Някой знае ли?
Модератор: Общи модератори
			41 мнения
			 • Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
		
	
- Se7ven
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Някой знае ли?
Някой знае ли? Защо всички мотори на БМВ са наклонени на една и съща страна (наклонени на дясно).   На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.
  На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.
			
		 На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.
  На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.- Se7ven
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Ми то може и на другата страна да го наклонят пък и прав може да го наврът   както са на повечето мерцедеси.
  както са на повечето мерцедеси.
			
		 както са на повечето мерцедеси.
  както са на повечето мерцедеси.- Ivan Petrov
- Скрапчо
- 
				  
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
По принцип наистина са наклонени на една страна за да се поберат под капака, ето обаче мойта теория защо са надясно наклонени а не на ляво:
Като за начало какво има от дясната страна!? Един изпускателен колектор... От лявата страна има всмукателен колектор, кутия на въздушния филтър, дебитомер и разни дребни части... Представи си колко сгъчкано трябва да стане ако двигатела е наклонен на страната на всмукателния колектор и колко трудно за работа става 
 
Тва си е мойта теория, не гарантирам че това е причината
			
		Като за начало какво има от дясната страна!? Един изпускателен колектор... От лявата страна има всмукателен колектор, кутия на въздушния филтър, дебитомер и разни дребни части... Представи си колко сгъчкано трябва да стане ако двигатела е наклонен на страната на всмукателния колектор и колко трудно за работа става
 
 
Тва си е мойта теория, не гарантирам че това е причината

- Se7ven
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Ivan Petrov написа:По принцип наистина са наклонени на една страна за да се поберат под капака, ето обаче мойта теория защо са надясно наклонени а не на ляво:
Като за начало какво има от дясната страна!? Един изпускателен колектор... От лявата страна има всмукателен колектор, кутия на въздушния филтър, дебитомер и разни дребни части... Представи си колко сгъчкано трябва да стане ако двигатела е наклонен на страната на всмукателния колектор и колко трудно за работа става
Тва си е мойта теория, не гарантирам че това е причината
не е проблем да се прехвърлят кутийте за филтъра от другата страна има такива двигатели. Пък за побиране и нагъчканост да не забравяме V6 или V8 моторите.
- Ivan Petrov
- Скрапчо
- 
				  
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
То е ясно че не е проблем да е от другата страна въздушния филтър ама нещата стават все пак усложнени малко или много... А V8 не го мисли, там всмукателния колектор е посредата на блока  
 
http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 033790.jpg 
 
Не претендирам че мойта версия е най-правилната ама аз така ги виждам нещата...
			
		 
 
http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 033790.jpg
 
 
Не претендирам че мойта версия е най-правилната ама аз така ги виждам нещата...
Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж
			
		От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж
- Se7ven
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
tsb_bg написа:Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж
Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.
- Sharo
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Se7ven написа:tsb_bg написа:Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж
Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.
е за кво да си отежняват живота и да не си правят всичко по един начин ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати  номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
		Хайде да покараме малко кола
Se7ven написа:Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.
Не забравяйте и волана с кормилната кутия и спирачките с вакуум усилвател, казанче тръби и т.н. от ляво, които щяха да са над изходящите тръби в жегата, ако всичко беше обърнато.
А останалото явно е традиция

- BigMUZZY
- младши ентусиаст
- 
				
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: Някой знае ли?
Se7ven написа:Някой знае ли? Защо всички мотори на БМВ са наклонени на една и съща страна (наклонени на дясно).На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.
При напречно разположен мотор, накъде другаде може д е наклонът според теб???
 
   
  
...Тез`  две бири  `що ги каза ...?
		- Sharo
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
tsb_bg написа:Se7ven написа:Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.
Не забравяйте и волана с кормилната кутия и спирачките с вакуум усилвател, казанче тръби и т.н. от ляво, които щяха да са над изходящите тръби в жегата, ако всичко беше обърнато.
А останалото явно е традиция
незабравяй, че има и Англия, Япония, Австралия ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати  номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
		Хайде да покараме малко кола
- rtzankov
- Ценко изложбения
- 
				  
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
rtzankov написа:Aм какво ще кажете за баланса
Ценко ме изумява напоследък
 . Според мен са наклонени надясно (по посока на движението) за да компенсират наличието на водач (шофьор) и дисбаланса, който той внася в разпределението на масата между левите и десните колела, приемайки дясното движение за приоритетно. По същата логика, повечето чисто японски автомобили с предно предаване и напречен двигател (не съвместните разработки с европейски или американски фирми) разполагат двигателя обратно на европейските - отляво по посока на движението.
 . Според мен са наклонени надясно (по посока на движението) за да компенсират наличието на водач (шофьор) и дисбаланса, който той внася в разпределението на масата между левите и десните колела, приемайки дясното движение за приоритетно. По същата логика, повечето чисто японски автомобили с предно предаване и напречен двигател (не съвместните разработки с европейски или американски фирми) разполагат двигателя обратно на европейските - отляво по посока на движението.
Разбира се може да има и съвсем друга причина, например подобряване на резултатите при краш-тестове, кой знае...

Sharo написа: ... незабравяй, че има и Англия, Япония, Австралия ...
Прав си, че има и Англия, Япония, Австралия, но според мен производителите в Англия и Япония не конструират и произвеждат автомобили само за собствените си пазари, които са минимална част от световните продажби.
Ако задълбаваме още по темата коляновия вал и маховика се въртят на дясно погледнато отпред (не мога да се сетя за разумно обяснение) и при това се опитват да "изправят" двигателя, т.е наклона в обратна посока компенсира до някъде тези инерционни сили.
Но май почнахме вече да съчиняваме причини
 
 
Ако съберем всичко казано до тук сигурно истината е някъде в купчинката и причината в никакъв случай не е само една

			41 мнения
			 • Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	






 
