М40 и повдигачите - направи си сам - част 2

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 26 Май 2009, 23:04

само за информация - ролковите кобилици са нещо измислено много отдавна /старите японски дизели например/, и са най-доброто решение при газоразпределение с кобилици, точно заради това, че преобразуват приплъзването във въртеливо движение и намалят износването и механичните загуби, иначе браво на колегата и наистина най-после смислена тема в Е36
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 27 Май 2009, 9:49

Сега остава колегата да приспособи верига за газоразпределението и модифициран смукателен колектор и двигателя си става на 100% М43. Браво още един път за идеята.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 27 Май 2009, 10:04

ивчо3 написа:Сега остава колегата да приспособи верига за газоразпределението и модифициран смукателен колектор и двигателя си става на 100% М43. Браво още един път за идеята.

забравяш бубините :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 27 Май 2009, 10:19

И дистрибуторната капачка :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 30.12.2008
Местоположение: Grad Levski
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Convertible
Мечтае да кара: e 36 M3
Детайли за колата: golqma bega4ka e

Мнение от buko89 » 27 Май 2009, 14:10

браво колега тази тема ще е помогне на много хора от нас

ентусиаст
Аватар
Мнения: 915
Регистриран на: 4.09.2003
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е46 M47N20

Мнение от Ludmil » 23 Юни 2009, 15:10

"тия малките джвъчки" стандартни ли са, има ли ги в М43 или са ръчно правени?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 23 Юни 2009, 16:13

май ги няма стандартни, а в момента не мога и да вzема и раzмера, нали са в мотора... :roll:
Изображение

StanceWorks addicted
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 24.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със заключен:)

Мнение от niko11 » 23 Юни 2009, 17:49

колега и моита е като ярномелка
та вапросами е какжа е стоиността на тов удоволствие

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 23 Юни 2009, 20:10

интересна тема .. само не мога да се съглася че от смучене на въздух през гарнитурата на картера няма да качва масло горе - първо ще свети лампата за маслото ако няма налягане ,и после то въздух за смучене в картера има много ,да не е вакум там .. няма теория да смуче от гарнитурата ,да не говорим че при загасен двг ще тече по земята ако гарнитурата е толкова зле ... който е отварял М40 знае къде всъщност е проблема - маслената магистралка която маже кобилиците и вала и има отвор за всяка от тях - отворите се позапушват и мазането се влошава на последните цилиндри ,винаги там вала е по надран и кобилиците също ,и от там трака .. има нещо недоизпипано в тоя механизъм на мазане инак като качество на материалите М40 е също толкова добър като другите двг на БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Мнение от sas_88 » 23 Юни 2009, 23:00

Тоя проблем с тръбичката дет маже кубилиците, не ли решава като се поразширят малко дупчетата със шабър да речеме.В момента и аз ремонтирам моя чиреп и се чудя дали да не направя тая процедура...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Мнение от racing_team_vidin » 24 Юни 2009, 0:57

повдигачите се разглабят, почистват и раздвижват!
хващате ги на менгеме, може да се сложат някави дървени подложки, но на мен тия повдигачи са ми за проба и не слагах нищо

Изображение

с клещи хващате "главата" на повдигача и го измъквате,
Изображение
Изображение

След това с тънка отверка махате внимателно ламаринената шаибичка която на практика държи буталото за да не излезе от самоя повдигач.
Изображение
Изображение


Ето го вече грубо разглобен, под буталото има второ буталце със съчма( калпан) то изпълнява цялата функция и то засича. От мойте повдигачи изтече някво подобие на масло, вероятно съчмите не са работили точно заради боклуците
Изображение

Изображение

всичко се разглобява на съставните му части, 2-рото буталце отдолу има една ламаринка която се маха и ИЗЛИТА една пружинка и съчмата.
всичко това в различни съдове и го почистих с някакъв корселин, след това с четка за зъби

Изображение
ето прослувутите пружинки
Изображение
Изображение
след това всичко се сглабя по обратния ред, като преди да сложите долното бутало се капват 1-2 капки масло( аз имах под ръка М10Д, няма никакво значение) НЕ СЛАГАЙТЕ ПОВЕЧЕ,ПОВДИГАЧА ОСТАВА ПОСТОЯННО ПОД НАПРЕЖЕНИЕ!!!
П.П Нямам време да ги монтирам на колата за да видя резултата в действие, но на ръка резултата е очеваден
П.П1 Ако има правописни грешки, моля за извинение. Ако на някой нещо не му е ясно да пита ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София/Раковски
Пол: Мъж
Кара: '93 318 IS COUPE
Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18

Мнение от Gerch » 24 Юни 2009, 8:24

колега , какво ще рече НЕ СЛАГАЙТЕ ПОВЕЧЕ,ПОВДИГАЧА ОСТАВА ПОСТОЯННО ПОД НАПРЕЖЕНИЕ!!! - че след като се ремонтират повече за нищо не стват повдигачите ли?
Един въпрос - на М42 дали са същите повдигачите, и дали се достига до тях по сходен начин? Никога не съм отварял ДВГ, ама заради калпавите повдигачи ще зема да я свърша тази работа.
Изображение
Един път закрастиш ли се, няма оттърване !!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 24 Юни 2009, 11:46

Gerch написа:колега , какво ще рече НЕ СЛАГАЙТЕ ПОВЕЧЕ,ПОВДИГАЧА ОСТАВА ПОСТОЯННО ПОД НАПРЕЖЕНИЕ!!! - че след като се ремонтират повече за нищо не стват повдигачите ли?
Един въпрос - на М42 дали са същите повдигачите, и дали се достига до тях по сходен начин? Никога не съм отварял ДВГ, ама заради калпавите повдигачи ще зема да я свърша тази работа.

На м44 са същите повдигачите, на м42,50 и 52 са съвсем различни, защото нямат кобилици. На м42 не знам дали може да се рециклират повдигачите, а цената им е солена.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 24 Юни 2009, 12:47

Е такъв съвет търсих zа повдига4ите няколко седмици преди ремонта и не намерих :evil:
А бях толкова навит да опитам да ги отремонтирам...Ницо де, от нови няма вреда :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Мнение от mitrax » 24 Юни 2009, 14:11

ивчо3 написа:На м44 са същите повдигачите, на м42,50 и 52 са съвсем различни, защото нямат кобилици. На м42 не знам дали може да се рециклират повдигачите, а цената им е солена.

М43 имаш предвид май ? м44 си е двувалка
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook