Алтернатора спря да зарежда!!Ремонт за 1лв!!Обяснение+снимки
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Алтернатора спря да зарежда!!Ремонт за 1лв!!Обяснение+снимки
Здравейте колеги, дълго мислих дали да пусна тази тема, но прецених че ще е от полза за всички. Значи онзи ден ми светна лампичката на акумулатора т.е алтернатора(динамото) спря да зарежда. След което последва сваляне и поправка само за 1лв. Процедурата е следната:
1 Откачате ремъка който върти алтернатора и махате въздуховода му който се намира в задния край
2 След като сте откачили ремъка може да махнете и паразитната ролка пред динамото за по-лесен достъп
3 След това развивате кабела по който зарежда динамото(8мм болт) и издърпвате буксата за датчика за зареждане(има 2 щипки отстрани буксата стискате и дърпате) и след това развивате 2-та болта на които се държи динамото
4 Тук с стрелките се вижда къде се държи динамото, показъл съм ги за да се орентирате по добре
5 Тук където са жълтите линии минават болтовете(да се орентирате по добре)
6 След като сте развили и извадили динамото, махате и този пластмасов капак, той се държи на няколко болта, развивате гайките в задния край и капака излиза
7 След като се махне капака се вижда релерегулатора. Той се развива с 2 гайки и 2 болта, 2-та болта не се виждат! Закрити са с силикон(където са жълтите точки) махате силикона внимателно и развивате където е посочено с червените стрелки
8 Тук се вижда къде е бил релерегулаторът и къде се развива за да излезе той
9 След като извадите релерегулатора, требва да махнете този пластмасов капак на четките(ограден с жълто), излиза с много зор защото е залепен(където са точките) дърпа се силно назад с леко разклащане
10 Тук се вижда отзад този капак на четките(ограден с жълто)
11 Тук се вижда колко са износени четките и не могат да опрат в колектора за да зарежда динамото
12 И тук също се вижда колко са износени четките
13 Трябва също с много финна шкурка да се почисти и колектора на динамото(там където лягат четките)
14 Тук с зелено съм показал къде се разпояват старите четки и се запояват новите, а с жълто се вижда колко са дълги новите четки
Надявам се да съм бил полезен, четките които използвах са за руска кола(струват 1лв) и идват малко по широки, за целта се взема шкурка и едно равно трупче и се търка докато четките минават свободно през отворите. Също нещо важно което трябва да знаете е, че като разпоявате старите четки, да внимавате че хвърчат, защото имат пружинки в задния край, които ще ви трябват като запоявате новите четки;) Другото важно нещо е. че по кабела който извадите от динамото има ток, желателно е да разкачите акумлуатора. След смяната динамото няма да зарежа на пълен капацитет известно време докато четките се напаснат. При мен зареждаше 13,6 волта и след 1 ден работа зарежда 14,3волта, което е повече от добре.
Ако модернаторите сметнат за добре да качат темата при важни.
Надявам се да съм бил полезен. Поздрави
1 Откачате ремъка който върти алтернатора и махате въздуховода му който се намира в задния край

2 След като сте откачили ремъка може да махнете и паразитната ролка пред динамото за по-лесен достъп

3 След това развивате кабела по който зарежда динамото(8мм болт) и издърпвате буксата за датчика за зареждане(има 2 щипки отстрани буксата стискате и дърпате) и след това развивате 2-та болта на които се държи динамото

4 Тук с стрелките се вижда къде се държи динамото, показъл съм ги за да се орентирате по добре

5 Тук където са жълтите линии минават болтовете(да се орентирате по добре)

6 След като сте развили и извадили динамото, махате и този пластмасов капак, той се държи на няколко болта, развивате гайките в задния край и капака излиза

7 След като се махне капака се вижда релерегулатора. Той се развива с 2 гайки и 2 болта, 2-та болта не се виждат! Закрити са с силикон(където са жълтите точки) махате силикона внимателно и развивате където е посочено с червените стрелки

8 Тук се вижда къде е бил релерегулаторът и къде се развива за да излезе той

9 След като извадите релерегулатора, требва да махнете този пластмасов капак на четките(ограден с жълто), излиза с много зор защото е залепен(където са точките) дърпа се силно назад с леко разклащане

10 Тук се вижда отзад този капак на четките(ограден с жълто)

11 Тук се вижда колко са износени четките и не могат да опрат в колектора за да зарежда динамото

12 И тук също се вижда колко са износени четките

13 Трябва също с много финна шкурка да се почисти и колектора на динамото(там където лягат четките)

14 Тук с зелено съм показал къде се разпояват старите четки и се запояват новите, а с жълто се вижда колко са дълги новите четки

Надявам се да съм бил полезен, четките които използвах са за руска кола(струват 1лв) и идват малко по широки, за целта се взема шкурка и едно равно трупче и се търка докато четките минават свободно през отворите. Също нещо важно което трябва да знаете е, че като разпоявате старите четки, да внимавате че хвърчат, защото имат пружинки в задния край, които ще ви трябват като запоявате новите четки;) Другото важно нещо е. че по кабела който извадите от динамото има ток, желателно е да разкачите акумлуатора. След смяната динамото няма да зарежа на пълен капацитет известно време докато четките се напаснат. При мен зареждаше 13,6 волта и след 1 ден работа зарежда 14,3волта, което е повече от добре.
Ако модернаторите сметнат за добре да качат темата при важни.
Надявам се да съм бил полезен. Поздрави
Последна промяна **Novobraneca на 12 Авг 2009, 9:28, променена общо 2 пъти
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
- twistermpm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 21.11.2007
- Местоположение: Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Не стига, че ремонта е за 1 лев пък и капризи. Колега това го практикувам отдавна, но повечето голеги си купуват нов реле-регулатор, било по сигурно и гаранция още поне 60 лева минимум за майстора който прави същото без да вгради нов реле-регулатор
.

- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
ре
Сега се сетих да те питам:
Четките ли смени само, пружинките в какво състояние бяха? Да не ти се налага като мен 2 пъти да ги вадиш ,че бяха прегорели пружините и се изхитрих и ги сложих старите и те се нартошиха вътре.
Поздрави.
Четките ли смени само, пружинките в какво състояние бяха? Да не ти се налага като мен 2 пъти да ги вадиш ,че бяха прегорели пружините и се изхитрих и ги сложих старите и те се нартошиха вътре.
Поздрави.
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Може и четки от какъвто искате автомобил, разликата е че са по-скъпи
Пружинките бяха в отлично състояние иначе щях да ги сменя. Реле регулатора може да се смени, който както иска по свое собственно желание. Аз пускам решение за 1лв, правил съм процедурата на много други коли и всички са оставали доволни
Поздрави

Пружинките бяха в отлично състояние иначе щях да ги сменя. Реле регулатора може да се смени, който както иска по свое собственно желание. Аз пускам решение за 1лв, правил съм процедурата на много други коли и всички са оставали доволни

Поздрави
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Колега добре обяснено и полезно обаче замислял ли си се после ако се преебе реле регулатора(а той не е вечен) дали няма да е двоен труда за сваляне качване и разглобяване на динамото
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Еми караш докато се прецака, а моя беше с оригиналните четки
Не е гаранция като вземеш новия че ще искара повече от този, все пак пазара се наводни с ментета. Пак казвам това е евтино решение, който иска да си купува и ново динамо то така ще е най добре
, но пък и доста скъпо ми се сртува
ПП: Имам и микробус на него за 10 години съм му сменил 3 пъти четките, а релерегулатора не



ПП: Имам и микробус на него за 10 години съм му сменил 3 пъти четките, а релерегулатора не

ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
- Noob4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Важна тема...браво Драго, все така приятно да ни изненадваш
А коя лампа сигнализира за динамото 


The Ultimate Driving Machine
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Noob4o написа:Важна тема...браво Драго, все така приятно да ни изненадвашА коя лампа сигнализира за динамото
Акумлатора, една червена лапичка такава





ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани