Проблем с "таралежа"!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 11.10.2009
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е39 96г 520i M52 Б20

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от sigman » 05 Ное 2009, 16:26

Днес разглобих панела свалих вентилатора и няма да ви казвам какво имаше около турбинката :mhihi: почистих смазах с тънка тефлонова грес и всичко заспа... :clap:
Поздрави !!!
Bayerische Motoren Werke

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от tsb_bg » 05 Ное 2009, 18:49

Управлението на климатика се държи на две метални щипки/пластини от страни
За да се свали се сваля MID-a/IRIS-a и през дупката се избутва управлението на климатроника навън. Ако се опитате да го вадите с отверка задължително ще го нараните или него или таблото.
След като разкачите буксите на гърба можете да извадите целия блок с управлението
Препоръчвам да работите на удобно и чисто място, защото под пластмасовия панел с бутоните има малки контакторни пластини за бутоните, които лесно се губят ...
Добре е да свалите внимателно целия панел, а не само да го продухате през отворите за датчика на външната температура, но си преценете сами, защото зъбчетата които го държат за съвсем тънки ...
Ако решите да го разглобите после при сглобяването извадете бутоните от лицевата част на панела. Ако се опитате да го сглобявате с тях, те повдигат контакторните пластини и трудно се напасва

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 9.05.2007
Кара: Е70 2007

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от batjoko » 06 Ное 2009, 11:50

Аз да кажа, че достигнах до таралежа по описаният начин, размърдах го малко и всичко стана тип - топ. Минах метър, явно само от малко почистване имаше нужда!

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от DAEL » 06 Ное 2009, 13:37

Колега, я кажи как така си размърдал таралежа и всичко е станало тип-топ, т.е. ти е изчезнало изтоштаването на акумулатора? :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от LUCIFER'S » 06 Ное 2009, 13:42

DAEL написа:Колега, я кажи как така си размърдал таралежа и всичко е станало тип-топ, т.е. ти е изчезнало изтоштаването на акумулатора? :dunno:


Най- вероятно колегата е размърдал вентилаторчето на платката на климатика... то иначе "таралежа" го размърдвате изцяло от колата с друг :D
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 9.05.2007
Кара: Е70 2007

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от batjoko » 07 Ное 2009, 0:25

Акумулатора не съм го изтошкал, защото усетих проблема още в началото и тъй като я държа в гараж можех да си позволя да го разкачвам когато не я карам. А таралежа така и не го смених, просто всичко си тръгна и аз не знам как.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от Noob4o » 07 Ное 2009, 16:16

sp2022 написа:Днес разглобих панела свалих вентилатора и няма да ви казвам какво имаше около турбинката :mhihi: почистих смазах с тънка тефлонова грес и всичко заспа... :clap:
Поздрави !!!

Можеш ли да обясниш малко по подробно точно как става процедурата че чета темата за 3-ти път и не мога да захапя даже от къде да започна :oops: ако имаш и снимков материал ще съм много благодарен.
И понеже нямаме търсачка а вчера изпаднах в една доста деликатна ситуация...
Когато пусна парното да обдухва предния прозорец (горе вдясно компченцето от конзолката) въобще не се изсушава - от лявата страна леко духа, а от дясната ни най малко. От какво може да се получи това?
The Ultimate Driving Machine

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 11.10.2009
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е39 96г 520i M52 Б20

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от sigman » 07 Ное 2009, 16:22

Първо махаш радиото и след като го махнеш се отваря място за работа :mrgreen: бъркаш от зад и избутваш панела на климатроника .След като си го избутал разкачаш буксите и си ТИ...Разглобяването на управлението е елементарно ти ще го разбереш когато го разгледаш ... :bchug:
УСПЕХ....
Bayerische Motoren Werke

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от tsb_bg » 07 Ное 2009, 17:15

Noob4o написа: ... Можеш ли да обясниш малко по подробно точно как става процедурата....

Малко по-нагоре на същата страница е описана процедурата

Noob4o написа:... Когато пусна парното да обдухва предния прозорец (горе вдясно компченцето от конзолката) въобще не се изсушава - от лявата страна леко духа, а от дясната ни най малко. От какво може да се получи това?

Климатроника е двузонов с отделни филтри въздухопроводи, съответно и управление за лява и дясна половина на колата.
При повреда нормално е потоците въздух и температурите в двете половини да са различни, дори и при еднакви настройки от контролния панел.
Ако тази аномалия се проявява само когато се включи обдухването на предното стъкло, а при другите настройки е нормално, най вероятно е да е заседнала/счупена някоя клапа на въздухопровода или да е повредено/заседнало моторчето което я управлява

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от bera » 09 Ное 2009, 22:19

Noob4o написа:Можеш ли да обясниш малко по подробно точно как става процедурата че чета темата за 3-ти път и не мога да захапя даже от къде да започна :oops: ако имаш и снимков материал ще съм много благодарен.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 11.10.2009
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е39 96г 520i M52 Б20

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от sigman » 09 Ное 2009, 23:57

Браво колега супер си!! :yes: Ето това е обяснение!!! :bowdown:
Bayerische Motoren Werke

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от Noob4o » 13 Ное 2009, 8:07

tsb_bg написа:
Noob4o написа: ... Можеш ли да обясниш малко по подробно точно как става процедурата....

Малко по-нагоре на същата страница е описана процедурата

Noob4o написа:... Когато пусна парното да обдухва предния прозорец (горе вдясно компченцето от конзолката) въобще не се изсушава - от лявата страна леко духа, а от дясната ни най малко. От какво може да се получи това?

Климатроника е двузонов с отделни филтри въздухопроводи, съответно и управление за лява и дясна половина на колата.
При повреда нормално е потоците въздух и температурите в двете половини да са различни, дори и при еднакви настройки от контролния панел.
Ако тази аномалия се проявява само когато се включи обдухването на предното стъкло, а при другите настройки е нормално, най вероятно е да е заседнала/счупена някоя клапа на въздухопровода или да е повредено/заседнало моторчето което я управлява

Колега това се оправи "май" от самосебе си, обаче започнах да забелязвам нещо друго. Лявата част на коолата (шофьорската) духа по студено от колко дясната (пасажерскта), при едни и същи настройки, което ме навежда на мисълта за цитата ти по горе. Според теб от какво ще излезне и какво да поогледам?
bera написа:
Noob4o написа:Можеш ли да обясниш малко по подробно точно как става процедурата че чета темата за 3-ти път и не мога да захапя даже от къде да започна :oops: ако имаш и снимков материал ще съм много благодарен.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

:bchug: Евала, имаш една бира като идваш към Варна от мене :clap:
The Ultimate Driving Machine

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 520i benzin/ gaz 1997

Re: Проблем с "таралежа"!

Мнение от IVORY » 15 Ное 2009, 12:37

Току що си смазах вентилаторчето(малкото дето все ми жужи сутрин като влеза в колата).Значи развиват се болчетата които са под стоиките за чашите,маха се стоиката,изваждат се двете букси за ав.щора и блокажа на дефр.без да се откачат, вкарват се пръстите в процепа които се е отворил и леко се натиска панела (целия) напред кам седалките за да излезе(за ориентация щипките на панела са отстрани в средата).След това се разкачат буксите.Откача се отпред платката с бутоните много внимателно ,остава кутията с платката идарпвате платката и тя се вади и стигате до вентилатора,е дано сам помогнал

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook