конверсия от 2.0 към 2.5 или 2.8

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

конверсия от 2.0 към 2.5 или 2.8

Мнение от nthnl » 20 Яну 2009, 20:52

здравейте колеги,
значи в кухата ми глава се намъкна една идея (както си личи и от заглавието на темата). Та аз все пак от скоро карам е36 320 (има няма 2 месеца и се наложи влизане в бокса за ремонт на двигател), но колата някак не върви достатъчно поне в мойте очи. Не е проблема в неизправност в колата а просто явно съм очаквал доста повече от 150-те коня под капака.
И все пак да се върнем на темата - от няколко дни счупих търсачката да търся теми свързани с конверсия на двигател но така и не открих точна тема, а просто тук там някой е споменавал по нещо.
Ето подробна информация:

Неоходими за смяна елементи :
- двигател
- електроника
- генерация

Ето и малко информация, защо не е наложителна смяната на повечето елементи. Източник на информацията е колегата GTV:

Скорости:
320 модел-S5D 2506-TAJT
325 328-S5D 320Z - THDU

Извод: Не се налага смяна на скоростна кутия.

---------

Кардан:
320 - 1541мм
325 - 1541мм
328-1492мм
Извод - на 320 и 325 е еднакъв.

------

Диф:
320 - 3,45
325 - 3,15
328 - 2,93
Извод :
Смятана на Диференциала не е задължителна, но ако останете с диф от 320, предимството ще е в по-късите предавки, но по-ниска максимална скорост.

----

Полуоски: (L- дължина D-диаметър)
320 L-80мм,D-26мм.
325 L-80мм,D-26мм.
328 L-86мм,D-38мм.
Извод: Не е нужна смяната на полуоски.

----

Горивна помпа:
320 - 3.0 бара налягане
325 - 3.5 бара налягане

Извод: смяната на горивната помпа не е задължителна. Според колегата GTV няма разлика във вървенето и с двете помпи.

----

Цялостен извод:
Скорости - еднакви
Кардан - еднакъв
В дифа има малка разлика, но смяната не е задължителна. Ако решите да сменяте и диф-а с по-голям, ще се наложи и смяната на полуоските.
Полуоски - еднакви.
Горивна помпа - има разлика в налягането, но смяната не е задължителна.

Неща необходими за смяна при конверсия от б20 към б25 мотор:
-самия мотор :lol:
-електрониката
-генерация

PS1:
След като започна тази интервенция по колата ми ще сложа и снимки как е станало всичко (да се надяваме до месец да станат нещата)

Специални благодарности на колегата GTV за предоставената информация!

С уважение,
Михаил Великов
Последна промяна nthnl на 21 Яну 2009, 13:25, променена общо 10 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 20 Яну 2009, 20:59

колега повечето неща са въпрос на избор ;)
може да шибнеш само мотора с инсталацията в коша без да сменяш друго :idea:
аз лично ти препоръквам да смениш двигател,скорости и дифа с полуоските,това е пре достатъчно и ефективно.
дифа на 25-цата и 28-цата е 3.15(по дълъг,на 5-та ги прави към 240-245км/ч
а забравих ще ти трябва и бензинова помпа на 3.5бара(до 320-сет помпите са на 3бара)и евентуално предна и задна стабилизираща щанга ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Мнение от nthnl » 20 Яну 2009, 21:11

Колега, ти както виждам си правил конверсия, така че мога да те смятам за сигурен източник на информация. В момента колата е с отворен диф, така че него 100% ще сменя. За полуоските не знаех, че трябва да се сменят. Някаква идея за какви пари мога да си ги намеря тези полуоски? Същия въпрос и за стабилизиращите щанги?

PS:
забравих да попитам - когато ти слагаше твоя двигател наложи ли се да се преправя нещо? Имам предвид освен частите, които си сменил нещо друго имаше ли за побългаряване или просто си заспа?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 20 Яну 2009, 21:36

всичко си пасва перфектно :)
а за полуоски и диф ще търсиш от колата от коята ще взимаш мотора ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Мнение от nthnl » 20 Яну 2009, 21:43

ами гледам, че колегата VT5602AK продава
"2000lv двигател,кутия,комп,филтърK&N,радиатор(чисто нов),двигателя е обслужен сменени са помпи,термостат,гарнитури,свещи,датчици,масла,съединителя е на 2000км нов LuK,кутията е от 320 перфектна сменено масло,всичко е още на МПСто може да се тества"

значи освен това - трябва да си взема - диф, горивна помпа, полуоски и стабилизиращи щанги ?
Дали ще се побера в бюджет от 3000лв?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 20 Яну 2009, 22:07

ще се побереш в сумата 3000лв.
пак казвам може да си оставиш дифа и полуоските,колата ще е по пъргава ще има много добър старт,само че макс скороста ще е 210-215км/ч което не е никак малко пък и ще ги прави много бързо ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Мнение от nthnl » 20 Яну 2009, 22:23

колега, аз по принцип не търся максимална скорост, понеже си ме е страх да карам с повече от 160-180.. все пак сме в България и ако изскочи една дупка и там ще си остана. Мерси за мненията!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 13.08.2007

Мнение от GVT » 20 Яну 2009, 22:47

nthnl написа:ами гледам, че колегата VT5602AK продава
"2000lv двигател,кутия,комп,филтърK&N,радиатор(чисто нов),двигателя е обслужен сменени са помпи,термостат,гарнитури,свещи,датчици,масла,съединителя е на 2000км нов LuK,кутията е от 320 перфектна сменено масло,всичко е още на МПСто може да се тества"

значи освен това - трябва да си взема - диф, горивна помпа, полуоски и стабилизиращи щанги ?
Дали ще се побера в бюджет от 3000лв?

Значи темата е много добра и може да послужи на много хора във форума.Ако земиш 325 полуоските са същите като на 20-ската стабилизиращите штанги са еднакви.И евентуално и диф.
Скорости 320 модел-S5D 2506-TAJT 325-същите 328-S5D 320Z - THDU
Кардан 320 1541мм 325 -същия 328-1492мм
Диф 320 3,45 325- 3,15 328 -2,93
Полуоски L- дължина D-диаметър 320 L-80мм,D-26мм. 325-същите 328 L-86мм,D-38мм
Така,че от 320 на 325 не ти трябва нищо да бараш,дифа и помпата ще ти вършат работа.По принцип помпите ги дават различни но сме слагали от 320 на 328 и разлика не намерихме.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 28.05.2006
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж

Мнение от КУНИ » 20 Яну 2009, 23:13

nthnl написа:Дали ще се побера в бюджет от 3000лв?


още 2 бона отгоре и си на М3 моторетка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Мнение от nthnl » 20 Яну 2009, 23:36

да колега, така е, тогава ще ми дадеш ли 2000лв назаем за такъв мотор, а аз няма да ти ги върна, че като гледам на теб са ти в повече...

Не че се заяждам колега, но моля без повече безмислени мнения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Giovanni » 21 Яну 2009, 0:52

5 хиляди лева е само мотора, а да правиш конверсия към М-ка само с мотор не става. Аз в момента карам само с мотора скоростите и диференциала, но не съм прехвърлил все още нито спирачната система, нито другите системи осигуряващи стабилност и по-голяма безопасност, което си е по-голям шанс да стане беля.
Та ако ще се прави конверсия на М-ка трябва да се вземе всичко и да се прехвърли всичко.
Това не е лагерница все пак да си слагаме каквито си искаме дъски и хайде да се пързаляме.
Съвета ми към колегата е по-добре всичко да прехвърли, да си е както трябва да бъде, за да няма после даване на пари за проблеми. Говоря предимно за б28 ако ще се прехвърля,предния ми мотор беше такъв и знам за какво става въпрос.
Предната ми е36 беше 320(седан) правих конверсия към м50б25. Прехвърлих само:
радиатор
двигател с електрониката
скорости
диференциал
генерация
И всичко си беше супер.Мисля, че най-евтината конверсия е от б20 към б25, като в случая говорим само за 6 цилиндрови разбира се. :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 13.08.2007

Мнение от GVT » 21 Яну 2009, 1:40

Giovanni написа:5 хиляди лева е само мотора, а да правиш конверсия към М-ка само с мотор не става. Аз в момента карам само с мотора скоростите и диференциала, но не съм прехвърлил все още нито спирачната система, нито другите системи осигуряващи стабилност и по-голяма безопасност, което си е по-голям шанс да стане беля.
Та ако ще се прави конверсия на М-ка трябва да се вземе всичко и да се прехвърли всичко.
Това не е лагерница все пак да си слагаме каквито си искаме дъски и хайде да се пързаляме.
Съвета ми към колегата е по-добре всичко да прехвърли, да си е както трябва да бъде, за да няма после даване на пари за проблеми. Говоря предимно за б28 ако ще се прехвърля,предния ми мотор беше такъв и знам за какво става въпрос.
Предната ми е36 беше 320(седан) правих конверсия към м50б25. Прехвърлих само:
радиатор
двигател с електрониката
скорости
диференциал
генерация
И всичко си беше супер.Мисля, че най-евтината конверсия е от б20 към б25, като в случая говорим само за 6 цилиндрови разбира се. :lol:
Колега,нали за това говорим.М-ката е друга бира,но от 320 към 325 или 328 разликите са съвсем малки.Окачването и спирачната система е една и съща.Казваш че конверсия от 320 към 325 си сменил радиатора и скоростите,това е било напълно безмислено защото и при трите мотора радиатора е един и същ 550мм.Скоростите на 20 и25 както казах са еднакви.А генерацията се знае.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Мнение от nthnl » 21 Яну 2009, 2:04

Искам да благодаря отново на колегите GTV и sabi1984 за предоставената информация! Смятам, че темата стана интересна и съдържа добро количество полезна информация. Искам също така да помоля администраторите да не заключват все още темата, тъй като се надявам в скоро време да мога да пусна и снимков материал.

С уважение,
Михаил Великов

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: Търговище

Мнение от archie » 21 Яну 2009, 7:30

Полуоските на 320 и 325 са различни ако сложиш голямото прасе го търси с полуоските , преправяне не трябва да има ,всичко си пасва.
един съвет: като вземеш мотора преди да го сложиш каде що има тампон слагай чисто нови за да нямаш после главобилия!
http://www.archiecsl.snimka.bg/album.ph ... _id=287779

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 21 Яну 2009, 7:57

дифовете и ПОЛУОСКИТЕ на 325 и 328 са различни от тия на 320-ката :!:
ако слагаш диф 3.15 или 2.93 то задължително ти трябват и полуоски ;)
иначе може да си оставиш твоя диф с полуоските и няма да има проблеми,но решиш ли да сменяш дифа с по голям,то задължително ти трябват други полуоски,за това може да си 100%сигурен.
а относно бензиновата помпа колата може да си работи сигурно и с помпа 3бара,но щом хората са преценили и са сложили на 25-ците и 28-ците помпа на 3.5 бара сигурно има причина 8)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook