Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 10 Апр 2010, 20:38

zlaten28 написа:Здрасти колеги ас сам от Македониа и често идвам на вашиа форум ...Имам 525тдс имах проблем колата как работише в место многу се тресеше.Един мајстор чепка ми ГНП`то на колата ми и ми покачва обртите.След това почна да ми тече нафта од ГНП`то и в купето смрди гадно на нафта, другио проблем е што след това чепкане на ГНП`то колата почва да пуши (Црн дим през Ауспуха).Искам да ве питам дали проблем е станал од маисторо што ми чепка ГНП`то или колата има друг дефек.Поздрав :|


Църния дим е от много гориво, майстора ти е бутнал плочката да подава повече гориво. А теча е от гарнитурите на ГНП-то, когато са спекли и се размърдат се получава теч, ремонта е смяна с нови.
Тресенето е от ГНП-то, пробвай да направиш процедурата в темата, пък може и да се оправи.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: Струмица
Пол: Мъж
Кара: Bmw E39 525TDS i 520i 125kw
Детайли за колата: Постои Бмв и други коли....

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от zlaten28 » 10 Апр 2010, 21:47

Колега при мен сега колата не треси ама след поправката колата сега много пуши и по малко тече нафта од ГНП`то.Ти как го реши тези проблем какво треба да се направи.Поздрав

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 11 Апр 2010, 0:04

Смени гарнитурите на ГНП-то и горивото, ама това трябва да се направи от майстора, които ти е правил преди това.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: Струмица
Пол: Мъж
Кара: Bmw E39 525TDS i 520i 125kw
Детайли за колата: Постои Бмв и други коли....

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от zlaten28 » 11 Апр 2010, 0:16

Mайстора ми беше чепкал и гаста на колата казва ми дека ште ја зголеми.Каде може да се намери таја гарнитура и колко струва.Абе този не е Mайстор този е клапчо.
Има ли значение ако накачил гаста на колата преку DIS ...па за тава да тече нафта и как смени брзината на колата да вади пушене.Поздрав колега как мога да се поврзим степ на Skype или MSN?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 12 Апр 2010, 7:50

към колегата Se7en, как стои въпроса с инпа и дис всмисъл да обобщя
след като сме почистили плочката и всичко е ок зацепена е правилно(на око и слух),колата работи
как донастройваме горивото само софтуерно или пак с почукване и местене
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от vladobate » 29 Апр 2010, 1:27

Моята помпа е по-различна от показаната на снимките и пластмасовият палец на които са закрепени контактните пластинки няма болт за захващане, а е отлят с метална втулка набита със стегнатост на роторната ос, няма махане ! Някакви идеи да се махне палеца, за да ми се открие долната част на плочката и да я почистя , че вече 2бр. имам и към трета отивам. Благодаря предварително ! П.С. И снимка ще добавя до два дена.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 30 Апр 2010, 17:29

Каква ти е колата да не е Е34? И да ти е с контактните пластини? Пусни една снимка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от vladobate » 02 Май 2010, 20:35

Да колега Е34 525ТДС '93 е колата. А ето и снимки. Ако ниакои е успял да махне пластмасовия палец с пластините да помага с инфо. Благодаря предварително. Ето и снимки :
02052010360.jpg
02052010362.jpg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Пресиян Василев » 02 Май 2010, 22:24

vladobate написа:Да колега Е34 525ТДС '93 е колата. А ето и снимки. Ако ниакои е успял да махне пластмасовия палец с пластините да помага с инфо. Благодаря предварително. Ето и снимки :
02052010360.jpg
02052010362.jpg

Колега ТПС-а е с обратна резба ,внимаваи с него.Развиваш и разглабяш спокоино
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от stony1 » 13 Май 2010, 20:03

presko79 написа:
vladobate написа:Да колега Е34 525ТДС '93 е колата. А ето и снимки. Ако ниакои е успял да махне пластмасовия палец с пластините да помага с инфо. Благодаря предварително. Ето и снимки :
02052010360.jpg
02052010362.jpg

Колега ТПС-а е с обратна резба ,внимаваи с него.Развиваш и разглабяш спокоино


Сигурни ли сте, че този пластмаасов палец се развива? Аз нещо не успявам :confused:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от vladobate » 14 Май 2010, 1:47

Колега, не се развива. Колегата presko79 предположи че се развива ( за мнението и желанието да помогне му благодаря ) , но се оказа набито със стегнатост или валцовано на оста каква е точно технологията не мога да знам. Аз все пак успях да го махна ( ще приложа и снимки за нагледност ) по единствения според мен , но доста груб начин , който не ви препоръчвам ако нямате наистина сериозна причина да го правите. Имам предвид : 1. сигурни сте че бобината е окъсила и не работи, 2.затруднено въртеливо движение на оста с палеца поради замърсявания. Ако бубината е здрава по-добре пробвайте почистване с промивка или продухване със сгъстен въздух примерно ( при мен беше чисто ). Наистина махането на палеца е трудно и грубо и може да се увреди плочката ( аз спуках една от пистите) . По-интересното е друго и аз затова пиша в този подфорум Е39 макар плочката да се различава с тази на е39 има общ елемент бобината. Допитах се до приятел много добър в електрониката ( дадох му да види и плочката) и от него разбрах , че замерването с мултицет не е точно и првдоподобно. Бобината има активно и индуктивно съпротивление ( на мен след замерване с мултицет ми даде 1ом ). Мерейки с мултицета ние подаваме напрежение на двата края на бобината при което тя проявява и своята индуктивност, затова замерването се прави със специален измервателен уред ( на мен ми даде 4 ома което се потвърди и от теоретични изчисления знаейки приблизителната дължина на проводника, неговото напречно сечение и специфичната електропроводимост на медта взета от таблица ). Затова бъдете внимателни с крайната диагноза на вашият проблем, за да не си отваряте излишно работа и да правите заключения , че този вид ремонт не винаги е успешен. Въпросният електронен елемент в помпата е термистор , които мери температурата вътре и подава коригиращи данни на компа , чрез промяна на съпротивлението си. Този мой приятел за отчитане на ъгъла на завъртане на палеца. Първата идея е безконтактен метод осъществен чрез датчик пулскодер на оптичен или магнитен принцип, но изходният сигнал е цифрова поредица от импулси и е много по-точен и лесен за обработка от компа ама не го правят щото е почти вечно, а това както знаете не е добре за бизнеса. Втората идея е със логаритмичен потенциометър и три съпротивления ( понеже се оказа , че функцията на плочката е такава. Това смятам да го пробвам и ще пиша.
07052010372.jpg
07052010371.jpg
07052010373.jpg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 14 Май 2010, 13:49

Имаш ли идея с какво може да се замени по параметри този "термистор". т.е. някакви данни за да се замени. Че има един колега, където се съмнявам, че термистора прави проблем.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 14 Май 2010, 17:22

на някой модели от vag групата (тди) и 24тд мотора го има като резервна част,а като данни по горе в едно от мненията ми има линк с данните му
ето и линка
http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж
Кара: e 39 tds sedan

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от dragohr » 14 Май 2010, 19:02

Колеги, извинявайте за въпроса но тъй като гледам бая сте се задалбочили в проблема и затова бих искал да ви попитам, дали и аз имам такъв. Та моята ситуация е следната; двг-то си работеше 6-така, но протече и аз викам айде в сервиз и отивам в уторизирания за Русе Русекар. Три пъти ходя и все тече а ония кавали не ми сменили о-пръстена от кадето първоначално им казах че тече заштото видишли там се развивало със специален ключ , който те нямали( че аз затова отивам в BMW-сервиза, щото трябват спецялни инстументи), и след редица разправии и 450 лв накрая ми скалъпиха помпата да не тече но цлед 300-400км ми се появи едно леко притрисане в ниските обороти и не го прави винаги, а обортомера не мърда. Та същината на въпроса ми е дали ония кавали мещо са ми осрали, или не са ми центровали като хората помпата, и ако е така, как мога да извърша сам тази манипулация, защото крачето ми няма да стъпи повече при ония некадърници.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Пресиян Василев » 14 Май 2010, 19:52

vladobate. Не всички плочки са като твоята,и може би затова се получи разминаване в мненията,на много от тях ТПС или оста му е закрепена посредством този метод или с резбовано сьединение с лява посока.(поне аз сьм заварвал такива).
Датчика за темп.на горивото е еднакьв вьв всички електронни помпи на БОШ и нее скьп,Тоест може да го вземете от всяка една повредена помпа.Мисьлтами е да се придьржаме кьм производитела ,защото заместителите не винаги са удачни.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook