Мембрана картерна вентилация.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Мембрана картерна вентилация.
Привет колеги! Има ли някакъв начин да се определи мембраната на картерната вентилация в капака на клапаните дали е за смяна(скъсана или опечена и не така еластична) за да регулира налягането правилно? Става въпрос за двигател N55, но предполагам и за другите няма да е много различно. Гледах живи данни на диагностиката но не намирам(или поне аз не знам) такъв показател да мери вакуума. На работещ двигател като отвия капачката прави някакъв вакуум и мотора почти не си променя работата.
- mrwrong
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 17.01.2020
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F10 LCI 530xD
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Убава йе. Има 4 колелета.
Re: Мембрана картерна вентилация.
На диагностиката нищо няма да видиш.
За да разбереш дали клапана на картарната вентилация работи добре ти трябва диференциален манометър , закачен или на капачката за маслото или на щеката за масло ( ако колата има такава). При свободен ход и при ниски обороти налягането в двигателя тябва да е отицателно но ниско (клапана е отворен и картера е свързан със смукателната система) , при средни и високи обороти клапана трабва да затвори, за да не засмуква двигателя маслените пари към смукателната система и тогава трябва да се появи пожително налягане в картера. Понеже нямаш такъв манометър , най простата проверка е - на ниски обороти капачката на маслото трябва леко да се засмуква а на средни и високи да надува. И засмукването и надуването трябва да са умерени , не да хвръкне капачката или да неможе да я отлепиш.
Обикновенно мембраните на двигателите издържат по 100-150 хил.км . Така че ако твоята е по стара не е лошо да се смени.БМВ не продава само мембрани на картерна вентилация а цял капак който е доста скъп. Има разни производители обаче които си продават мембрани + пружина + пласмасата която държи всичко това и може да се смени успешно, ако няма други проблеми по капака на главата (доста често се пукат и почва да капе масло).
Дано да съм ти бил полезен.
За да разбереш дали клапана на картарната вентилация работи добре ти трябва диференциален манометър , закачен или на капачката за маслото или на щеката за масло ( ако колата има такава). При свободен ход и при ниски обороти налягането в двигателя тябва да е отицателно но ниско (клапана е отворен и картера е свързан със смукателната система) , при средни и високи обороти клапана трабва да затвори, за да не засмуква двигателя маслените пари към смукателната система и тогава трябва да се появи пожително налягане в картера. Понеже нямаш такъв манометър , най простата проверка е - на ниски обороти капачката на маслото трябва леко да се засмуква а на средни и високи да надува. И засмукването и надуването трябва да са умерени , не да хвръкне капачката или да неможе да я отлепиш.
Обикновенно мембраните на двигателите издържат по 100-150 хил.км . Така че ако твоята е по стара не е лошо да се смени.БМВ не продава само мембрани на картерна вентилация а цял капак който е доста скъп. Има разни производители обаче които си продават мембрани + пружина + пласмасата която държи всичко това и може да се смени успешно, ако няма други проблеми по капака на главата (доста често се пукат и почва да капе масло).
Дано да съм ти бил полезен.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Мембрана картерна вентилация.
Благодаря за информацията колега!
Вече смених превантивно тази мембрана с капачката и на тихи обороти и ми се струва, че прави почти същия вакуум. Оригиналната мембрана не беше скъсана само малко по-твърда и като, че ли е работила коректно. Четох в нета, че за N55 мотора вакуума на тихи обороти трябва да е 50 милибара +-8. Обмислям да си купя цифров вакуумметър от алито, има ги за около 70 лв и да правя тези замервания с него.
Насочих се към тая мебрана на картерната вентилация, защото започна да капе около 50 грама масло еднократно след 1000 км примерно от вакуум регулатора на турбото който се намира от дясно до капака на клапаните над екрана на изпускателния колектор. Смених му малкото маркуче от капака на клапаните към него че беше разширено, но продължава да се омазнява леко. Двигателя е след основен ремонт сменени лагери, колянов вал, маслена помпа, вериги ваноси, гарнитури и тн и най-малкия теч на масло се забелязва. За 5000 км долях половин литър масло. Единствен път на около 1000 км от основния ремонт имаше много малък теч на камбаната на скоростната кутия вероятно от семерингата на коляновия вал, но повече масло там не се появи.
Интересно ми е дали заради некоректна работа на мембраната на картерната вентилация не е набутвало масло от капака на клапаните през маркучето във вакумния регулатор на турбото и заради това да е постоянно омаслен?
Вече смених превантивно тази мембрана с капачката и на тихи обороти и ми се струва, че прави почти същия вакуум. Оригиналната мембрана не беше скъсана само малко по-твърда и като, че ли е работила коректно. Четох в нета, че за N55 мотора вакуума на тихи обороти трябва да е 50 милибара +-8. Обмислям да си купя цифров вакуумметър от алито, има ги за около 70 лв и да правя тези замервания с него.
Насочих се към тая мебрана на картерната вентилация, защото започна да капе около 50 грама масло еднократно след 1000 км примерно от вакуум регулатора на турбото който се намира от дясно до капака на клапаните над екрана на изпускателния колектор. Смених му малкото маркуче от капака на клапаните към него че беше разширено, но продължава да се омазнява леко. Двигателя е след основен ремонт сменени лагери, колянов вал, маслена помпа, вериги ваноси, гарнитури и тн и най-малкия теч на масло се забелязва. За 5000 км долях половин литър масло. Единствен път на около 1000 км от основния ремонт имаше много малък теч на камбаната на скоростната кутия вероятно от семерингата на коляновия вал, но повече масло там не се появи.
Интересно ми е дали заради некоректна работа на мембраната на картерната вентилация не е набутвало масло от капака на клапаните през маркучето във вакумния регулатор на турбото и заради това да е постоянно омаслен?
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани