Проблем с "таралежа"!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- sigman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 96г 520i M52 Б20
Re: Проблем с "таралежа"!
Днес разглобих панела свалих вентилатора и няма да ви казвам какво имаше около турбинката
почистих смазах с тънка тефлонова грес и всичко заспа...
Поздрави !!!


Поздрави !!!
Bayerische Motoren Werke
Re: Проблем с "таралежа"!
Управлението на климатика се държи на две метални щипки/пластини от страни
За да се свали се сваля MID-a/IRIS-a и през дупката се избутва управлението на климатроника навън. Ако се опитате да го вадите с отверка задължително ще го нараните или него или таблото.
След като разкачите буксите на гърба можете да извадите целия блок с управлението
Препоръчвам да работите на удобно и чисто място, защото под пластмасовия панел с бутоните има малки контакторни пластини за бутоните, които лесно се губят ...
Добре е да свалите внимателно целия панел, а не само да го продухате през отворите за датчика на външната температура, но си преценете сами, защото зъбчетата които го държат за съвсем тънки ...
Ако решите да го разглобите после при сглобяването извадете бутоните от лицевата част на панела. Ако се опитате да го сглобявате с тях, те повдигат контакторните пластини и трудно се напасва
За да се свали се сваля MID-a/IRIS-a и през дупката се избутва управлението на климатроника навън. Ако се опитате да го вадите с отверка задължително ще го нараните или него или таблото.
След като разкачите буксите на гърба можете да извадите целия блок с управлението
Препоръчвам да работите на удобно и чисто място, защото под пластмасовия панел с бутоните има малки контакторни пластини за бутоните, които лесно се губят ...
Добре е да свалите внимателно целия панел, а не само да го продухате през отворите за датчика на външната температура, но си преценете сами, защото зъбчетата които го държат за съвсем тънки ...
Ако решите да го разглобите после при сглобяването извадете бутоните от лицевата част на панела. Ако се опитате да го сглобявате с тях, те повдигат контакторните пластини и трудно се напасва
Re: Проблем с "таралежа"!
Аз да кажа, че достигнах до таралежа по описаният начин, размърдах го малко и всичко стана тип - топ. Минах метър, явно само от малко почистване имаше нужда!
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Проблем с "таралежа"!
Колега, я кажи как така си размърдал таралежа и всичко е станало тип-топ, т.е. ти е изчезнало изтоштаването на акумулатора? 

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Проблем с "таралежа"!
DAEL написа:Колега, я кажи как така си размърдал таралежа и всичко е станало тип-топ, т.е. ти е изчезнало изтоштаването на акумулатора?
Най- вероятно колегата е размърдал вентилаторчето на платката на климатика... то иначе "таралежа" го размърдвате изцяло от колата с друг

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Проблем с "таралежа"!
Акумулатора не съм го изтошкал, защото усетих проблема още в началото и тъй като я държа в гараж можех да си позволя да го разкачвам когато не я карам. А таралежа така и не го смених, просто всичко си тръгна и аз не знам как.
- Noob4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Проблем с "таралежа"!
sp2022 написа:Днес разглобих панела свалих вентилатора и няма да ви казвам какво имаше около турбинкатапочистих смазах с тънка тефлонова грес и всичко заспа...
![]()
Поздрави !!!
Можеш ли да обясниш малко по подробно точно как става процедурата че чета темата за 3-ти път и не мога да захапя даже от къде да започна

И понеже нямаме търсачка а вчера изпаднах в една доста деликатна ситуация...
Когато пусна парното да обдухва предния прозорец (горе вдясно компченцето от конзолката) въобще не се изсушава - от лявата страна леко духа, а от дясната ни най малко. От какво може да се получи това?
The Ultimate Driving Machine
- sigman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 96г 520i M52 Б20
Re: Проблем с "таралежа"!
Първо махаш радиото и след като го махнеш се отваря място за работа
бъркаш от зад и избутваш панела на климатроника .След като си го избутал разкачаш буксите и си ТИ...Разглобяването на управлението е елементарно ти ще го разбереш когато го разгледаш ...
УСПЕХ....


УСПЕХ....
Bayerische Motoren Werke
Re: Проблем с "таралежа"!
Noob4o написа: ... Можеш ли да обясниш малко по подробно точно как става процедурата....
Малко по-нагоре на същата страница е описана процедурата
Noob4o написа:... Когато пусна парното да обдухва предния прозорец (горе вдясно компченцето от конзолката) въобще не се изсушава - от лявата страна леко духа, а от дясната ни най малко. От какво може да се получи това?
Климатроника е двузонов с отделни филтри въздухопроводи, съответно и управление за лява и дясна половина на колата.
При повреда нормално е потоците въздух и температурите в двете половини да са различни, дори и при еднакви настройки от контролния панел.
Ако тази аномалия се проявява само когато се включи обдухването на предното стъкло, а при другите настройки е нормално, най вероятно е да е заседнала/счупена някоя клапа на въздухопровода или да е повредено/заседнало моторчето което я управлява
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Проблем с "таралежа"!
- sigman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 96г 520i M52 Б20
- Noob4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Проблем с "таралежа"!
tsb_bg написа:Noob4o написа: ... Можеш ли да обясниш малко по подробно точно как става процедурата....
Малко по-нагоре на същата страница е описана процедуратаNoob4o написа:... Когато пусна парното да обдухва предния прозорец (горе вдясно компченцето от конзолката) въобще не се изсушава - от лявата страна леко духа, а от дясната ни най малко. От какво може да се получи това?
Климатроника е двузонов с отделни филтри въздухопроводи, съответно и управление за лява и дясна половина на колата.
При повреда нормално е потоците въздух и температурите в двете половини да са различни, дори и при еднакви настройки от контролния панел.
Ако тази аномалия се проявява само когато се включи обдухването на предното стъкло, а при другите настройки е нормално, най вероятно е да е заседнала/счупена някоя клапа на въздухопровода или да е повредено/заседнало моторчето което я управлява
Колега това се оправи "май" от самосебе си, обаче започнах да забелязвам нещо друго. Лявата част на коолата (шофьорската) духа по студено от колко дясната (пасажерскта), при едни и същи настройки, което ме навежда на мисълта за цитата ти по горе. Според теб от какво ще излезне и какво да поогледам?


The Ultimate Driving Machine
- IVORY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 520i benzin/ gaz 1997
Re: Проблем с "таралежа"!
Току що си смазах вентилаторчето(малкото дето все ми жужи сутрин като влеза в колата).Значи развиват се болчетата които са под стоиките за чашите,маха се стоиката,изваждат се двете букси за ав.щора и блокажа на дефр.без да се откачат, вкарват се пръстите в процепа които се е отворил и леко се натиска панела (целия) напред кам седалките за да излезе(за ориентация щипките на панела са отстрани в средата).След това се разкачат буксите.Откача се отпред платката с бутоните много внимателно ,остава кутията с платката идарпвате платката и тя се вади и стигате до вентилатора,е дано сам помогнал
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани