конверсия от 2.0 към 2.5 или 2.8
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
конверсия от 2.0 към 2.5 или 2.8
здравейте колеги,
значи в кухата ми глава се намъкна една идея (както си личи и от заглавието на темата). Та аз все пак от скоро карам е36 320 (има няма 2 месеца и се наложи влизане в бокса за ремонт на двигател), но колата някак не върви достатъчно поне в мойте очи. Не е проблема в неизправност в колата а просто явно съм очаквал доста повече от 150-те коня под капака.
И все пак да се върнем на темата - от няколко дни счупих търсачката да търся теми свързани с конверсия на двигател но така и не открих точна тема, а просто тук там някой е споменавал по нещо.
Ето подробна информация:
Неоходими за смяна елементи :
- двигател
- електроника
- генерация
Ето и малко информация, защо не е наложителна смяната на повечето елементи. Източник на информацията е колегата GTV:
Скорости:
320 модел-S5D 2506-TAJT
325 328-S5D 320Z - THDU
Извод: Не се налага смяна на скоростна кутия.
---------
Кардан:
320 - 1541мм
325 - 1541мм
328-1492мм
Извод - на 320 и 325 е еднакъв.
------
Диф:
320 - 3,45
325 - 3,15
328 - 2,93
Извод :
Смятана на Диференциала не е задължителна, но ако останете с диф от 320, предимството ще е в по-късите предавки, но по-ниска максимална скорост.
----
Полуоски: (L- дължина D-диаметър)
320 L-80мм,D-26мм.
325 L-80мм,D-26мм.
328 L-86мм,D-38мм.
Извод: Не е нужна смяната на полуоски.
----
Горивна помпа:
320 - 3.0 бара налягане
325 - 3.5 бара налягане
Извод: смяната на горивната помпа не е задължителна. Според колегата GTV няма разлика във вървенето и с двете помпи.
----
Цялостен извод:
Скорости - еднакви
Кардан - еднакъв
В дифа има малка разлика, но смяната не е задължителна. Ако решите да сменяте и диф-а с по-голям, ще се наложи и смяната на полуоските.
Полуоски - еднакви.
Горивна помпа - има разлика в налягането, но смяната не е задължителна.
Неща необходими за смяна при конверсия от б20 към б25 мотор:
-самия мотор
-електрониката
-генерация
PS1:
След като започна тази интервенция по колата ми ще сложа и снимки как е станало всичко (да се надяваме до месец да станат нещата)
Специални благодарности на колегата GTV за предоставената информация!
С уважение,
Михаил Великов
значи в кухата ми глава се намъкна една идея (както си личи и от заглавието на темата). Та аз все пак от скоро карам е36 320 (има няма 2 месеца и се наложи влизане в бокса за ремонт на двигател), но колата някак не върви достатъчно поне в мойте очи. Не е проблема в неизправност в колата а просто явно съм очаквал доста повече от 150-те коня под капака.
И все пак да се върнем на темата - от няколко дни счупих търсачката да търся теми свързани с конверсия на двигател но така и не открих точна тема, а просто тук там някой е споменавал по нещо.
Ето подробна информация:
Неоходими за смяна елементи :
- двигател
- електроника
- генерация
Ето и малко информация, защо не е наложителна смяната на повечето елементи. Източник на информацията е колегата GTV:
Скорости:
320 модел-S5D 2506-TAJT
325 328-S5D 320Z - THDU
Извод: Не се налага смяна на скоростна кутия.
---------
Кардан:
320 - 1541мм
325 - 1541мм
328-1492мм
Извод - на 320 и 325 е еднакъв.
------
Диф:
320 - 3,45
325 - 3,15
328 - 2,93
Извод :
Смятана на Диференциала не е задължителна, но ако останете с диф от 320, предимството ще е в по-късите предавки, но по-ниска максимална скорост.
----
Полуоски: (L- дължина D-диаметър)
320 L-80мм,D-26мм.
325 L-80мм,D-26мм.
328 L-86мм,D-38мм.
Извод: Не е нужна смяната на полуоски.
----
Горивна помпа:
320 - 3.0 бара налягане
325 - 3.5 бара налягане
Извод: смяната на горивната помпа не е задължителна. Според колегата GTV няма разлика във вървенето и с двете помпи.
----
Цялостен извод:
Скорости - еднакви
Кардан - еднакъв
В дифа има малка разлика, но смяната не е задължителна. Ако решите да сменяте и диф-а с по-голям, ще се наложи и смяната на полуоските.
Полуоски - еднакви.
Горивна помпа - има разлика в налягането, но смяната не е задължителна.
Неща необходими за смяна при конверсия от б20 към б25 мотор:
-самия мотор

-електрониката
-генерация
PS1:
След като започна тази интервенция по колата ми ще сложа и снимки как е станало всичко (да се надяваме до месец да станат нещата)
Специални благодарности на колегата GTV за предоставената информация!
С уважение,
Михаил Великов
Последна промяна nthnl на 21 Яну 2009, 13:25, променена общо 10 пъти
колега повечето неща са въпрос на избор
може да шибнеш само мотора с инсталацията в коша без да сменяш друго
аз лично ти препоръквам да смениш двигател,скорости и дифа с полуоските,това е пре достатъчно и ефективно.
дифа на 25-цата и 28-цата е 3.15(по дълъг,на 5-та ги прави към 240-245км/ч
а забравих ще ти трябва и бензинова помпа на 3.5бара(до 320-сет помпите са на 3бара)и евентуално предна и задна стабилизираща щанга

може да шибнеш само мотора с инсталацията в коша без да сменяш друго

аз лично ти препоръквам да смениш двигател,скорости и дифа с полуоските,това е пре достатъчно и ефективно.
дифа на 25-цата и 28-цата е 3.15(по дълъг,на 5-та ги прави към 240-245км/ч
а забравих ще ти трябва и бензинова помпа на 3.5бара(до 320-сет помпите са на 3бара)и евентуално предна и задна стабилизираща щанга

- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
Колега, ти както виждам си правил конверсия, така че мога да те смятам за сигурен източник на информация. В момента колата е с отворен диф, така че него 100% ще сменя. За полуоските не знаех, че трябва да се сменят. Някаква идея за какви пари мога да си ги намеря тези полуоски? Същия въпрос и за стабилизиращите щанги?
PS:
забравих да попитам - когато ти слагаше твоя двигател наложи ли се да се преправя нещо? Имам предвид освен частите, които си сменил нещо друго имаше ли за побългаряване или просто си заспа?
PS:
забравих да попитам - когато ти слагаше твоя двигател наложи ли се да се преправя нещо? Имам предвид освен частите, които си сменил нещо друго имаше ли за побългаряване или просто си заспа?
- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
ами гледам, че колегата VT5602AK продава
"2000lv двигател,кутия,комп,филтърK&N,радиатор(чисто нов),двигателя е обслужен сменени са помпи,термостат,гарнитури,свещи,датчици,масла,съединителя е на 2000км нов LuK,кутията е от 320 перфектна сменено масло,всичко е още на МПСто може да се тества"
значи освен това - трябва да си взема - диф, горивна помпа, полуоски и стабилизиращи щанги ?
Дали ще се побера в бюджет от 3000лв?
"2000lv двигател,кутия,комп,филтърK&N,радиатор(чисто нов),двигателя е обслужен сменени са помпи,термостат,гарнитури,свещи,датчици,масла,съединителя е на 2000км нов LuK,кутията е от 320 перфектна сменено масло,всичко е още на МПСто може да се тества"
значи освен това - трябва да си взема - диф, горивна помпа, полуоски и стабилизиращи щанги ?
Дали ще се побера в бюджет от 3000лв?
- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
колега, аз по принцип не търся максимална скорост, понеже си ме е страх да карам с повече от 160-180.. все пак сме в България и ако изскочи една дупка и там ще си остана. Мерси за мненията!
nthnl написа:ами гледам, че колегата VT5602AK продава
"2000lv двигател,кутия,комп,филтърK&N,радиатор(чисто нов),двигателя е обслужен сменени са помпи,термостат,гарнитури,свещи,датчици,масла,съединителя е на 2000км нов LuK,кутията е от 320 перфектна сменено масло,всичко е още на МПСто може да се тества"
значи освен това - трябва да си взема - диф, горивна помпа, полуоски и стабилизиращи щанги ?
Дали ще се побера в бюджет от 3000лв?
Значи темата е много добра и може да послужи на много хора във форума.Ако земиш 325 полуоските са същите като на 20-ската стабилизиращите штанги са еднакви.И евентуално и диф.
Скорости 320 модел-S5D 2506-TAJT 325-същите 328-S5D 320Z - THDU
Кардан 320 1541мм 325 -същия 328-1492мм
Диф 320 3,45 325- 3,15 328 -2,93
Полуоски L- дължина D-диаметър 320 L-80мм,D-26мм. 325-същите 328 L-86мм,D-38мм
Така,че от 320 на 325 не ти трябва нищо да бараш,дифа и помпата ще ти вършат работа.По принцип помпите ги дават различни но сме слагали от 320 на 328 и разлика не намерихме.

- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
да колега, така е, тогава ще ми дадеш ли 2000лв назаем за такъв мотор, а аз няма да ти ги върна, че като гледам на теб са ти в повече...
Не че се заяждам колега, но моля без повече безмислени мнения.
Не че се заяждам колега, но моля без повече безмислени мнения.
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
5 хиляди лева е само мотора, а да правиш конверсия към М-ка само с мотор не става. Аз в момента карам само с мотора скоростите и диференциала, но не съм прехвърлил все още нито спирачната система, нито другите системи осигуряващи стабилност и по-голяма безопасност, което си е по-голям шанс да стане беля.
Та ако ще се прави конверсия на М-ка трябва да се вземе всичко и да се прехвърли всичко.
Това не е лагерница все пак да си слагаме каквито си искаме дъски и хайде да се пързаляме.
Съвета ми към колегата е по-добре всичко да прехвърли, да си е както трябва да бъде, за да няма после даване на пари за проблеми. Говоря предимно за б28 ако ще се прехвърля,предния ми мотор беше такъв и знам за какво става въпрос.
Предната ми е36 беше 320(седан) правих конверсия към м50б25. Прехвърлих само:
радиатор
двигател с електрониката
скорости
диференциал
генерация
И всичко си беше супер.Мисля, че най-евтината конверсия е от б20 към б25, като в случая говорим само за 6 цилиндрови разбира се.
Та ако ще се прави конверсия на М-ка трябва да се вземе всичко и да се прехвърли всичко.
Това не е лагерница все пак да си слагаме каквито си искаме дъски и хайде да се пързаляме.
Съвета ми към колегата е по-добре всичко да прехвърли, да си е както трябва да бъде, за да няма после даване на пари за проблеми. Говоря предимно за б28 ако ще се прехвърля,предния ми мотор беше такъв и знам за какво става въпрос.
Предната ми е36 беше 320(седан) правих конверсия към м50б25. Прехвърлих само:
радиатор
двигател с електрониката
скорости
диференциал
генерация
И всичко си беше супер.Мисля, че най-евтината конверсия е от б20 към б25, като в случая говорим само за 6 цилиндрови разбира се.

Колега,нали за това говорим.М-ката е друга бира,но от 320 към 325 или 328 разликите са съвсем малки.Окачването и спирачната система е една и съща.Казваш че конверсия от 320 към 325 си сменил радиатора и скоростите,това е било напълно безмислено защото и при трите мотора радиатора е един и същ 550мм.Скоростите на 20 и25 както казах са еднакви.А генерацията се знае.Giovanni написа:5 хиляди лева е само мотора, а да правиш конверсия към М-ка само с мотор не става. Аз в момента карам само с мотора скоростите и диференциала, но не съм прехвърлил все още нито спирачната система, нито другите системи осигуряващи стабилност и по-голяма безопасност, което си е по-голям шанс да стане беля.
Та ако ще се прави конверсия на М-ка трябва да се вземе всичко и да се прехвърли всичко.
Това не е лагерница все пак да си слагаме каквито си искаме дъски и хайде да се пързаляме.
Съвета ми към колегата е по-добре всичко да прехвърли, да си е както трябва да бъде, за да няма после даване на пари за проблеми. Говоря предимно за б28 ако ще се прехвърля,предния ми мотор беше такъв и знам за какво става въпрос.
Предната ми е36 беше 320(седан) правих конверсия към м50б25. Прехвърлих само:
радиатор
двигател с електрониката
скорости
диференциал
генерация
И всичко си беше супер.Мисля, че най-евтината конверсия е от б20 към б25, като в случая говорим само за 6 цилиндрови разбира се.

- nthnl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
- Мечтае да кара: По пистите :)
Искам да благодаря отново на колегите GTV и sabi1984 за предоставената информация! Смятам, че темата стана интересна и съдържа добро количество полезна информация. Искам също така да помоля администраторите да не заключват все още темата, тъй като се надявам в скоро време да мога да пусна и снимков материал.
С уважение,
Михаил Великов
С уважение,
Михаил Великов
Полуоските на 320 и 325 са различни ако сложиш голямото прасе го търси с полуоските , преправяне не трябва да има ,всичко си пасва.
един съвет: като вземеш мотора преди да го сложиш каде що има тампон слагай чисто нови за да нямаш после главобилия!
http://www.archiecsl.snimka.bg/album.ph ... _id=287779
един съвет: като вземеш мотора преди да го сложиш каде що има тампон слагай чисто нови за да нямаш после главобилия!
http://www.archiecsl.snimka.bg/album.ph ... _id=287779
дифовете и ПОЛУОСКИТЕ на 325 и 328 са различни от тия на 320-ката
ако слагаш диф 3.15 или 2.93 то задължително ти трябват и полуоски
иначе може да си оставиш твоя диф с полуоските и няма да има проблеми,но решиш ли да сменяш дифа с по голям,то задължително ти трябват други полуоски,за това може да си 100%сигурен.
а относно бензиновата помпа колата може да си работи сигурно и с помпа 3бара,но щом хората са преценили и са сложили на 25-ците и 28-ците помпа на 3.5 бара сигурно има причина

ако слагаш диф 3.15 или 2.93 то задължително ти трябват и полуоски

иначе може да си оставиш твоя диф с полуоските и няма да има проблеми,но решиш ли да сменяш дифа с по голям,то задължително ти трябват други полуоски,за това може да си 100%сигурен.
а относно бензиновата помпа колата може да си работи сигурно и с помпа 3бара,но щом хората са преценили и са сложили на 25-ците и 28-ците помпа на 3.5 бара сигурно има причина

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани