Задно предаване VS 4x4 при зимно каране, сняг.
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Задно предаване VS 4x4 при зимно каране, сняг.
Кое е по-безопасно според вас при зимно шофиране на сняг да речем в градски условия.
Лека кола със задно предаване и ХУБАВИ зимни гуми или 4х4, джип с ПОИЗНОСЕНИ зимни гуми.
Моите наблюдения.
Плюсове на леката кола с хубави гуми.
По-малко спирачен път.
По-добре управление при завиване.
Минуси:
Потегляне
При джипа
Плюсове:
По-добро потегляне на сняг.
Минуси:
При завиване като няма сцепление си тръгва настрани и нищо не може да го спре, същото и при спиране.
Лека кола със задно предаване и ХУБАВИ зимни гуми или 4х4, джип с ПОИЗНОСЕНИ зимни гуми.
Моите наблюдения.
Плюсове на леката кола с хубави гуми.
По-малко спирачен път.
По-добре управление при завиване.
Минуси:
Потегляне
При джипа
Плюсове:
По-добро потегляне на сняг.
Минуси:
При завиване като няма сцепление си тръгва настрани и нищо не може да го спре, същото и при спиране.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Служебния Еспейс Куадра (4х4) миналата зима го качвах на Копитото с никакви гуми. Нагоре всичко беше окей, никакво буксуване, затъване или проблеми с изкачването, но на връщане... олеле ужас... За нормално зимно каране, най-добре е 4х4 с читави гуми.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
За съжаление в България хората си мислят че като автомобила им е с пълноприводно задвижване са безсмъртни и зимните гуми не са необходими(на Банско на 8ми забелязах не един SUV с летни гуми)...Това е един от най-големите недостатъци на високопроходимите автомобили че създават изкуствено усещане за неуязвимост което в много случаи е подвеждащо...Не казвам че не са добри и че не са направени за доста по-тежки условия,но трябва да се знае че и те имат лимит и стигнеш ли го можеш да изпаднеш в много по-тежка ситуация от колкото ако се надцениш с лека кола...
При всички положения обаче пълноприводното задвижване е много по-добро при тежки пътни условия с намалено сцепление от задвижване само на единия мост...Въпреки това задвижването на задния мост е много забавно...Аз с удоволствие бих се радвал на управлението и на двата типа задвижване но оборудвани с необходимите за сезона аксесоари (отлични зимни гуми и вериги за всеки случай при един задвижващ мост,и отлични зимни гуми и лопата и вериги при пълноприводно задвижване пак за всеки случай...)
Задвижването на 4те колела ,в зависимост от системата за разпределение на въртящия момент може да бъде изключително ефективна и да доставя огромно удоволствие зад волана.Тя позволява наличие на необходимото сцепление непрекъснато което води до перфектна водимост и управляемост съчетани с доста висока сигурност...Това обаче както казах се постига само с отлично разпределение и контролиране на въртящия момент...Както се уверихме на Банско преди седмица калпаво 4х4 може така да се заклещи че дори кола с един задвижван мост да е по-проходима Така че ако SUV-a не е оборудван с необходимите блокировки на диференциалите (Land Rover,Mercedes G и т.н.) или пък с електронно контролиран възел разпределящ подавания въртящ момент между двете оси и между левите и десните колела (BMW X-Drive,Subaru,Mitsubishi и т.н.) положението може да стане плачевно вместо да ви донесе удоволствие от прекарването в снега.
При задното предаване знаете как е...Едно 25% шперче,добри гуми и let the fun begin...
Не случайно не включвам в словоизлиянията си FWD коли,защото според мен единствения им плюс е сцепната маса на предните колела която позволява да се пренесе по-голяма теглителна сила при потеглане при понижено сцепление...Но от друга страна липсата на бликировка на диференциала (в повечето случаи) и отвратителното разпределение на масите и теглителната сила управляемостта и водимостта са на много ниско ниво...
При всички положения обаче пълноприводното задвижване е много по-добро при тежки пътни условия с намалено сцепление от задвижване само на единия мост...Въпреки това задвижването на задния мост е много забавно...Аз с удоволствие бих се радвал на управлението и на двата типа задвижване но оборудвани с необходимите за сезона аксесоари (отлични зимни гуми и вериги за всеки случай при един задвижващ мост,и отлични зимни гуми и лопата и вериги при пълноприводно задвижване пак за всеки случай...)
Задвижването на 4те колела ,в зависимост от системата за разпределение на въртящия момент може да бъде изключително ефективна и да доставя огромно удоволствие зад волана.Тя позволява наличие на необходимото сцепление непрекъснато което води до перфектна водимост и управляемост съчетани с доста висока сигурност...Това обаче както казах се постига само с отлично разпределение и контролиране на въртящия момент...Както се уверихме на Банско преди седмица калпаво 4х4 може така да се заклещи че дори кола с един задвижван мост да е по-проходима Така че ако SUV-a не е оборудван с необходимите блокировки на диференциалите (Land Rover,Mercedes G и т.н.) или пък с електронно контролиран възел разпределящ подавания въртящ момент между двете оси и между левите и десните колела (BMW X-Drive,Subaru,Mitsubishi и т.н.) положението може да стане плачевно вместо да ви донесе удоволствие от прекарването в снега.
При задното предаване знаете как е...Едно 25% шперче,добри гуми и let the fun begin...
Не случайно не включвам в словоизлиянията си FWD коли,защото според мен единствения им плюс е сцепната маса на предните колела която позволява да се пренесе по-голяма теглителна сила при потеглане при понижено сцепление...Но от друга страна липсата на бликировка на диференциала (в повечето случаи) и отвратителното разпределение на масите и теглителната сила управляемостта и водимостта са на много ниско ниво...
Последна промяна DrivinGGoD на 15 Дек 2007, 11:53, променена общо 2 пъти
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Sharo
- старши ентусиаст
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
в Бояна при първите снегове гледах 5-10 мин един съсед с джип без гуми как се мъчи да излезе на мръсната ръчка и нестав ли нестава ... накрая го помолих да отбие за малко аз да мина, че бързах и с М-ката на 2ра си минах без проблеми ....
та нямаш ли гуми и калъф ли си нищо не ти помага
та нямаш ли гуми и калъф ли си нищо не ти помага
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Sharo написа:та нямаш ли гуми и калъф ли си нищо не ти помага
Калъф, некалъф, без гуми си за никъде.
- Sharo
- старши ентусиаст
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
err0r написа:Sharo написа:та нямаш ли гуми и калъф ли си нищо не ти помага
Калъф, некалъф, без гуми си за никъде.
аз бях с летните бре
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
Ами защото тук чета че си е ОК, а в съседната тема че трябва чувалчетас пясък - доста неизгодна ситуация ... аз също в драгалевци бях свидетел 5-тица Е39 да не може да качи баир и да копае със задните колела ... това не бих го нарекъл много славно проявяване, докато едно Поло например си изпърпори и нищо не го спря ... човека с Е39-ката трябваше да отбие, незнам какво прави - дали включва или не АРС-то но не можа да качи и остави колата доста време там ... всъщност тази система помага ли или не ... защото ми се е случвало да седя на място в такава 5-ца и да не можем да мръднем, защото и 2-те колела боксуват и АРС-а пищи и не ги върти ... като се изключи без много газ май е по-добре ... зависи и от наклона ... въобще ми се струва че коли или само с предно или само със задно са си уязвими зимата по един или друг начин ...
Споделяйте опит - не пестете коментари - няма нищо срамно - никой не е стабилен на сняг ...
Споделяйте опит - не пестете коментари - няма нищо срамно - никой не е стабилен на сняг ...
Lope De Vega
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Естествено че пълноприводните схеми са най-проходими при лошо сцепление...Това обаче е само когато имаме подходящо разпределение на двигателната сила...При схема с отворени диференциали на мостовете и посредата когато едно от колелата забуксува колата остава на място...
Между предното и задното разликата е в натоварването на осите...При задвижване от задната ос разпределението на теглото е отлично,стабилността е гарантирана както и управляемостта но при наличие на ниско сцепление може да се получи невъзможност за потегляне поради по-ниското натоварване на предната ос ..При предното този фактор е по-добър и за това при потегляне по хлъзгав наклон е възможно с кола с предно предаване да потеглите по-успешно...Тук обаче идва момента че при изкачване поради наклона на пътя се получава пренасяне на маса назад и може да се окаже че предницата ще олекне а задницата ще получи необходимата сцепна маса за да потегли безпроблемно...И тук нещата са на кантар...
Да обясня по ясно и общо разпределението на масата-при два еднакви като тегло автомобили (например 1500кг.) при този със задното предаване масата е разпределена по-равно (50/50) поради изтегления назад мотор и скоростна кутия,наличието на диференциал,полуоси,по-сложно окачване и по-изтеглено назад положение на пътниците и купето.При тази с предното поради съсредоточаването на всички възли около предните колела (скоростна кутия,диференциал,полуоси,по-сложно окачване и т.н.) и поради тази причина предницата се натоварва а задницата олеква и получаваме разпределение около 60/40 което ще рече че имаме 900кг на предните колела и 600 на задните.И така когато натоварената с 900кг.двигателна ос на колата с предно и натоварената с 750кг. двигателна ос на задното предаване се поставят на един и същи баир при едни и същи условия естествено предното тръгва по добре...
Но само на теория...До сега с добри зимни гуми и шпер никой с предно предаване не съм виждал да ме минава и да се движи по-бързо и стабилно от мен в снега...Не съм закъсвал никъде и никой баир не ме е затруднил...А съм ходил къде ли не в какви ли не условия...
Всички изказани дотук неща се отнасят за добре подготвени шофьори с умения и стаж и за отлично оборудван автомобил...При това положение само може да се съди обективно за способностите на даден автомобил или схема за задвижване...Ако се качи някой калидко нещата може да са съвсем различни...
И тук ще кажете ма я по на нашенски...Ми колите с предно предаване са по лесни за каране от слаби шофьори,по трудно излизат от контрол без да искаш но пък са по-неоправяеми (т.е. загуби ли сцепление предната ос оправяне почти няма докато не хване някъде здрава земя)...Колите със задно предаване са по предвидими за опитни шофьори,по-лесно се овладяват но пък и могат да подведат неопитен шофьор и да го докарат до неприятни инциденти...4х4то е подходящо за всякакви условия и шофьори...много предвидимо и много трудно за изкарване от пътя обаче тръгне ли неконтролируемо работата е лоша...
Между предното и задното разликата е в натоварването на осите...При задвижване от задната ос разпределението на теглото е отлично,стабилността е гарантирана както и управляемостта но при наличие на ниско сцепление може да се получи невъзможност за потегляне поради по-ниското натоварване на предната ос ..При предното този фактор е по-добър и за това при потегляне по хлъзгав наклон е възможно с кола с предно предаване да потеглите по-успешно...Тук обаче идва момента че при изкачване поради наклона на пътя се получава пренасяне на маса назад и може да се окаже че предницата ще олекне а задницата ще получи необходимата сцепна маса за да потегли безпроблемно...И тук нещата са на кантар...
Да обясня по ясно и общо разпределението на масата-при два еднакви като тегло автомобили (например 1500кг.) при този със задното предаване масата е разпределена по-равно (50/50) поради изтегления назад мотор и скоростна кутия,наличието на диференциал,полуоси,по-сложно окачване и по-изтеглено назад положение на пътниците и купето.При тази с предното поради съсредоточаването на всички възли около предните колела (скоростна кутия,диференциал,полуоси,по-сложно окачване и т.н.) и поради тази причина предницата се натоварва а задницата олеква и получаваме разпределение около 60/40 което ще рече че имаме 900кг на предните колела и 600 на задните.И така когато натоварената с 900кг.двигателна ос на колата с предно и натоварената с 750кг. двигателна ос на задното предаване се поставят на един и същи баир при едни и същи условия естествено предното тръгва по добре...
Но само на теория...До сега с добри зимни гуми и шпер никой с предно предаване не съм виждал да ме минава и да се движи по-бързо и стабилно от мен в снега...Не съм закъсвал никъде и никой баир не ме е затруднил...А съм ходил къде ли не в какви ли не условия...
Всички изказани дотук неща се отнасят за добре подготвени шофьори с умения и стаж и за отлично оборудван автомобил...При това положение само може да се съди обективно за способностите на даден автомобил или схема за задвижване...Ако се качи някой калидко нещата може да са съвсем различни...
И тук ще кажете ма я по на нашенски...Ми колите с предно предаване са по лесни за каране от слаби шофьори,по трудно излизат от контрол без да искаш но пък са по-неоправяеми (т.е. загуби ли сцепление предната ос оправяне почти няма докато не хване някъде здрава земя)...Колите със задно предаване са по предвидими за опитни шофьори,по-лесно се овладяват но пък и могат да подведат неопитен шофьор и да го докарат до неприятни инциденти...4х4то е подходящо за всякакви условия и шофьори...много предвидимо и много трудно за изкарване от пътя обаче тръгне ли неконтролируемо работата е лоша...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Много уместен и точен отговор благодаря - а какво ще рече шпер диференциал (прощавайте на невежия) ...
П.С. сетих се за още един ефект на задното - когато съм карал кола със задно внимавам доста на завой със сняг и лед като например днес (15.12.2007) защото съм наблюдавал следната тенденция - поради по-леката предница (за разлика от кола с предно) и поради неприводността на предните колела се получава че завивам, но задните колела ме бутат направо, въпреки че съм с нормални (качествени) зимни гуми - това разбира се при сняг и лед ... особено неприятно е ако има наклон надолу, но дори по равен път се случва без да съм калпав шофьор (близо 10г. с множество сменени автомобили и над 2 000 000км. стаж без ПТП)...
П.С. сетих се за още един ефект на задното - когато съм карал кола със задно внимавам доста на завой със сняг и лед като например днес (15.12.2007) защото съм наблюдавал следната тенденция - поради по-леката предница (за разлика от кола с предно) и поради неприводността на предните колела се получава че завивам, но задните колела ме бутат направо, въпреки че съм с нормални (качествени) зимни гуми - това разбира се при сняг и лед ... особено неприятно е ако има наклон надолу, но дори по равен път се случва без да съм калпав шофьор (близо 10г. с множество сменени автомобили и над 2 000 000км. стаж без ПТП)...
Lope De Vega
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани