540ка на метан...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Приятелю,представи си,че тънките сметки,счетоводителското мислене и еврейската пестеливост някак изобщо не си пасват с покупката на БМВ и то 540
Нито имат нещо общо с философията на марката.
Мега тъпо е да си купиш танк и после да се чудиш с какво да го храниш или да му свалиш бронята за да харчи по-малко.
И в двата случая лъсва първенющината на калъфа дето иска да се фука с 540,а няма реалната възможност и средства за това. И се почват творбите и тънките сметки.
Явно няма да се разберем и аз спирам да пиша тук.

Нито имат нещо общо с философията на марката.
Мега тъпо е да си купиш танк и после да се чудиш с какво да го храниш или да му свалиш бронята за да харчи по-малко.


Явно няма да се разберем и аз спирам да пиша тук.
- MaXo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
- Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90
Човека решава примерно да купи кола и да я кара задължително на метан ... идва момента да реши каква да е колата ... знае, че метана обича голями мотори по-бавно оборотни ... е такъв мотор не може да търси в Хонда бе пич ... и като знае, че е евтино ще е готов да скочи и на нещо дето лапка повече.... еми какво да е то ... яяя 540ка ... що пък не.
И стига с тая марка ... философията на марката ... да не пишем за Бентли, че се обърках вече. Казах ти ти явно не караш достатъчно ... може пък да е решил да спестява щото жена му иска още едно дете, пък той да не иска да се лишава от старата си любов 540ката.
Балък е този, който не си спести тая не малка сума, ако кара мнооо ... балък е щото на метан при 540 реално може и да не усетиш разлика ... пък както вече се спомена ... винаги може да покараш на бензин.Да си купиш танк и да се чудиш как да го караш ... що да се чудиш ... то е ясно ... на МЕТАН.
Спирам да споря ... поне ще се опитам
И все пак, ако някой познава пича с 540ката нека ми драсне едно лично... бих го поразпитал разни неща.




без реклами в подписа...

- маречков
- ентусиаст
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: 21.02.2006
- Местоположение: гр. Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15
Абе що се дърлите толкоз?
Някой някъде из форума, в подобна тема беше писал "що да ги давам за бензин, като мога да ги дам за жената и детето", та в тоя ред на мисли, аз не виждам къде е първенющината и гъзарията в случай, че караш кола за 8-12 хиляди, искаш да пътуваш сигурно и спокойно, това с "КИА" или там както се казва това подобие на кола не можеш го постигна. И в крайна сметка колата е той роб, а не ти нейн. Докато съществува по-ефтино гориво, аз бих карал с него и не щото не мога да си позволя по-скъпото, а щото знам как си изкарвам парите.
Някой някъде из форума, в подобна тема беше писал "що да ги давам за бензин, като мога да ги дам за жената и детето", та в тоя ред на мисли, аз не виждам къде е първенющината и гъзарията в случай, че караш кола за 8-12 хиляди, искаш да пътуваш сигурно и спокойно, това с "КИА" или там както се казва това подобие на кола не можеш го постигна. И в крайна сметка колата е той роб, а не ти нейн. Докато съществува по-ефтино гориво, аз бих карал с него и не щото не мога да си позволя по-скъпото, а щото знам как си изкарвам парите.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
ре
Мишо спри треватаМишу написа:абе луди ли сте аз имах е36 325и и съм се дърпал с 540и ми върви повече ма не кои знае колко почти равни са , на метан ще е мъртво




oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
- MaXo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
- Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90
Стана ми интересна темата и реших да направя една екселска таблица, за да видя наистина каква е печалбата от цялата работа.
Ако приемем, че 540-ките имат следния разход:
градско - 19л.
извънградско - 9л.
комбинирано - 14л.
Тогава при 1000 изминати километра месечно, със среден разход от 14 литра бензин, и при цена на бензина от 2,07 за литър, и 1,19 за килограм метан, излиза следната сметка:
Бензин за месец - 289,8 лева
Метан за месец - 95,13 лева
Спестяват се - 194,67 лева
Ако метановата уредба струва 3000 лева, то тя ще се изплати за 15 месеца, при същите цени на горивата и същия месечен пробег.
Бих казал, че инвестицията е безмислена, за хора, които карат по-малко от 1000-2000км месечно, но е оправдана за бизнесмени, които искат да пътуват често, стилно и евтино.
п.с. Сега се замислих и какви бутилки трябва да се сложат. На повечето автомобили се поставят бутилки с вместимост 30 или 40 литра метан, а изънградския разход на една 540-ка е 30 литра метан на 100 км. С други думи, за да се измине пътя от София до Бургас (350км, за които са нужни 102 литра метан) трябва да се поставят три 40 литрови метанови бутилки, което може да стане, ако една от тях е на покрива.
Ако приемем, че 540-ките имат следния разход:
градско - 19л.
извънградско - 9л.
комбинирано - 14л.
Тогава при 1000 изминати километра месечно, със среден разход от 14 литра бензин, и при цена на бензина от 2,07 за литър, и 1,19 за килограм метан, излиза следната сметка:
Бензин за месец - 289,8 лева
Метан за месец - 95,13 лева
Спестяват се - 194,67 лева
Ако метановата уредба струва 3000 лева, то тя ще се изплати за 15 месеца, при същите цени на горивата и същия месечен пробег.
Бих казал, че инвестицията е безмислена, за хора, които карат по-малко от 1000-2000км месечно, но е оправдана за бизнесмени, които искат да пътуват често, стилно и евтино.
п.с. Сега се замислих и какви бутилки трябва да се сложат. На повечето автомобили се поставят бутилки с вместимост 30 или 40 литра метан, а изънградския разход на една 540-ка е 30 литра метан на 100 км. С други думи, за да се измине пътя от София до Бургас (350км, за които са нужни 102 литра метан) трябва да се поставят три 40 литрови метанови бутилки, което може да стане, ако една от тях е на покрива.
'02 BMW 525d
- MaXo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
- Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90
Какво работиш не знам, но грам икономическа мисъл няма в теб извини ме
Първо правиш сметки за 1000км ... после пишеш 1000-2000км ... е то от 1000 до 2000 е двойно бе пич ... демек ще се изплати за 7-8 месеца при 2000км ... капиш? Извини ме ама под 1000км на месец правят тия дето ползват и градски транспорт ... ... то това е по 30км на ден ... то принципно, ако караш толкова малко не ти е нужна кола.
Като идеш до морето и обратно 1000км ... ми то ти после 1 месец не трябва да караш.
Не знаеш ли, че има къде да се зарежда по пътя до Бургас ... що трябва да ви минаваш с едно зареждане?
3х40 литра са 120литра ... все закръгляш нещата дебиш хехехе
Метан има в Пловдив ... метан има в Стара Загора ... около 200км пробег са достатъчни с едно зареждане ... демек 60-70литра ... аз в Пунтото имам 54(30+24) литра и да ти кажа имам много място за багаж ... а е Пунто.
Около 90-100литра ще са екстра ... при багажник около 500литра ... спокойно ще си намерят мястото 2 бутилки по 50литра.
И последно това с изплащането винаги ми е било много смешно ... тая метанова да не би да изчезва след определен пробег ... тя нали си седи в колата и общо взето не се обезценява мнооо ... вкарваш пари в нещо, което си седи в колата ти ... пък и след 15тия месец живота продължава...
Аз правя по 3000км на месец и честно казано не ги усещам ... мога да правя и още много повече ... а 1000км на месец е смешно.
Ето виж тук в колко градове има метан станции:
http://www.remixbg.com/bgmap.html



Не знаеш ли, че има къде да се зарежда по пътя до Бургас ... що трябва да ви минаваш с едно зареждане?

Метан има в Пловдив ... метан има в Стара Загора ... около 200км пробег са достатъчни с едно зареждане ... демек 60-70литра ... аз в Пунтото имам 54(30+24) литра и да ти кажа имам много място за багаж ... а е Пунто.


И последно това с изплащането винаги ми е било много смешно ... тая метанова да не би да изчезва след определен пробег ... тя нали си седи в колата и общо взето не се обезценява мнооо ... вкарваш пари в нещо, което си седи в колата ти ... пък и след 15тия месец живота продължава...

Ето виж тук в колко градове има метан станции:
http://www.remixbg.com/bgmap.html
без реклами в подписа...

- Svetlyo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 19.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко!
- Мечтае да кара: Боинг 737-800
Hex написа:Бих казал, че инвестицията е безмислена, за хора, които карат по-малко от 1000-2000км месечно, но е оправдана за бизнесмени, които искат да пътуват често, стилно и евтино.
Бате ти представяш ли си някои бизнесмен които пътува стилно да се чуди аджеба в тоя град имаше ли метан или нямаше???? Бързайки за важна среща!!

- MaXo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
- Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90
Не искам да ви обиждам ама тия дето сипват до горе бензин и карат мнооо и не се замислят за този разход не карат Е39ки ... тия по принцип си купуват нещо доста по-ново и скъпо.
Не може да караш кола за 10 бона и да ми обясняваш как сипваш бензин до горе и пътуваш много без да ти пука за тоя разход ... просто няма как да го повярвам.
Мнооо ми е гот да чета как някой с 520ка обяснява на някой с 540ка, че е калъф щото карал на метан а видиш ли той бил на бензин. 



без реклами в подписа...

- Evelin Cotsev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1675
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: Пловдив
Хм , щом му харесва на човека метана.. да си кара на метан. Лично на мен метана не ми допада като гориво , но пък от друга страна ако караш по 2-3к км на месец защо да не ги минаваш 2-3 пъти по евтино ? Метана не е въобще лоша инвестиция на коли като 520 , така и така не са кои знае колко вървящи , поне да са икономични .
It`s party time !
- Svetlyo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 19.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко!
- Мечтае да кара: Боинг 737-800
MaXo написа:Не искам да ви обиждам ама тия дето сипват до горе бензин и карат мнооо и не се замислят за този разход не карат Е39ки ... тия по принцип си купуват нещо доста по-ново и скъпо.Не може да караш кола за 10 бона и да ми обясняваш как сипваш бензин до горе и пътуваш много без да ти пука за тоя разход ... просто няма как да го повярвам.
Мнооо ми е гот да чета как някой с 520ка обяснява на някой с 540ка, че е калъф щото карал на метан а видиш ли той бил на бензин.
Може да съм пестелив и да знам как си изкарвам колите и да не искам да си купувам скъпа кола за да не ме е яд като ме удари някои новоизлюпен шофер в милата ни родна столица... а такива много... Например мене ми уцелиха 520-ката на бъдни вечер на 5-я ден след като си я бях купил. Е ако бех с новата 5-ца нали трябваше да се гръмна от упор от яд!!! Така че не си прав че тия коли ги карат хора дето им се свиди бензина, а и така като гледам във форума има доста хора дето карат на бензин евтините си 520-ки. + това 520-ка за 10к ше треа да е най-изпадналата кола. Читавите вървят от 13к нагоре... та чак до 30-40 к.
Извод: Всеки да си кара както му е кеф!!!! Никой не е длъжен да се съобразява с никой и спора които водите(водиме) е напълно безмислен. Разни хора - разни идеали!!! Благодаря за вниманието!

искам само да вметна 4е е39 -ка за 10 бона е поредния дрънгел , 540-ка за 10 бона сао може да се имате с нея , и с други думи , нямам против алтернативни горива но поставянетона такъв 4,4л мотор на метан си е резил и то голям , наистинатва си е кола от високия клас и за мене тва си е пълен цървул и комплексар дето си е купил 286кс кола и да и сложи метан , за мене истинския нормален човек трябва да е реално разсъждаващ който предвид нуждите си ,да си направи равносметка какъв автомобил да му дава икономии ,така че за мене спора е тъп и колегите са прави от тая гледна точка 4е тва е комплексарщина да вземеш такава кола и да я оскатиш така
- MaXo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
- Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90
Svetlyo написа:Може да съм пестелив и да знам как си изкарвам колите и да не искам да си купувам скъпа кола за да не ме е яд като ме удари някои новоизлюпен шофер в милата ни родна столица... а такива много... Например мене ми уцелиха 520-ката на бъдни вечер на 5-я ден след като си я бях купил. Е ако бех с новата 5-ца нали трябваше да се гръмна от упор от яд!!! Така че не си прав че тия коли ги карат хора дето им се свиди бензина, а и така като гледам във форума има доста хора дето карат на бензин евтините си 520-ки. + това 520-ка за 10к ше треа да е най-изпадналата кола. Читавите вървят от 13к нагоре... та чак до 30-40 к.
Извод: Всеки да си кара както му е кеф!!!! Никой не е длъжен да се съобразява с никой и спора които водите(водиме) е напълно безмислен. Разни хора - разни идеали!!! Благодаря за вниманието!
Ти за каско чувал ли си?



без реклами в подписа...

@Махо - всъщност поста ми беше в твоя подкрепа, но виждам че не го оценяваш. Цените и стойностите, както казах, ги вкарах в екселска таблица, затова и изчисленията са точни, можеш да ги провериш.
Относно километрите, които изминавам на ден - не знам ти от кое село си, но в големите градове ежедневните разстояния от вкъщи до работа са от порядъка на 20-60км, и оттам съм избрал 1000 км като една нормална стойност за месечен пробег на частно лице.
Ще те помоля да не коментираш икономическите ми познания, а аз няма да се смея на невероятната поддържана е39-ка, дето я намери за 10к в Дару Кар. Да не би да си гледал първоначалната й вноска?
Относно зареждането, аз карам автомобила от подписа си и съм свикнал с едно зареждане да стигам до София и обратно до Бургас. Ако ти имаш желание да стискаш палци до всеки следващ метанов оазис, това е твое право.
@Svetlyo, да, съгласен съм, сам казах, че метана е неудобен за автомобил с такава консумация, изисква често презареждане. Според мен е непрактична инсталацията на метанови устройства в автомобили с голям разход.
Относно километрите, които изминавам на ден - не знам ти от кое село си, но в големите градове ежедневните разстояния от вкъщи до работа са от порядъка на 20-60км, и оттам съм избрал 1000 км като една нормална стойност за месечен пробег на частно лице.
Ще те помоля да не коментираш икономическите ми познания, а аз няма да се смея на невероятната поддържана е39-ка, дето я намери за 10к в Дару Кар. Да не би да си гледал първоначалната й вноска?
Относно зареждането, аз карам автомобила от подписа си и съм свикнал с едно зареждане да стигам до София и обратно до Бургас. Ако ти имаш желание да стискаш палци до всеки следващ метанов оазис, това е твое право.
@Svetlyo, да, съгласен съм, сам казах, че метана е неудобен за автомобил с такава консумация, изисква често презареждане. Според мен е непрактична инсталацията на метанови устройства в автомобили с голям разход.
'02 BMW 525d
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани