Тромава под 3000 r.pm.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 29 Апр 2009, 21:24

Аз затова приемам нова политика при закупуването на автомобил - диностенд. Няма диагностики, глупости, ала-бала. Качваш на диното и всичко е ясно. Днес, след 1-2 годишно ровене из нета, най-накрая попаднах на един невероятано полезен сайт с огромна база данни от динотестове на всички марки и много от моделите им -
http://www.rri.se/index.php?DN=29
Просто не знам колко бири трябва да ме черпите за тази находка. Друг е въпроса ако някой го е знаел и не е споделил ;) Аз лично се радвам много да го споделя с вас. Надявам се да ви е полезен 8)
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 29 Апр 2009, 21:35

BMW-E39 написа:как ги карате тия 520ки с по 170 180 по баири луди хора :mhihi:

В интерес на истината, имах 320 Е30 136 к.с и дърпах Golf I от Варна до Русе.Тази Е30-ка мога да ти кажа, че почти не суети присъствието на този голф закачен отзаде.По баирите пак си вървеше със 120-130 (който е пътувал Варна - Русе, знае за какви баири говоря), а тази Е39-ка дори и когато съм сам в колата, същите баири не може да ги качи със същата скорост :roll:

Лично според мен, това не може да е реално, кола с двигател от 80-те години да е в пъти по-добра от кола с по-мощен двигател от 90-те години, но като се вземе предвид, че Е30 си е легенда, съм склонен да вярвам, че след Е30 читаво BMW от средния клас няма :D


bmw_n00b написа:Аз затова приемам нова политика при закупуването на автомобил - диностенд. Няма диагностики, глупости, ала-бала. Качваш на диното и всичко е ясно. Днес, след 1-2 годишно ровене из нета, най-накрая попаднах на един невероятано полезен сайт с огромна база данни от динотестове на всички марки и много от моделите им -
http://www.rri.se/index.php?DN=29

Ако този тест е верен, просто не си струва да се мъчим да съживим 520 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Баси, наистина, ако реално е 103 к.с, то това е не най-големия мъртвец м/у BMW-тата, ами е въобще най-големия таралясник по принцип :roll:

В интерес на истината, аз също я усещам тази кола като 105-110 к.с, но в никакъв случай като 150, което ме кара сериозно да се замисля над тестовете в този сайт.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от twake » 29 Апр 2009, 22:54

Интересно. Ако наистина колата е ~100 коня е достоен съперник .......... на велосипедистите :uups:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 29 Апр 2009, 22:54

mad_presley бъркаш се батка, не е 103 кс, това са киловатите

а на теста показва че е 140 кс, демек само 10 са избегали ;)

то ако от 150 кс само 100 са живи, направо го палим мотора с
бензин .................

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=331

чудно защо като гледам при Е39 има само Е39 с бензинови мотори на този тест, и никои с дизелови ? :mhihi:

евалата на нооба за откритието :>

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от twake » 29 Апр 2009, 22:57

98' 318-ката обаче е железна :) 4-5 кончета по-малко :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 29 Апр 2009, 22:58

BMW-E39 написа:mad_presley бъркаш се батка, не е 103 кс, това са киловатите

а на теста показва че е 140 кс, демек само 10 са избегали ;)

то ако от 150 кс само 100 са живи, направо го палим мотора с
бензин .................

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=331

чудно защо като гледам при Е39 има само Е39 с бензинови мотори на този тест, и никои с дизелови ? :mhihi:

евалата на нооба за откритието :>


:yes: Да добавя само, че повечето коли (или поне дотук, които съм прегледал) са на 5-10к километра. Точно разработени един вид. Много е информативен сайта :)

ПП И освен това, нещото, до което което отдавна стигнах като извод и в случая е подкрепено с практически тестове - вижте на коли, които сте карали и ви се струва, че повече са "дърпали", предавателните числа на диференциалите. Като си даунлоуднете графиката, на втората страница на пдф-а го има предавателното число на дифа. Безсрамно малко на 520-ката - 3,46. За сравнение на ГОЛФ 4 1,6 е 4,3. За к'во говорим? Ами за максимална скорост. И преди съм го казвал.
Последна промяна bmw_n00b на 29 Апр 2009, 23:14, променена общо 1 път
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 29 Апр 2009, 23:07

BMW-E39 написа:mad_presley бъркаш се батка, не е 103 кс, това са киловатите

а на теста показва че е 140 кс, демек само 10 са избегали ;)

то ако от 150 кс само 100 са живи, направо го палим мотора с
бензин .................


Нааках са Изображение

По принцип не чета м/у редовете, ама сега явно съм на много бири и ракии :mrgreen:

Discrepancy (measured/stated) Power / Torque -6% / -8%

Ако трябва да сме точни, реално 520 е 141к.с и с максимален въртящ момент 178Nm.

Конете хубу, ама като видях въртящия момент взех да гледам като дървояд алуминиева дограма :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 29 Апр 2009, 23:30

mad_presley написа:
BMW-E39 написа:mad_presley бъркаш се батка, не е 103 кс, това са киловатите

а на теста показва че е 140 кс, демек само 10 са избегали ;)

то ако от 150 кс само 100 са живи, направо го палим мотора с
бензин .................


Нааках са Изображение

По принцип не чета м/у редовете, ама сега явно съм на много бири и ракии :mrgreen:

Discrepancy (measured/stated) Power / Torque -6% / -8%

Ако трябва да сме точни, реално 520 е 141к.с и с максимален въртящ момент 178Nm.

Конете хубу, ама като видях въртящия момент взех да гледам като дървояд алуминиева дограма :D


Според мен е 141 кс и 178Нм на колелата. Има 9 к.с. загуби в трансмисията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 29 Апр 2009, 23:56

Аз предлагам, сега на събора да се съберем една групичка и да скокнем до Пловдив да направим един реален ДИНО тест :!:
http://clubgti-bg.com/viewtopic.php?p=3 ... 78e5ad7c4b

Ако сме групичка, има голяма вероятност да отворят сервиза само за нас, а и ще ползваме прилична отстъпка :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 30 Апр 2009, 0:02

Мясаш да ми четеш мисълтът също :mhihi: :mhihi: :mhihi: Ама аз на предната страница като го писах това имах предвид, че е почивен ден и ако се съберем поне 3-5 човека да му звъннем на пича, че може да си е направил някакви планове. Не го познавам, но едва ли ще откаже некой леффф. Обаче ако е е изфирясал нанякъде ще е късно в петък, все пак.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 30 Апр 2009, 1:43

От цялата тая история следва - сменяйте дифа :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Имате следния избор :mhihi:

3.64:1
4.10:1

Хах. На Е34-ката мойта едно време и беше 4.44 :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Има вариант и за смяна на ДВГ ама :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 30 Апр 2009, 7:06

4,1 диф май няма за е39.. (поправи ме ако греша). 3.64 е на автоматиците и комбитата 520-ки, но разликата с 3,46 е минимална и не си струва галимацията, тъй като каретата също трябва да се сменят.
Не мога да си обясня каква е причината за тази дупка от 3500 до 4200 оборота? Нека някой да сподели виждания.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 30 Апр 2009, 7:53

bmw_n00b написа:4,1 диф май няма за е39.. (поправи ме ако греша).


На 528 автоматик по стара година трябва да е точно такъв ;)
Ама скоростите ти ще станат с около 20% по-къси :roll:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 30 Апр 2009, 9:32

колеги не се занимаваите с глупости дино мино и т.н.
и какво като ви вземат парите само ще разберете какви умрели коне ли карате ?

съвета пак ви го казвам, може и след НГ, но може и сега да се направи, и след НГ да се узакони това нещо, сменят се мотор скорости и диф от 528 с ръчни скорости и така колата от бабаяга става самолет...

друго си е да боднеш мотор от 528 с параметри
280/3500 н*м

а друго си е параметрите на 520... :mhihi:
190/4200 н*м

всичко друго е един голям компромис

също така не е лоша идеята да се бодне и един мотор от 540 4.4, и после да се сложи ГИ защото разхода сигорно ще е като да тръгнеш оттука до луната :mhihi: , само че сложното е че там се сменя абсолютно всичко като се започне отокачване до таблото от 8 цилиндрово

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 30 Апр 2009, 10:41

Tи пак си абсолютно прагматичен :) То е ясно, че големия мотор е решението в крайна сметка, но тук въпросът е повече теоритичен и подбуден от вдъхновение, свързано с 3 букви :mhihi: :mhihi: :mhihi: Просто другите коли, които съм имал не са ме карали да се замислям какво и защо го има под капака. Може пък да е защото не е имало причина да търся нещо повече :uups: Но стига сме плюли :) Аз съм си напълно доволен със спънатото ми конче и с голяма тъга бих се разделил с него.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook