Тресе ми колата.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Тресе ми колата.

Мнение от spacepl » 31 Окт 2009, 11:06

факт е :) а и колата започва да дърпа по-добре. Сега като ми пристигне дебитомера ще застана на старта със колегата @Sesko да видим как е.


ПС: това естествено ще стане като си оправя имобилайзера и си запаля колата :mhihi: :lol: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Тресе ми колата.

Мнение от bmw_n00b » 31 Окт 2009, 11:31

Ми щом не работела търсачката, да кажа, че при празен ход ВАНОСа все едно го няма. О-пръстените имат отношение към предоставянето на максималния въртящ момент в определен диапазон обороти. Ако са износени може да има някаква минимална разлика със заводските спецификации. Друг е въпроса с механичните пружини, които го натискат в нулево положение, обтегачи на веригата, центровка и т.н. При смяна на пръстените последните се бутат също и е възможно и това да е оказало някакво влияние. Не че е лошо да се сменят пръстените :yes:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: Тресе ми колата.

Мнение от El Diablo » 31 Окт 2009, 11:44

@spacepl да направиш клипче, а ако биеш ела да се пробваме 2мата :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Тресе ми колата.

Мнение от spacepl » 31 Окт 2009, 12:09

хе хе ти що не пробваш срещу 540-ка, ако биеш ша се пробвам с тебе :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: Тресе ми колата.

Мнение от Sesko » 31 Окт 2009, 17:54

:mhihi: :mhihi: :driving:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Тресе ми колата.

Мнение от badsharki » 31 Окт 2009, 22:31

BMW-E39 написа:как от едни О рингове ще ви тресе колата :lol:
що си мисля че е от дюзи, ултразвук?

Интересно как е решен проблема точно след смяната им .... :roll:

bmw_n00b написа:Ми щом не работела търсачката, да кажа, че при празен ход ВАНОСа все едно го няма.


Няма го ... ама при студен двигател го има. Играе някаква роля да спомогне по-бързото загряване на двигателя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Тресе ми колата.

Мнение от bmw_n00b » 01 Ное 2009, 2:15

Не съм много сигурен, колега, но мисля че и при студен двигател го няма. Може и да греша... Принципно при студен двигател сместа е по-богата, щото част от бензина кондензира по стените на цилиндрите и ако не се обогати не може да я запали искрата от свещта. Един вид все едно само въздух има у цилиндъра. Иначе предварение не виждам смисъл да има, напротив, по-скоро закъснение, което е нулевото положение на ВАНУСо.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Тресе ми колата.

Мнение от tsb_bg » 01 Ное 2009, 10:06

При мен колата пали перфектно и около 1 минута работи без проблеми
След това двигателя започва да се тресе (за окло 30 - 40 sec) и след това всичко се оправя до следващия ден (палене на напълно студен двигател)

За това си мисля, че причината може да е свързана с първоначалното създаване на налягане по маслените магистрали, в частност ванос-а (клапани и повдигачи не се чуват нито тогава нито при топъл двигател, не харчи масло или вода, не пуши и не мирише на бензин)

:?: :?: :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Тресе ми колата.

Мнение от badsharki » 01 Ное 2009, 10:38

bmw_n00b написа:Не съм много сигурен, колега, но мисля че и при студен двигател го няма...

Винаги се стремя да пускам мнения, твърденията в които да съм поне 90% сигурен, за да не съм голословен и да подвеждам. Ето ТУК BMW накратко са описали накратко какво прави ваноса. Последното изречение е:
The system uses a special set of parameters in the engine's warming-up phase in order to help the catalytic converter reach its ideal operating temperature more quickly, lowering emissions.

Тъй, че малко съм сбъркал в предните постове. Не спомага по-бързото загряване на двигателя, а по-бързото достигане на работна температура на катализатора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Тресе ми колата.

Мнение от bmw_n00b » 01 Ное 2009, 11:43

badsharki, не се сърди, братле, знаеш че уважавам мненията ти. В случая грешиш и съм сигурен, че ако се замислиш ще го осъзнаеш.

At lower engine speeds, the position of the camshaft is moved so the valves are opened later, as this improves idling quality and smooth power development. As the engine speed increases, the valves are opened earlier: this enhances torque, reduces fuel consumption and lowers emissions. At high engine speeds, the valves are opened later again, because this allows full power delivery.


Маркетинговият трик тука е, че при ниски и тихи обороти обороти ВАНОС-а уж прави нещо, а то това му е нулевото положение - закъснението, т.е. когато си го натискат пружините. В средния диапазон на оборотите вече се задеиства хидравликата.

При мен, както казах, се случи само веднъж и то след зверско клатене. Нямам идея какво точно е станало. Принципно проблемът може да е свързан както със сензори, така и с износване на хидроповдигачите или с гарнитура или с глава, частично запушване на каналите на охладителната течност, най-често от към шести цилиндър, т.е. от към къпето. И куп други неща.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Тресе ми колата.

Мнение от badsharki » 02 Ное 2009, 7:56

Е чак да се сърдя ... 8) Не сме тук да се сърдим като мадами, само се опитваме да намерим истината. Не казвам, че съм запознат на 100% какво точно прави във всеки един момент ваноса, а само че след интервенцията с О-ринговете проблема беше решен. И на мен ми се случвало след непалене 2-3 дни пак да се разтресе, но това както каза ти може да е свързано с много други неща (аз затова не я оставям да почива много :mhihi: ). Важното е, че това което ми късаше нервите миналата зима, вече го няма. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Тресе ми колата.

Мнение от tsb_bg » 02 Ное 2009, 15:29

А някой има ли идея защо при мен първоначално (на студено и без да е качила налягането на маслото) колата пали перфектно и след това работи без забележки около минута и чак след това започва да тресе :?:

Освен това си мисля, че не е свързано с околната температура и се усеща доста по-слабо от това което описват колегите ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 3.09.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 530 M54B30

Re: Тресе ми колата.

Мнение от sajonara » 02 Ное 2009, 15:59

Има само два верни отговора за това тресене което се получава след 1-вата минута на запалването на студен двигател.
1. - Дюзи
2. - Свещи (зацапани с масло - разбира се)
3. - :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Тресе ми колата.

Мнение от tsb_bg » 02 Ное 2009, 16:14

Дюзи - чистени на ултразвук без разлика в дебита (или поне под 3-4%)
Свещи - нови сменени профилактично (старите по цвят изглеждаха повече от добре)
Масло - 5W30 (не го харчи)

:dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Тресе ми колата.

Мнение от bmw_n00b » 02 Ное 2009, 17:09

Проблемът е много комплексен и си е чист късмет някой ако го налучка от пръв път. Аз примерно при студен старт (когато маслото се отцедило максимално) имам едно присвирване като от ремък точно след форсирането на двигателя. Това просвирване трае около 5-10 секунди ако я оставя да работи на тихи обороти. Ако потегля веднага, т.е. ако вдигна оборотите нищо не се чува. За мен това са хидроповдигачите. При по-голямо износване, може и леко да затрудняват пълния ход на клапаните и да не пропускат необходимото количество смес.... Ама нема гаранция....

ПП Опа, сега се сетих, че бях установил миналата година, че това просвирване е от алтернатора... Но се получава и отсухи повдигачи същия звук, може би малко по-приглушен. А другата възможност за тресене си е водица в цилиндрите. Как да влезе има няколко варианта...
Последна промяна bmw_n00b на 02 Ное 2009, 18:54, променена общо 1 път
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook