Приносът през годините
Модератор: Общи модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- antonpenev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.06.2003
Приносът през годините
Не знам дали тази тема е подходяща за основния форум, затова я пускам тук.Надявам се да има хора,на които да им е интересно
1863г. - появява се първият автомобил с двигател с вътрешно горене
1888г. - изобретява се пневматична гума
1891г. - двигателят с вътрешно горене се поставя отпред и рамата се пригажда за него
1893г. - създава се поплавъко-разпръскващият карбуратор
1894г. - патентоват се полуваловете като средство за предаване на двигателният момент.Провежда се първото автомобилно състезание
1895г. - поява на първата автомобилна пневматична гума.Учредява се първият автомобилен клуб за популяризиране на новото транспортно средство.
1896г. - конструира се първият редови четирицилиндров двигател. Плъзгащите и зъбните колела започват да се прилагат в предавателната кутия
1897г. - появява се първият двуцилиндров двигател с хоризонтално разполагане на цилиндрите(тип боксер)
1898г. - създава се първият 4-цилиндров двигател. Валовото предаване на двигателния момент измества верижното. Изобретява се електромагнитната предавателна кутия
1899г. - прилага се автоматичнотоизпреварване на запалването. Изработва се първият електромобил с електродвигатели в главините на колелата
1900г. - масово се разпространява кормилният кръг. Автомобилът има вече стоманено-тръвна рама. Ражда се първото затворено и остъклено купе
1901г. - изработва се първата стоманена рама,с която започва съвременната кола на 20 век. Радиаторът с медни тръбички тип "пчелна пита" измества оребрените тръби в охладителната уредба. Въвежда се механично командване на всмукателните клапани. Използва се кулисен механизъм за превключване на предавките в предавателната кутия. В автомобила се появяват търкалящите лагери.
1902г. - изработва се първият редови 6-цилиндров двигател
Правят се опити за свръхпълнене на двигателите
1903г. - търкалящите лагери стават основни за коляновия вал. Появяват се първите дискови спирачки за задни колела
1904г. - прилага се разпределителният механизъм(гърбичен вал, повдигачи, кобилици). В автомобила намира място карданното предаване. Автомобилът вече има диференциал. Спирачната уредба е снабдена с хидравличен привод
1905г. - прилага се принудително мазане на двигателя. Появява се първият редови 8 цилиндров двигател. Ражда се сухият еднодисков триещ се съединител
1906г. - Поставя се началото на масовото производство на сменяеми джанти
1907г. - конструира се хидравличната предавателна кутия с полуавтоматично командване. В окачването се използват винтови пружини. Появява се независимо окачване на предните колела.
1909г. - хидравличните амортисьори намират място в окачването
1911г. - появява се V8 двигателят. Изработват се алуминиеви бутала. масово се прилага стартерът. Въвежда се огледало за гледане назад.
1912г. - широко се разпространяват висящите клапани. Алуминият намира приложение в корпусните части на трансмисията. Поставя се началото на заводското серийно производство на автомобили.
1913г. - ражда се каросерията "седан". Пуска се в действие първата монтажна поточна линия
1914г. - въвежда се контактният ключ в запалителната уредба. Появява се автоматичната предавателна кутия
1916г. - поставят се сменяеми врати на каросерията
1917г. - стъклата на вратите се повдигат и свалят със специален механизъм
1920г. - в предавателната кутия намират място синхронизаторите
1921г. - автомобилът се снабдява с габаритни светлини и стоп сигнали
1922г. - изработва се вентилационна уредба на картера. Броните и декоративните части се хромират
1925г. - прави се опит за построяване на изцяло алуминиева конструкция на автомобила
1927г. - поставя се правопоточно заглушително гърне със стоманена вата
1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване

1863г. - появява се първият автомобил с двигател с вътрешно горене
1888г. - изобретява се пневматична гума
1891г. - двигателят с вътрешно горене се поставя отпред и рамата се пригажда за него
1893г. - създава се поплавъко-разпръскващият карбуратор
1894г. - патентоват се полуваловете като средство за предаване на двигателният момент.Провежда се първото автомобилно състезание
1895г. - поява на първата автомобилна пневматична гума.Учредява се първият автомобилен клуб за популяризиране на новото транспортно средство.
1896г. - конструира се първият редови четирицилиндров двигател. Плъзгащите и зъбните колела започват да се прилагат в предавателната кутия
1897г. - появява се първият двуцилиндров двигател с хоризонтално разполагане на цилиндрите(тип боксер)
1898г. - създава се първият 4-цилиндров двигател. Валовото предаване на двигателния момент измества верижното. Изобретява се електромагнитната предавателна кутия
1899г. - прилага се автоматичнотоизпреварване на запалването. Изработва се първият електромобил с електродвигатели в главините на колелата
1900г. - масово се разпространява кормилният кръг. Автомобилът има вече стоманено-тръвна рама. Ражда се първото затворено и остъклено купе
1901г. - изработва се първата стоманена рама,с която започва съвременната кола на 20 век. Радиаторът с медни тръбички тип "пчелна пита" измества оребрените тръби в охладителната уредба. Въвежда се механично командване на всмукателните клапани. Използва се кулисен механизъм за превключване на предавките в предавателната кутия. В автомобила се появяват търкалящите лагери.
1902г. - изработва се първият редови 6-цилиндров двигател

Правят се опити за свръхпълнене на двигателите


1903г. - търкалящите лагери стават основни за коляновия вал. Появяват се първите дискови спирачки за задни колела
1904г. - прилага се разпределителният механизъм(гърбичен вал, повдигачи, кобилици). В автомобила намира място карданното предаване. Автомобилът вече има диференциал. Спирачната уредба е снабдена с хидравличен привод
1905г. - прилага се принудително мазане на двигателя. Появява се първият редови 8 цилиндров двигател. Ражда се сухият еднодисков триещ се съединител
1906г. - Поставя се началото на масовото производство на сменяеми джанти
1907г. - конструира се хидравличната предавателна кутия с полуавтоматично командване. В окачването се използват винтови пружини. Появява се независимо окачване на предните колела.
1909г. - хидравличните амортисьори намират място в окачването
1911г. - появява се V8 двигателят. Изработват се алуминиеви бутала. масово се прилага стартерът. Въвежда се огледало за гледане назад.
1912г. - широко се разпространяват висящите клапани. Алуминият намира приложение в корпусните части на трансмисията. Поставя се началото на заводското серийно производство на автомобили.
1913г. - ражда се каросерията "седан". Пуска се в действие първата монтажна поточна линия
1914г. - въвежда се контактният ключ в запалителната уредба. Появява се автоматичната предавателна кутия
1916г. - поставят се сменяеми врати на каросерията
1917г. - стъклата на вратите се повдигат и свалят със специален механизъм
1920г. - в предавателната кутия намират място синхронизаторите
1921г. - автомобилът се снабдява с габаритни светлини и стоп сигнали
1922г. - изработва се вентилационна уредба на картера. Броните и декоративните части се хромират
1925г. - прави се опит за построяване на изцяло алуминиева конструкция на автомобила
1927г. - поставя се правопоточно заглушително гърне със стоманена вата
1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване
- ivo098
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 600
- Регистриран на: 1.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 330d
- Мечтае да кара: F80 M3
Re: Приносът през годините
antonpenev написа:1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване
дам, така поставено накрая звучи наистина като краха на автомобилостроенето


Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.
Your Sh!ttiness may vary.
- Hastalavista
- Е21 fanatic
-
- Мнения: 692
- Регистриран на: 12.03.2005
- Местоположение: София, Младост1
Re: Приносът през годините
ivo098 написа:antonpenev написа:1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване
дам, така поставено накрая звучи наистина като краха на автомобилостроенето![]()
Е, чак пък крах, просо упадък


- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Re: Приносът през годините
Hastalavista написа:ivo098 написа:antonpenev написа:1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване
дам, така поставено накрая звучи наистина като краха на автомобилостроенето![]()
Е, чак пък крах, просо упадък![]()
Абе направо разпад беее, а коя година е Valvetronica, a Steptronica, a DSC 1, a ASC, a .......


- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
antonpenev написа:1903г. - търкалящите лагери стават основни за коляновия вал. Появяват се първите дискови спирачки за задни колела
Интересно ми е после защо започват да слагат барабанни отзад


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Незнам от коя година, но "Сузуки", "Фиат", "Опел", "Хонда" вгаждат принципно нови скоростни кутии изобретени от Българин- Румен Антонов.
Пак не помня годината и имената, но двама българи изобретяват първият бордови компютър за автомобил и го вграждат в Талбот.
По тоя повод много ме издразни едно предаване наскоро по Дискавъри. Даваха за историята на военната авиация и твърдяха, че немците били използвали самолети за военни цели първи. Да ама
През 1920 при обсадата на Одрин Радул Милков и Продан Таракчиев пълнят окопите на педалите в бомби от въздуха. А през първата световна първата жена учавствала в боен полет е Райна Касабова. Сори за ОТ ама не се сдържах, а и ония в Дискавъри нямат никакъв мейл на сайта да им напиша едно писмо, че да им обясня някои неща. 
Пак не помня годината и имената, но двама българи изобретяват първият бордови компютър за автомобил и го вграждат в Талбот.
По тоя повод много ме издразни едно предаване наскоро по Дискавъри. Даваха за историята на военната авиация и твърдяха, че немците били използвали самолети за военни цели първи. Да ама


- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
И тая след 4 5 дена да се прати в Дъ БЕст ОФ 

Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- antonpenev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.06.2003
Bum bum ме накара да се поразровя и прочетох че българинът Николай Тошкович през 1857г. е патентовал в Париж първото бутало с бутални пръстени за произвежданите по онова време парни локомотиви. В брой 330 на "Цариградски вестник"от 25 май 1857 Сава Филателов пише следната статия:
Тия дни ние прочетохме радостно известие по-напред във френските вестници а след туй и в едно от най-разпространените руски списания "Отечествени записки" за българския даровит изобретател и механик Николай Тошкович от Калофер, който учи в Париж.Само преди няколко дена той е патентовал своето прочуто изобретение "бутало за парни машини".Правените и употребявани досега бутала за парни машини се изхабявали бързо докато буталото на Тошкович било няколко пъти по-трайно, изработката му тройно по-евтина и при експлоатация се правела икономия на гориво с около 18%
мога само да добавя:

Тия дни ние прочетохме радостно известие по-напред във френските вестници а след туй и в едно от най-разпространените руски списания "Отечествени записки" за българския даровит изобретател и механик Николай Тошкович от Калофер, който учи в Париж.Само преди няколко дена той е патентовал своето прочуто изобретение "бутало за парни машини".Правените и употребявани досега бутала за парни машини се изхабявали бързо докато буталото на Тошкович било няколко пъти по-трайно, изработката му тройно по-евтина и при експлоатация се правела икономия на гориво с около 18%
мога само да добавя:




- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
някой египтянин
шегувам се
знам, че е направен 1929



шегувам се
знам, че е направен 1929

Последна промяна vicho на 21 Апр 2005, 18:56, променена общо 1 път
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Вичо ПОЧТИ позна
По-късно използува натрупания опит от създаването на монитора, за да създаде първия електронен цифров ръчен часовник с индикация от червени светещи диоди. Този часовник става световно известен под името Pulsar, и се продава масово през 1971 от Hamilton Watch Company.
Айде още малко време за размисъл


По-късно използува натрупания опит от създаването на монитора, за да създаде първия електронен цифров ръчен часовник с индикация от червени светещи диоди. Този часовник става световно известен под името Pulsar, и се продава масово през 1971 от Hamilton Watch Company.
Айде още малко време за размисъл


- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Ми първия главен конструктор на "Боинг" е българче
Трябва в училище да се казват тия работи за великите Българи дори и да не ги пише в учебниците шото там има само за чуждите и не да се учат секви безполезни шитове и децата да получават "Остра тъпота" в дасколо.

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
по-скоро трябва да започнат да ги пишат в учебниците и то още от основното образование да повдигат и възпитават дух на патриотизъм в децата (а не да ми махат "Аз съм българче" от букваритеkrika написа:...

бум-бум не може да нямат мейл тия от дискавъри




- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Малко корекция
1886 година Карл Бенц и Готлиб Даймлер независимо един от друг създават първите две коли с двигатели с вътрешно горене, разликата между тях е концептуална на Бенц колата е с двутактов двигател а на Даймлер четиритактов. Имената и на двамата са ви познати не случайно те са основателите на Даймлер-Бенц компанията която произвежда автомобилите Мерцедес-Бенц.
Първата кола само че с двигател с външно горене тоест парен двигател е създадена по-рано вероятно през годината която antonpenev сочи 1863г от френския офицер Никола Жозеф Кюно, тя е била с парен двигател поставен по аналогия с конете отпред върху управляващото колело и по тази причина се е управлявала от двама войници назначени от Кюно. По тази причина и автомобила на Кюно спира да съществува защото не успяват да вземат един завой и се забиват в каменна ограда.
Пак първия победител в състезание с кола с двигател с вътрешно горене е французин Емил Левасьор с автомобил наречен Панар Левасьор, състезанието е Париж-Бордо-Париж. При победата му го посрещат с бутилка шампанско което той разпръсква и останалата част изпива, точно това дава началото на традицията сещате се къде
Айде ако се сетя ша напиша още нещо, ако някой се сети за годините през които се развиват събитията които описвам да пише!
1886 година Карл Бенц и Готлиб Даймлер независимо един от друг създават първите две коли с двигатели с вътрешно горене, разликата между тях е концептуална на Бенц колата е с двутактов двигател а на Даймлер четиритактов. Имената и на двамата са ви познати не случайно те са основателите на Даймлер-Бенц компанията която произвежда автомобилите Мерцедес-Бенц.
Първата кола само че с двигател с външно горене тоест парен двигател е създадена по-рано вероятно през годината която antonpenev сочи 1863г от френския офицер Никола Жозеф Кюно, тя е била с парен двигател поставен по аналогия с конете отпред върху управляващото колело и по тази причина се е управлявала от двама войници назначени от Кюно. По тази причина и автомобила на Кюно спира да съществува защото не успяват да вземат един завой и се забиват в каменна ограда.
Пак първия победител в състезание с кола с двигател с вътрешно горене е французин Емил Левасьор с автомобил наречен Панар Левасьор, състезанието е Париж-Бордо-Париж. При победата му го посрещат с бутилка шампанско което той разпръсква и останалата част изпива, точно това дава началото на традицията сещате се къде

Айде ако се сетя ша напиша още нещо, ако някой се сети за годините през които се развиват събитията които описвам да пише!
May the BMW force be with you!
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани