На скорост или на неутрална...???
Модератор: Общи модератори
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
D3BEP написа:... Аз лично не вярвам на отчитанията на икономайзера, мисля, че той е вързан с предавката(вероятно и оборотите и разстоянието), скоростта и педала за газта и показва собствената си идея за разхода по някаква формула, а не по претегляне на преминалия бензин.
Ако обаче изберем на него да вярваме, нещата са точно така. Кръгли нули и в двата случая. ...
Направи следния тест - на равно. На първа газ до прекъсвач и пусни педала на газта, без да изключваш от скорост - отива на 0, нали? А муцуната забива. И така, докато не достигнеш една минимална скорост и стрелката отпецне от 0-та. После правиш същото, обаче тоя път изключваш от скорост и продължаваш по инерция с около 40-50 км/ч, къде е стрелката пак ли е на 0? Естествено, че не

It's not who You are, it's who You know...
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
logout написа:D3BEP написа:... Аз лично не вярвам на отчитанията на икономайзера, мисля, че той е вързан с предавката(вероятно и оборотите и разстоянието), скоростта и педала за газта и показва собствената си идея за разхода по някаква формула, а не по претегляне на преминалия бензин.
Ако обаче изберем на него да вярваме, нещата са точно така. Кръгли нули и в двата случая. ...
Направи следния тест - на равно. На първа газ до прекъсвач и пусни педала на газта, без да изключваш от скорост - отива на 0, нали? А муцуната забива. И така, докато не достигнеш една минимална скорост и стрелката отпецне от 0-та. После правиш същото, обаче тоя път изключваш от скорост и продължаваш по инерция с около 40-50 км/ч, къде е стрелката пак ли е на 0? Естествено, че не
Не мога да ти цитирам точната скорост на колата, при която на свободна икономайзерът ми отива на нула. Дали е 45 или 60 или пък 50 км.ч, а защо не 70...
Но съм категоричен че е точно така и че я има, че може на свободна разходът да падне до 0, така че не виждам за какво да споря .За това, което виждам ли?
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
D3BEP написа:... така че не виждам за какво да споря .За това, което виждам ли?
Зависи как си гласувал.... в анкетата

It's not who You are, it's who You know...
- ARR_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: По света и у нас
- Кара: Купе с 2 врати
- Мечтае да кара: Купе с 4 врати
- Детайли за колата: Седем напред, две назад
Ето две страници от книгата на Борис Божинов "Инжекционни системи за гориво"
Отнасят се за КЕ-Жетроник.

Отнасят се за КЕ-Жетроник.


- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Re: На скорост или на неутрална...???
Понеже голям спор стана, въпросите на автора са следните - цитирам, ги защото никой вече не чете 1-ва страница:
И според мен тук реално трябва да има 2 отговора:
1. Спускане по магистрала, където високата скорост може да се уползотвори:
Набраната потенциална енергия от автомобила се трансформира в кинетична. Тогава всяко принудително намаляване на скоростта води до загуба на тази енергия. Ето защо в този случай неутралната скорост помага за по-голяма икономия. Изразходваното гориво на празен ход се компенсира от факта, че автомобилът може да измине няколко километра повече и за по-кратко време (резултат от високата скорост), без да е необходим разход на допълнителна енергия (подаване на още гориво).
2. Спускане по тесен участък със завои, където без употребата на двигателя в режим "моторна спирачка" се стига до чести натискания на спирачката. Тогава спускането на скорост ще доведе до по-голяма икономия, защото през това време, както вече бе казано и доказано, двигателят не потребява гориво.
Мисля, че това е конкретен отговор на запитването на автора на темата.
А на последния въпрос за разходомера отговарям:
При скорост от примерно 160+ дали си на неутрална или си на скорост, силно ме съмнява да видиш някаква разлика, ако нямаш борд комп. При по-ниски скорости обаче се забелязва, че когато си на скорост и моторът задържа скоростта, разходът отива на 0. Ако си на неутрална, се отчита разход, защото подаването на гориво се възобновява, а похарченото спрямо изминатото разстояние (което пък е функция на скоростта) води до по-голям разход.
titto написа:Питането ми е:Кога автомобилът изразходва ПО-МАЛКО гориво, при дълго спускане по наклонен участък:
При включена директна-5,4 и т.н. скорост ИЛИ на неутрална(свободна)???
(Обяснете защо според Вас е така....)
Обръщали ли сте внимание какво показва разходомера при тези обстоятелства!?![]()
И според мен тук реално трябва да има 2 отговора:
1. Спускане по магистрала, където високата скорост може да се уползотвори:
Набраната потенциална енергия от автомобила се трансформира в кинетична. Тогава всяко принудително намаляване на скоростта води до загуба на тази енергия. Ето защо в този случай неутралната скорост помага за по-голяма икономия. Изразходваното гориво на празен ход се компенсира от факта, че автомобилът може да измине няколко километра повече и за по-кратко време (резултат от високата скорост), без да е необходим разход на допълнителна енергия (подаване на още гориво).
2. Спускане по тесен участък със завои, където без употребата на двигателя в режим "моторна спирачка" се стига до чести натискания на спирачката. Тогава спускането на скорост ще доведе до по-голяма икономия, защото през това време, както вече бе казано и доказано, двигателят не потребява гориво.
Мисля, че това е конкретен отговор на запитването на автора на темата.
А на последния въпрос за разходомера отговарям:
При скорост от примерно 160+ дали си на неутрална или си на скорост, силно ме съмнява да видиш някаква разлика, ако нямаш борд комп. При по-ниски скорости обаче се забелязва, че когато си на скорост и моторът задържа скоростта, разходът отива на 0. Ако си на неутрална, се отчита разход, защото подаването на гориво се възобновява, а похарченото спрямо изминатото разстояние (което пък е функция на скоростта) води до по-голям разход.
It's not who You are, it's who You know...
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Аве човек...
Имам борд компютър.
Само че се опитвам да ти кажа, че на свободна борд компютърът не е верен. Смята явно някаква функция от изминатия път - при 20 км.ч. на свободна показва по - голям разход, отколкото ако на първа натисна педала до долу и задържа. Това естествено не е вярно. Не минава толкова гориво през инжектора на свободна.
Като спираш, понеже изминатият път бързо намалява, разходът ти отива в безкрайността.
Като си спрял... Там разходът е страхотен.
+безкрайност.
Причината е проста. Разходът е функция на изминатият път.
Защото е в литри/100км.
На място колата ми още не е правила 100 км. Поне не и спрямо планетата Земя. За което съм й благодарен.
И като си на място знаменателят е безкрайно малък, респ. цифрата - безкрайно голяма.
Затова пък веднъж седя на място близо час... И почти не го усетих по разходомера!
Проблемът в цялата работа е че свободната не е ход, не вдига реални обороти, няма предавка, от впръсканото гориво няма реална полза. И каот цяло предавката по подразбиране служи за стоене на място.
Доказателството - много просто. Пускаш се на свободна от един баир без газ. И после с газ на свободна.
Движи си се с една скорост, минал си един път за едно и също време, само че в единия случай ще си изразходил няколко грама бензин, в другия няколко литра! А разходомера в първия случай... ще показва каквото си знае, може даже повече от във втория.
И няма реално мерене на разхода за 100 км.
Имам борд компютър.
Само че се опитвам да ти кажа, че на свободна борд компютърът не е верен. Смята явно някаква функция от изминатия път - при 20 км.ч. на свободна показва по - голям разход, отколкото ако на първа натисна педала до долу и задържа. Това естествено не е вярно. Не минава толкова гориво през инжектора на свободна.
Като спираш, понеже изминатият път бързо намалява, разходът ти отива в безкрайността.
Като си спрял... Там разходът е страхотен.
+безкрайност.
Причината е проста. Разходът е функция на изминатият път.
Защото е в литри/100км.
На място колата ми още не е правила 100 км. Поне не и спрямо планетата Земя. За което съм й благодарен.
И като си на място знаменателят е безкрайно малък, респ. цифрата - безкрайно голяма.
Затова пък веднъж седя на място близо час... И почти не го усетих по разходомера!
Проблемът в цялата работа е че свободната не е ход, не вдига реални обороти, няма предавка, от впръсканото гориво няма реална полза. И каот цяло предавката по подразбиране служи за стоене на място.
Доказателството - много просто. Пускаш се на свободна от един баир без газ. И после с газ на свободна.
Движи си се с една скорост, минал си един път за едно и също време, само че в единия случай ще си изразходил няколко грама бензин, в другия няколко литра! А разходомера в първия случай... ще показва каквото си знае, може даже повече от във втория.
И няма реално мерене на разхода за 100 км.
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Ма това никой не го оспорва! Така е. Ама нещо не можем да се раберем - никой не казва да стоиш на място. Тогава логично е разходът да е безкраен. Става въпрос като се движиш. Колата изминава Х на брой километри. Номерът е кога в този случай разходът е по-голям? Като си на неутрална и не подаваш газ или като си на скорост и не подаваш газ? Както колегата по-нагоре е дал нагледен пример с картинка и обяснение, когато моторът се развърта принудително от трансмисията, а не от подаването на газ от педала, тогава притокът на гориво се прекратява и реално имаш моментен разход 0 независимо какво разстояние ще изминеш - колкото по-голямо, толкова по-голяма икономия. Ако си на свободна - демек по инерция, ще изразходиш примерно 50 до 100 милилитра повече. Това са 10-20 стотинки, но принципно харчи по-малко 

It's not who You are, it's who You know...
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Той и в движение на свободна пак е толкова верен разходомера. Там по - скоро харчи на време престой на свободна отколкото на километри в час, все едно дали си със 100 или с 1 км.ч.
Именно поради тази причина при голяма скорост разходът там клони към нула, а при малка - към невероятни стойности. Просто повече време ще мине докато минеш 10 км. със 15 км/ч отколкото със 150 км.ч.
Тъй, колегата е дал литература. Аз не съм толкова компетентен да я оценя, но това, което пише като теза в нея никой не го оспори досега. Поне според мен.
В тази литература аз поне не можах да разпозная свободната и движението на нея. Така че тя казва нещо по половината въпрос.
И има още един много съществен момент. Вие се концентрирате върху някакво хипотетично моментно спиране на притока на газ като при това моторът е моторна спирачка на високи обороти поради сериозния наклон.
Може и да е вярно, но на практика по наклони и завой вие не можете да карате постоянно на втора. При всяко превключване , освен ако не е през 2-3 предавки(но така губите контрол на скоростта), разходът ви ще скача до нива, които иначе не бихте имали.
Докато при свободната доста по лесно и безпроблемно се ползва вярната предавка при нужда и скоростта пак се регулира и с мотора, при по - малък разход.
Така че според мен въпросът е не "моментно при кой вариант може да се получи по - малък разход". Можем да приемем, че е на скорост. Въпросът е "при шофиране по наклон кое ще доведе до по - голямо спестяване".
Моята хипотеза е, че в много от случаите -свободна + предавки, отколкото само предавки. Не мога да я докажа, не мога и да я оборя, но на практика поне при мен излиза горе долу така. Може и аз да не съ мзавършен майстор на предавките. Но кой ли е.
Именно поради тази причина при голяма скорост разходът там клони към нула, а при малка - към невероятни стойности. Просто повече време ще мине докато минеш 10 км. със 15 км/ч отколкото със 150 км.ч.
Тъй, колегата е дал литература. Аз не съм толкова компетентен да я оценя, но това, което пише като теза в нея никой не го оспори досега. Поне според мен.
В тази литература аз поне не можах да разпозная свободната и движението на нея. Така че тя казва нещо по половината въпрос.
И има още един много съществен момент. Вие се концентрирате върху някакво хипотетично моментно спиране на притока на газ като при това моторът е моторна спирачка на високи обороти поради сериозния наклон.
Може и да е вярно, но на практика по наклони и завой вие не можете да карате постоянно на втора. При всяко превключване , освен ако не е през 2-3 предавки(но така губите контрол на скоростта), разходът ви ще скача до нива, които иначе не бихте имали.
Докато при свободната доста по лесно и безпроблемно се ползва вярната предавка при нужда и скоростта пак се регулира и с мотора, при по - малък разход.
Така че според мен въпросът е не "моментно при кой вариант може да се получи по - малък разход". Можем да приемем, че е на скорост. Въпросът е "при шофиране по наклон кое ще доведе до по - голямо спестяване".
Моята хипотеза е, че в много от случаите -свободна + предавки, отколкото само предавки. Не мога да я докажа, не мога и да я оборя, но на практика поне при мен излиза горе долу така. Може и аз да не съ мзавършен майстор на предавките. Но кой ли е.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
По принцип съм засякъл, че при обороти над около 1800-2000, независимо от скоростта и предавката, при пускане на педала на газта, стрелката на икономайзера отива на 0-ла..... и така докато не достигне ~1100 оборота... тогава стрелката трепва, но и се усеща промяна в режима на работа на двигателя (все едно сам си изключил от предавката).... въпреки това, ако по време на този принудителен празен ход (например при обороти около 1600) се докосне педала на газта отново и стрелката мръдне от 0-лата, след пускането му стрелката не се връща обратно на 0-ла, ми запазва положение, все едно си изключил от скорост (проверката става бързо, ако веднага изключиш от скорост - стрелката запазва позицията си).
Използвам този "ефект" от доста време, като първоначално колата ми харчеше около 11-11.5 градско, докато сега се държи около 10-10.5...
Почти никога не пускам по инерция при изключена предавка, като ако човек се научи и има условия, ефекта с "0-лев разход" може да доведе до прилична икономия на разхода...
Използвам този "ефект" от доста време, като първоначално колата ми харчеше около 11-11.5 градско, докато сега се държи около 10-10.5...

- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Гледам колко много мнения има писани тук и аз да добавя своето мнение . Тъй като доста км минавам по планината - по Шипка, по Родопите искам да Ви споделя и нещо друго. Когато да кажем е мнгоо топло времето и вие се изкачвате по наклон и стрелката мърда от средата в смисъл колата започва да загрява и ви се включва вентилатора след това като стигнето надолнище и ако пуснете по инерция ще има много да чакате докато ви изключи вентилатора ,а вътре стрелката ще си стои все на загрято, а когато пускате на скорост наблюдавайте дори ,че стрелката на температурата ще се върне доста назад-т.е. колата ви ще се охлади много по-бързо дори е възможно при пускане по големи наклони на скорост двигателя ви да спадне под работната температура-говорим за няколко градуса ,защото няма товар... Е, сега сами си правете изводите как е по-удачно да се кара колата.Освен това ако някой е карал камион и има категория ''C'' трябва да са го учили ,че по наклон никога не се изключва от скорост,защото тогава компресора на камиона не може да захранва спирачките и тои става неуправляем .Хайде сега да се върнем в нашият случай -ако беше полезно спускането на свободна всички камиони щяха да ги измислят така,че деиствието на спирачките им да не зависят от оборотите на двигателя. И още нещо искам да добавя -ако сте пътували извън България с автобуси с наши фирми и сте стояли зад шофьора ,наблюдавалите ли сте как по аутобаните когато трябва да намали скоростта на автобуса , шофьора натиска едно лостче под кормилото , което в случая е точно моторната спирачка-т.е. използва двигателя като спирачка, а не скача веднага върху спирачките. Мисля ,че изтъкнах доста аргументи,който защитават тезата защо трябва да се кара на скорост! Съжалявам за дългият пост, но исках да изкажа мнение и благодаря на тези,който са имали търпение да го изчетат!
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Пич, те всички товарни автомобили имат и нафтова печка, която затопля.
Освен това тяхната спирачна система... Е нещо друго. Ти представяш ли си 40 тонен камион да спира само на спирачки?
А представяш ли си го по инерция по нанадолнище и тесни завои?
Мисля, че сравнението и доводите ти съвсем не са на място. Не знам защо всички сбъркахте "използването на инерция" с "инерция без граници". Остана само да се включи някой, който да добави, че и изтребителите не бива да се карат на инерция. Изключая прегряването, но то е съвсем друг, частен случай и там работата е ясна. Естествено че си прав, макар че ако почне да прегрява аз не съм убеден, че ще я карам на каквато и да е скорост. Моята барачка е черна, лятото я катерих по планината в жегите, слава богу не прегря.
Що се отнася до това, което каза Моллов, спор няма. За града, И аз в града карам на свободна само на светофара. Не ми е думата за там.
Освен това тяхната спирачна система... Е нещо друго. Ти представяш ли си 40 тонен камион да спира само на спирачки?
А представяш ли си го по инерция по нанадолнище и тесни завои?
Мисля, че сравнението и доводите ти съвсем не са на място. Не знам защо всички сбъркахте "използването на инерция" с "инерция без граници". Остана само да се включи някой, който да добави, че и изтребителите не бива да се карат на инерция. Изключая прегряването, но то е съвсем друг, частен случай и там работата е ясна. Естествено че си прав, макар че ако почне да прегрява аз не съм убеден, че ще я карам на каквато и да е скорост. Моята барачка е черна, лятото я катерих по планината в жегите, слава богу не прегря.
Що се отнася до това, което каза Моллов, спор няма. За града, И аз в града карам на свободна само на светофара. Не ми е думата за там.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
доста се проточи това, искам само да вметна нещо до синеокия пич... пич, явно си карал руски и източногермански камиончета, щото те повечето вдигат въздух за да имат спирачки... а има камиони, дето ако не вдигнат въздух, са блокаж... тоест обратния принцип, вдигат въздух, за да освободят спирачки... и това е доста по-сейфти...
ама се си мисля, че не говорим толкова за камиони тук...
ама се си мисля, че не говорим толкова за камиони тук...
- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
колеги а какво е положението при моноинжекцийте и коли, които нямат електроника, която автоматично да спре подаването на гориво към цилиндрите....по пътря на логиката тогава когато си на скорост трябва да харчи повече
може ли да обясните

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани