България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:seimo написа:Викаш вместо камери и глоби за тия пари да бяха направили писта за турските тираджии. Щяхме да сме топа на Европа несъмнено
Не, сега сме топа на Европа, но не по правилния ред.
Карал ли си из Европа или само си коментираш?
Тези турските тираджии знаете ли колко бързо могат да ги оправят, стига да искат? Даяджиите вместо да спят на бюрата си(това правят)вместо да се чудят в какво дребно нарушение да хванат някой тир или такси(табелата ми не била трайно закрепена примерно защото си я махам когато реша

Вместо това сега ушев ще се скрие в някой храст на ограничение 60 сложено от комунизма още, което е било заради някое военно поделение и ти като си минеш някой път със 100 защото на тоя път няма да има даже животни, ще стоиш на трупчета 2 месеца. Айде за града е ясно, досега беше 50 над ограничението и 3 месеца, сега не знам колко ще е, там съм за. Ама това...
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:seimo написа:Викаш вместо камери и глоби за тия пари да бяха направили писта за турските тираджии. Щяхме да сме топа на Европа несъмнено
Не, сега сме топа на Европа, но не по правилния ред.
Карал ли си из Европа или само си коментираш?
Да карал съм в повечето държави защо? А ти? Основна черта на българина е все някой друг да му е виновен. Проблема ни тук по мое мнение са 5 процента пътища и 95 процента шофьорски простотии. Същите олигофрени където тука карат както си знаят като минат границата и са кротки като агънца. Явно ще да е заради хубавите пътища незнам

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
seimo написа:Да карал съм в повечето държави защо? А ти? .....

Колко държави прекосяваш без магистрала от граница до граница, освен Румъния, където последните години се строи усилено и докато ние за 5-6 години построихме магистрала 50км от София до Калотина, която даже не е пусната с нормална скорост, Румънците построиха стотици километри?
Колко държави си минал с настилка по магистралите като Хемус, особено първите 20-30км от София?
Колко столици има с булеварди като Сливница, Рожен, Ломско шосе, да се чудиш коя неравност да избегнеш?
Колко скрити в храстите полицаи си видял из Европа?
Колко безстопанствени толаджии по двойки да си правят компания си срещнал?
Колко знака СТОП и намаления на главния път си видял на кръстовища между първокласен път и 2-ро или 3-то класен?
................
Явно е, че има някакъв проблем, но е ясно, че не успяват да го решат, въпреки потрошените (откраднати) пари.
И не си прав, че трябва да борим скоростта с лоши пътища.
И на въпроса ти, всеки месец пътувам служебно, и 1-2 в годината лично, без северните страни и най-югоизточните, но ми е тъжно къде са стигнали бившите соц държави.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4194
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Може би сте забелязали, че спрях да пиша от едно известно време.. просто няма смисъл, никога няма да се оправим. Нещата са съвкупност - манталител, управление, възпитание и т.н.
Искам да дам малко инфо, защото за 2 дена се върнах от Холандия с бус с двойна платформа и минах няколко хиляди км в няколко държави за 1 ден. Началната ми точка беше Zandvort, така че смело мога да кажа, че съм минал от край до край.
Първата отсечечка беше около 900км - към 12ч общо пътуване:
Холандия - Няма винетка. Перфектни пътища ама ПЕРФЕКТНИ. Като започнем от селцата и градовете, няма дупки, няма коловози, на паркинга на лидл всички места са чисти, а не накапани от масло
. Повечето коли са безинови и сравнително НОВИ, но имаше доста коли около 2000г. изглеждащи в перфектен вид, без ръжди, без липсващи гърнета. За 6 дена един път не чух някоя да гърми тип пуканки, да се чува хеликоптер и да остава черно. Имаше и ретро коли(по-стари, никакви драми). Ограничението по магистралата беше нещо от рода на 100км/ч между 06:00 - 22:00 и 120км/ч между 22:00 и 06:00. Между селата варитат 30,40,50,60,80. Почти всички ги спазват, казвам почти всички, защото се разминахме с 2-ма, които се гонеха и караха над ограничението, точно на тия 30/40/50.. Магистралата около Амстердам е бая сериозна 5ленти в посока + 2 авариини.
Германия - Няма винетка. Нямам забележка относно пътищата. Много камиони, много сериозен трафик, но никакви драми. Всички карат около ограниченията. През 20км има по-големи отбивки за 4-5 камиона и коли. През 2км има отбивка за 1 камион, като това е обозначено със табела 200м по-рано и е много удобно, защото като е тъмно не е нужно да скачаш на спирачките, за да отбиеш. По бензиностанциите и големите отбивки за камиони, тоалетните са платени по 1€, вътре е по-чисто от тоалетните по заведенията при нас. Около 17:00 всички камиони постепенно изчезват и спират да почиват. Единици са тези, които остават да карат и са предимно със БГ табели.
Пътната обстановка се променя динамично, но ако има тежко задръстване почти винаги има отбходен маршрут, чрез който го избягваш. Единия път, спирахме защото подстрихваха храстите между платната и след първата машина имаше машина, която събира тревата.. 3 ленти магистрала в посока, на всички ремонти ни събират в 2 ленти в посока и реално почти няма сериозни тапи. Спирката ми беше на 20км от границата с Австрия и може да се каже, че съм минал цялата държава.
Втората отсечка беше около 1400км - към 24ч общо пътуване:
Австрия - Има винетка. Нямам забележка относно пътищата. Много камиони, много сериозен трафик, но никакви драми. Всички карат около ограниченията. През 20км има по-големи отбивки за 4-5 камиона и коли. През 2км има отбивка за 1 камион, като това е обозначено със табела 200м по-рано и е много удобно, защото като е тъмно не е нужно да скачаш на спирачките, за да отбиеш. По бензиностанциите и големите отбивки за камиони, тоалетните са платени по 1€, вътре е по-чисто от тоалетните по заведенията при нас. Около 17:00 всички камиони постепенно изчезват и спират да почиват. Единици са тези, които остават да карат и са предимно със БГ табели.
Патрулки, които седят по отбивките и чакат в готовност. Ванчета, които както си караш пред теб светва табела Follow Me и те спират за проверка.
Унгария - Има винетка. Тук таме има по някоя дупка, но въпреки това всичко е топ. Има сериозен контрол по камионите. Безплатни тоалетни, усеща се
На доста паркинги има табели, където отбиват всички камиони и минават бавно през кантар. Светка веднага дали да отбиеш или да продължиш. Магистралата 2 ленти в посока, като има ремонт едната лента я вкарват в насрешното и си караш така.
Румъния - Има винетка. Магистралата е супер, след това, колкото повече се приближаваш, толкова по-гадно става, няма отбивки като другите държави Доста по-нарядко са и са големи комбинирани с KFC и плац за камиони. Като се стъмни, за да ми е по-лесно се закачих зад един камион със БГ табели и реших да карам с него. Баткоооо в баира върви със 110, на мен толкова ми е максималната сейфти скорост. Беше някакво околовръстно, още нямаше маркировка и осветление, на кръговите го настигам, после ми дърпа.. Общо взето навсякъде дупки а у, абе тегава работа.
България - Има винетка. 24:00 бях точно във Видин, че чаках на си отчетат касите. Пътя София - Видин го карах преди 2 седмици, че бяхме на кръщене там, сега гледам че сложена тебелка за ремонт и забранено за над 12т, аз съм около 7 и си викам е супер, няма драма.. Ремонта е че липсва платно, прагчета по 5-7см, няма къде да обърна. Имаше следи от счупени картери и некви такива. Това продължи сиг 10-на км. След това има пусната отсечка от магистралата, която е мръсен топ ии слееед това си е ...
То не бяха гуми, дупки, брони.. карам си по пътя 70-80 и изведнъж отбивка - няма табела няма нищо, за да не запаля спирачките горе долу хванах че са през 3км и се подготвих да карам по-бавно. Новата отсечка от Враца до Ботевград е супер, но пак за цялото това нещо има една отбивчица и идва Хемус преди София, където дясна лента ще ти падне не колело ми моста сигурно. Ебахти държавата. След всичко:
Тука е пълна смрад, всичко е под всякаква критика и нищо не се направи да е удобно, а само да се смучат хората за пари, никой не гледа безопасност или по-малко жертви/пострадали.
Искам да дам малко инфо, защото за 2 дена се върнах от Холандия с бус с двойна платформа и минах няколко хиляди км в няколко държави за 1 ден. Началната ми точка беше Zandvort, така че смело мога да кажа, че съм минал от край до край.

Първата отсечечка беше около 900км - към 12ч общо пътуване:
Холандия - Няма винетка. Перфектни пътища ама ПЕРФЕКТНИ. Като започнем от селцата и градовете, няма дупки, няма коловози, на паркинга на лидл всички места са чисти, а не накапани от масло

Германия - Няма винетка. Нямам забележка относно пътищата. Много камиони, много сериозен трафик, но никакви драми. Всички карат около ограниченията. През 20км има по-големи отбивки за 4-5 камиона и коли. През 2км има отбивка за 1 камион, като това е обозначено със табела 200м по-рано и е много удобно, защото като е тъмно не е нужно да скачаш на спирачките, за да отбиеш. По бензиностанциите и големите отбивки за камиони, тоалетните са платени по 1€, вътре е по-чисто от тоалетните по заведенията при нас. Около 17:00 всички камиони постепенно изчезват и спират да почиват. Единици са тези, които остават да карат и са предимно със БГ табели.

Втората отсечка беше около 1400км - към 24ч общо пътуване:
Австрия - Има винетка. Нямам забележка относно пътищата. Много камиони, много сериозен трафик, но никакви драми. Всички карат около ограниченията. През 20км има по-големи отбивки за 4-5 камиона и коли. През 2км има отбивка за 1 камион, като това е обозначено със табела 200м по-рано и е много удобно, защото като е тъмно не е нужно да скачаш на спирачките, за да отбиеш. По бензиностанциите и големите отбивки за камиони, тоалетните са платени по 1€, вътре е по-чисто от тоалетните по заведенията при нас. Около 17:00 всички камиони постепенно изчезват и спират да почиват. Единици са тези, които остават да карат и са предимно със БГ табели.

Унгария - Има винетка. Тук таме има по някоя дупка, но въпреки това всичко е топ. Има сериозен контрол по камионите. Безплатни тоалетни, усеща се

Румъния - Има винетка. Магистралата е супер, след това, колкото повече се приближаваш, толкова по-гадно става, няма отбивки като другите държави Доста по-нарядко са и са големи комбинирани с KFC и плац за камиони. Като се стъмни, за да ми е по-лесно се закачих зад един камион със БГ табели и реших да карам с него. Баткоооо в баира върви със 110, на мен толкова ми е максималната сейфти скорост. Беше някакво околовръстно, още нямаше маркировка и осветление, на кръговите го настигам, после ми дърпа.. Общо взето навсякъде дупки а у, абе тегава работа.
България - Има винетка. 24:00 бях точно във Видин, че чаках на си отчетат касите. Пътя София - Видин го карах преди 2 седмици, че бяхме на кръщене там, сега гледам че сложена тебелка за ремонт и забранено за над 12т, аз съм около 7 и си викам е супер, няма драма.. Ремонта е че липсва платно, прагчета по 5-7см, няма къде да обърна. Имаше следи от счупени картери и некви такива. Това продължи сиг 10-на км. След това има пусната отсечка от магистралата, която е мръсен топ ии слееед това си е ...



Тука е пълна смрад, всичко е под всякаква критика и нищо не се направи да е удобно, а само да се смучат хората за пари, никой не гледа безопасност или по-малко жертви/пострадали.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Данъци/винетки/тол такси си ги събират през горивата в доста държави. Това е може би по-справедливия начин за събиране. Освен това няма строеж на 258325 бариери и камери, няма нужда от 32532 служителя. Минуса е, че повечето държави може да ги прекосиш с един резервоар и се изпуска таксуване на транзитните.
Иначе общо взето нищо ново - ние си го знаем
Брат ми преди няколко години имаше подобна история, когато на влизане през Калотина директно караш по черен път
От Лондон до Калотина магистрали, "добре дошли в България" - черен път

Изключително голям проблем е, че нямаме пътища, магистралите не са довършени и освен това нямаме нито една магистрала от край до край готова без постоянни ремонти, ограничения и т.н. Голяма част от Струма всъщност си е високоскоростен път, а дефилето няма да го коментирам. Само се коментира строежа на Хемус, но то дефакто готовите участъци са някакъв селски път в покъртително състояние
Иначе общо взето нищо ново - ние си го знаем

Kroki написа:Тука е пълна смрад, всичко е под всякаква критика
Брат ми преди няколко години имаше подобна история, когато на влизане през Калотина директно караш по черен път





Изключително голям проблем е, че нямаме пътища, магистралите не са довършени и освен това нямаме нито една магистрала от край до край готова без постоянни ремонти, ограничения и т.н. Голяма част от Струма всъщност си е високоскоростен път, а дефилето няма да го коментирам. Само се коментира строежа на Хемус, но то дефакто готовите участъци са някакъв селски път в покъртително състояние


- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:Изключително голям проблем е, че нямаме пътища, магистралите не са довършени и освен това нямаме нито една магистрала от край до край готова без постоянни ремонти, ограничения и т.н. Голяма част от Струма всъщност си е високоскоростен път, а дефилето няма да го коментирам. Само се коментира строежа на Хемус, но то дефакто готовите участъци са някакъв селски път в покъртително състояние
Пътищата продължават да са под всякаква критика, скоро време макетата ще ни минат.. https://www.vesti.bg/bulgaria/okonchate ... ta-6234252 За сметка на това обаче глобите пак се вдигат. Принципно няма лошо, ама къде отиват тия пари, никой не може да ти обясни. И естествено пустия популизъм - ограничението пак си остава 140, нищо че в голяма част от магистралите и със 100 да караш ти е много.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Един бърз въпрос: Турските тираджии как карат из другите държави или не ги пускат там? Ако карат по-различно, то Защо?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
От 140 на 130 нямаше да има големи разлики, освен една поръчка за милиони за нови знаци.
А парите е ясно къде отиват. https://www.youtube.com/watch?v=QMhKVW2 ... rt_radio=1
А парите е ясно къде отиват. https://www.youtube.com/watch?v=QMhKVW2 ... rt_radio=1


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Както споменах по-нагоре - в хубавата къщичка всеки е културен и спретнат. Ако пък не, бързо го научават.ildivvy написа:Един бърз въпрос: Турските тираджии как карат из другите държави или не ги пускат там? Ако карат по-различно, то Защо?
В кочината всеки прави каквото си иска и както си знае.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Взимаме една кочина и пускаме един нормален човек в нея. За месец я прави приятна спретната къщурка. Взимаме една приятна спретната къщурка и пускаме едно прасе в нея. За седмица я прави на кочина. Е сега въпроса е кочината ли е виновна че прасето е прасе или прасето че кочината е кочина 

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Еми естествено че всеки нормалния човек ще се превърне в прасе като го пуснеш в кочината , какво да го коментиаме това ? 
Фундаменталната основа на всяко общество е материалното производство, което определя общественото съзнание, т.е. битието определя съзнанието, а не обратното...

Фундаменталната основа на всяко общество е материалното производство, което определя общественото съзнание, т.е. битието определя съзнанието, а не обратното...
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
преди 20 години гледах Шоуто на Слави и беше поканил някакъв българин който имаше голям бизнес в Щатите и Слави го попита:
цитирам по спомен
Дългия: - Какво трябва да направим за да тръгне държавата напред?
Бизнесмен: - Първото и най-важно е да се оправят пътищата!
още чакам

цитирам по спомен
Дългия: - Какво трябва да направим за да тръгне държавата напред?
Бизнесмен: - Първото и най-важно е да се оправят пътищата!
още чакам



You said: "Time will change!" What if it changes you?
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Де факто " никогаШ " 

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Те и сега не са по-нискиbum_bum написа:Някакъв разправяше, че влезем ли в еврозоната ГО трябвало да се изравнят с техните, които били 3-4 пъти по-високи.
Нямам идея дали е така, но се надявам да не е.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани