Алтернатора спря да зарежда!!Ремонт за 1лв!!Обяснение+снимки

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Алтернатора спря да зарежда!!Ремонт за 1лв!!Обяснение+снимки

Мнение от **Novobraneca » 12 Авг 2009, 3:39

Здравейте колеги, дълго мислих дали да пусна тази тема, но прецених че ще е от полза за всички. Значи онзи ден ми светна лампичката на акумулатора т.е алтернатора(динамото) спря да зарежда. След което последва сваляне и поправка само за 1лв. Процедурата е следната:
1 Откачате ремъка който върти алтернатора и махате въздуховода му който се намира в задния край
Изображение
2 След като сте откачили ремъка може да махнете и паразитната ролка пред динамото за по-лесен достъп
Изображение
3 След това развивате кабела по който зарежда динамото(8мм болт) и издърпвате буксата за датчика за зареждане(има 2 щипки отстрани буксата стискате и дърпате) и след това развивате 2-та болта на които се държи динамото
Изображение
4 Тук с стрелките се вижда къде се държи динамото, показъл съм ги за да се орентирате по добре
Изображение
5 Тук където са жълтите линии минават болтовете(да се орентирате по добре)
Изображение
6 След като сте развили и извадили динамото, махате и този пластмасов капак, той се държи на няколко болта, развивате гайките в задния край и капака излиза
Изображение
7 След като се махне капака се вижда релерегулатора. Той се развива с 2 гайки и 2 болта, 2-та болта не се виждат! Закрити са с силикон(където са жълтите точки) махате силикона внимателно и развивате където е посочено с червените стрелки
Изображение
8 Тук се вижда къде е бил релерегулаторът и къде се развива за да излезе той
Изображение
9 След като извадите релерегулатора, требва да махнете този пластмасов капак на четките(ограден с жълто), излиза с много зор защото е залепен(където са точките) дърпа се силно назад с леко разклащане
Изображение
10 Тук се вижда отзад този капак на четките(ограден с жълто)
Изображение
11 Тук се вижда колко са износени четките и не могат да опрат в колектора за да зарежда динамото
Изображение
12 И тук също се вижда колко са износени четките
Изображение
13 Трябва също с много финна шкурка да се почисти и колектора на динамото(там където лягат четките)
Изображение
14 Тук с зелено съм показал къде се разпояват старите четки и се запояват новите, а с жълто се вижда колко са дълги новите четки
Изображение
Надявам се да съм бил полезен, четките които използвах са за руска кола(струват 1лв) и идват малко по широки, за целта се взема шкурка и едно равно трупче и се търка докато четките минават свободно през отворите. Също нещо важно което трябва да знаете е, че като разпоявате старите четки, да внимавате че хвърчат, защото имат пружинки в задния край, които ще ви трябват като запоявате новите четки;) Другото важно нещо е. че по кабела който извадите от динамото има ток, желателно е да разкачите акумлуатора. След смяната динамото няма да зарежа на пълен капацитет известно време докато четките се напаснат. При мен зареждаше 13,6 волта и след 1 ден работа зарежда 14,3волта, което е повече от добре.
Ако модернаторите сметнат за добре да качат темата при важни.
Надявам се да съм бил полезен. Поздрави
Последна промяна **Novobraneca на 12 Авг 2009, 9:28, променена общо 2 пъти
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от twistermpm » 12 Авг 2009, 5:45

Браво колега, предлагам да се мести във важни теми :bgflag:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 12 Авг 2009, 9:00

twistermpm написа:Браво колега, предлагам да се мести във важни теми :bgflag:

:yes: :clap:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Мнение от Ivo_Borisov » 12 Авг 2009, 9:28

Браво колега!Много полезна тема :clap:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

re

Мнение от bera » 12 Авг 2009, 9:34

Отлична работа. Браво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 12 Авг 2009, 9:50

Всичко хубаво, ама, защо от руска кола? Ще се износят бързо...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 12 Авг 2009, 12:08

Не стига, че ремонта е за 1 лев пък и капризи. Колега това го практикувам отдавна, но повечето голеги си купуват нов реле-регулатор, било по сигурно и гаранция още поне 60 лева минимум за майстора който прави същото без да вгради нов реле-регулатор :winky: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: re

Мнение от plam81 » 12 Авг 2009, 13:22

bera написа:Отлична работа. Браво.



:yes: :yes: ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

ре

Мнение от bera » 12 Авг 2009, 14:28

Сега се сетих да те питам:
Четките ли смени само, пружинките в какво състояние бяха? Да не ти се налага като мен 2 пъти да ги вадиш ,че бяха прегорели пружините и се изхитрих и ги сложих старите и те се нартошиха вътре.
Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 12 Авг 2009, 16:09

Може и четки от какъвто искате автомобил, разликата е че са по-скъпи ;)
Пружинките бяха в отлично състояние иначе щях да ги сменя. Реле регулатора може да се смени, който както иска по свое собственно желание. Аз пускам решение за 1лв, правил съм процедурата на много други коли и всички са оставали доволни ;)
Поздрави
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 12 Авг 2009, 16:11

Лично слагам новите пружини, старите доста км. са минали и ги сменям заедно с новите четки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 12 Авг 2009, 16:38

Колега добре обяснено и полезно обаче замислял ли си се после ако се преебе реле регулатора(а той не е вечен) дали няма да е двоен труда за сваляне качване и разглобяване на динамото

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 12 Авг 2009, 16:45

Еми караш докато се прецака, а моя беше с оригиналните четки ;) Не е гаранция като вземеш новия че ще искара повече от този, все пак пазара се наводни с ментета. Пак казвам това е евтино решение, който иска да си купува и ново динамо то така ще е най добре ;), но пък и доста скъпо ми се сртува :)
ПП: Имам и микробус на него за 10 години съм му сменил 3 пъти четките, а релерегулатора не ;)
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от Noob4o » 12 Авг 2009, 17:27

Важна тема...браво Драго, все така приятно да ни изненадваш :) А коя лампа сигнализира за динамото :uups:
The Ultimate Driving Machine

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 12 Авг 2009, 17:30

Noob4o написа:Важна тема...браво Драго, все така приятно да ни изненадваш :) А коя лампа сигнализира за динамото :uups:

Акумлатора, една червена лапичка такава :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: Айде поздрави
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook