Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
След известно умуване дали да пускам тема , ето че пускам ... (умуване, понеже има подобна на Мишо и на Сони ...). Пускам я , понеже смятам , че с тази тема се допълват елементи , които липсват в другите теми ....
Благодарско на Мишо за това , че ми изпрати инструмента , за сваляне на повдигачи ! Ти си човека !
В темата ще обясня как да се свалят повдигачите на двигател с кобилици , без да се сваля разпределителния вал и без да се ползват „специални” инструменти. В началото ползвах инструмента който Мишо показа скоро в тема ...., и принципно работеше , но в процеса на работи установих , че пружините могат да се натиснат и без каквито и да било нагоди , стига гърбицата на вала , която натиска кобилицата , да е максимално „вдигната” на горе и да не натиска кобилицата , но нека да обясня подробно .....
И такаааа....
Сваляме капака на двигателя , изключваме от скорост , дърпаме ръчната и сме готови да действаме .... Слагаме тресчотка с вложка 22 на шайбата на колянови вал и завъртаме двигателя така , че гърбицата , която натиска съответната кобилицата да е максимално вдината на горе (или върха на гърбицата да сочи към небето,малко лаишки казано .... ) . След което може да си направите инструмент като на Мишо , който безспорно работи добре и е страшен като идея.... , или да не ползвате никакви „специални” инструменти , а просто да ползвате „нещо” подходящо , с което да натиснете само пружината на клапана на долу , така , че да охлаби кобилицата и тогава тя е свободна да излезе. Аз ползвах пак инструмента на Мишо , само че не натисках пружината „петата” му (както е предвидено) , а с върха на дръжката , понеже върха на инструмента е тънък (4-5мм) , точно колкото да легне на тарелката (близо до кобилицата) и да може да се натисне пружината.
Нужно е малко повече сила , (бе бая сила си е нужно) , аз на последния повдигач , вече нямах сила да натискам пружината ( а имам претенцията да съм доста здрав в ръцете и изобщо ...), но просто за опита , реших да видя дали е възможно и доказах , че е ..... Та искам да подчертая , че повдигачи МОГАТ да се изкарат без да се сваля разпределителен вал и без каквито и да било специални инструменти ...!
След като сме изкарали кобилицата , повдигача е свободен и също може да се изкара от гнездото. Ето как изглежда:
Имаше теми в които колеги казваха , че са „стискали” повдигачите с менгеме или с други средства , за да излезе маслото от повдигача ..... Моя съвет е , ако ще се „стиска” то да е с инструмент , с който ще се усеща приложената сила (примерно малка стяга или малък тръбен ключ , както съм показал на снимката , хубаво е да има нещо на челюстите , за да не нарани повдигача...). Това обаче е „компромисен” вариянт , защото не може да се почисти хубаво повдигача , без да се разглоби. Разглабянето му е елементарно. Хваща се с ръка от едната страна тялото на повдигача , а от другата с клещи се тегли върха му.... Излиза много лесно , не е необходимо някакво голямо усилие..... Може да се овие върха с хартиено тиксо (както аз съм направил , пак с цел да не се нарани повдигача при стискане с клещите , въпреки , че на първите два увивах с тиксо , а на следващите директно си ги дърпах без да ги увивам и им нямаше нищо ).
Ето ги повдигачите с кобилиците :
Повдигача се състои от четири елемента . Едно голямо цилиндрично тяло , пружинка , малко цилиндърче със съчма в основата и цилиндрично капаче. Ето ги четирите части :
Последователността на разглабяне е следната : маха се капачката , след това се изкарва цилиндърчето със съчмата (аз го изтеглих с часовникарска отверка , може да пробвате с рязко биене в земята ...) , след това излиза пружината .
След като разглобих повдигачите ги накиснах за около 12 часа в газ (за осветление) :
След това отделните части грижливо се почистват и подсушават от газта (аз ползвах тоалетна хартия и клечки за уши, понеже са удобни да се бръкне ....). Подсушете добре от вън и от вътре .
Въпреки , че бяха киснали доста време в газта в основата на повдигача (от вътре) се забелязваха много фини „боклуци” предимно по ръба и се налагаше да ги „чегъртам” с малка часовникарска отверка
Огледайте повдигача хубаво и от вън за неравности , ръжди и т.н. и ако има се опитайте да ги почистите
(Трябва да се има в предвид , че ако има сериозни неравности по повърхността на повдигача , то той е за смяна и никакви мерки не са в състояние да го направят годен ...., "упражненията" които показвам са само за повдигачи , които са в добро състояние ....)
Забележете колко „мизерия” има по хартията с която почистих от вътре повдигача (въпреки че е киснал в газ ...)
След като е лъснат до блясък , следва сглобяване:
Поставя се пружинката в големия цилиндър
След това цилиндърчето със съчмата
Тъй като то влиза много плътно е възможно да не слезе до долу до пружинката , а да си стои горе (понеже се получава въздушна възглавничка м/у него и пружинката ) , за това е необходимо да го понатиснете с нещо , за да слезе до долу и да избута въздуха ....
Натиска се до тогава , докато не се усети , че пружинира и е плътно легнало в/у пружинката.
След това се поставя капачката
Тук има един много „тънък „ момент .....
На капачката на повдигача има фина телена зегерка (която не е с кръгъл профил , а е по скоро като многостен...). Ако се опитате да натиснете или още по зле -да зачукате капачката , за да влезе в големия цилиндър ще скапете тази телена зегерка – ГАРАНТИРАНО.
На тази снимка съм се опитал да покажа тази зегерка , но телефона не прави хубави снимки и едвам се вижда ....
Стремете се при монтажа да „паснете дупките , които са на капачката , да са в една линия с дупката , която е на големия цилиндър (въпреки , че и после може да се нагодят с леко въртене , но просто обръщам внимание на това и ще обясня малко по –нататък защо ... )
Има „интелигентен начин да се вкара капачката без „български „ методи....
С помощта на много тънка часовникарска отверчица , се подпъxва зегерката в големия цилиндър от всички страни ...
След това се стиска (на ръка) и капачката влиза спокоино до долу :
Стискате един вда пъти и сте готови , повдигача е сглобен.
Преди да монтирате повдигача в главата е необходимо да го напълните до колкото позволи с масло (целта на това упражнение ,мисля че е ясна на всички , понеже в една тема имаше коментар от сорта – „сменихме повдигачите , обаче те чукаха докато мотора не загря ...” ). За целта се взима една спринцовка , повдигача се стиска с ръка , така че дупката на големия цилиндър да пасне с дупката на малкия ( сега вече стана ясно защо е необходимо при сглобяването ,дупките да са в една линия , просто , за да е по удобно да се вкара игла в повдигача ....). Пълни се бавно с много тънка игла , през определени интервали се стиска – отпуска , пак се пълни .... , така докъто през дупчицата започне да излиза масло , това е сигнал , че не може повече. Не се заблуждавйте , че сте напълнили повдигача на 100% (ако е пълен то той няма да може да се стиска на ръка) , той ще се напълни , едва когато двигателя заработи , но поне има някакво количество масло в него.
След това монтаж по обратния ред – въртите двигателя , така ,че съответната гърбица на вала да е на горе , фиксирате единия краи на кобилицата в/у повдигача , след това натискате пружината на клапана и фиксирате и другия край на кобилицата ,в/у тарелката на пружината . Пак повтарям свалянето и монтажа на повдигачите може да стане без каквито и да било специални инструменти !!! Утре ще приложа снимки точно на това , как притискам пружината без специални средства и как монтирам кобилиците , понеже ми останаха още два повдигача , а се мръкна и не остана време ....
Да ъпна , както бях обещал .....
На снимката по долу се вижда гнездото на повдигача ...
След като сме напълнили повдигача с мало , го поставяме в гнездото ...
Гърбицата на вала , която натиска съответната кобилица , трябва да се нагоди да сочи на горе...
Взима се кобилицата и се пъха под гърбицата ....
Единия краи на кобилицата се фиксира колкото е възможно в/у пружината на клапана , а другия край се подпира плътно до повдигача ....
Повдигача може да се натисне леко на долу , за да се качи кобилицата колкото се може повече в/у него ...
(на тоя етапо е възможно повдигача да се натиска на ръка, понеже той не е пълен с масло , въпреки , че сме вкарали масло със спринцовка....
Тук е момента в който влиза в действие (но не точно по предназначение) инструмента ,който Мишо измисли , ...
Както може да се види , натискам пружината с върха на инструмента ( а не с петата , както по принцип трябва ....)
На тази снимка вече се вижда как пружината е леко потънала , а кобилицата е щракнала в/у повдигача ....
Може да се наложи докато натискате пружината с едната ръка с другата да насочвате кобилицата (не може а почти сигурно ще се наложи ...., така че кобилицата да не "избяга" докато натискате пружината ...). При всяко положение трябва да имате тънко и здраво желязо с което да натиснете пружината. Тънко , понеже мястото на което може да легне в/у тарелката е около 4 мм . Благодаря още веднъж на Мишо за това , че ми услужи с този инструмент...
Темата стана доста дълга , но съм се стремял да е максимално ясно ....
Благодарско на Мишо за това , че ми изпрати инструмента , за сваляне на повдигачи ! Ти си човека !
В темата ще обясня как да се свалят повдигачите на двигател с кобилици , без да се сваля разпределителния вал и без да се ползват „специални” инструменти. В началото ползвах инструмента който Мишо показа скоро в тема ...., и принципно работеше , но в процеса на работи установих , че пружините могат да се натиснат и без каквито и да било нагоди , стига гърбицата на вала , която натиска кобилицата , да е максимално „вдигната” на горе и да не натиска кобилицата , но нека да обясня подробно .....
И такаааа....
Сваляме капака на двигателя , изключваме от скорост , дърпаме ръчната и сме готови да действаме .... Слагаме тресчотка с вложка 22 на шайбата на колянови вал и завъртаме двигателя така , че гърбицата , която натиска съответната кобилицата да е максимално вдината на горе (или върха на гърбицата да сочи към небето,малко лаишки казано .... ) . След което може да си направите инструмент като на Мишо , който безспорно работи добре и е страшен като идея.... , или да не ползвате никакви „специални” инструменти , а просто да ползвате „нещо” подходящо , с което да натиснете само пружината на клапана на долу , така , че да охлаби кобилицата и тогава тя е свободна да излезе. Аз ползвах пак инструмента на Мишо , само че не натисках пружината „петата” му (както е предвидено) , а с върха на дръжката , понеже върха на инструмента е тънък (4-5мм) , точно колкото да легне на тарелката (близо до кобилицата) и да може да се натисне пружината.
Нужно е малко повече сила , (бе бая сила си е нужно) , аз на последния повдигач , вече нямах сила да натискам пружината ( а имам претенцията да съм доста здрав в ръцете и изобщо ...), но просто за опита , реших да видя дали е възможно и доказах , че е ..... Та искам да подчертая , че повдигачи МОГАТ да се изкарат без да се сваля разпределителен вал и без каквито и да било специални инструменти ...!
След като сме изкарали кобилицата , повдигача е свободен и също може да се изкара от гнездото. Ето как изглежда:
Имаше теми в които колеги казваха , че са „стискали” повдигачите с менгеме или с други средства , за да излезе маслото от повдигача ..... Моя съвет е , ако ще се „стиска” то да е с инструмент , с който ще се усеща приложената сила (примерно малка стяга или малък тръбен ключ , както съм показал на снимката , хубаво е да има нещо на челюстите , за да не нарани повдигача...). Това обаче е „компромисен” вариянт , защото не може да се почисти хубаво повдигача , без да се разглоби. Разглабянето му е елементарно. Хваща се с ръка от едната страна тялото на повдигача , а от другата с клещи се тегли върха му.... Излиза много лесно , не е необходимо някакво голямо усилие..... Може да се овие върха с хартиено тиксо (както аз съм направил , пак с цел да не се нарани повдигача при стискане с клещите , въпреки , че на първите два увивах с тиксо , а на следващите директно си ги дърпах без да ги увивам и им нямаше нищо ).
Ето ги повдигачите с кобилиците :
Повдигача се състои от четири елемента . Едно голямо цилиндрично тяло , пружинка , малко цилиндърче със съчма в основата и цилиндрично капаче. Ето ги четирите части :
Последователността на разглабяне е следната : маха се капачката , след това се изкарва цилиндърчето със съчмата (аз го изтеглих с часовникарска отверка , може да пробвате с рязко биене в земята ...) , след това излиза пружината .
След като разглобих повдигачите ги накиснах за около 12 часа в газ (за осветление) :
След това отделните части грижливо се почистват и подсушават от газта (аз ползвах тоалетна хартия и клечки за уши, понеже са удобни да се бръкне ....). Подсушете добре от вън и от вътре .
Въпреки , че бяха киснали доста време в газта в основата на повдигача (от вътре) се забелязваха много фини „боклуци” предимно по ръба и се налагаше да ги „чегъртам” с малка часовникарска отверка
Огледайте повдигача хубаво и от вън за неравности , ръжди и т.н. и ако има се опитайте да ги почистите
(Трябва да се има в предвид , че ако има сериозни неравности по повърхността на повдигача , то той е за смяна и никакви мерки не са в състояние да го направят годен ...., "упражненията" които показвам са само за повдигачи , които са в добро състояние ....)
Забележете колко „мизерия” има по хартията с която почистих от вътре повдигача (въпреки че е киснал в газ ...)
След като е лъснат до блясък , следва сглобяване:
Поставя се пружинката в големия цилиндър
След това цилиндърчето със съчмата
Тъй като то влиза много плътно е възможно да не слезе до долу до пружинката , а да си стои горе (понеже се получава въздушна възглавничка м/у него и пружинката ) , за това е необходимо да го понатиснете с нещо , за да слезе до долу и да избута въздуха ....
Натиска се до тогава , докато не се усети , че пружинира и е плътно легнало в/у пружинката.
След това се поставя капачката
Тук има един много „тънък „ момент .....
На капачката на повдигача има фина телена зегерка (която не е с кръгъл профил , а е по скоро като многостен...). Ако се опитате да натиснете или още по зле -да зачукате капачката , за да влезе в големия цилиндър ще скапете тази телена зегерка – ГАРАНТИРАНО.
На тази снимка съм се опитал да покажа тази зегерка , но телефона не прави хубави снимки и едвам се вижда ....
Стремете се при монтажа да „паснете дупките , които са на капачката , да са в една линия с дупката , която е на големия цилиндър (въпреки , че и после може да се нагодят с леко въртене , но просто обръщам внимание на това и ще обясня малко по –нататък защо ... )
Има „интелигентен начин да се вкара капачката без „български „ методи....
С помощта на много тънка часовникарска отверчица , се подпъxва зегерката в големия цилиндър от всички страни ...
След това се стиска (на ръка) и капачката влиза спокоино до долу :
Стискате един вда пъти и сте готови , повдигача е сглобен.
Преди да монтирате повдигача в главата е необходимо да го напълните до колкото позволи с масло (целта на това упражнение ,мисля че е ясна на всички , понеже в една тема имаше коментар от сорта – „сменихме повдигачите , обаче те чукаха докато мотора не загря ...” ). За целта се взима една спринцовка , повдигача се стиска с ръка , така че дупката на големия цилиндър да пасне с дупката на малкия ( сега вече стана ясно защо е необходимо при сглобяването ,дупките да са в една линия , просто , за да е по удобно да се вкара игла в повдигача ....). Пълни се бавно с много тънка игла , през определени интервали се стиска – отпуска , пак се пълни .... , така докъто през дупчицата започне да излиза масло , това е сигнал , че не може повече. Не се заблуждавйте , че сте напълнили повдигача на 100% (ако е пълен то той няма да може да се стиска на ръка) , той ще се напълни , едва когато двигателя заработи , но поне има някакво количество масло в него.
След това монтаж по обратния ред – въртите двигателя , така ,че съответната гърбица на вала да е на горе , фиксирате единия краи на кобилицата в/у повдигача , след това натискате пружината на клапана и фиксирате и другия край на кобилицата ,в/у тарелката на пружината . Пак повтарям свалянето и монтажа на повдигачите може да стане без каквито и да било специални инструменти !!! Утре ще приложа снимки точно на това , как притискам пружината без специални средства и как монтирам кобилиците , понеже ми останаха още два повдигача , а се мръкна и не остана време ....
Да ъпна , както бях обещал .....
На снимката по долу се вижда гнездото на повдигача ...
След като сме напълнили повдигача с мало , го поставяме в гнездото ...
Гърбицата на вала , която натиска съответната кобилица , трябва да се нагоди да сочи на горе...
Взима се кобилицата и се пъха под гърбицата ....
Единия краи на кобилицата се фиксира колкото е възможно в/у пружината на клапана , а другия край се подпира плътно до повдигача ....
Повдигача може да се натисне леко на долу , за да се качи кобилицата колкото се може повече в/у него ...
(на тоя етапо е възможно повдигача да се натиска на ръка, понеже той не е пълен с масло , въпреки , че сме вкарали масло със спринцовка....
Тук е момента в който влиза в действие (но не точно по предназначение) инструмента ,който Мишо измисли , ...
Както може да се види , натискам пружината с върха на инструмента ( а не с петата , както по принцип трябва ....)
На тази снимка вече се вижда как пружината е леко потънала , а кобилицата е щракнала в/у повдигача ....
Може да се наложи докато натискате пружината с едната ръка с другата да насочвате кобилицата (не може а почти сигурно ще се наложи ...., така че кобилицата да не "избяга" докато натискате пружината ...). При всяко положение трябва да имате тънко и здраво желязо с което да натиснете пружината. Тънко , понеже мястото на което може да легне в/у тарелката е около 4 мм . Благодаря още веднъж на Мишо за това , че ми услужи с този инструмент...
Темата стана доста дълга , но съм се стремял да е максимално ясно ....
Последна промяна metodi80 на 09 Май 2010, 1:49, променена общо 3 пъти
- spas318
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318i/M43--93г
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Браво колега за хубавата тема, изчерпателните обяснения и снимките
п.с. по един и същ начин стоят нещата при М40 и М43
п.с. по един и същ начин стоят нещата при М40 и М43
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Искам да чуя как е след като запалиш,че на следващата смяна на маслото май вече ще ги разглобя и аз...
п.п. Телефона е за говорене,инвестирай в един фотоапарат
п.п. Телефона е за говорене,инвестирай в един фотоапарат
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- jbankov
- ентусиаст
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Поздравления,Методи!
Отново супер полезна тема за всички и много подробно...в твой стил разбира се Браво
Отново супер полезна тема за всички и много подробно...в твой стил разбира се Браво
- fedoracore
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Браво колега
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12783
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Качил съм я в полезни
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Metodi80 сподели ако обичаш разлика има ли след почистването? Как работи двигателя сега? И преди как беше?
- yuzie
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 82
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: варна
- Детайли за колата: 318i m43,97г.
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
браво на колегата Методи ,както винаги пълно ,точно и ясно.И аз да попитам за ефекта след запалването.
много полезна тема ,и аз се двуумях за тази операция ,но след тази тема ми остава само да деиствам
много полезна тема ,и аз се двуумях за тази операция ,но след тази тема ми остава само да деиствам
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
~Мишо~ написа::yes: Искам да чуя как е след като запалиш,че на следващата смяна на маслото май вече ще ги разглобя и аз...
п.п. Телефона е за говорене,инвестирай в един фотоапарат
Утре ще запаля и ще споделя как е .... (понеже днес цял ден се занимавах с почистване на капака на двигателя от "мизериите" ...)
Преди ....
След ....
П.П За телефона и апарата .....
Аз апрат имам .... ,но нали знаш , че когато се работи , целта е да се свърши работа .....
Обикновено когато работя съм сам и ръцете ми са в масло (нормално ) и хич не ми се ще да омажа апаратчето , а тъпия телефон съм го прежалил и хич не ми дреме че ще го омажа или строша...., стар , смотан , но върши работа , снима, види се черно на бяло какво се прави .... , то това е важното .....
За следващата тема ще викна приятелката ми да държи апарата и да снима .... (да не вервате ... ).
П.П2. Добавих още няколко снимки към темата с обяснение за монтажа на повдигачите в двигателя (както бях обещал...)
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12783
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Добре де каква е тая гадост?
Това от маслото ли се натрупва?
За съм отварял капака на клапаните заради гарнитурата му, но такова чудо нямаше вътре.
Мето твойте повдигачи тракаха ли и с какво масло караш?
Това от маслото ли се натрупва?
За съм отварял капака на клапаните заради гарнитурата му, но такова чудо нямаше вътре.
Мето твойте повдигачи тракаха ли и с какво масло караш?
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
vld написа:Добре де каква е тая гадост?
Това от маслото ли се натрупва?
За съм отварял капака на клапаните заради гарнитурата му, но такова чудо нямаше вътре.
Мето твойте повдигачи тракаха ли и с какво масло караш?
От маслото е да , аз даже до сега колкото пъти съм отварял двигателя , нито веднъж не съм заглеждал от долната страна на капака как е (просто в бързането свалям го и го хвърлям някъде ...) , но тоя път като го обърнах и като видях какво има от долу..... , а пък като махнах тази металната пластина , дето са тия кривите тръбички на нея и направо ..... . По главата няма такива наслоявания и за това до сега не съм го и заглежал , само по капака е ....
Маслото е Мотул 8100 - 5в40. Повдигачите не тракаха до към 5к (аз даже много го хвалех това масло и бях много доволен, но през първите 2-3к км и през зимата , после ме разочарова .... М/у другото по повод маслото не смятам повече да слагам 5в , ще сипя 10в40 "Яку" или "Мотул"), но от известно време започнах да чувам първо само един повдигач да тропа много леко , а от около седмица се разчука и още един (едвам доловимо , но аз си ги чувам ...). Та това беше причината да отворя и да ги прегледам.
М/у другото виждал съм коли с подобна мизерия под капака , а също и други (както ти казваш) с много чист капак на двигателя. Примерно Мишо ми показа снимка на неговия капак - свети от всякъде.... , не се вижда грам да има такива наслоявания. Tой ми сподели , че е гледал също капака на двигателя на колегата Flymen и при него е имало подобни наслоявания , но според него двигателя на Flymen работи по добре от неговия , въпреки тези мръсотии ... Моя също работи мн. добре. Не знам каква е причината да се получат тези наслоявания (може предишния собственик да не е сменявал редовно маслото , а може причината да е че карам колата предимно градско ....).
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Малииииииииииииии ... , е днеска колко съм на кеф , не е истина ...
Днес затворих двигателя ..... Резултата е СТРАХОТНА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛЯ !!!
Просто едвам се сдържам да не напускам хилещи се емотиконки , за да изразя емоцията си .....!!!
Няма го дразнещия цъкащ звух от повдигачи , двигателя звучи като "течаща вода" , плътен и постоянен звук , без дразнещо цъкане ..... Независимо дали подавам газ или работи на тих , двигателя е супер тих , супер равномерна работа !
Искам да допълня , малко информация по процедурата на палене , след като сте почистили или сменили с нови повдигачи ......
Преди да затворите капака на двигателя е хубаво да нанесете малко количество двигателно масло в/у вала , пружините , кобилиците и повдигачите , защото в първия момент при палене докато се качи маслото трябва да има нещо да смазва. След като сте готови с всичко НЕ палете двигателя , а махнете бушона на бензиновата помпа и въртете на стартер 3-4 секунди, повторете два три пъти с въртене на стартер , за да може да се нормализира налягането и да се качи масло. Не е хубаво да запалите двигателя и да чакате докато работи да се качи налягането , а през това време повдигачите да тракат (реално те не работят ) и в тоя режим е много лош за вала и изобщо .... Имаше една тема в която колега си беше сменил повдигачите и коментираше , че повдигачите са тракали докато двигателя е загрял .... НЕ правете неговата грешка ! След това запалете , изчакайте малко и угасете двигателя , изчакайте малко и пак запалете , оставете малко да поработи , пак угасете ..... повторете тая процедура 3-4 пъти. Чрез тоя "щадящ" старт ще предотвратите продължителното чукане .... Нормално е в първия момент да има леко тракане , но подчертавам - леко. При мен след третото палене на двигателя не се чуваше НИТО ЕДИН ПОВДИГАЧ , всичко си дойде на мястото !
Надявам се ефекта да е траен , ако не е просто ще си сменя повдигачите .... М/у другото осезателно се качи мощността и падна разхода , днеска от обяда до към 17 часа се возя , за да видя как ще се държи колата .... е трябва да ви кажа , че "Буцимир" не е въртял така дупето никога ... .
Действайте смело с почистването на повдигачите и ще се уверите , че има ефект , поне при мен има КАТЕГОРИЧНО!
Айде аз отивам да се кефя ....
Днес затворих двигателя ..... Резултата е СТРАХОТНА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛЯ !!!
Просто едвам се сдържам да не напускам хилещи се емотиконки , за да изразя емоцията си .....!!!
Няма го дразнещия цъкащ звух от повдигачи , двигателя звучи като "течаща вода" , плътен и постоянен звук , без дразнещо цъкане ..... Независимо дали подавам газ или работи на тих , двигателя е супер тих , супер равномерна работа !
Искам да допълня , малко информация по процедурата на палене , след като сте почистили или сменили с нови повдигачи ......
Преди да затворите капака на двигателя е хубаво да нанесете малко количество двигателно масло в/у вала , пружините , кобилиците и повдигачите , защото в първия момент при палене докато се качи маслото трябва да има нещо да смазва. След като сте готови с всичко НЕ палете двигателя , а махнете бушона на бензиновата помпа и въртете на стартер 3-4 секунди, повторете два три пъти с въртене на стартер , за да може да се нормализира налягането и да се качи масло. Не е хубаво да запалите двигателя и да чакате докато работи да се качи налягането , а през това време повдигачите да тракат (реално те не работят ) и в тоя режим е много лош за вала и изобщо .... Имаше една тема в която колега си беше сменил повдигачите и коментираше , че повдигачите са тракали докато двигателя е загрял .... НЕ правете неговата грешка ! След това запалете , изчакайте малко и угасете двигателя , изчакайте малко и пак запалете , оставете малко да поработи , пак угасете ..... повторете тая процедура 3-4 пъти. Чрез тоя "щадящ" старт ще предотвратите продължителното чукане .... Нормално е в първия момент да има леко тракане , но подчертавам - леко. При мен след третото палене на двигателя не се чуваше НИТО ЕДИН ПОВДИГАЧ , всичко си дойде на мястото !
Надявам се ефекта да е траен , ако не е просто ще си сменя повдигачите .... М/у другото осезателно се качи мощността и падна разхода , днеска от обяда до към 17 часа се возя , за да видя как ще се държи колата .... е трябва да ви кажа , че "Буцимир" не е въртял така дупето никога ... .
Действайте смело с почистването на повдигачите и ще се уверите , че има ефект , поне при мен има КАТЕГОРИЧНО!
Айде аз отивам да се кефя ....
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Мини 1000-2000км и кажи пак как е...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
~Мишо~ написа:Мини 1000-2000км и кажи пак как е...
Е аз казах , ако се разтракат ще слагам нови..... поне знам , че шума е от тях със сигурност (а не примерно от биелни лагери).
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани