Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
zlaten28 написа:Здрасти колеги ас сам от Македониа и често идвам на вашиа форум ...Имам 525тдс имах проблем колата как работише в место многу се тресеше.Един мајстор чепка ми ГНП`то на колата ми и ми покачва обртите.След това почна да ми тече нафта од ГНП`то и в купето смрди гадно на нафта, другио проблем е што след това чепкане на ГНП`то колата почва да пуши (Црн дим през Ауспуха).Искам да ве питам дали проблем е станал од маисторо што ми чепка ГНП`то или колата има друг дефек.Поздрав
Църния дим е от много гориво, майстора ти е бутнал плочката да подава повече гориво. А теча е от гарнитурите на ГНП-то, когато са спекли и се размърдат се получава теч, ремонта е смяна с нови.
Тресенето е от ГНП-то, пробвай да направиш процедурата в темата, пък може и да се оправи.
- zlaten28
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: Струмица
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw E39 525TDS i 520i 125kw
- Детайли за колата: Постои Бмв и други коли....
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Колега при мен сега колата не треси ама след поправката колата сега много пуши и по малко тече нафта од ГНП`то.Ти как го реши тези проблем какво треба да се направи.Поздрав
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Смени гарнитурите на ГНП-то и горивото, ама това трябва да се направи от майстора, които ти е правил преди това.
- zlaten28
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: Струмица
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw E39 525TDS i 520i 125kw
- Детайли за колата: Постои Бмв и други коли....
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Mайстора ми беше чепкал и гаста на колата казва ми дека ште ја зголеми.Каде може да се намери таја гарнитура и колко струва.Абе този не е Mайстор този е клапчо.
Има ли значение ако накачил гаста на колата преку DIS ...па за тава да тече нафта и как смени брзината на колата да вади пушене.Поздрав колега как мога да се поврзим степ на Skype или MSN?
Има ли значение ако накачил гаста на колата преку DIS ...па за тава да тече нафта и как смени брзината на колата да вади пушене.Поздрав колега как мога да се поврзим степ на Skype или MSN?
- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
към колегата Se7en, как стои въпроса с инпа и дис всмисъл да обобщя
след като сме почистили плочката и всичко е ок зацепена е правилно(на око и слух),колата работи
как донастройваме горивото само софтуерно или пак с почукване и местене
след като сме почистили плочката и всичко е ок зацепена е правилно(на око и слух),колата работи
как донастройваме горивото само софтуерно или пак с почукване и местене
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Моята помпа е по-различна от показаната на снимките и пластмасовият палец на които са закрепени контактните пластинки няма болт за захващане, а е отлят с метална втулка набита със стегнатост на роторната ос, няма махане ! Някакви идеи да се махне палеца, за да ми се открие долната част на плочката и да я почистя , че вече 2бр. имам и към трета отивам. Благодаря предварително ! П.С. И снимка ще добавя до два дена.
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Каква ти е колата да не е Е34? И да ти е с контактните пластини? Пусни една снимка.
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Да колега Е34 525ТДС '93 е колата. А ето и снимки. Ако ниакои е успял да махне пластмасовия палец с пластините да помага с инфо. Благодаря предварително. Ето и снимки :
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
vladobate написа:Да колега Е34 525ТДС '93 е колата. А ето и снимки. Ако ниакои е успял да махне пластмасовия палец с пластините да помага с инфо. Благодаря предварително. Ето и снимки :
Колега ТПС-а е с обратна резба ,внимаваи с него.Развиваш и разглабяш спокоино
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
presko79 написа:vladobate написа:Да колега Е34 525ТДС '93 е колата. А ето и снимки. Ако ниакои е успял да махне пластмасовия палец с пластините да помага с инфо. Благодаря предварително. Ето и снимки :
Колега ТПС-а е с обратна резба ,внимаваи с него.Развиваш и разглабяш спокоино
Сигурни ли сте, че този пластмаасов палец се развива? Аз нещо не успявам

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Колега, не се развива. Колегата presko79 предположи че се развива ( за мнението и желанието да помогне му благодаря ) , но се оказа набито със стегнатост или валцовано на оста каква е точно технологията не мога да знам. Аз все пак успях да го махна ( ще приложа и снимки за нагледност ) по единствения според мен , но доста груб начин , който не ви препоръчвам ако нямате наистина сериозна причина да го правите. Имам предвид : 1. сигурни сте че бобината е окъсила и не работи, 2.затруднено въртеливо движение на оста с палеца поради замърсявания. Ако бубината е здрава по-добре пробвайте почистване с промивка или продухване със сгъстен въздух примерно ( при мен беше чисто ). Наистина махането на палеца е трудно и грубо и може да се увреди плочката ( аз спуках една от пистите) . По-интересното е друго и аз затова пиша в този подфорум Е39 макар плочката да се различава с тази на е39 има общ елемент бобината. Допитах се до приятел много добър в електрониката ( дадох му да види и плочката) и от него разбрах , че замерването с мултицет не е точно и првдоподобно. Бобината има активно и индуктивно съпротивление ( на мен след замерване с мултицет ми даде 1ом ). Мерейки с мултицета ние подаваме напрежение на двата края на бобината при което тя проявява и своята индуктивност, затова замерването се прави със специален измервателен уред ( на мен ми даде 4 ома което се потвърди и от теоретични изчисления знаейки приблизителната дължина на проводника, неговото напречно сечение и специфичната електропроводимост на медта взета от таблица ). Затова бъдете внимателни с крайната диагноза на вашият проблем, за да не си отваряте излишно работа и да правите заключения , че този вид ремонт не винаги е успешен. Въпросният електронен елемент в помпата е термистор , които мери температурата вътре и подава коригиращи данни на компа , чрез промяна на съпротивлението си. Този мой приятел за отчитане на ъгъла на завъртане на палеца. Първата идея е безконтактен метод осъществен чрез датчик пулскодер на оптичен или магнитен принцип, но изходният сигнал е цифрова поредица от импулси и е много по-точен и лесен за обработка от компа ама не го правят щото е почти вечно, а това както знаете не е добре за бизнеса. Втората идея е със логаритмичен потенциометър и три съпротивления ( понеже се оказа , че функцията на плочката е такава. Това смятам да го пробвам и ще пиша.
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Имаш ли идея с какво може да се замени по параметри този "термистор". т.е. някакви данни за да се замени. Че има един колега, където се съмнявам, че термистора прави проблем.
- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
на някой модели от vag групата (тди) и 24тд мотора го има като резервна част,а като данни по горе в едно от мненията ми има линк с данните му
ето и линка
http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
ето и линка
http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
- dragohr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: e 39 tds sedan
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Колеги, извинявайте за въпроса но тъй като гледам бая сте се задалбочили в проблема и затова бих искал да ви попитам, дали и аз имам такъв. Та моята ситуация е следната; двг-то си работеше 6-така, но протече и аз викам айде в сервиз и отивам в уторизирания за Русе Русекар. Три пъти ходя и все тече а ония кавали не ми сменили о-пръстена от кадето първоначално им казах че тече заштото видишли там се развивало със специален ключ , който те нямали( че аз затова отивам в BMW-сервиза, щото трябват спецялни инстументи), и след редица разправии и 450 лв накрая ми скалъпиха помпата да не тече но цлед 300-400км ми се появи едно леко притрисане в ниските обороти и не го прави винаги, а обортомера не мърда. Та същината на въпроса ми е дали ония кавали мещо са ми осрали, или не са ми центровали като хората помпата, и ако е така, как мога да извърша сам тази манипулация, защото крачето ми няма да стъпи повече при ония некадърници.

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
vladobate. Не всички плочки са като твоята,и може би затова се получи разминаване в мненията,на много от тях ТПС или оста му е закрепена посредством този метод или с резбовано сьединение с лява посока.(поне аз сьм заварвал такива).
Датчика за темп.на горивото е еднакьв вьв всички електронни помпи на БОШ и нее скьп,Тоест може да го вземете от всяка една повредена помпа.Мисьлтами е да се придьржаме кьм производитела ,защото заместителите не винаги са удачни.
Датчика за темп.на горивото е еднакьв вьв всички електронни помпи на БОШ и нее скьп,Тоест може да го вземете от всяка една повредена помпа.Мисьлтами е да се придьржаме кьм производитела ,защото заместителите не винаги са удачни.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани