Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
Модератор: Общи модератори
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
Leon написа:Междувременно в кафенето, в което ходя с приятели от 25 години кафето от 3.90 стана 5.50, а малката минерална вода - 5лв. Чаша лимонада - 9лв. Торта - 12-15лв. И реално е квартална сладкарница. Преди няколко месеца пих кафе за толкова пари срещи катедралата в Милано. Вече не мога да си го позволя реално погледнато, нищо, че съм си като вкъщи и дори котките ме познават.
Аз също направих нещо подобно... Последните 6-7 месеца съм ходил 1-2 пъти в кварталната кръчма, където се събират всички приятели от компанията в квартала.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
Това с кафето стана масово между другото. Аз пия капучино или лате, беше 2-3 лева преди (около 2020-21), сега е 5-6-7-9...
Преди се шашкахме как кафе в Солун е 2-3 евро, сега тук е и повече, няколко години по-късно
Преди се шашкахме как кафе в Солун е 2-3 евро, сега тук е и повече, няколко години по-късно


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
Aми, от вас си зависи да спрете да храните алчни копеленца като ричи мазната коса.
Аз съм спрял отдавна.
Като почнат да им стоят масите празни ще си коригират цените.
Аз съм спрял отдавна.
Като почнат да им стоят масите празни ще си коригират цените.

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
Тенекеджиите също много са вдигнали цените.
Едно приятелче остави Опел астра от първите, да му сменят вежди отзад. Дали са му 500лв цена, което не включва веждите, нито боя на детайла.
На мен ми се вижда много, при все, че същата операция сме я правили с баща ми на същата кола и не е нещо кой знае какво. Не вярвам на опитен майстор да му отнеме много часове, но може и да греша.
Аз си търся за праговете на моята кола тенекеджия и даже не искат и да я вземат, предполагам, че ако някой се навие да я прави, ще ми обяви някаква космическа сума. Единия праг съм го сменял преди 7 години и тогава ми взеха 320лв, което включваше прага и боя на детайла, сега като слушам какви цени се обявяват, няма да се изненадам ако ми обявят 8-900лв за същата операция..
Едно приятелче остави Опел астра от първите, да му сменят вежди отзад. Дали са му 500лв цена, което не включва веждите, нито боя на детайла.
На мен ми се вижда много, при все, че същата операция сме я правили с баща ми на същата кола и не е нещо кой знае какво. Не вярвам на опитен майстор да му отнеме много часове, но може и да греша.
Аз си търся за праговете на моята кола тенекеджия и даже не искат и да я вземат, предполагам, че ако някой се навие да я прави, ще ми обяви някаква космическа сума. Единия праг съм го сменял преди 7 години и тогава ми взеха 320лв, което включваше прага и боя на детайла, сега като слушам какви цени се обявяват, няма да се изненадам ако ми обявят 8-900лв за същата операция..

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
В месарски магазин Партньори в София ми се взе акъла от цените, а нали са производител, няма междинно звено и прекупвачи.
Някакви умрели наденици около 20лв/кг и нагоре, шунки 30-40лв, а разните суджуци и луканки 70+, това е абсурдно просто..
Ама гледам няма народ вътре..
Някакви умрели наденици около 20лв/кг и нагоре, шунки 30-40лв, а разните суджуци и луканки 70+, това е абсурдно просто..
Ама гледам няма народ вътре..
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
На колко да са
, тоя Попов в Пловдив е същия - рядко цени под 60 70 лв за луканки , саламите му са на 30 , 40 .
От обора до магазина - толкова държавни кърлежи са се накачили, че като си прехвърлям разходите които им се създават на тия производители ... тия цени са ми даже ниски

От обора до магазина - толкова държавни кърлежи са се накачили, че като си прехвърлям разходите които им се създават на тия производители ... тия цени са ми даже ниски


- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
Италианските колбаси в Кауфланд са по-евтини от родните
В Лидл има чудесни полски, унгарски и тн колбаси.

В Лидл има чудесни полски, унгарски и тн колбаси.

- apexs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43 600RR
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
ildivvy написа:Leon написа:Междувременно в кафенето, в което ходя с приятели от 25 години кафето от 3.90 стана 5.50, а малката минерална вода - 5лв. Чаша лимонада - 9лв. Торта - 12-15лв. И реално е квартална сладкарница. Преди няколко месеца пих кафе за толкова пари срещи катедралата в Милано. Вече не мога да си го позволя реално погледнато, нищо, че съм си като вкъщи и дори котките ме познават.
Аз също направих нещо подобно... Последните 6-7 месеца съм ходил 1-2 пъти в кварталната кръчма, където се събират всички приятели от компанията в квартала.
Факт, че тук е всичко е в пъти по - скъпо сравнение със централна Европа. За съжаление тук всички плащат, колкото по- скъпо толкова по- добре за Българите.
Масово протести за кучета, котки и всякакви тъпотии , но за съществените неща няма никого.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
За тая цена 28лв/кг у нас може да се вземе нещо от някоя сергия от амбулантните търговци и то в най-добрия случай.
Овче зрял кашкавал без намаление в голям магазин в Испания.
Не, няма спекула у нас.


Овче зрял кашкавал без намаление в голям магазин в Испания.
Не, няма спекула у нас.


Последна промяна alekangg на 22 Мар 2025, 21:24, променена общо 1 път
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
В условията на една пазарна икономика, единствения начин за борба с цените е потреблението! Като ни е скъпо - не купуваме! Който пък иска да тегли кредити, за да може да купува - негово право е! Всеки си преценя...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
drifty написа:Тенекеджиите също много са вдигнали цените.
Очакваш да работят за надник все едно са общаци на строеж ли ?
Дай 39-ката в Русе, ама си вземи 1 седмица отпуск. Ще си смениш праговете сам , но под мой контрол , тоест само ще ти казвам какво да правиш

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
немо написа:drifty написа:Тенекеджиите също много са вдигнали цените.
Очакваш да работят за надник все едно са общаци на строеж ли ?
Дай 39-ката в Русе, ама си вземи 1 седмица отпуск. Ще си смениш праговете сам , но под мой контрол , тоест само ще ти казвам какво да правишКато е готово ще ми кажеш на колко си оценяваш труда и времето.
Чакай сега , не подхождаш правилно.Човека е учен и най-вероятно във … ит сверата.Не го замимавай със заварки , чукове , железа ,канали , наеми , сметки , заплати , липса на платен отпуск , липса на болничен , липса на трудова характеристика , липса на хоум офис , на почивки , на точна дата на която трябва да си получи фиша и заплатата …. не, не , не


- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
drifty написа:Тенекеджиите също много са вдигнали цените.
Едно приятелче остави Опел астра от първите, да му сменят вежди отзад. Дали са му 500лв цена, което не включва веждите, нито боя на детайла.
На мен ми се вижда много, при все, че същата операция сме я правили с баща ми на същата кола и не е нещо кой знае какво. Не вярвам на опитен майстор да му отнеме много часове, но може и да греша.
Аз си търся за праговете на моята кола тенекеджия и даже не искат и да я вземат, предполагам, че ако някой се навие да я прави, ще ми обяви някаква космическа сума. Единия праг съм го сменял преди 7 години и тогава ми взеха 320лв, което включваше прага и боя на детайла, сега като слушам какви цени се обявяват, няма да се изненадам ако ми обявят 8-900лв за същата операция..
Миналата година по това време сменях праговете на евридейката (Пежо 406).Даже писах на немо за акъл.
Избрах най-кадърния тенекеджия в Бургас, подвизава се в ретро кар форума и има много добри отзиви и снимки от работата му.
Праговете си ги купих клокерхолм, около 200-300лв. Неговата оферта беше 900лв като за начало. Излезе разбира се допълнителна работа - колонки за изграждане.
След нея му платих между 1300 и 1400лв само за труд.
Тотала е над 2000лв за два прага.При най-добрия за Бургас.
Ако ви е интересно ще кача снимки. Не е проблемът инфлацията и високите цени, проблемът е това което получаваме срещу тях.
Първоначално мислех, че ще издаде колата с обработени и боядисани прагове за тези пари.
После се оказа, че са само обработени с епокси грунд. Епокси грунда беше пръскан на спрей, после падаше с парцалче с разредител. Нямаше силикон по фугите дори.
Пръснах и една вода (майстора каза, че няма грижи) понеже беше цялата в прах. На следващия ден всичко беше вече оранжево.
От там на бояджия - още 500лв за грунд, шегре и отгоре боя.
Колата стои в подземен гараж и се кара малко. Два пъти е карана в кофти време тази "зима".При смяна на гумите единия път помолих да я вдигнат на носачите, другия път беше на точките на праговете.
Днес я измих на левчето и какъв кеф - точките за вдигане вече са оранжеви.

Нямам против да си плащам, не се пазаря и не искам да чупя на хората парите за труда, който полагат. Нали всички трябва да печелят.
Нямам против и срещу високите цени - било в кафето или в сервиза.Въпросът е срещу тях да стои адекватен продукт/услуга/отношение.
На същата кола преди 3 месеца правих фаровете при друг колега от този форум. Ами 1100лв и пак има какво да се желае от качеството на самата услуга.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
Binev_OuT написа:....
Разбирам какво имаш предвид. Колегата Дрифти обаче си бута разни неща сам, доколкото съм останал с впечатление от мненията му. Което не значи, че може да е наясно със всичко що се отнася до ремонт на автомобили.
Ganchev__ написа:Нямам против да си плащам, не се пазаря и не искам да чупя на хората парите за труда, който полагат. Нали всички трябва да печелят.
Нямам против и срещу високите цени - било в кафето или в сервиза.Въпросът е срещу тях да стои адекватен продукт/услуга/отношение.

С човекът от Бургас , за когото говориш съм комуникирал нееднократно, вкл. сме се виждали и на живо.
Понеже не съм безгрешен не съдя и не коментирам работата на колегите си !
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Инфлация, цени... спекула! Размисли и страсти...
Бинев, не знам какъв ти е проблемът с мен, че на второ мнение те засичам със закачлив тон. На мен автомобилите са ми хоби, трябва да се срамувам, че работя в офис ли? Или че нямам собствен бизнес? Колко тенекеджии и бояджии ще ти изкарат документ за извършена услуга?
Не съм тенекеджия, и майстор не съм, нито пък строител, па и механик не съм. "Гаражчето", дето си човъркам техниките, си е по мой "проект", на ръка съм си смъкнал нивото с 50см на 26-27 квадрата площ, че да имам височина, кой студент мое да си извика багер да му копае докато си бачка хоум офис все пак. Даже една стара плоча разбивах с чук пак за ниво. Дървената конструкция на покрива и колоните си беше даже забавно занимание, ама верно, сбърках - колоните трябваше да не ги вкопавям в основата от бетон. Ма на 22 толкоз. Пък едната стена отзад прилича малко на полицай с повечко стаж, леко заоблена в корема, щото кофража поддаде, ама там вина нямам, водих спор с останалите в екипа по бъркането на бетон, че няма да издържи, ама загубих спора. Поне стената не падна де. Па и гаража още е цял 10тина години.
По колите си правя по-прости неща като за офисджия, някой друг носач, някоя друга охладителна система, тук там сваляне на табло, някоя спирачна тръбичка, дискче, апаратче, ама за последното съм молил за помощ. Но като цяло все неща, дето можеш да прочетеш в service manuala или в Ютюб да видиш как стават. Мерак ми е да разглобя някой двигател и сглобя, ама дали ще запали после, не знам - в университета в учебниците по счетоводство не пишеше нищо за двигатели.
По мотора пък си правих почти всичко сам, понеже е пак проста техника и става за офисджии, та се наех да го разглобя и сглобя от гола рамка.
Да не кажеш, че лъжа, даже и снимка ще ти кача.
Нарочно е снимана на тъмно, щото аз си я боядисвах, та дефектите да са по-малко видими. Е, не стана професионално, но за пръв път хващах пистолет. Аз съм си доволен. Е, баща ми не беше.
От амортисьорите също съм доволен. Малко станаха портокалови, но пък никъде не се разтече лак.
Е, от резеровара не останах доволен, ама и на него се пробвах де, ама всичко беше добре до база, на лака не се справих.
Частта, дето е осветена беше ударена и сгъната, поне това оправих да не си личи.
Много писах, ама исках само да се извиня, че работя в офис и нямам бизнес.
Немо, ако съм те засегнал, извинявай. Чел съм ти мненията, вярвам, че си добър в работата си. Вероятно и работиш на светло, но масово във вашия бранш това не е така.
На мен 3 пъти са ми боядисвали детайли по колите и веднъж ми лакираха червените детайли по мотора, които на мен не ми се получиха. Фактури не съм виждал, но това в момента няма значение.
Не са ми взимали много пари, съответно и резулатите не са били много добри.
Първо ми боядисаха веждите и праговете на астрата, която кърпихме пред дома. След първата зима долната част на праговете нямаше вече боя.
После праговете ги правих при друг бояджия, на единия праг имаше надигнато още като я взимах.
Прага на 39ката ми го направиха добре, цвета беше уцелен, вътре имаше и изграждане на детайли. Но пак е за ремонт, ама ръжда спирка няма.. но изкара 7 години и цената беше доста по-поносима от на колегата я Бургас.
В детайлите на симсонката има прашинки в лака., но като цяло станаха добре, макар да нямаше особено старание, поне по това, което видях аз. Закарах изправени, китнати, шприцовани, боядисани и лакирани детайли, а не криви и ръждиви, предполагам все съм ги улеснил малко. В моя макар и не особено кадърно положен лак, прашинки нямаше, до колкото си спомням.
Дядо ми 3 пъти си връща волгата за пребоядисване, защото му се цепеше лакът.
Има вероятност на приятелчето аз да му боядисам после веждите, поне да не са гол метал.. Няма да станат кой знае колко добре, ама..
Сигурен съм, че между вас има и много кадърни майстори, които си изпипват работата, но има и много, които ще вземат цена като за изпипана работа, а няма дори да се постараят. И докато преди няколко години не много качествената работа във вашия бранш беше поне евтина, сега не е. Вчера тенекеджията, с който говорих ме посъветва да разглобя салона и корите под праговете да се види какво е положението и да се прави у дома колата.
Не съм тенекеджия, и майстор не съм, нито пък строител, па и механик не съм. "Гаражчето", дето си човъркам техниките, си е по мой "проект", на ръка съм си смъкнал нивото с 50см на 26-27 квадрата площ, че да имам височина, кой студент мое да си извика багер да му копае докато си бачка хоум офис все пак. Даже една стара плоча разбивах с чук пак за ниво. Дървената конструкция на покрива и колоните си беше даже забавно занимание, ама верно, сбърках - колоните трябваше да не ги вкопавям в основата от бетон. Ма на 22 толкоз. Пък едната стена отзад прилича малко на полицай с повечко стаж, леко заоблена в корема, щото кофража поддаде, ама там вина нямам, водих спор с останалите в екипа по бъркането на бетон, че няма да издържи, ама загубих спора. Поне стената не падна де. Па и гаража още е цял 10тина години.
По колите си правя по-прости неща като за офисджия, някой друг носач, някоя друга охладителна система, тук там сваляне на табло, някоя спирачна тръбичка, дискче, апаратче, ама за последното съм молил за помощ. Но като цяло все неща, дето можеш да прочетеш в service manuala или в Ютюб да видиш как стават. Мерак ми е да разглобя някой двигател и сглобя, ама дали ще запали после, не знам - в университета в учебниците по счетоводство не пишеше нищо за двигатели.
По мотора пък си правих почти всичко сам, понеже е пак проста техника и става за офисджии, та се наех да го разглобя и сглобя от гола рамка.
Да не кажеш, че лъжа, даже и снимка ще ти кача.
Нарочно е снимана на тъмно, щото аз си я боядисвах, та дефектите да са по-малко видими. Е, не стана професионално, но за пръв път хващах пистолет. Аз съм си доволен. Е, баща ми не беше.
От амортисьорите също съм доволен. Малко станаха портокалови, но пък никъде не се разтече лак.
Е, от резеровара не останах доволен, ама и на него се пробвах де, ама всичко беше добре до база, на лака не се справих.
Частта, дето е осветена беше ударена и сгъната, поне това оправих да не си личи.
Много писах, ама исках само да се извиня, че работя в офис и нямам бизнес.
Немо, ако съм те засегнал, извинявай. Чел съм ти мненията, вярвам, че си добър в работата си. Вероятно и работиш на светло, но масово във вашия бранш това не е така.
На мен 3 пъти са ми боядисвали детайли по колите и веднъж ми лакираха червените детайли по мотора, които на мен не ми се получиха. Фактури не съм виждал, но това в момента няма значение.
Не са ми взимали много пари, съответно и резулатите не са били много добри.
Първо ми боядисаха веждите и праговете на астрата, която кърпихме пред дома. След първата зима долната част на праговете нямаше вече боя.
После праговете ги правих при друг бояджия, на единия праг имаше надигнато още като я взимах.
Прага на 39ката ми го направиха добре, цвета беше уцелен, вътре имаше и изграждане на детайли. Но пак е за ремонт, ама ръжда спирка няма.. но изкара 7 години и цената беше доста по-поносима от на колегата я Бургас.
В детайлите на симсонката има прашинки в лака., но като цяло станаха добре, макар да нямаше особено старание, поне по това, което видях аз. Закарах изправени, китнати, шприцовани, боядисани и лакирани детайли, а не криви и ръждиви, предполагам все съм ги улеснил малко. В моя макар и не особено кадърно положен лак, прашинки нямаше, до колкото си спомням.
Дядо ми 3 пъти си връща волгата за пребоядисване, защото му се цепеше лакът.
Има вероятност на приятелчето аз да му боядисам после веждите, поне да не са гол метал.. Няма да станат кой знае колко добре, ама..
Сигурен съм, че между вас има и много кадърни майстори, които си изпипват работата, но има и много, които ще вземат цена като за изпипана работа, а няма дори да се постараят. И докато преди няколко години не много качествената работа във вашия бранш беше поне евтина, сега не е. Вчера тенекеджията, с който говорих ме посъветва да разглобя салона и корите под праговете да се види какво е положението и да се прави у дома колата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: carmanf1