На скорост или на неутрална...???
Модератор: Общи модератори
- Mamouk
- дере дънки сред голи мадами
-
- Мнения: 2242
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Sofia
© написа:тази тема колко пъти ще я обсъждате?![]()
Сигурен съм, че имаше същата тема преди години. Това го казвам, ако на някой случайно му се търси за повече мнения от миналото

Иначе аз лично предпочитам да спускам на скорост

Legends may sleep...but they never die!
Плюй си на гъза и се пързаляй!
Плюй си на гъза и се пързаляй!
Толко глупости как каза Владо не съм чел никъде
Кви са тия изцепки че като се спуска на скорост,разхода е нула ве???Я се замислете малко
Когато двигателя работи като спирачка,т.е. спуска се на скорост без газ.....на мотора се подава гориво,след като е отчетено че газта не е натисната подаването на гориво се прекратява........и след падана на оборотите с 200,подаването на гориво пак се възстановява
За тези който не им се вярва-вземете малко литература и почетете.........за тези които ги мързи......изгасете мотора като спускате да видите колко бързо ще спре колата(не в дърво
)ми от това че няма гориво
Айде със здраве и стига пълните форума с глупости

Кви са тия изцепки че като се спуска на скорост,разхода е нула ве???Я се замислете малко

Когато двигателя работи като спирачка,т.е. спуска се на скорост без газ.....на мотора се подава гориво,след като е отчетено че газта не е натисната подаването на гориво се прекратява........и след падана на оборотите с 200,подаването на гориво пак се възстановява

За тези който не им се вярва-вземете малко литература и почетете.........за тези които ги мързи......изгасете мотора като спускате да видите колко бързо ще спре колата(не в дърво


Айде със здраве и стига пълните форума с глупости

- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
SKISA написа:а я кажете по темата ,само че за автомат!!!??
ако имате дълго спускане и изключите на N кво се случва!?!?
със сигурност ще гори по-малко ,щото оборотите падат,обаче тва пречи ли на смазването на автоматика или не е болка за умиране!??
Нищо... За това специално мисля, че няма абсолютно никакъв проблем. Доколкото зная и доколкото съм чувал има проблем когато двигателя се гаси на "Н", но в движение. И след това се пали. Имаше един проблем с едно А4. Електрониката му се ебаваше и турбото изключваше от само себе си. Трябваше да се загаси и запали отново и се оправяше, но след няколко такива изгасвания, скоростите си отидоха... Не, че си се засилил да го правиш това, но аз казвам да си знаеш...

- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
meha, вземи ти прочети малко и не се излагай ако обичаш! Никво гориво не се подава! Ако се подава гориво, колата ще започне да ускорява вместо да спира! Ти за моторна спирачка при камионите сигурно не си чувал?!? Тук става дума за нещо подобно.
http://de.wikipedia.org/wiki/Schubabschaltung
Съжалявам че не мога да го намеря на английски. То хората са си го написали, ма вие спорите. Спорете си и продължавайте да пишете глупости тогава.
Аз казах ХАУ!
http://de.wikipedia.org/wiki/Schubabschaltung
Съжалявам че не мога да го намеря на английски. То хората са си го написали, ма вие спорите. Спорете си и продължавайте да пишете глупости тогава.
Аз казах ХАУ!
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
Нали не се опитваш да кажеш, че на скорост без подаване на газ няма впръскване на бензин. С какво се осъществява горене тогава? Как колата работи като няма горене? Не се излагайте бе... 

Колеги, по мое мнение мен нещата изглеждат така
Предварително уточнявам, че НЕ става дума за "моторна спирачка", което е напълно различна по предназначение и изпълнение система.
Системите за контрол на оборотите са два вида:
1. Едните използват малък серво-мотор управляван от ECU-то на колата на базата на сигнал от датчика на коляновия вал и ламбда сондата.
Този мотор е свързан със въздушния клапан и го отваря до определена степен, за да поддържа предварително зададените от ECU-то обороти.
Ако мотора не реагира на време (има задържане или закъснение) двигателя не поддържа равномерни обороти на празен ход.
Ако мотора се повреди двигателя гасне на празен ход
2. Другите използват иглен клапан, който подобно на горната система се задвижва от ел. мотор управляван от ECU-то и позволява определено количество горивна смес да преминава около затворения въздушен клапан (байпас) и да поддържа зададените обороти.
Ако клапана клеяса и не реагира на време (има задържане или закъснение) двигателя не поддържа равномерни обороти на празен ход.
Ако клапана заседне и престане да отваря - двигателя гасне на празен ход
И двете системи за регулиране не са предназначени да затварят напълно притока на гориво независимо дали колата се движи по инерция или работи на място на празен ход.
Нещо повече - това дори би било опасно ако по някаква причина системата се повреди по време на движение и прекъсне горивната смес към двигателя (при изпреварване напр.)
Според мен при движение по инерция и при работа на празен ход притока на гориво/горивна смес се регулира по абсолюто еднакъв начин от една от двете описани системи и единствената разлика е че при движение по инерция, двигателя е зацепен през трансмисията със задвижващите колела и е "принуден" да се върти с по-високи обороти (в зависимост от предавката), но със същото количество подавано гориво
Разхода практически би трябвало да е еднакъв
Предварително уточнявам, че НЕ става дума за "моторна спирачка", което е напълно различна по предназначение и изпълнение система.
Системите за контрол на оборотите са два вида:
1. Едните използват малък серво-мотор управляван от ECU-то на колата на базата на сигнал от датчика на коляновия вал и ламбда сондата.
Този мотор е свързан със въздушния клапан и го отваря до определена степен, за да поддържа предварително зададените от ECU-то обороти.
Ако мотора не реагира на време (има задържане или закъснение) двигателя не поддържа равномерни обороти на празен ход.
Ако мотора се повреди двигателя гасне на празен ход
2. Другите използват иглен клапан, който подобно на горната система се задвижва от ел. мотор управляван от ECU-то и позволява определено количество горивна смес да преминава около затворения въздушен клапан (байпас) и да поддържа зададените обороти.
Ако клапана клеяса и не реагира на време (има задържане или закъснение) двигателя не поддържа равномерни обороти на празен ход.
Ако клапана заседне и престане да отваря - двигателя гасне на празен ход
И двете системи за регулиране не са предназначени да затварят напълно притока на гориво независимо дали колата се движи по инерция или работи на място на празен ход.
Нещо повече - това дори би било опасно ако по някаква причина системата се повреди по време на движение и прекъсне горивната смес към двигателя (при изпреварване напр.)

Според мен при движение по инерция и при работа на празен ход притока на гориво/горивна смес се регулира по абсолюто еднакъв начин от една от двете описани системи и единствената разлика е че при движение по инерция, двигателя е зацепен през трансмисията със задвижващите колела и е "принуден" да се върти с по-високи обороти (в зависимост от предавката), но със същото количество подавано гориво
Разхода практически би трябвало да е еднакъв
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
tsb_bg написа:Според мен при движение по инерция и при работа на празен ход притока на гориво/горивна смес се регулира по абсолюто еднакъв начин от една от двете описани системи и единствената разлика е че при движение по инерция, двигателя е зацепен през трансмисията със задвижващите колела и е "принуден" да се върти с по-високи обороти (в зависимост от предавката), но със същото количество подавано гориво
Разхода практически би трябвало да е еднакъв
Да приемем, че си прав. Би ли обяснил тогава защо като спускам по-стръмен наклон, карам с около 70, включа втора и пусна газта, разходомерът се забива в 0-та въпреки че оборотите на мотора са много високи. И защо като пусна на неутрална, разходомерът показва харч, въпреки че моторът работи на празен ход? ЕКУ-то знае много добре с каква скорост се движа и че не подавам газ. Тогава трябва също така да знае, че разходът е един и същ. Даже според тази теория на скорост разходът трябва да е по-голям, защото колата забавя движение, вместо да ускорява, ако е на неутрална.
It's not who You are, it's who You know...
Мисля, че става дума за следното:
Разходомера мери количество гориво употребено за изминато разтояние (в случая литри на 100 км.) а не количество гориво (литри) въобще.
Когато колата се движи по инерция и дросела е затворен, разходомера отчита реалната скорост и практически нищожен разход на гориво (както при работа на празен ход) поради което и стрелката забива в нулата - изминават се "много" километри с "малко" бензин
Когато колата работи на празен ход на място, скоростомера те отчита никаква скорост (предвижване) а в същото време се подава макар и минимално количество гориво за да не угасне двигателя.
Ако това, макар и малко количество гориво се отнесе към изминатото разтояние (в случая нула километри) то става относително много, защото изразходвайки го колата не изминава никакъв път, поради което и стрелката забива в края на скалата над 30 l/100 - изминават се "малко/нула" километри а се изразходва "много/сравнително много" бензин
Дано го обяснявам като хората
Разходомера мери количество гориво употребено за изминато разтояние (в случая литри на 100 км.) а не количество гориво (литри) въобще.
Когато колата се движи по инерция и дросела е затворен, разходомера отчита реалната скорост и практически нищожен разход на гориво (както при работа на празен ход) поради което и стрелката забива в нулата - изминават се "много" километри с "малко" бензин
Когато колата работи на празен ход на място, скоростомера те отчита никаква скорост (предвижване) а в същото време се подава макар и минимално количество гориво за да не угасне двигателя.
Ако това, макар и малко количество гориво се отнесе към изминатото разтояние (в случая нула километри) то става относително много, защото изразходвайки го колата не изминава никакъв път, поради което и стрелката забива в края на скалата над 30 l/100 - изминават се "малко/нула" километри а се изразходва "много/сравнително много" бензин
Дано го обяснявам като хората

- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Ааа, това е така, ама аз ти говоря по време на движение, прочети по-внимателно. Аз като спра, стрелката много ясно, че отива на безкрайност. Говорим за движение с една и съща скорост по наклон със зацепена и незацепена трансмисия и такава предавка в скоростната кутия, че моторът да е принуждаван да извършва повече обороти, действайки като спирачка
Едит: тука доста глупости изчетох. Я тия умните, дето викат, че моторът угасва и колата спира и т.н. да вземат да спрат на място, да форсират, и в момента, в който двигателят е на максимални обороти, да вземат и да врътнат ключа обратно и да угасят. След колко време спира да се върти мотора бе, господа? Веднага ли?
Едит: И за да ви стане по-интересно, дайте после пак на контакт, докато моторът още не е съвсем спрял. Какво стана?

Едит: тука доста глупости изчетох. Я тия умните, дето викат, че моторът угасва и колата спира и т.н. да вземат да спрат на място, да форсират, и в момента, в който двигателят е на максимални обороти, да вземат и да врътнат ключа обратно и да угасят. След колко време спира да се върти мотора бе, господа? Веднага ли?

Едит: И за да ви стане по-интересно, дайте после пак на контакт, докато моторът още не е съвсем спрял. Какво стана?

Последна промяна logout на 30 Окт 2007, 12:47, променена общо 1 път
It's not who You are, it's who You know...
- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Когато се кара на бензин по надолнище на скорост е по-икономично тъй като ЕКУ-то действително спира притока на гориво.Когато оборотите на двигателя паднат на 1000об/мин ЕКУ подновява подаването на гориво за да не изгасне двигателя.
Това не важи обаче за автомобили който са с обикновенни газови уредби тъй като те не са достатъчно "умни" и си подават едно определено количество газ което е необходимо за работа на празен ход.
Това не важи обаче за автомобили който са с обикновенни газови уредби тъй като те не са достатъчно "умни" и си подават едно определено количество газ което е необходимо за работа на празен ход.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
На 89 316I не знам как е.
На моята барачка обаче разходомерът е на 0 когато съм на свободна с малко по - висока скорост. И е на 0 и като съм без газ на предавка с по - висока скорост.
Аз лично не вярвам на отчитанията на икономайзера, мисля, че той е вързан с предавката(вероятно и оборотите и разстоянието), скоростта и педала за газта и показва собствената си идея за разхода по някаква формула, а не по претегляне на преминалия бензин.
Ако обаче изберем на него да вярваме, нещата са точно така. Кръгли нули и в двата случая.
От друга страна като спра на свободна той отлита в над 30 на сто и мисля, че така е при нашият модел. А на място колата не харчи 30, още по - малко пък на 100...
На моята барачка обаче разходомерът е на 0 когато съм на свободна с малко по - висока скорост. И е на 0 и като съм без газ на предавка с по - висока скорост.
Аз лично не вярвам на отчитанията на икономайзера, мисля, че той е вързан с предавката(вероятно и оборотите и разстоянието), скоростта и педала за газта и показва собствената си идея за разхода по някаква формула, а не по претегляне на преминалия бензин.
Ако обаче изберем на него да вярваме, нещата са точно така. Кръгли нули и в двата случая.
От друга страна като спра на свободна той отлита в над 30 на сто и мисля, че така е при нашият модел. А на място колата не харчи 30, още по - малко пък на 100...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Exclusive89