ТУРБО?!?!?! Що е то?
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
ТУРБО?!?!?! Що е то?
Ами аз пак ще направа едно допитване, този път и с анкетка.
Темата е: Турбо - простотия или да.
За мен турбото е като притежателите си - въздух под налягане. Уред за избиване на комплекси и т.н. Просто не го разбирам това нещо когато не е направено на състезателен автомобил или за постигане на някакви супер мощности. Също така не мога да понеса звука като от прахосмукачка който вадят турбо чекиите. Нищо не може да се сравни със звука на един редови или V-образен 6-ак, V8 или V12. Ako говорим за тунинг, ами пак много повече евалата на хората който надуват атмосферни двигатели (защото е доста по трудно и се изисква доста повече майсторлък), всеки едва ли не може да сложи един компресор и "Вижте колко съм бърз".
Не искам да обидя никой, изразявам личното си мнение, но въпреки по горе казаното пожелавам на колегата KAMIKADZE да успее да влезе в регистъра, ако не тази най късно догодина.
Темата е: Турбо - простотия или да.
За мен турбото е като притежателите си - въздух под налягане. Уред за избиване на комплекси и т.н. Просто не го разбирам това нещо когато не е направено на състезателен автомобил или за постигане на някакви супер мощности. Също така не мога да понеса звука като от прахосмукачка който вадят турбо чекиите. Нищо не може да се сравни със звука на един редови или V-образен 6-ак, V8 или V12. Ako говорим за тунинг, ами пак много повече евалата на хората който надуват атмосферни двигатели (защото е доста по трудно и се изисква доста повече майсторлък), всеки едва ли не може да сложи един компресор и "Вижте колко съм бърз".
Не искам да обидя никой, изразявам личното си мнение, но въпреки по горе казаното пожелавам на колегата KAMIKADZE да успее да влезе в регистъра, ако не тази най късно догодина.
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

тано- "всеки скача по свой начин" както казваше един мои командир едно време в казармата- принудителното пълнене си има своите преимущества пред които не можеш да си затвориш очите колкото и як фен да си на нормалните двигатели.
преимущества:
1. невероятни коне/ въртящ момент за литража на двигателя
2. готин звук (ако си падаш по тия работи)
3. евтини допълнителни коне ако решиш да тунинговаш
4. добър разход на гориво като не натискаш
5. прост двигател които лесно се подържа
недостатъци:
1. турбо лаг (може да се елиминира но тогава се ограничава размера на турботата и конете които правят)
2. двигателя не е толкова отзивчив
3. коне/въртящ момент трудно управляеми на задните/предните гуми защото "удрят" малко или повече рязко и сцеплението на гумите страда
4. ако не си със автоматична трансмисия трудно можеш да вдигнеш налягане за старт от място
5. проблеми със температурата на входящия въздух (при високи налягания на турбината), детонации и тн...
та така. иди чети във "бест оф" - там има теми за турбо-то.. ще научиш доста неща... ма така да отписваш една технология .. не бива
най-общо казано принидутелното пълнене е задължително при драг рейсинга където конете са важни и се избягва при състезанията на писта където гъвкавоста и предсказуемоста на двигателя са на почит.
преимущества:
1. невероятни коне/ въртящ момент за литража на двигателя
2. готин звук (ако си падаш по тия работи)
3. евтини допълнителни коне ако решиш да тунинговаш
4. добър разход на гориво като не натискаш
5. прост двигател които лесно се подържа
недостатъци:
1. турбо лаг (може да се елиминира но тогава се ограничава размера на турботата и конете които правят)
2. двигателя не е толкова отзивчив
3. коне/въртящ момент трудно управляеми на задните/предните гуми защото "удрят" малко или повече рязко и сцеплението на гумите страда
4. ако не си със автоматична трансмисия трудно можеш да вдигнеш налягане за старт от място
5. проблеми със температурата на входящия въздух (при високи налягания на турбината), детонации и тн...
та така. иди чети във "бест оф" - там има теми за турбо-то.. ще научиш доста неща... ма така да отписваш една технология .. не бива

най-общо казано принидутелното пълнене е задължително при драг рейсинга където конете са важни и се избягва при състезанията на писта където гъвкавоста и предсказуемоста на двигателя са на почит.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
alx,респект ма да добавя още един съществен недостатък-относително кратък живот на турбината и големи разходи за подмяна!
Щом ги влече... да карат бързи малолитражки нямат избор
Колкото и да не ни се вярва има и такива елементи
Хора всякакви!
За мен нищо не може да замени см3.Удоволствието е в големите атм.мотори.Подчертавам УДОВОЛСТВИЕТО,не искам сега да скокнат стрийтрейсъри на тема бързина,тя далеч не е всичко в една кола...
П.С. За дизела обаче е задължително турбото
Щом ги влече... да карат бързи малолитражки нямат избор


За мен нищо не може да замени см3.Удоволствието е в големите атм.мотори.Подчертавам УДОВОЛСТВИЕТО,не искам сега да скокнат стрийтрейсъри на тема бързина,тя далеч не е всичко в една кола...
П.С. За дизела обаче е задължително турбото

Последна промяна NeoPrint на 17 Фев 2004, 15:37, променена общо 1 път
alx винаги уважавам постовете ти, щото никога не пишеш глупости. И в случая си прав разбира се
Но аз отричам тази технология, не защото е лоша а защото не ми харесва (запознат съм горе долу с техническите страна на въпроса, мерси все пак за разясненията). Поне за мен въпроса седи както BMW манията - за мен BMW е най най, така и турбото за мен е
абсолютен пръц
въпрос на мнение и предпочитания.



Последна промяна Tano на 17 Фев 2004, 15:41, променена общо 1 път
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

мда.. а displacement със турбо/сюпърчарджър знаеш ли ко прай? 1000+ коня на задните гуми
чакай да ти го визуализирам- караш си виперо на 4та със 200 и се въртиш със 3000 оборота- внезапно настъпваш газта до ламарината и оставаш 200 метра черни следи със 335мм диаметър всяка докато зацепиш. и това без да се напъваш- я духаш един бар, я не...
та мисълта ми беше че квото може да се направи като коне със нормален двигател, може 2 пъти повече със надув.
а за турбините и цената им- съгласен. но ако се тегли чертата накрая ще се окаже че конете от турбото са по-евтини общо взето. щото тоя 5 литров двигател дето ша ги прави тиа 400 коня без надув да ти обяснявам ли че идва сложен във един $80к че и повече автомобил
ма както казах- разни хора разни мераци. това им е хубавото на автомобилите че за всекиго си има по нещо


та мисълта ми беше че квото може да се направи като коне със нормален двигател, може 2 пъти повече със надув.
а за турбините и цената им- съгласен. но ако се тегли чертата накрая ще се окаже че конете от турбото са по-евтини общо взето. щото тоя 5 литров двигател дето ша ги прави тиа 400 коня без надув да ти обяснявам ли че идва сложен във един $80к че и повече автомобил

ма както казах- разни хора разни мераци. това им е хубавото на автомобилите че за всекиго си има по нещо

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Tano, искам да те питам ти някога карал ли си турбо кола? Ако не, поне возил ли си се?
И аз съм фен на натуралните мотори, но ти просто некоректно си задал анкетата. Как турбото ще е простотия за избиване на комплекси бе пич, ти тъп ли си?
Респект, но моля те не бъркай софтуерните-коли-чекии със самия DEVICE турбо! Виж какво правят хората с БМВта с турбо.
Така де, по-добре богат и здрав отколкото беден и болен, затова и по-добре голям обем с турбо отколкото малък обем без...

И аз съм фен на натуралните мотори, но ти просто некоректно си задал анкетата. Как турбото ще е простотия за избиване на комплекси бе пич, ти тъп ли си?

Респект, но моля те не бъркай софтуерните-коли-чекии със самия DEVICE турбо! Виж какво правят хората с БМВта с турбо.
Така де, по-добре богат и здрав отколкото беден и болен, затова и по-добре голям обем с турбо отколкото малък обем без...

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Предпочитам атм. двигатели ама и турботата си имат предимства ,така че няма да откажа кола с турбо
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
ivo ПИЧ ти неправилно си ме разбрал
Съжалявам че не си схванал идеята. Аз казах че нямам нищо против DEVICE-а турбо, а против използването му за избиване на комплекси (3тата точка от анкетата трябваше да е "никъде не тръгвам без него, защото просто не мога") за такива хора съм го написал.

Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани