България на първо място по смъртност на пътя - причини?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Коя е главната причина?

Манталитетът на хората
147
47%
Лошите пътища
19
6%
Контролът на пътя и налагането(плюс събирането)на глобите
22
7%
Старите автомобили и лошите технически прегледи
1
0%
Липсата на ефективни присъди за пияните и убийците на пътя
12
4%
Всички тези неща
115
36%
 
Общо гласове : 316
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от steeN » 15 Авг 2025, 21:10

alekangg написа:ето как правят простите, не да вдигат всяка година за всички, ами според доходите. Да видим тогава, топ гъзарите дали няма да се кротнат.


За Бг е по-практично да е от стойността на колата, че с доходи точно тия дето уж трябва да хване това, няма. В същност конфискацията си е реално драстична форма на точно това... та и това сме почнали да го правим до някъде.

Top Gun Maverick написа:Сега гледах по БТВ запис от шофьорския му изпит. Както казаха, личи липсата на колани на изпитващия и другия отзад. Тоест ето ви примера за всякакви тъпотии. Ходиха да търсят фирмата в която е карал курсовете, няма такава на посочения адрес, после и на втория не откриха...ама реално е ясно, че е карал курс и има положен изпит.


Кво да видят там освен под вола теле. Има точно нулева корелация как си взел изпита и как караш.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: X5 G05/X1 F48
Мечтае да кара: 911

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Jorixa » 15 Авг 2025, 21:53

Аз като гледам клипчето тия “пичове” са изкарали всъщност страшен късмет, щото тоя рейс ако не беше там да им омекоти удара, вероятно щяха да станат на течен сапун.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Exclusive89 » 15 Авг 2025, 22:02

https://x.com/i/status/1956340919910740395
Ново видео, което дава представа за скоростта, с която се е движила колата.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от maxpower » 16 Авг 2025, 2:13

ID A написа:Липсва превенцията! Как за 2 седмици ще натрупа 6 фиша и това не прави впечатление на КАТ? Крайно време е да се направи модерна система и при такъв случай, няколко фиша за кратко време, автоматично да светва лампата и да се проверява какво става и трябва ли да се отнеме нечия книжка.
Днес ударно полагаха нови маркировки. На кръговото на Люлин, чак бяха пратили и полицаи и като разгънали едни чаршафи, все едно ще разберат нещо.

Споменаха и "фиш" за колан. За това нарушение се пише акт не фиш и се взимат точки.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Авг 2025, 7:52

Да, а той като млад водач има 26 точки и като го изшият три пъти му вземат категорията и почва от нула курс за книжка след 6 месеца обаче.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 30.11.2007
Кара: F90
Мечтае да кара: 507

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Spunky » 16 Авг 2025, 9:25

Exclusive89 написа:https://x.com/i/status/1956340919910740395
Ново видео, което дава представа за скоростта, с която се е движила колата.


Обаче без да знаеш каква е колата, с това изправяне на завоя, може да е само бегачка с котва пред бронята

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 22.08.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: го спокойно

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от ///eMo » 16 Авг 2025, 11:46

По БТВ някакъв от МВР спомена, че имал и 6 фиша ПРЕДИ да вземе книжка като собственик на мпс??

Толкова да не може превантивно да се действа..

Поне е положително, че ще изхарчат нови 200 млн, за да паркират бмвта в храсти :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Jordana » 16 Авг 2025, 13:57

Книжката не кара колата ! Стара ромска поговорка :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от bum_bum » 16 Авг 2025, 14:22

steeN написа:
bum_bum написа:[...


Масовите коли преди бяха доста по-слаби от сега и беше много по-трудно да създадеш такава опасна ситуация както сега. Това, че колите са по-сигурни не компенсира резкият скок в конските сили, които може да си купи човек за жълти стотинки в момента. Сякаш не помниш, че 200 коня ни се струваше самолет тогава да не говорим за м3 с 300 коня това беше космически кораб и го гледахме като извънземен експонат. Сега на всяка пресечка минава такова от марка, която беше под нивото на форума да се обсъжда дори.

Кое по-точно не разбираш, че с тогавашните коли беше практически невъзможно да стане такова тежко ПТП в градски условия? Като добавиш и огромната разлика в трафика, контролът на скоростта е в пъти по-важен от колкото от преди 10-15-20 години. Колко по-директно от това да го кажа... всички тези неща които цитираш като причини и проблеми нон стоп са 0.0000001% от причините за катастрофи и жертви на пътя.


Това е така, но забележката ми беше към това, че като имаш да пишеш нещо го пишеш така, че да се получи дискусия и другия да може да си каже мнението. Евентуално да поспорите кой крив, кой прав.

Пак казвам - с подобни подмятания, които са част от всяка тема напоследък ти и още няколко човека отровихте безвъзвратно този форум. Като не си съгласен с нещо се изправяш и го казваш - защо не си съгласен, защо мислиш, че този отсреща говори глупости, а не месеци наред да правиш ехидни коментари без изобщо да си обсъдил това с което си несъгласен когато му е било времето. Един вид ти си много умен и начетен, а аз съм тъпанар и няма нужда да ми обясняваш очевидни неща.

Това, което ми се струва, че не разбираш е, че нещата са комплекс от фактори. Тая борба не се води само на фронта с глобите и наказанията. Да, нужни са. Но е нужно и отношение и демонстрация от страна на правоприлагащите органи, че тези правила важат за всички.

Утре като направиш глупост на пътя отговаряш за нея наравно с всеки друг, независимо кой си, какво имаш и кои са майка ти и баща ти. Защото иначе създаваш впечатление за безнаказаност сред себеподобните си и огорчение в останалите, което пък намира израз в най-обикновено джигитство на принципа "щом другите го правят, що аз да карам като балък". Защото в България ако си учтив, любезен, спазващ законите и изобщо нормален човек ти си балък в очите на повечето.

По същия начин казуса от преди месец - градския транспорт завива от грешната лента с негласното одобрение на полицията там от години явно. Всички други ще бъдат глобявани. Аз тук като съм споделял че съм го правил съм наричан джигит и ганьо, но за градския може. Защо? Как да разбера аз, че не е правилно, ако автобусът го прави без санкция всеки ден пред мен? Толкова ли е трудно да се сложи един знак, че забраната за завой на дясно от тази лента не важи за автобусите или да се намери някакво друго разумно решение?

Да, светлоотразителчетата по магистралите са важни за мен. Отдавна разбрах, че аз не съм нормален човек като останалите хора наоколо и може би да греша, но са важни. Защото аз там не виждам просто една банда хора без работа на които са им възложили да маат крачоли по магистралата и да мият светлоотразители и табели, а държава, която полага грижа за всяка една подробност свързана с пътната безопасност. Също както е важно и като съм на пичковци, на 50км от най-близкия град да видя как пространството около пътя е добре поддържано - храстите подрязани, оформени, насадени цветенца, които някой ходи там да поддържа редовно. В това нещо аз виждам ред. И изпитвам удоволствие да бъда част от този ред. Да допринеса с нещо. В такава обстановка ми е гузно да не спазвам правилата. Всички правят нещо, опитват се всичко да е направено както трябва, поддържано, красиво.. не върви да бъда джигит, нали? Ама както казах, аз явно не съм нормален човек .. :dunno:

Ти нали си по статистиките - вземи виж с какъв % са се качили глобите у нас и в ЕС в последните 20 години и с какъв % са намалели общите случаи на ПТП-та в същото това време? Бас ловя, че при нас увеличението на глобите е най-високо, а намаляването на произшествията (ако изобщо има, а май няма нещо статистически значимо) най-малко.

Защо? Циганина блъснал рейс - да вдигнем глобите. Някой се надрусал и направил страшна трагедия - да вдигнем глобите. Вчера взел книжка и се размазал - да вдигнем глобите. Високите глоби спряха ли Семерджиев, спряха ли оня, който уби Милен Цветков, спряха ли цялата камара трагедии от времето на Ставийски до днес? И когато си мислим, че с новия закон, който е просто изродски и те кара да се чувстваш виновен за това, че изобщо имаш книжка за кола виждаме нещо невероятно, което го нямаше и през 90-те, тоя мангал да влезе по подобен начин в рейса. Да ги вдигнем още освен, а?

Никой на тоя свят не кара с 200 в града, нито кара пил или надрусан защото глобите са ниски! Вероятно са много малко и тия, които си мислят, че , че ще се отърват или няма да ги хванат или ще си платят.

Пътното ни поведение е еманация на отношенията в обществото ни. И няма да се промени съществено колкото и високи да станат глобите.

Аз нямам какво повече да кажа в тази тема, а и според мен е крайно вредна за форума. От години се повтарят само едни и същи неща - ние колко сме културни и всеки друг какъв джигит е. Все едно форума е от онзи ден и не се знаем. Нищо полезно не произлиза от нея.
Изображение

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook