На скорост или на неутрална...???

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

На скорост или на неутрална...???

На скорост
112
79%
На неутрална
30
21%
 
Общо гласове : 142
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

На скорост или на неутрална...???

Мнение от titto » 26 Окт 2007, 22:14

Питането ми е:Кога автомобилът изразходва ПО-МАЛКО гориво, при дълго спускане по наклонен участък:
При включена директна-5,4 и т.н. скорост ИЛИ на неутрална(свободна)???
(Обяснете защо според Вас е така....)
Обръщали ли сте внимание какво показва разходомера при тези обстоятелства!? ;) :)
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Окт 2007, 22:19

на скорост, като махнеш крака от газта се прекъсва подаването на бензин в цилиндрите ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 26 Окт 2007, 22:21

По-принцип ако спускаш на неутрална, много ще натоварваш спирачките и не е много правилно , мое да спестиш некоя стинка от бенц, ама че идат за накладки :mhihi: :mhihi:
Иначе на неутрална ще гори по-малко.

ПП : а ако изгасиш и двигателя ептен нищо нема да гори :mhihi: :mhihi: :mhihi:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Мнение от oTECa » 26 Окт 2007, 22:21

Сперд мен на неутрална. Обяснението е просто. ДВигателя харчи според оборотите и натоварването. На свободна няма никакво натоварване и оборотите са най-малки. При спускане пак няма натоварване, но колата ти работи примерно на 3000 оборота, поради което хатчи повече. А на това какво показва разходомера не разчитаи. То на свободна без газ като се скрие стрелката, значили че не харчи нищо :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 26 Окт 2007, 22:24

Stanchev написа:на скорост, като махнеш крака от газта се прекъсва подаването на бензин в цилиндрите ;)


Неможе да се спре подаването на бензин, защото колата ще загасне.Когато се спускаш по нанадолнище и си на скорост нали мотора се използва и като моторна спирачка и колкото и да е това качва оборотите в зависимост от спускането и съответно колата не гори като на празен ход...

За мен най-малко гори на неутрална, защото мотора си подържа оборотите на празен ход ;)

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Мнение от SpUd3r » 26 Окт 2007, 22:24

kriso85 написа:...
ПП : а ако изгасиш и двигателя ептен нищо нема да гори :mhihi: :mhihi: :mhihi:

имаше едни такива глупаци,за да спестят бензин изключват колата под наклон и им се беше заключило кормилото или нещо друго беше станало не помня много и се бяха треснали.Не помня само дали във форума го четох тва или в някой вестник :roll:
Tux0 Ca !
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 26 Окт 2007, 22:25

я как ме изпреварихте, много бръзи бре :mhihi: :mhihi:

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 26 Окт 2007, 22:35

_BoBI_ написа:
Неможе да се спре подаването на бензин, защото колата ще загасне.Когато се спускаш по нанадолнище и си на скорост нали мотора се използва и като моторна спирачка и колкото и да е това качва оборотите в зависимост от спускането и съответно колата не гори като на празен ход...

За мен най-малко гори на неутрална, защото мотора си подържа оборотите на празен ход ;)


Може Може... и освен че може и направо си спира. Поне на Инжекциона.. ако за карбуратор питате там е друга бира.. е Дилян да ви обясни по подробно .. с него сме спорили ама прав се оказа де:)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 15.01.2006
Местоположение: София

Мнение от COMMON » 26 Окт 2007, 22:41

винаги като спускам съм на скорост. Кинетичната енергия при спускане се използва за захранване на динамото - фарове, радио и всичко елетрическо не оказва влияние на разхода в такъв момент.
когато си на неутрал всичко това го прави двигателя, съответно вдига разхода.
разликата е минимална, но е в полза на директ.

виж при гасенето нещата са други....... :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 26 Окт 2007, 22:46

При спускане на скорост без газ(моторна спирачка), трансмисията върти двигателя(до определена скорост), а не той нея , тъй като не съм чел по случая, ще кажа само, че е възможно да спре впръскването от ЕКУ-то.
Ако е изключен от скорост автомобила и има включени консуматори ,ЕКУ-то компенсира това и при мен това дори се вижда на стрелката за моментен разход.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 26 Окт 2007, 23:03

повечето еку-та отрязват бензиноподаването при спускане. така че разхода е 0.

но пък ако си на неутрална ще стигнеш по-далече защото като си на скорост двигателя те спира.. особено двигател със висока компресия (като на повечето бмв-та)

аз лично си мисля че на неутрална е по-икономично защото позволява да се подържа определена скорост на спускане на относително полегато нанадолнище където ако си на скорост ще паднеш под скороста на "стадото"...

само трябва да се внимава защото когато се пързаляш на неутрална баланса на колата е доста по-различен и поведението й е доста "лековато"...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 26 Окт 2007, 23:20

:shock: А бе ти да не караш Жигулка да се пускаш на свободна с
изгасен двигател :help: Такова чудо като спускане на свободна
се прави само и единствено от мизерия :help: Даеба и измишльотини :bgflag: :banghead: :banghead: :banghead:

P.S. Накрая що не си земете по една лагерница и не спрете да
се тормозите със разход и части :help: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Мнение от AGD » 26 Окт 2007, 23:29

На скорост , висока предавка и по надолнище, съвременен бензинов инжекцион и дизел могат практически да не изразходват никакво гориво. Разхода не зависи само от оборотите , а и от натоварването на двигателя (на кратко положението на дроселовата клапа/педала на газта и кой знае от още колко датчика). Колата е "угаснала" , но теб не те бърка , защото те движи гравитацията. В момента , в който условията се променят , електрониката ще се погрижи да се възстанови подаването на гориво.
Отделно, доколкото знам, някои двигатели с променливи фази на газоразпределение , могат да работят в режим максимално намаляващ загубите в цилиндъра, защото когато е задвижван от колелата , двигателя на практика е компресор.
И накрая за тези , които се нуждаят от по-авторитетно мнение - гледайте Top Gear - епизода, в който Кларксън тества Audi A8 TDI.
Последна промяна AGD на 27 Окт 2007, 0:10, променена общо 1 път
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 27 Окт 2007, 0:05

Добре де как така не угасва двигателя като не му се подава никакво гориво? Аз нали го чувам че работи - той, без да има горене в него, как ще работи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 10.05.2005

Мнение от eraziel » 27 Окт 2007, 0:56

Какво значи да се "угаси" двигателя :?
In Ban We Trust!

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook