Тресе ми колата.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
58 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Тресе ми колата.
факт е
а и колата започва да дърпа по-добре. Сега като ми пристигне дебитомера ще застана на старта със колегата @Sesko да видим как е.
ПС: това естествено ще стане като си оправя имобилайзера и си запаля колата


ПС: това естествено ще стане като си оправя имобилайзера и си запаля колата



- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тресе ми колата.
Ми щом не работела търсачката, да кажа, че при празен ход ВАНОСа все едно го няма. О-пръстените имат отношение към предоставянето на максималния въртящ момент в определен диапазон обороти. Ако са износени може да има някаква минимална разлика със заводските спецификации. Друг е въпроса с механичните пружини, които го натискат в нулево положение, обтегачи на веригата, центровка и т.н. При смяна на пръстените последните се бутат също и е възможно и това да е оказало някакво влияние. Не че е лошо да се сменят пръстените 

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: Тресе ми колата.
@spacepl да направиш клипче, а ако биеш ела да се пробваме 2мата 

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Тресе ми колата.
хе хе ти що не пробваш срещу 540-ка, ако биеш ша се пробвам с тебе 

- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Тресе ми колата.
BMW-E39 написа:как от едни О рингове ще ви тресе колата![]()
що си мисля че е от дюзи, ултразвук?
Интересно как е решен проблема точно след смяната им ....

bmw_n00b написа:Ми щом не работела търсачката, да кажа, че при празен ход ВАНОСа все едно го няма.
Няма го ... ама при студен двигател го има. Играе някаква роля да спомогне по-бързото загряване на двигателя.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тресе ми колата.
Не съм много сигурен, колега, но мисля че и при студен двигател го няма. Може и да греша... Принципно при студен двигател сместа е по-богата, щото част от бензина кондензира по стените на цилиндрите и ако не се обогати не може да я запали искрата от свещта. Един вид все едно само въздух има у цилиндъра. Иначе предварение не виждам смисъл да има, напротив, по-скоро закъснение, което е нулевото положение на ВАНУСо.
Re: Тресе ми колата.
При мен колата пали перфектно и около 1 минута работи без проблеми
След това двигателя започва да се тресе (за окло 30 - 40 sec) и след това всичко се оправя до следващия ден (палене на напълно студен двигател)
За това си мисля, че причината може да е свързана с първоначалното създаване на налягане по маслените магистрали, в частност ванос-а (клапани и повдигачи не се чуват нито тогава нито при топъл двигател, не харчи масло или вода, не пуши и не мирише на бензин)

След това двигателя започва да се тресе (за окло 30 - 40 sec) и след това всичко се оправя до следващия ден (палене на напълно студен двигател)
За това си мисля, че причината може да е свързана с първоначалното създаване на налягане по маслените магистрали, в частност ванос-а (клапани и повдигачи не се чуват нито тогава нито при топъл двигател, не харчи масло или вода, не пуши и не мирише на бензин)



- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Тресе ми колата.
bmw_n00b написа:Не съм много сигурен, колега, но мисля че и при студен двигател го няма...
Винаги се стремя да пускам мнения, твърденията в които да съм поне 90% сигурен, за да не съм голословен и да подвеждам. Ето ТУК BMW накратко са описали накратко какво прави ваноса. Последното изречение е:
The system uses a special set of parameters in the engine's warming-up phase in order to help the catalytic converter reach its ideal operating temperature more quickly, lowering emissions.
Тъй, че малко съм сбъркал в предните постове. Не спомага по-бързото загряване на двигателя, а по-бързото достигане на работна температура на катализатора.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тресе ми колата.
badsharki, не се сърди, братле, знаеш че уважавам мненията ти. В случая грешиш и съм сигурен, че ако се замислиш ще го осъзнаеш.
Маркетинговият трик тука е, че при ниски и тихи обороти обороти ВАНОС-а уж прави нещо, а то това му е нулевото положение - закъснението, т.е. когато си го натискат пружините. В средния диапазон на оборотите вече се задеиства хидравликата.
При мен, както казах, се случи само веднъж и то след зверско клатене. Нямам идея какво точно е станало. Принципно проблемът може да е свързан както със сензори, така и с износване на хидроповдигачите или с гарнитура или с глава, частично запушване на каналите на охладителната течност, най-често от към шести цилиндър, т.е. от към къпето. И куп други неща.
At lower engine speeds, the position of the camshaft is moved so the valves are opened later, as this improves idling quality and smooth power development. As the engine speed increases, the valves are opened earlier: this enhances torque, reduces fuel consumption and lowers emissions. At high engine speeds, the valves are opened later again, because this allows full power delivery.
Маркетинговият трик тука е, че при ниски и тихи обороти обороти ВАНОС-а уж прави нещо, а то това му е нулевото положение - закъснението, т.е. когато си го натискат пружините. В средния диапазон на оборотите вече се задеиства хидравликата.
При мен, както казах, се случи само веднъж и то след зверско клатене. Нямам идея какво точно е станало. Принципно проблемът може да е свързан както със сензори, така и с износване на хидроповдигачите или с гарнитура или с глава, частично запушване на каналите на охладителната течност, най-често от към шести цилиндър, т.е. от към къпето. И куп други неща.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Тресе ми колата.
Е чак да се сърдя ...
Не сме тук да се сърдим като мадами, само се опитваме да намерим истината. Не казвам, че съм запознат на 100% какво точно прави във всеки един момент ваноса, а само че след интервенцията с О-ринговете проблема беше решен. И на мен ми се случвало след непалене 2-3 дни пак да се разтресе, но това както каза ти може да е свързано с много други неща (аз затова не я оставям да почива много
). Важното е, че това което ми късаше нервите миналата зима, вече го няма. 



Re: Тресе ми колата.
А някой има ли идея защо при мен първоначално (на студено и без да е качила налягането на маслото) колата пали перфектно и след това работи без забележки около минута и чак след това започва да тресе
Освен това си мисля, че не е свързано с околната температура и се усеща доста по-слабо от това което описват колегите ...

Освен това си мисля, че не е свързано с околната температура и се усеща доста по-слабо от това което описват колегите ...
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Re: Тресе ми колата.
Има само два верни отговора за това тресене което се получава след 1-вата минута на запалването на студен двигател.
1. - Дюзи
2. - Свещи (зацапани с масло - разбира се)
3. -
1. - Дюзи
2. - Свещи (зацапани с масло - разбира се)
3. -

Re: Тресе ми колата.
Дюзи - чистени на ултразвук без разлика в дебита (или поне под 3-4%)
Свещи - нови сменени профилактично (старите по цвят изглеждаха повече от добре)
Масло - 5W30 (не го харчи)

Свещи - нови сменени профилактично (старите по цвят изглеждаха повече от добре)
Масло - 5W30 (не го харчи)

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тресе ми колата.
Проблемът е много комплексен и си е чист късмет някой ако го налучка от пръв път. Аз примерно при студен старт (когато маслото се отцедило максимално) имам едно присвирване като от ремък точно след форсирането на двигателя. Това просвирване трае около 5-10 секунди ако я оставя да работи на тихи обороти. Ако потегля веднага, т.е. ако вдигна оборотите нищо не се чува. За мен това са хидроповдигачите. При по-голямо износване, може и леко да затрудняват пълния ход на клапаните и да не пропускат необходимото количество смес.... Ама нема гаранция....
ПП Опа, сега се сетих, че бях установил миналата година, че това просвирване е от алтернатора... Но се получава и отсухи повдигачи същия звук, може би малко по-приглушен. А другата възможност за тресене си е водица в цилиндрите. Как да влезе има няколко варианта...
ПП Опа, сега се сетих, че бях установил миналата година, че това просвирване е от алтернатора... Но се получава и отсухи повдигачи същия звук, може би малко по-приглушен. А другата възможност за тресене си е водица в цилиндрите. Как да влезе има няколко варианта...
Последна промяна bmw_n00b на 02 Ное 2009, 18:54, променена общо 1 път
58 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: StefanG