ти е лесно и бързо преди това съм се ритал с тия хора 10 пъти в съда и резултата е 10:0? Същото и тука, знаеш ли зад тая фасада с подемниците и тупалките какви кредити, стрес, семейни проблеми, отговорности и ядове стоят? Отваряйте по един сервиз, пробвайте да го рекламирате и да пазите онлайн репутация да видите колко ще издържите на пазара...
е това... зад всеки привидно "лесен" бизнес за правене на пари седят едни нерви, време, образование, потрошено здраве и тн... и само ако се захванеш -ти- да го правиш разбираш колко всъщност изобщо не е лесно ама изглежда лесно щото всичко в един момент е "щракнало" на мястото си и нещата са сработили.
разликата между успелите и неуспелите (сервизи) е умението и липсата на такова да си изразходва човек енергията където трябва и да не я прахосва където не трябва. щото енергията винаги е кът и с годините става все по-кът.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Направили едни новоизлюпени кола. Собствена изработка. Мотора също техен. Запалили го - нещо чука в него. Разглобили сглобили.. Пак същото. Брех мама му... Айде пак, менили некви неща. Не, не и не. Накрая викнали известен експерт по двигатели. Оня погледнал , послушал... Повъртел се малко, накрая зел един чук, фраснал мотора и оня замъркал.
Готоео, рекъл. Дължите ми 10001 евра.
ок, нема проблем ма що не 10000, откъде дойде това 1 евро.
Това 1 евро, пичове, е задето ударих с чука . А 10те хиляди са защото знам къде да ударя.
Кой рабрал-разбрал.
Готоео, рекъл. Дължите ми 10001 евра.
ок, нема проблем ма що не 10000, откъде дойде това 1 евро.
Това 1 евро, пичове, е задето ударих с чука . А 10те хиляди са защото знам къде да ударя.
Кой рабрал-разбрал.
Хм,хм...
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Моджо написа:Направили едни новоизлюпени кола. Собствена изработка. Мотора също техен. Запалили го - нещо чука в него. Разглобили сглобили.. Пак същото. Брех мама му... Айде пак, менили некви неща. Не, не и не. Накрая викнали известен експерт по двигатели. Оня погледнал , послушал... Повъртел се малко, накрая зел един чук, фраснал мотора и оня замъркал.
Готоео, рекъл. Дължите ми 10001 евра.
ок, нема проблем ма що не 10000, откъде дойде това 1 евро.
Това 1 евро, пичове, е задето ударих с чука . А 10те хиляди са защото знам къде да ударя.
Кой рабрал-разбрал.
Темата може да се затваря!

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
empar написа:Моджо написа:Направили едни новоизлюпени кола. Собствена изработка. Мотора също техен. Запалили го - нещо чука в него. Разглобили сглобили.. Пак същото. Брех мама му... Айде пак, менили некви неща. Не, не и не. Накрая викнали известен експерт по двигатели. Оня погледнал , послушал... Повъртел се малко, накрая зел един чук, фраснал мотора и оня замъркал.
Готоео, рекъл. Дължите ми 10001 евра.
ок, нема проблем ма що не 10000, откъде дойде това 1 евро.
Това 1 евро, пичове, е задето ударих с чука . А 10те хиляди са защото знам къде да ударя.
Кой рабрал-разбрал.
Темата може да се затваря!
В 99 процента от сервизите ценообразуването е баш по тая схема само че точно наобратно


- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1660
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Може и по-кратко да се оформи: "Да го ду*ат бедните!" . В този форум, този извод се налага все повече...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
empar написа:grkv написа:
А пък зад тези 10 ритания в съда колко години опит, учене и колко стотици безсънни нощи над дебелите книги стоят? Не е зле и това да ти го броят.![]()
Т’ва си е по дефолт, ама аз и не търся... всеки в неговата си глава е положил страшно много усилия в периода 18-28 и няма как да приеме, че друг е положил повече, в по-правилната насока или просто си е изиграл картите по-добре...
В интерес на истината не толкова ученето или безсънните нощи над дебелите книги водят до някакъв завиден финансов успех, не само при нас, навсякъде... имам колеги които са дали много повече от себе си в тази насока и към момента са много по-знаещи от мен по много материи в правото, но към момента са посредствени и им е трудно. Като при сервизите е, понеже такава е темата - има страшно добри механици, които ще си изработят сами инструменти от подръчни железа и ще решат „проблема” - няма да останат гладни, но някои, който дори не е механик, но знае как и най-вече може да организира процеса от нула - финансиране, маркетинг, сейлс, мениджмънт, ейч ар и т. н. ще ги „затвори с три обиколки” финансово. И ще си купи тупалки, на които хем ще се радва, хем ще му славят сервиза в интернет и мнозина ще се чувстват привилигировани да обслужват коша си там на премиум цени. После ще го обсъждат тук, че взимал скъпо на частите...
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
grkv написа:empar написа:grkv написа:
А пък зад тези 10 ритания в съда колко години опит, учене и колко стотици безсънни нощи над дебелите книги стоят? Не е зле и това да ти го броят.![]()
Т’ва си е по дефолт, ама аз и не търся... всеки в неговата си глава е положил страшно много усилия в периода 18-28 и няма как да приеме, че друг е положил повече, в по-правилната насока или просто си е изиграл картите по-добре...
В интерес на истината не толкова ученето или безсънните нощи над дебелите книги водят до някакъв завиден финансов успех, не само при нас, навсякъде... имам колеги които са дали много повече от себе си в тази насока и към момента са много по-знаещи от мен по много материи в правото, но към момента са посредствени и им е трудно. Като при сервизите е, понеже такава е темата - има страшно добри механици, които ще си изработят сами инструменти от подръчни железа и ще решат „проблема” - няма да останат гладни, но някои, който дори не е механик, но знае как и най-вече може да организира процеса от нула - финансиране, маркетинг, сейлс, мениджмънт, ейч ар и т. н. ще ги „затвори с три обиколки” финансово. И ще си купи тупалки, на които хем ще се радва, хем ще му славят сервиза в интернет и мнозина ще се чувстват привилигировани да обслужват коша си там на премиум цени. После ще го обсъждат тук, че взимал скъпо на частите...
Това е вече друга тема, също стара като света. Може и да не си най-добрия оперативен работник, но пък да можеш събереш други добри оперативни работници и ги "водиш" и да им продаваш труда по успешен начин. Добре и за теб, и за тях и за клиентите!
Последна промяна empar на 27 Яну 2025, 10:02, променена общо 1 път
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Те нещата са малко като при лекарите.
Някакъв китайски император плащал на лекаря си някаква заплата или там каквото е, когато бил здрав и казал на лекаря си, че няма да получава никакво заплащане, когато е болен и го лекува.
Тоест малко е счупил схемата.
Идеално ще е така с някой автосервиз (или лекар) , плащаш им на месец някаква такса, но ремонтите после не ги плащаш, тоест в сервиза (и лекаря) има изгода да не те държи в бокса
Някакъв китайски император плащал на лекаря си някаква заплата или там каквото е, когато бил здрав и казал на лекаря си, че няма да получава никакво заплащане, когато е болен и го лекува.
Тоест малко е счупил схемата.
Идеално ще е така с някой автосервиз (или лекар) , плащаш им на месец някаква такса, но ремонтите после не ги плащаш, тоест в сервиза (и лекаря) има изгода да не те държи в бокса

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани