Приносът през годините

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.06.2003

Приносът през годините

Мнение от antonpenev » 18 Апр 2005, 14:50

Не знам дали тази тема е подходяща за основния форум, затова я пускам тук.Надявам се да има хора,на които да им е интересно :)

1863г. - появява се първият автомобил с двигател с вътрешно горене

1888г. - изобретява се пневматична гума

1891г. - двигателят с вътрешно горене се поставя отпред и рамата се пригажда за него

1893г. - създава се поплавъко-разпръскващият карбуратор

1894г. - патентоват се полуваловете като средство за предаване на двигателният момент.Провежда се първото автомобилно състезание

1895г. - поява на първата автомобилна пневматична гума.Учредява се първият автомобилен клуб за популяризиране на новото транспортно средство.

1896г. - конструира се първият редови четирицилиндров двигател. Плъзгащите и зъбните колела започват да се прилагат в предавателната кутия

1897г. - появява се първият двуцилиндров двигател с хоризонтално разполагане на цилиндрите(тип боксер)

1898г. - създава се първият 4-цилиндров двигател. Валовото предаване на двигателния момент измества верижното. Изобретява се електромагнитната предавателна кутия

1899г. - прилага се автоматичнотоизпреварване на запалването. Изработва се първият електромобил с електродвигатели в главините на колелата

1900г. - масово се разпространява кормилният кръг. Автомобилът има вече стоманено-тръвна рама. Ражда се първото затворено и остъклено купе

1901г. - изработва се първата стоманена рама,с която започва съвременната кола на 20 век. Радиаторът с медни тръбички тип "пчелна пита" измества оребрените тръби в охладителната уредба. Въвежда се механично командване на всмукателните клапани. Използва се кулисен механизъм за превключване на предавките в предавателната кутия. В автомобила се появяват търкалящите лагери.

1902г. - изработва се първият редови 6-цилиндров двигател :twisted:
Правят се опити за свръхпълнене на двигателите :twisted: :twisted:

1903г. - търкалящите лагери стават основни за коляновия вал. Появяват се първите дискови спирачки за задни колела

1904г. - прилага се разпределителният механизъм(гърбичен вал, повдигачи, кобилици). В автомобила намира място карданното предаване. Автомобилът вече има диференциал. Спирачната уредба е снабдена с хидравличен привод

1905г. - прилага се принудително мазане на двигателя. Появява се първият редови 8 цилиндров двигател. Ражда се сухият еднодисков триещ се съединител

1906г. - Поставя се началото на масовото производство на сменяеми джанти

1907г. - конструира се хидравличната предавателна кутия с полуавтоматично командване. В окачването се използват винтови пружини. Появява се независимо окачване на предните колела.

1909г. - хидравличните амортисьори намират място в окачването

1911г. - появява се V8 двигателят. Изработват се алуминиеви бутала. масово се прилага стартерът. Въвежда се огледало за гледане назад.

1912г. - широко се разпространяват висящите клапани. Алуминият намира приложение в корпусните части на трансмисията. Поставя се началото на заводското серийно производство на автомобили.

1913г. - ражда се каросерията "седан". Пуска се в действие първата монтажна поточна линия

1914г. - въвежда се контактният ключ в запалителната уредба. Появява се автоматичната предавателна кутия

1916г. - поставят се сменяеми врати на каросерията

1917г. - стъклата на вратите се повдигат и свалят със специален механизъм

1920г. - в предавателната кутия намират място синхронизаторите

1921г. - автомобилът се снабдява с габаритни светлини и стоп сигнали

1922г. - изработва се вентилационна уредба на картера. Броните и декоративните части се хромират

1925г. - прави се опит за построяване на изцяло алуминиева конструкция на автомобила

1927г. - поставя се правопоточно заглушително гърне със стоманена вата

1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 1.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 330d
Мечтае да кара: F80 M3

Re: Приносът през годините

Мнение от ivo098 » 18 Апр 2005, 16:58

antonpenev написа:1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване


дам, така поставено накрая звучи наистина като краха на автомобилостроенето :mhihi: :mhihi:
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.

Your Sh!ttiness may vary.

Е21 fanatic
Аватар
Мнения: 692
Регистриран на: 12.03.2005
Местоположение: София, Младост1

Re: Приносът през годините

Мнение от Hastalavista » 18 Апр 2005, 17:06

ivo098 написа:
antonpenev написа:1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване


дам, така поставено накрая звучи наистина като краха на автомобилостроенето :mhihi: :mhihi:


Е, чак пък крах, просо упадък :mhihi: :mhihi:
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Re: Приносът през годините

Мнение от Dimo » 18 Апр 2005, 20:03

Hastalavista написа:
ivo098 написа:
antonpenev написа:1928г. - започва серийното производство на автомобили с предно предаване


дам, така поставено накрая звучи наистина като краха на автомобилостроенето :mhihi: :mhihi:


Е, чак пък крах, просо упадък :mhihi: :mhihi:


Абе направо разпад беее, а коя година е Valvetronica, a Steptronica, a DSC 1, a ASC, a ....... :mhihi:
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 18 Апр 2005, 20:13

antonpenev написа:1903г. - търкалящите лагери стават основни за коляновия вал. Появяват се първите дискови спирачки за задни колела

Интересно ми е после защо започват да слагат барабанни отзад :?:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 18 Апр 2005, 23:22

Незнам от коя година, но "Сузуки", "Фиат", "Опел", "Хонда" вгаждат принципно нови скоростни кутии изобретени от Българин- Румен Антонов.
Пак не помня годината и имената, но двама българи изобретяват първият бордови компютър за автомобил и го вграждат в Талбот.

По тоя повод много ме издразни едно предаване наскоро по Дискавъри. Даваха за историята на военната авиация и твърдяха, че немците били използвали самолети за военни цели първи. Да ама :1: През 1920 при обсадата на Одрин Радул Милков и Продан Таракчиев пълнят окопите на педалите в бомби от въздуха. А през първата световна първата жена учавствала в боен полет е Райна Касабова. Сори за ОТ ама не се сдържах, а и ония в Дискавъри нямат никакъв мейл на сайта да им напиша едно писмо, че да им обясня някои неща. :evil:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 20.03.2004
Пол: Мъж
Кара: си

Мнение от txe » 19 Апр 2005, 20:35

bum_bum написа:...

:yes:
what a helluva ride

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 19 Апр 2005, 21:15

И тая след 4 5 дена да се прати в Дъ БЕст ОФ :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.06.2003

Мнение от antonpenev » 21 Апр 2005, 17:14

Bum bum ме накара да се поразровя и прочетох че българинът Николай Тошкович през 1857г. е патентовал в Париж първото бутало с бутални пръстени за произвежданите по онова време парни локомотиви. В брой 330 на "Цариградски вестник"от 25 май 1857 Сава Филателов пише следната статия:
Тия дни ние прочетохме радостно известие по-напред във френските вестници а след туй и в едно от най-разпространените руски списания "Отечествени записки" за българския даровит изобретател и механик Николай Тошкович от Калофер, който учи в Париж.Само преди няколко дена той е патентовал своето прочуто изобретение "бутало за парни машини".Правените и употребявани досега бутала за парни машини се изхабявали бързо докато буталото на Тошкович било няколко пъти по-трайно, изработката му тройно по-евтина и при експлоатация се правела икономия на гориво с около 18%


мога само да добавя: :bgflag: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Sooooo many times
Аватар
Мнения: 2750
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Майна сити

Мнение от pAbLo » 21 Апр 2005, 18:29

А аз пък наскоро разбрах кой е изобретил първия Електроннен часовник :!:
А Вие знаете ли кой е той 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 21 Апр 2005, 18:35

някой египтянин :mhihi: :mhihi: :mhihi:
шегувам се
знам, че е направен 1929 ;)
Последна промяна vicho на 21 Апр 2005, 18:56, променена общо 1 път
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Sooooo many times
Аватар
Мнения: 2750
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Майна сити

Мнение от pAbLo » 21 Апр 2005, 18:44

Вичо ПОЧТИ позна :mhihi:
По-късно използува натрупания опит от създаването на монитора, за да създаде първия електронен цифров ръчен часовник с индикация от червени светещи диоди. Този часовник става световно известен под името Pulsar, и се продава масово през 1971 от Hamilton Watch Company.
Айде още малко време за размисъл ;) 8)

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 22 Апр 2005, 1:09

Ми първия главен конструктор на "Боинг" е българче :!: Трябва в училище да се казват тия работи за великите Българи дори и да не ги пише в учебниците шото там има само за чуждите и не да се учат секви безполезни шитове и децата да получават "Остра тъпота" в дасколо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 22 Апр 2005, 6:40

krika написа:...
по-скоро трябва да започнат да ги пишат в учебниците и то още от основното образование да повдигат и възпитават дух на патриотизъм в децата (а не да ми махат "Аз съм българче" от букварите :bang: )

бум-бум не може да нямат мейл тия от дискавъри :arrow: и аз съм забелязвал често някой неточности в това, което разказват и общо взето представят името на България винаги в лоша светлина ( то май я споменават само във филмите за Втората световна война де - и говорят само за тая част дето сме били съюзници на германците, а за частта когато минаваме на другата страна и оказваме неоценима помощ на англичаните :arrow: нищичко (и те после наистина не са я оценили де.. мръсници :mhihi: :mhihi: )

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 22 Апр 2005, 10:56

Малко корекция
1886 година Карл Бенц и Готлиб Даймлер независимо един от друг създават първите две коли с двигатели с вътрешно горене, разликата между тях е концептуална на Бенц колата е с двутактов двигател а на Даймлер четиритактов. Имената и на двамата са ви познати не случайно те са основателите на Даймлер-Бенц компанията която произвежда автомобилите Мерцедес-Бенц.
Първата кола само че с двигател с външно горене тоест парен двигател е създадена по-рано вероятно през годината която antonpenev сочи 1863г от френския офицер Никола Жозеф Кюно, тя е била с парен двигател поставен по аналогия с конете отпред върху управляващото колело и по тази причина се е управлявала от двама войници назначени от Кюно. По тази причина и автомобила на Кюно спира да съществува защото не успяват да вземат един завой и се забиват в каменна ограда.
Пак първия победител в състезание с кола с двигател с вътрешно горене е французин Емил Левасьор с автомобил наречен Панар Левасьор, състезанието е Париж-Бордо-Париж. При победата му го посрещат с бутилка шампанско което той разпръсква и останалата част изпива, точно това дава началото на традицията сещате се къде :P
Айде ако се сетя ша напиша още нещо, ако някой се сети за годините през които се развиват събитията които описвам да пише!
May the BMW force be with you!

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ildivvy, mr_petroff

Последни теми
Facebook