проблем при м3

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

проблем при м3

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 25 Яну 2009, 19:05

колеги имам следните грешки при м3-то
333 DME control unit/ram ;rom;eprom/
206 knock control test pulse

май реве за ново ЕКУ:shock: :confused:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 25 Яну 2009, 20:20

:help:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Мнение от shengi » 25 Яну 2009, 20:28

Ами едното knock sensor това са ти датчиците на детонации при м3-то незнам каде и колко са :) За другото нещо някаде неможе да записва и чете поне така си го превеждам аз. В дару камор ходил ли си да видиш .... те какво ще кажат по въпроса.

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 78f4977487 в тази тема има изписано за грешките

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Мнение от barty » 25 Яну 2009, 20:49

Много малко хора ще знаят..... Виж ако е ис-ка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 25 Яну 2009, 21:32

Градски , сега ще ти кажа какъв ти е проблема....
Значи тези DME- кодове (Digital Motor Electronics - котнролира основните функции на двигаетля , за да осигури максимална производителност)са част от унифицирана система за грешки - наречена "Motronic 'PEDAL' Fault Codes"(CARB) и по точно Motronic Internal Trouble Codes. "Motronik" e име на гама от цифрови системи за управление на двигатели (на различни автомобили, не само на БМВ), разработена от BOSH.
Основната работа на тази система е :
- доставката на гориво, "тайминг " на запалването
- определя позицията на коляновия вал и скоростта на двигателя , чрез двойка сензори на маховика.
- Регулира "празния ход"
- Регулира работата на двигателя при различни условия на студен старт
- Регулира работата на ламбда сондата
- Регистрира грешка при "отпадане " на детонационни датчици

В случая при теб има грешка 206 knock control test pulse
Както вече стана ясно когато системата не засече детонационния датчик изкарва тази грешка. (Или по точно ,когато "вътрешно"генерираните импулси на ЕКУ-то не са регистрирани. Използва се за проверка на целостта на електрическата система- окъсявания , прекъснати връзки от веригата на детонационния/детонационните датчици , повреда на самия датчик).
Това , което трябва да направиш е да провериш окабеляването на веригата свързана със детонационните датчици и самия датчик!

Другата грешка 333 DME control unit/ram ;rom;eprom/.

Това означава , че DME- self test-a (демек самотестването на системата ) се е провалило.
При наличието на предходната грешка (за детонационния датчик е съвсем нормално да се появи и тази - тъй като самотеста на системата не е завършен именно заради проблем със детонационните датчици ,отстрани проблема със детонационните датчици и мисля , че тази грешка ще отпадне също...)

Ако обачд остане грешката .....
При това положение ...

1.трябва да се изтрият каквито и да било съхраненни кодове за грешки .

2.Запалваш колата за около 30 секунди.

3.Гасиш колата пак за около 30 секунди.

4.Правиш повторен тест

Ако същия код ти излезе значи така наречения DME- unit е за смяна.

Това е от мен .....
Последна промяна metodi80 на 25 Яну 2009, 21:42, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 20.04.2008

Мнение от Bai_Ceko » 25 Яну 2009, 21:35

e човек супер полезно браво на теб !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 25 Яну 2009, 21:43

мерси градски :)
мн ми беше полезен :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 25 Яну 2009, 21:44

БОРКО-ЧИПА написа:мерси градски :)
мн ми беше полезен :D


:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 25 Яну 2009, 22:06

малиии датчиците май са 3 на брой :shock:
не се бъркам нали
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 25 Яну 2009, 23:42

БОРКО-ЧИПА написа:малиии датчиците май са 3 на брой :shock:
не се бъркам нали


ми те на м42-ката са 2 :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Мнение от petio_bmw 318is » 25 Яну 2009, 23:54

извинявам се че пиша на колегата в темата,но имам въпрос към
metodi80 .Гледам че разбираш,дали може да ми кажеш от какво се получава "грешка 100"че ми казват разни варианти "специалистите"в сервизите ,ама няма оправия.Викат караи кат се счупи повече ще разберем проблема или смени си компа и ще видим дали ще се оправи.Ако имаш нещо на идея защо постоянно дава тая грешка на елкон и невърви как трябва колата?Мотора е М42.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 26 Яну 2009, 0:49

petio_bmw 318is написа:извинявам се че пиша на колегата в темата,но имам въпрос към
metodi80 .Гледам че разбираш,дали може да ми кажеш от какво се получава "грешка 100"че ми казват разни варианти "специалистите"в сервизите ,ама няма оправия.Викат караи кат се счупи повече ще разберем проблема или смени си компа и ще видим дали ще се оправи.Ако имаш нещо на идея защо постоянно дава тая грешка на елкон и невърви как трябва колата?Мотора е М42.


Колега , грешка 100 е много общо ..... Защото има няколко типа error -кодове - DME, SRS и EGS....
След като казваш , че колата не върви изключвам SRS кодовете , тъй като те нямат нищо общо със вървежа на колата.
EGS 100 - EPROM checksum error - Повреден ЕПРОМ( изпълнението на програмата прекъсва поради грешки в паметта . Проблема се решава като се прекъсне захранването на EGS-a от акомулатора , ако не се оправи , смяна ..... )

За една от версиите на EGS - серия 7.ХХ има и друг вариянт на EGS-100 error - Некоректно показание на скоростта на двигателя , спрямо съответната предавка. Проблема е в сензора за скоростта.

За DME кодовете също има няколко вариянта в зависимост от версията (1.1,1.2,1.3 и други). Но най общо DME 100 error - Output Stage (Group 1)- този код се появява ако има късо съединение на изходния усилвател на модула (Звено 1 , има няколко звена ). Този код се появява и при други повреди. Причина могат да бъдат :
нередности в системата за празен ход , инжекторите , бубина (има и други проблеми пораждащи тази грешка но те нямат общо с вървежа на колата - Mailfunction Indicator Lamp (MIL) - повреда в индикаторна лампа и други подобни щуротии, които праждат грешка 100 .) Точно тази грешка е наистина доста недерминирана (както казах доста неща я пораждат) . За да се изчисти грешката трябва да се премахне причината , след това се изключва за около 5 мин акомулатора , пали се колата и ако грешката присъства , то трябва да се подмени модула...
Не знам колко ти помагам ...но да знаеш , не са те излъгали в сервиза ...тази грешка е малко особена ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Мнение от petio_bmw 318is » 26 Яну 2009, 1:37

metodi80 написа:
petio_bmw 318is написа:извинявам се че пиша на колегата в темата,но имам въпрос към
metodi80 .Гледам че разбираш,дали може да ми кажеш от какво се получава "грешка 100"че ми казват разни варианти "специалистите"в сервизите ,ама няма оправия.Викат караи кат се счупи повече ще разберем проблема или смени си компа и ще видим дали ще се оправи.Ако имаш нещо на идея защо постоянно дава тая грешка на елкон и невърви как трябва колата?Мотора е М42.


Колега , грешка 100 е много общо ..... Защото има няколко типа error -кодове - DME, SRS и EGS....
След като казваш , че колата не върви изключвам SRS кодовете , тъй като те нямат нищо общо със вървежа на колата.
EGS 100 - EPROM checksum error - Повреден ЕПРОМ( изпълнението на програмата прекъсва поради грешки в паметта . Проблема се решава като се прекъсне захранването на EGS-a от акомулатора , ако не се оправи , смяна ..... )

За една от версиите на EGS - серия 7.ХХ има и друг вариянт на EGS-100 error - Некоректно показание на скоростта на двигателя , спрямо съответната предавка. Проблема е в сензора за скоростта.

За DME кодовете също има няколко вариянта в зависимост от версията (1.1,1.2,1.3 и други). Но най общо DME 100 error - Output Stage (Group 1)- този код се появява ако има късо съединение на изходния усилвател на модула (Звено 1 , има няколко звена ). Този код се появява и при други повреди. Причина могат да бъдат :
нередности в системата за празен ход , инжекторите , бубина (има и други проблеми пораждащи тази грешка но те нямат общо с вървежа на колата - Mailfunction Indicator Lamp (MIL) - повреда в индикаторна лампа и други подобни щуротии, които праждат грешка 100 .) Точно тази грешка е наистина доста недерминирана (както казах доста неща я пораждат) . За да се изчисти грешката трябва да се премахне причината , след това се изключва за около 5 мин акомулатора , пали се колата и ако грешката присъства , то трябва да се подмени модула...
Не знам колко ти помагам ...но да знаеш , не са те излъгали в сервиза ...тази грешка е малко особена ....
мерси колега


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 26 Яну 2009, 10:23

metodi80 :bowdown: е това е разбиращ колега ,евала :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.11.2007

а

Мнение от nigh7lif3 » 26 Яну 2009, 17:22

vladuicho написа:metodi80 :bowdown: е това е разбиращ колега ,евала :D

Дано таз година повече такива ентусиасти в форума :idea:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook