320d разходомер
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- BlackManz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 10.05.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М57
- Мечтае да кара: E31
Re: 320d разходомер
BMDrago написа:При спускане на скорост разхода винаги е по-нисък от от спускане по инерция!
и според мен е така, но на скоро някъв майстор ми обеснява как нямало как да гори на 2-3000 оборота по-малко от колкото на 800 оборота, а действително тези ~2 литра, които отчита компютъра като разход (на свободна) си ги връщало в резервоара като излишна, неизгоряла нафта...
въпроса е какъв е този и колко е нулев в действителност разхода, който показва на скорост без газ...

Re: 320d разходомер
Евалата за познанията на майстора..А за мърдането на стрелката при спиране по инерция или там ...при натискане на спирчката доста наистина го коментирахме и се оказа ,че при всички е така
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: 320d разходомер
BMDrago написа:При спускане на скорост разхода винаги е по-нисък от от спускане по инерция!
Можеш ли да обясниш как точно се получава това? На мен нещо логиката ми бяга

Si non confectus, non reficiat.
- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: 320d разходомер
mzgrv написа:Здравейте,
От вчера съм горд собственик на BMW E46 320d. Колата е страхотна и е невероятно удоволствие да я управлявам.
През целия ден, когато обиколих цяла София, забелязах, че динамичният разходомер има малко особено поведение.
Когато, например, потегя и превключа на втора, след което пусна колата от скорост, за да спра (докато съм по инерция). Разходомерът стои на първото деление (2л/100км), след което се качва малко нагоре, а впоследствие отива в нулата.
Въпросът ми е, дали това е нормално и ако е, то какъв е механизмът и защо се получава така?
Поздрави!
Колега, и аз доколкото знам, имаш проблем с умна дюза. Ремонта на дюзата ти е 150-200 лева и няма да го прави това покачване на стрелката. Първоначално ще подскача стрелката, а после ще започне от време на време да ти притриса (докато спреш) при движение по енерция. В момента, в който спреш, мотора ще се успокоява. Ама споко - ремонта не е скъп и няма отражение по мотора - просто е дразнещо.
Що се отнася за разхода - ако може някой да ми обясни защо при спускане по енерция разхода е по-голям отколкото на спускане на скорост ще съм му много благодарен! Защото според мен това са глупости - ще се радвам някой да ме просветли

- prel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17.02.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW '02 318i, Peugeot '94 306
Re: 320d разходомер
Колега, няма никакъв проблем! Това е много нормално поведение/показание на разходомера!
При изключване от скорост без значение колко бързо се движи колата са нужни например 1-2 литра гориво на час за да се върти двигателя с 800 об.м., и тъй като разходомера показва консумация за изминати километри, веднага може да се сетиш, че при изключване от скорост тая стрелка, ще показва повече ако се движиш по-бавно и по-малко ако се движиш по-бързо защото разхода е еднакъв, а скоростта се променя и при по-висока скорост изминаваш повече разстояние с тоя еднакъв разход и обратно:) Както казаха колегите по-горе когато скоростта ти падне под 10км/ч някъде това спира да мери иначе щеше да ти показва 100/100 разход при движение с 1км/ч на празен ход, което наистина е така, ама кой кара по такъв начин?!
Относно дали като си на скорост и се спускаш разхода е по-малък отколкото ако си по инерция - ами много е спорно. Ако си на скорост наистина подаването на гориво спира, защото вече има кой да върти двигателя - гумите! От друга страна, това ти убива инерцията и изминаваш по-малко разстояние.
Аз лично, изключвам от скорост само като спра на светофара.
При изключване от скорост без значение колко бързо се движи колата са нужни например 1-2 литра гориво на час за да се върти двигателя с 800 об.м., и тъй като разходомера показва консумация за изминати километри, веднага може да се сетиш, че при изключване от скорост тая стрелка, ще показва повече ако се движиш по-бавно и по-малко ако се движиш по-бързо защото разхода е еднакъв, а скоростта се променя и при по-висока скорост изминаваш повече разстояние с тоя еднакъв разход и обратно:) Както казаха колегите по-горе когато скоростта ти падне под 10км/ч някъде това спира да мери иначе щеше да ти показва 100/100 разход при движение с 1км/ч на празен ход, което наистина е така, ама кой кара по такъв начин?!

Относно дали като си на скорост и се спускаш разхода е по-малък отколкото ако си по инерция - ами много е спорно. Ако си на скорост наистина подаването на гориво спира, защото вече има кой да върти двигателя - гумите! От друга страна, това ти убива инерцията и изминаваш по-малко разстояние.
Аз лично, изключвам от скорост само като спра на светофара.
- ThE BeAsT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 26.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d, 330xd
- Мечтае да кара: M4
Re: 320d разходомер
prel написа:Колега, няма никакъв проблем! Това е много нормално поведение/показание на разходомера!
При изключване от скорост без значение колко бързо се движи колата са нужни например 1-2 литра гориво на час за да се върти двигателя с 800 об.м., и тъй като разходомера показва консумация за изминати километри, веднага може да се сетиш, че при изключване от скорост тая стрелка, ще показва повече ако се движиш по-бавно и по-малко ако се движиш по-бързо защото разхода е еднакъв, а скоростта се променя и при по-висока скорост изминаваш повече разстояние с тоя еднакъв разход и обратно:) Както казаха колегите по-горе когато скоростта ти падне под 10км/ч някъде това спира да мери иначе щеше да ти показва 100/100 разход при движение с 1км/ч на празен ход, което наистина е така, ама кой кара по такъв начин?!![]()
Относно дали като си на скорост и се спускаш разхода е по-малък отколкото ако си по инерция - ами много е спорно. Ако си на скорост наистина подаването на гориво спира, защото вече има кой да върти двигателя - гумите! От друга страна, това ти убива инерцията и изминаваш по-малко разстояние.
Аз лично, изключвам от скорост само като спра на светофара.



- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: 320d разходомер

Е, и след тези обяснения като за полицаи, ако се обади някой подозрителен всезнайко с компетентно контра-мнение, ша го плюваме масово и публично

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: 320d разходомер
pazokolarov написа::yes:
Е, и след тези обяснения като за полицаи, ако се обади някой подозрителен всезнайко с компетентно контра-мнение, ша го плюваме масово и публично
Може ли аз, може ли аз...

ПП: още чакам някой да ми обясни защо ако е по инерция и на скорост колата харчи по-малко, отколкото ако не е на скорост...
Si non confectus, non reficiat.
- ivan83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 545
- Регистриран на: 28.01.2008
- Кара: на цигари
- Мечтае да кара: само на пури
- Детайли за колата: и тя пуши
Re: 320d разходомер
Zagy написа:pazokolarov написа::yes:
Е, и след тези обяснения като за полицаи, ако се обади някой подозрителен всезнайко с компетентно контра-мнение, ша го плюваме масово и публично
Може ли аз, може ли аз...![]()
ПП: още чакам някой да ми обясни защо ако е по инерция и на скорост колата харчи по-малко, отколкото ако не е на скорост...
И аз това ще чакам

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: 320d разходомер
Пу! Мързели с мързели!
Ако и това не ви помогне, не се мъчете повече, просто приемете факта!

prel написа:Относно дали като си на скорост и се спускаш разхода е по-малък отколкото ако си по инерция - ами много е спорно. Ако си на скорост наистина подаването на гориво спира, защото вече има кой да върти двигателя - гумите! От друга страна, това ти убива инерцията и изминаваш по-малко разстояние.
Аз лично, изключвам от скорост само като спра на светофара.
Ако и това не ви помогне, не се мъчете повече, просто приемете факта!

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: 320d разходомер
Хехе, мерси, но аз по природа съм си подозрително копеле и ме мъчи простатата, пардон следната мисъл - ако съм на скорост по инерция дали със сигурност компа спира подаването на горивото или пуска количеството, което е за спокойния ход... щото ако наистина спира подаването на тунджа в цилиндрите вътре таблото дали няма да стане 4ти юли и това няма ли да набие 3 кила грешки в паметта? А и всички знаем колко е лошо кюмбе да се пали с бутане, а това тука си е почти същото, даже ако спускането е голямо имаш много време да скапеш мотора.
Такива едни ми се въртят из главата.....

Такива едни ми се въртят из главата.....

Si non confectus, non reficiat.
Re: 320d разходомер
Тук вече аз мога да се включа
За бензиновите двигатели с вътрешно горене това важи до много голяма степен.
Когато оборотите на двигателя са над 2000 за минута и педалът на газта не е натиснат, то компютъра спира импулсите към дюзата/ите.
Още преди години, дори, това е решено по механичен път в руските карбуратори "Озон". Там с помощта на наподобяващ вакуумен регулатор компонент се затваря жигльора за празен ход. Вакуум този регулатор взима от обема под дроселовата клапа. Когато тя е напълно затворена, а коляновият вал се върти с висока ъглова скорост, то вакуумът става голям и се задейства механизмът.
За проверка, това можете да направите, ако при движение на скорост изключите двигателя (от ключа). Колата спира, благодарение на така наречената "моторна спирачка", която се обуславя от инерционните сили на въртящите се елементи и от високата степен на сгъстяване. В момента, в който натиснете педала на газта (все още при изключен двигател) ще усетите как автомобилът намалява отрицателното ускорение. Това е защото дроселовата клапа се отваря и съпротивлението при разширяването на въздуха в горивната камера намалява в пъти. (Казвам въздухът в горивната камера, а не горивовъздушната смес, защото гориво тогава не бива подадено).
Това е за бензиновите агрегати.
Що се отнася до дизеловите, там степента на сгъстяване е много по-висока. От това се обуславя и проблемът при паленето с бутане. Рязкото увеличаване на скоростта на въртене може да доведе до дефект, приплъзване със зъб и/или скъсване на ангренажния ремък.
От тези съображения конструкторите програмират електронния модул за управление така, че да реагира най-добре за конкретната ситуация и според спецификата на самия двигател. Ангренажната верига, например, елиминира тези опасения.
За това - да... при някои условия и в някои случаи (по-често) подаването на гориво се спира и заради това автомобилът харчи теоретично 0 л., било то на 100 км или на час.
В момента, в който оборотите паднат до под 2000 или 1500 (в зависимост от настройките на компютъра) подаването на гориво се възобновява, за да поддържа празния ход.
Това е, което знам аз. Съжалявам ако се изразявам малко досадно, но МЕИ-то ме направи по-особен човек
П.П.: Не тествайте това с изключването на двигателя, за да не стане проблем с бордовия компютър. Аз лично съм го пробвал на ФИАТ Брава 1.4. Там проблеми нямаше, но и компютърът е по-непретенциозен.
Поздрави!

Когато оборотите на двигателя са над 2000 за минута и педалът на газта не е натиснат, то компютъра спира импулсите към дюзата/ите.
Още преди години, дори, това е решено по механичен път в руските карбуратори "Озон". Там с помощта на наподобяващ вакуумен регулатор компонент се затваря жигльора за празен ход. Вакуум този регулатор взима от обема под дроселовата клапа. Когато тя е напълно затворена, а коляновият вал се върти с висока ъглова скорост, то вакуумът става голям и се задейства механизмът.
За проверка, това можете да направите, ако при движение на скорост изключите двигателя (от ключа). Колата спира, благодарение на така наречената "моторна спирачка", която се обуславя от инерционните сили на въртящите се елементи и от високата степен на сгъстяване. В момента, в който натиснете педала на газта (все още при изключен двигател) ще усетите как автомобилът намалява отрицателното ускорение. Това е защото дроселовата клапа се отваря и съпротивлението при разширяването на въздуха в горивната камера намалява в пъти. (Казвам въздухът в горивната камера, а не горивовъздушната смес, защото гориво тогава не бива подадено).
Това е за бензиновите агрегати.
Що се отнася до дизеловите, там степента на сгъстяване е много по-висока. От това се обуславя и проблемът при паленето с бутане. Рязкото увеличаване на скоростта на въртене може да доведе до дефект, приплъзване със зъб и/или скъсване на ангренажния ремък.
От тези съображения конструкторите програмират електронния модул за управление така, че да реагира най-добре за конкретната ситуация и според спецификата на самия двигател. Ангренажната верига, например, елиминира тези опасения.
За това - да... при някои условия и в някои случаи (по-често) подаването на гориво се спира и заради това автомобилът харчи теоретично 0 л., било то на 100 км или на час.
В момента, в който оборотите паднат до под 2000 или 1500 (в зависимост от настройките на компютъра) подаването на гориво се възобновява, за да поддържа празния ход.
Това е, което знам аз. Съжалявам ако се изразявам малко досадно, но МЕИ-то ме направи по-особен човек

П.П.: Не тествайте това с изключването на двигателя, за да не стане проблем с бордовия компютър. Аз лично съм го пробвал на ФИАТ Брава 1.4. Там проблеми нямаше, но и компютърът е по-непретенциозен.
Поздрави!
- nikio
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 13.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Детайли за колата: 318i (118kc)
Re: 320d разходомер
исках да ви попитам с e46 318i 118 ks видях в темата колеги с такива. случая при мен е следния на празен ход стрелката на разходомера ми показва ненормални стойности в диапазона на 2-10 при нормална обороти около 800-900 това признак за повреда ли според вас ? може би въпроса ми тип но от два месеца съм собственик на колата и не знам какво е нормалното и държане също имам трептене в оборотите изчетах темите но не намерих изчерпателен отговор тъй като може да е от редица проблеми стъпково моторче и още много други. та основния ми въпрос е за стрелката на разходомера нормално ли показва според вас?
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: 320d разходомер
И аз да ви попитам колеги. Еднократно ми се случи следното:
На магистралата с 130 настъпвам газта за кик доун и ускорението е равно на нула. Колата смъква предавката, нормално си вдига оборотите до 4200 и сменя следваща предавка и ускорението си е все още никакво. Разходомера през това време не минава повече от средата. (тоест забива на 10)
След спиране и палене отново, нямаше повече проблеми.
Някакви идеи за какво да се подготвя?
На магистралата с 130 настъпвам газта за кик доун и ускорението е равно на нула. Колата смъква предавката, нормално си вдига оборотите до 4200 и сменя следваща предавка и ускорението си е все още никакво. Разходомера през това време не минава повече от средата. (тоест забива на 10)
След спиране и палене отново, нямаше повече проблеми.
Някакви идеи за какво да се подготвя?
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани