На скорост или на неутрална...???
Модератор: Общи модератори
освен, че спускането на скорост е по-икономично (т.е. направо разход 0 както беше обяснено по-горе) е и по-безопасно, тъй като двигателя действа и като спирачка. Ако наклона е стръмен и спускате на неутрална и спирачки, до долу може вече да нямате спирачки
п.с.
А за особено пестеливите ще каже че, освен бензин при спускане на скорост се пести и феродо :>

п.с.
А за особено пестеливите ще каже че, освен бензин при спускане на скорост се пести и феродо :>
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
jk написа:Добре де как така не угасва двигателя като не му се подава никакво гориво? Аз нали го чувам че работи - той, без да има горене в него, как ще работи?
Нали се каза ,че трансмисията върти двигателя, затова на него не му трябва гориво за да работи.Когато скоростта стане ниска за дадената предавка и сам си усещал как прилашква,тогава вече иска гориво и не му ли подадеш ще изгасне. Това което чуваш по време на движение е в следствие компресията в него, т.е той си извършва 4-те такта но без процеса горене,защото не се подава гориво ,а респективно може би и искра.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Is.
- ентусиаст
-
- Мнения: 969
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Клуб '' 400+ ''
- Пол: Мъж
- Кара: Едно М60 и някви М-ки
- Детайли за колата: ...плаши ме ....винаги ....
zAcK написа::shock: А бе ти да не караш Жигулка да се пускаш на свободна с
изгасен двигателТакова чудо като спускане на свободна
се прави само и единствено от мизерияДаеба и измишльотини
![]()
![]()
![]()
P.S. Накрая що не си земете по една лагерница и не спрете да
се тормозите със разход и части![]()
![]()
![]()
![]()
![]()



Is написа:. . . чукайте си яйцата, точете си рендетата, викайте си "БРАВООО", но като видите 4-те фара зад вас, учтиво отбийте в дясно, щото иначе за всички става по трудно, а резултата ще е все същия

- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Това не разбрах на кой го отговаряш...!??Ако е на мен щи кажа само,че мен ме боли фара за разхода,а тези наблюдения ги имам от борд.компа на служебната кола и затова ми е интересно кой-какво разбира,ма ти май не си от тия....zAcK написа::shock: А бе ти да не караш Жигулка да се пускаш на свободна с
изгасен двигателТакова чудо като спускане на свободна
се прави само и единствено от мизерияДаеба и измишльотини
![]()
![]()
![]()
P.S. Накрая що не си земете по една лагерница и не спрете да
се тормозите със разход и части![]()
![]()
![]()
![]()
![]()




--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
толкова глупости на едно място рядко съм виждал... ако от а до б стигате с 500к оборота на двигателя, аз стигам с 350к... ох, ще сменя 1 комплект накладки повече, ах, а може би и дискове, их, няма да ми работи двигателя като компресор / тряаа се знае, че компресора е вечния дв-л
, нищо му се не износва /, ех, май и ще горя повече / дали
/, ух, не ми зарежда динамото
...
а, забравих, сега по нова година като изсурвакате тоя , оня, и ги сменявате тия коли, така че какво значение има
...
за перманентно зацепен към асфалта двигател си има и време и място, но постоянно, не !



а, забравих, сега по нова година като изсурвакате тоя , оня, и ги сменявате тия коли, така че какво значение има

за перманентно зацепен към асфалта двигател си има и време и място, но постоянно, не !
повечето се изказахте неподготвени така че нека започнем с това,
който има бордови компютър нека следи на някое надолнище моментния разход като пусне газта...точно така 0 кръгла даже а ако пусне на неутрална 2.3 или нещо от сорта...даже и да изгасите двигателя по време на надолнище няма да забележите нищо освен че като подавате газ колата не ви слуша...когато дръпнете крака от педала компютъра спира дюзите така че те да не работят...това че най малко харчело на неутрална не е вярно точно обратното най-малко или изобщо не харчи като си на скорост...
освен това когато бях на годишен преглед и там нали проверяват с каква сила спира колата и т.н. на неутрална резултатите бяха си нормални и като подаде малко газ оператора просто колата заковала на място и ми вика супер спирачки...един колега след мене с пежо същото даже и с бмв М316
и той същото ...направете си изводите
който има бордови компютър нека следи на някое надолнище моментния разход като пусне газта...точно така 0 кръгла даже а ако пусне на неутрална 2.3 или нещо от сорта...даже и да изгасите двигателя по време на надолнище няма да забележите нищо освен че като подавате газ колата не ви слуша...когато дръпнете крака от педала компютъра спира дюзите така че те да не работят...това че най малко харчело на неутрална не е вярно точно обратното най-малко или изобщо не харчи като си на скорост...
освен това когато бях на годишен преглед и там нали проверяват с каква сила спира колата и т.н. на неутрална резултатите бяха си нормални и като подаде малко газ оператора просто колата заковала на място и ми вика супер спирачки...един колега след мене с пежо същото даже и с бмв М316

grnka написа:повечето се изказахте неподготвени така че нека започнем с това,
който има бордови компютър нека следи на някое надолнище моментния разход като пусне газта...точно така 0 кръгла даже а ако пусне на неутрална 2.3 или нещо от сорта...даже и да изгасите двигателя по време на надолнище няма да забележите нищо освен че като подавате газ колата не ви слуша...когато дръпнете крака от педала компютъра спира дюзите така че те да не работят...това че най малко харчело на неутрална не е вярно точно обратното най-малко или изобщо не харчи като си на скорост...
освен това когато бях на годишен преглед и там нали проверяват с каква сила спира колата и т.н. на неутрална резултатите бяха си нормални и като подаде малко газ оператора просто колата заковала на място и ми вика супер спирачки...един колега след мене с пежо същото даже и с бмв М316и той същото ...направете си изводите


_!_
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Правилният въпрос е дали при наличие на 10 литра гориво, когато се тръгне от София по магистрала Тракия (щото има бая спускане в тая посока), колата ще изгасне по-далеч (поради свършване на горивото), ако спускате надолнищата на скорост или на неутрлана. А ПАВИЛНИЯТ ОТГОВОР Е НА НЕУТРАЛНА! Защо ли? Ами именно, защото двигателят играе спирачка 

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021



Вие тука да не сте от икономическия някои бе? Я не се излагайте. На скорост моторът държал по-високи обороти и затова харчел много.


Ся ако ше мериме и наклоните... Но да кажем, че на стръмен наклон е по-удобно на скорост, а на по-полегати, на неутрална. Така май е най-справедливо

It's not who You are, it's who You know...
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Само да вметна как е реализирана истинската моторната спирачка при камионите (поне на тези, на които аз знам). При натискане на бутона за моторна спирачка една ел.бобина дърпа рейката на газта назад докрая, така че горивото да спре да се налива в мотора (на някои камиони има бутонче и при самия двигател и така при вдигната кабина моторът може да се угаси). Липса на приток на гориво означава нулев моментен разход! Освен това на изхода на генерацията друга ел.бобина затваря една клапа, така че да се спрат доколкото е възможно изходящите газове и те да останат вътре в цилиндрите на мотора, създавайки по-голяма компресия, а от там и по-високо съпротивление, което допълнително спомага за спирането. Разбира се, за да може да се използва моторната спирачка, камионът трябва да е на скорост (между другото само лудите пускат камион по инерция!!!). Така при спускане се постига двойна икономия - хем се пести гориво, хем не се хаби феродо. Второто е особено полезно - който е сменявал феродо на камион, знае защо. Сори за дългото и за бла-бла-то, но ме мързи да си лягам, пък може да е интересно за незнаещите
П.П. Някой имаше следния подпис: "Газ до ламарината, да й е леко на машината"

П.П. Някой имаше следния подпис: "Газ до ламарината, да й е леко на машината"

It's not who You are, it's who You know...
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
На скорост.
Неутралната е за да ви работи колата на място, в движение не би трябвало да се ползва
Инерцията движи колелата, колелата движат дифа, той движи кутията, а тя движи мотора, демек като се спускате, не двигателя движи колелата, а колелата движат него. В тая ситуация ЕКУ спира подаването на гориво и бобините, мотора пак си работи, но без "възпламеняване" , тогава има само "всмукване", но само на въздух, "нагнетяване" и "изпускане"
Неутралната е за да ви работи колата на място, в движение не би трябвало да се ползва

Инерцията движи колелата, колелата движат дифа, той движи кутията, а тя движи мотора, демек като се спускате, не двигателя движи колелата, а колелата движат него. В тая ситуация ЕКУ спира подаването на гориво и бобините, мотора пак си работи, но без "възпламеняване" , тогава има само "всмукване", но само на въздух, "нагнетяване" и "изпускане"

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани