Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
След известно умуване дали да пускам тема , ето че пускам ... (умуване, понеже има подобна на Мишо и на Сони ...). Пускам я , понеже смятам , че с тази тема се допълват елементи , които липсват в другите теми ....
Благодарско на Мишо за това , че ми изпрати инструмента , за сваляне на повдигачи !
Ти си човека !
В темата ще обясня как да се свалят повдигачите на двигател с кобилици , без да се сваля разпределителния вал и без да се ползват „специални” инструменти. В началото ползвах инструмента който Мишо показа скоро в тема ...., и принципно работеше , но в процеса на работи установих , че пружините могат да се натиснат и без каквито и да било нагоди , стига гърбицата на вала , която натиска кобилицата , да е максимално „вдигната” на горе и да не натиска кобилицата , но нека да обясня подробно .....
И такаааа....
Сваляме капака на двигателя , изключваме от скорост , дърпаме ръчната и сме готови да действаме ....
Слагаме тресчотка с вложка 22 на шайбата на колянови вал и завъртаме двигателя така , че гърбицата , която натиска съответната кобилицата да е максимално вдината на горе (или върха на гърбицата да сочи към небето,малко лаишки казано ....
) . След което може да си направите инструмент като на Мишо
, който безспорно работи добре и е страшен като идея.... , или да не ползвате никакви „специални” инструменти , а просто да ползвате „нещо” подходящо , с което да натиснете само пружината на клапана на долу , така , че да охлаби кобилицата и тогава тя е свободна да излезе. Аз ползвах пак инструмента на Мишо , само че не натисках пружината „петата” му (както е предвидено) , а с върха на дръжката
, понеже върха на инструмента е тънък (4-5мм) , точно колкото да легне на тарелката (близо до кобилицата) и да може да се натисне пружината.
Нужно е малко повече сила , (бе бая сила си е нужно) , аз на последния повдигач , вече нямах сила да натискам пружината ( а имам претенцията да съм доста здрав в ръцете и изобщо ...), но просто за опита , реших да видя дали е възможно и доказах , че е ..... Та искам да подчертая , че повдигачи МОГАТ да се изкарат без да се сваля разпределителен вал и без каквито и да било специални инструменти ...!
След като сме изкарали кобилицата , повдигача е свободен и също може да се изкара от гнездото. Ето как изглежда:
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428072.jpg)
Имаше теми в които колеги казваха , че са „стискали” повдигачите с менгеме или с други средства , за да излезе маслото от повдигача ..... Моя съвет е , ако ще се „стиска” то да е с инструмент , с който ще се усеща приложената сила (примерно малка стяга или малък тръбен ключ , както съм показал на снимката , хубаво е да има нещо на челюстите , за да не нарани повдигача...). Това обаче е „компромисен” вариянт , защото не може да се почисти хубаво повдигача , без да се разглоби. Разглабянето му е елементарно. Хваща се с ръка от едната страна тялото на повдигача , а от другата с клещи се тегли върха му.... Излиза много лесно , не е необходимо някакво голямо усилие..... Може да се овие върха с хартиено тиксо (както аз съм направил , пак с цел да не се нарани повдигача при стискане с клещите , въпреки , че на първите два увивах с тиксо , а на следващите директно си ги дърпах без да ги увивам и им нямаше нищо
).
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428073.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428094.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428074.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428075.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428076.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428077.jpg)
Ето ги повдигачите с кобилиците :
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428078.jpg)
Повдигача се състои от четири елемента . Едно голямо цилиндрично тяло , пружинка , малко цилиндърче със съчма в основата и цилиндрично капаче. Ето ги четирите части :
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428079.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428080.jpg)
Последователността на разглабяне е следната : маха се капачката , след това се изкарва цилиндърчето със съчмата (аз го изтеглих с часовникарска отверка , може да пробвате с рязко биене в земята ...) , след това излиза пружината .
След като разглобих повдигачите ги накиснах за около 12 часа в газ (за осветление) :
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428081.jpg)
След това отделните части грижливо се почистват и подсушават от газта (аз ползвах тоалетна хартия и клечки за уши, понеже са удобни да се бръкне ....). Подсушете добре от вън и от вътре .
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428083.jpg)
Въпреки , че бяха киснали доста време в газта в основата на повдигача (от вътре) се забелязваха много фини „боклуци” предимно по ръба и се налагаше да ги „чегъртам” с малка часовникарска отверка
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428083.jpg)
Огледайте повдигача хубаво и от вън за неравности , ръжди и т.н. и ако има се опитайте да ги почистите
(Трябва да се има в предвид , че ако има сериозни неравности по повърхността на повдигача , то той е за смяна и никакви мерки не са в състояние да го направят годен ...., "упражненията" които показвам са само за повдигачи , които са в добро състояние ....)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428082.jpg)
Забележете колко „мизерия” има по хартията с която почистих от вътре повдигача (въпреки че е киснал в газ ...)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428093.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428095.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428096.jpg)
След като е лъснат до блясък
, следва сглобяване:
Поставя се пружинката в големия цилиндър
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428085.jpg)
След това цилиндърчето със съчмата
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428086.jpg)
Тъй като то влиза много плътно е възможно да не слезе до долу до пружинката , а да си стои горе (понеже се получава въздушна възглавничка м/у него и пружинката ) , за това е необходимо да го понатиснете с нещо , за да слезе до долу и да избута въздуха ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428090.jpg)
Натиска се до тогава , докато не се усети , че пружинира и е плътно легнало в/у пружинката.
След това се поставя капачката
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428087.jpg)
Тук има един много „тънък „ момент .....
На капачката на повдигача има фина телена зегерка (която не е с кръгъл профил , а е по скоро като многостен...). Ако се опитате да натиснете или още по зле -да зачукате капачката , за да влезе в големия цилиндър ще скапете тази телена зегерка – ГАРАНТИРАНО.
На тази снимка съм се опитал да покажа тази зегерка , но телефона не прави хубави снимки и едвам се вижда ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428088.jpg)
Стремете се при монтажа да „паснете дупките , които са на капачката , да са в една линия с дупката , която е на големия цилиндър (въпреки , че и после може да се нагодят с леко въртене , но просто обръщам внимание на това и ще обясня малко по –нататък защо ... )
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428098.jpg)
Има „интелигентен начин да се вкара капачката без „български „ методи....
С помощта на много тънка часовникарска отверчица , се подпъxва зегерката в големия цилиндър от всички страни ...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428089.jpg)
След това се стиска (на ръка) и капачката влиза спокоино до долу :
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428091.jpg)
Стискате един вда пъти и сте готови , повдигача е сглобен.
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428092.jpg)
Преди да монтирате повдигача в главата е необходимо да го напълните до колкото позволи с масло (целта на това упражнение ,мисля че е ясна на всички , понеже в една тема имаше коментар от сорта – „сменихме повдигачите , обаче те чукаха докато мотора не загря ...”
). За целта се взима една спринцовка , повдигача се стиска с ръка , така че дупката на големия цилиндър да пасне с дупката на малкия ( сега вече стана ясно защо е необходимо при сглобяването ,дупките да са в една линия , просто , за да е по удобно да се вкара игла в повдигача ....). Пълни се бавно с много тънка игла , през определени интервали се стиска – отпуска , пак се пълни .... , така докъто през дупчицата започне да излиза масло , това е сигнал , че не може повече. Не се заблуждавйте , че сте напълнили повдигача на 100% (ако е пълен то той няма да може да се стиска на ръка) , той ще се напълни , едва когато двигателя заработи , но поне има някакво количество масло в него.
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428100.jpg)
След това монтаж по обратния ред – въртите двигателя , така ,че съответната гърбица на вала да е на горе , фиксирате единия краи на кобилицата в/у повдигача , след това натискате пружината на клапана и фиксирате и другия край на кобилицата ,в/у тарелката на пружината . Пак повтарям свалянето и монтажа на повдигачите може да стане без каквито и да било специални инструменти !!! Утре ще приложа снимки точно на това , как притискам пружината без специални средства и как монтирам кобилиците , понеже ми останаха още два повдигача , а се мръкна и не остана време ....
Да ъпна , както бях обещал .....
На снимката по долу се вижда гнездото на повдигача ...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428531.jpg)
След като сме напълнили повдигача с мало , го поставяме в гнездото ...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428532.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428533.jpg)
Гърбицата на вала , която натиска съответната кобилица , трябва да се нагоди да сочи на горе...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428534.jpg)
Взима се кобилицата и се пъха под гърбицата ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428535.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428536.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428537.jpg)
Единия краи на кобилицата се фиксира колкото е възможно в/у пружината на клапана , а другия край се подпира плътно до повдигача ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428538.jpg)
Повдигача може да се натисне леко на долу , за да се качи кобилицата колкото се може повече в/у него ...
(на тоя етапо е възможно повдигача да се натиска на ръка, понеже той не е пълен с масло , въпреки , че сме вкарали масло със спринцовка....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428539.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428540.jpg)
Тук е момента в който влиза в действие (но не точно по предназначение) инструмента ,който Мишо измисли , ...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428543.jpg)
Както може да се види , натискам пружината с върха на инструмента ( а не с петата , както по принцип трябва ....)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428542.jpg)
На тази снимка вече се вижда как пружината е леко потънала , а кобилицата е щракнала в/у повдигача ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428544.jpg)
Може да се наложи докато натискате пружината с едната ръка с другата да насочвате кобилицата (не може а почти сигурно ще се наложи ...., така че кобилицата да не "избяга" докато натискате пружината ...). При всяко положение трябва да имате тънко и здраво желязо с което да натиснете пружината. Тънко , понеже мястото на което може да легне в/у тарелката е около 4 мм . Благодаря още веднъж на Мишо за това , че ми услужи с този инструмент...
Темата стана доста дълга , но съм се стремял да е максимално ясно ....
Благодарско на Мишо за това , че ми изпрати инструмента , за сваляне на повдигачи !
![ДА! :yes:](./images/smilies/thumb.gif)
![добре де, добре :ok:](./images/smilies/bigok.gif)
В темата ще обясня как да се свалят повдигачите на двигател с кобилици , без да се сваля разпределителния вал и без да се ползват „специални” инструменти. В началото ползвах инструмента който Мишо показа скоро в тема ...., и принципно работеше , но в процеса на работи установих , че пружините могат да се натиснат и без каквито и да било нагоди , стига гърбицата на вала , която натиска кобилицата , да е максимално „вдигната” на горе и да не натиска кобилицата , но нека да обясня подробно .....
И такаааа....
Сваляме капака на двигателя , изключваме от скорост , дърпаме ръчната и сме готови да действаме ....
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Нужно е малко повече сила , (бе бая сила си е нужно) , аз на последния повдигач , вече нямах сила да натискам пружината ( а имам претенцията да съм доста здрав в ръцете и изобщо ...), но просто за опита , реших да видя дали е възможно и доказах , че е ..... Та искам да подчертая , че повдигачи МОГАТ да се изкарат без да се сваля разпределителен вал и без каквито и да било специални инструменти ...!
След като сме изкарали кобилицата , повдигача е свободен и също може да се изкара от гнездото. Ето как изглежда:
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428072.jpg)
Имаше теми в които колеги казваха , че са „стискали” повдигачите с менгеме или с други средства , за да излезе маслото от повдигача ..... Моя съвет е , ако ще се „стиска” то да е с инструмент , с който ще се усеща приложената сила (примерно малка стяга или малък тръбен ключ , както съм показал на снимката , хубаво е да има нещо на челюстите , за да не нарани повдигача...). Това обаче е „компромисен” вариянт , защото не може да се почисти хубаво повдигача , без да се разглоби. Разглабянето му е елементарно. Хваща се с ръка от едната страна тялото на повдигача , а от другата с клещи се тегли върха му.... Излиза много лесно , не е необходимо някакво голямо усилие..... Може да се овие върха с хартиено тиксо (както аз съм направил , пак с цел да не се нарани повдигача при стискане с клещите , въпреки , че на първите два увивах с тиксо , а на следващите директно си ги дърпах без да ги увивам и им нямаше нищо
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428073.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428094.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428074.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428075.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428076.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428077.jpg)
Ето ги повдигачите с кобилиците :
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428078.jpg)
Повдигача се състои от четири елемента . Едно голямо цилиндрично тяло , пружинка , малко цилиндърче със съчма в основата и цилиндрично капаче. Ето ги четирите части :
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428079.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428080.jpg)
Последователността на разглабяне е следната : маха се капачката , след това се изкарва цилиндърчето със съчмата (аз го изтеглих с часовникарска отверка , може да пробвате с рязко биене в земята ...) , след това излиза пружината .
След като разглобих повдигачите ги накиснах за около 12 часа в газ (за осветление) :
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428081.jpg)
След това отделните части грижливо се почистват и подсушават от газта (аз ползвах тоалетна хартия и клечки за уши, понеже са удобни да се бръкне ....). Подсушете добре от вън и от вътре .
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428083.jpg)
Въпреки , че бяха киснали доста време в газта в основата на повдигача (от вътре) се забелязваха много фини „боклуци” предимно по ръба и се налагаше да ги „чегъртам” с малка часовникарска отверка
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428083.jpg)
Огледайте повдигача хубаво и от вън за неравности , ръжди и т.н. и ако има се опитайте да ги почистите
(Трябва да се има в предвид , че ако има сериозни неравности по повърхността на повдигача , то той е за смяна и никакви мерки не са в състояние да го направят годен ...., "упражненията" които показвам са само за повдигачи , които са в добро състояние ....)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428082.jpg)
Забележете колко „мизерия” има по хартията с която почистих от вътре повдигача (въпреки че е киснал в газ ...)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428093.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428095.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428096.jpg)
След като е лъснат до блясък
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Поставя се пружинката в големия цилиндър
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428085.jpg)
След това цилиндърчето със съчмата
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428086.jpg)
Тъй като то влиза много плътно е възможно да не слезе до долу до пружинката , а да си стои горе (понеже се получава въздушна възглавничка м/у него и пружинката ) , за това е необходимо да го понатиснете с нещо , за да слезе до долу и да избута въздуха ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428090.jpg)
Натиска се до тогава , докато не се усети , че пружинира и е плътно легнало в/у пружинката.
След това се поставя капачката
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428087.jpg)
Тук има един много „тънък „ момент .....
На капачката на повдигача има фина телена зегерка (която не е с кръгъл профил , а е по скоро като многостен...). Ако се опитате да натиснете или още по зле -да зачукате капачката , за да влезе в големия цилиндър ще скапете тази телена зегерка – ГАРАНТИРАНО.
На тази снимка съм се опитал да покажа тази зегерка , но телефона не прави хубави снимки и едвам се вижда ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428088.jpg)
Стремете се при монтажа да „паснете дупките , които са на капачката , да са в една линия с дупката , която е на големия цилиндър (въпреки , че и после може да се нагодят с леко въртене , но просто обръщам внимание на това и ще обясня малко по –нататък защо ... )
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428098.jpg)
Има „интелигентен начин да се вкара капачката без „български „ методи....
С помощта на много тънка часовникарска отверчица , се подпъxва зегерката в големия цилиндър от всички страни ...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428089.jpg)
След това се стиска (на ръка) и капачката влиза спокоино до долу :
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428091.jpg)
Стискате един вда пъти и сте готови , повдигача е сглобен.
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428092.jpg)
Преди да монтирате повдигача в главата е необходимо да го напълните до колкото позволи с масло (целта на това упражнение ,мисля че е ясна на всички , понеже в една тема имаше коментар от сорта – „сменихме повдигачите , обаче те чукаха докато мотора не загря ...”
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36972/428100.jpg)
След това монтаж по обратния ред – въртите двигателя , така ,че съответната гърбица на вала да е на горе , фиксирате единия краи на кобилицата в/у повдигача , след това натискате пружината на клапана и фиксирате и другия край на кобилицата ,в/у тарелката на пружината . Пак повтарям свалянето и монтажа на повдигачите може да стане без каквито и да било специални инструменти !!! Утре ще приложа снимки точно на това , как притискам пружината без специални средства и как монтирам кобилиците , понеже ми останаха още два повдигача , а се мръкна и не остана време ....
Да ъпна , както бях обещал .....
На снимката по долу се вижда гнездото на повдигача ...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428531.jpg)
След като сме напълнили повдигача с мало , го поставяме в гнездото ...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428532.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428533.jpg)
Гърбицата на вала , която натиска съответната кобилица , трябва да се нагоди да сочи на горе...
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428534.jpg)
Взима се кобилицата и се пъха под гърбицата ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428535.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428536.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428537.jpg)
Единия краи на кобилицата се фиксира колкото е възможно в/у пружината на клапана , а другия край се подпира плътно до повдигача ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428538.jpg)
Повдигача може да се натисне леко на долу , за да се качи кобилицата колкото се може повече в/у него ...
(на тоя етапо е възможно повдигача да се натиска на ръка, понеже той не е пълен с масло , въпреки , че сме вкарали масло със спринцовка....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428539.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428540.jpg)
Тук е момента в който влиза в действие (но не точно по предназначение) инструмента ,който Мишо измисли , ...
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428543.jpg)
Както може да се види , натискам пружината с върха на инструмента ( а не с петата , както по принцип трябва ....)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428542.jpg)
На тази снимка вече се вижда как пружината е леко потънала , а кобилицата е щракнала в/у повдигача ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36995/428544.jpg)
Може да се наложи докато натискате пружината с едната ръка с другата да насочвате кобилицата (не може а почти сигурно ще се наложи ...., така че кобилицата да не "избяга" докато натискате пружината ...). При всяко положение трябва да имате тънко и здраво желязо с което да натиснете пружината. Тънко , понеже мястото на което може да легне в/у тарелката е около 4 мм . Благодаря още веднъж на Мишо за това , че ми услужи с този инструмент...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Темата стана доста дълга , но съм се стремял да е максимално ясно ....
Последна промяна metodi80 на 09 Май 2010, 1:49, променена общо 3 пъти
- spas318
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318i/M43--93г
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Браво колега за хубавата тема, изчерпателните обяснения и снимките
![поклон :bowdown:](./images/smilies/bowdown.gif)
п.с. по един и същ начин стоят нещата при М40 и М43
![ДА! :yes:](./images/smilies/thumb.gif)
![ДА! :yes:](./images/smilies/thumb.gif)
![поклон :bowdown:](./images/smilies/bowdown.gif)
![поклон :bowdown:](./images/smilies/bowdown.gif)
![поклон :bowdown:](./images/smilies/bowdown.gif)
п.с. по един и същ начин стоят нещата при М40 и М43
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
![ДА! :yes:](./images/smilies/thumb.gif)
п.п. Телефона е за говорене,инвестирай в един фотоапарат
![пуша :smoke:](./images/smilies/smokin.gif)
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Поздравления,Методи!
Отново супер полезна тема за всички и много подробно...в твой стил разбира се
Браво
![Пляскане :clap:](./images/smilies/clap.gif)
Отново супер полезна тема за всички и много подробно...в твой стил разбира се
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Пляскане :clap:](./images/smilies/clap.gif)
![Пляскане :clap:](./images/smilies/clap.gif)
![Пляскане :clap:](./images/smilies/clap.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/9555/025365678.jpg?r=0)
- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12783
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Metodi80 сподели ако обичаш разлика има ли след почистването? Как работи двигателя сега? И преди как беше?
![Изображение](http://www.sportandlife.net/pics/vruzki/stop.the.war1-2.gif)
- yuzie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: варна
- Детайли за колата: 318i m43,97г.
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
![Пляскане :clap:](./images/smilies/clap.gif)
много полезна тема ,и аз се двуумях за тази операция ,но след тази тема ми остава само да деиствам
![ДА! :yes:](./images/smilies/thumb.gif)
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
~Мишо~ написа::yes: Искам да чуя как е след като запалиш,че на следващата смяна на маслото май вече ще ги разглобя и аз...
п.п. Телефона е за говорене,инвестирай в един фотоапарат
Утре ще запаля и ще споделя как е .... (понеже днес цял ден се занимавах с почистване на капака на двигателя от "мизериите" ...)
Преди ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36994/428525.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36994/428526.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36994/428527.jpg)
След ....
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36994/428528.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36994/428529.jpg)
![Изображение](http://picbg.net/u/26074/36994/428530.jpg)
П.П За телефона и апарата .....
Аз апрат имам .... ,но нали знаш , че когато се работи , целта е да се свърши работа .....
Обикновено когато работя съм сам и ръцете ми са в масло (нормално ) и хич не ми се ще да омажа апаратчето , а тъпия телефон съм го прежалил и хич не ми дреме че ще го омажа или строша...., стар , смотан , но върши работа , снима, види се черно на бяло какво се прави .... , то това е важното .....
За следващата тема ще викна приятелката ми да държи апарата и да снима .... (да не вервате ...
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
П.П2. Добавих още няколко снимки към темата с обяснение за монтажа на повдигачите в двигателя (както бях обещал...)
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12783
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Добре де каква е тая гадост?
Това от маслото ли се натрупва?
За съм отварял капака на клапаните заради гарнитурата му, но такова чудо нямаше вътре.
Мето твойте повдигачи тракаха ли и с какво масло караш?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Това от маслото ли се натрупва?
За съм отварял капака на клапаните заради гарнитурата му, но такова чудо нямаше вътре.
Мето твойте повдигачи тракаха ли и с какво масло караш?
![Изображение](http://content7-foto.inbox.lv/albums80017520/gsi/Astra-GSi-Moja/jtte3o.gif)
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
vld написа:Добре де каква е тая гадост?![]()
Това от маслото ли се натрупва?
За съм отварял капака на клапаните заради гарнитурата му, но такова чудо нямаше вътре.
Мето твойте повдигачи тракаха ли и с какво масло караш?
От маслото е да , аз даже до сега колкото пъти съм отварял двигателя , нито веднъж не съм заглеждал от долната страна на капака как е (просто в бързането свалям го и го хвърлям някъде ...) , но тоя път като го обърнах и като видях какво има от долу..... , а пък като махнах тази металната пластина , дето са тия кривите тръбички на нея и направо .....
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Маслото е Мотул 8100 - 5в40. Повдигачите не тракаха до към 5к (аз даже много го хвалех това масло и бях много доволен, но през първите 2-3к км и през зимата , после ме разочарова .... М/у другото по повод маслото не смятам повече да слагам 5в , ще сипя 10в40 "Яку" или "Мотул"), но от известно време започнах да чувам първо само един повдигач да тропа много леко , а от около седмица се разчука и още един (едвам доловимо , но аз си ги чувам ...). Та това беше причината да отворя и да ги прегледам.
М/у другото виждал съм коли с подобна мизерия под капака , а също и други (както ти казваш) с много чист капак на двигателя. Примерно Мишо ми показа снимка на неговия капак - свети от всякъде.... , не се вижда грам да има такива наслоявания. Tой ми сподели , че е гледал също капака на двигателя на колегата Flymen и при него е имало подобни наслоявания , но според него двигателя на Flymen работи по добре от неговия , въпреки тези мръсотии ... Моя също работи мн. добре. Не знам каква е причината да се получат тези наслоявания (може предишния собственик да не е сменявал редовно маслото , а може причината да е че карам колата предимно градско ....).
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Малииииииииииииии ... , е днеска колко съм на кеф , не е истина ...
Днес затворих двигателя ..... Резултата е СТРАХОТНА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛЯ !!!
Просто едвам се сдържам да не напускам хилещи се емотиконки , за да изразя емоцията си .....!!!
Няма го дразнещия цъкащ звух от повдигачи , двигателя звучи като "течаща вода" , плътен и постоянен звук , без дразнещо цъкане ..... Независимо дали подавам газ или работи на тих , двигателя е супер тих , супер равномерна работа !
Искам да допълня , малко информация по процедурата на палене , след като сте почистили или сменили с нови повдигачи ......
Преди да затворите капака на двигателя е хубаво да нанесете малко количество двигателно масло в/у вала , пружините , кобилиците и повдигачите , защото в първия момент при палене докато се качи маслото трябва да има нещо да смазва. След като сте готови с всичко НЕ палете двигателя , а махнете бушона на бензиновата помпа и въртете на стартер 3-4 секунди, повторете два три пъти с въртене на стартер , за да може да се нормализира налягането и да се качи масло. Не е хубаво да запалите двигателя и да чакате докато работи да се качи налягането , а през това време повдигачите да тракат (реално те не работят ) и в тоя режим е много лош за вала и изобщо .... Имаше една тема в която колега си беше сменил повдигачите и коментираше , че повдигачите са тракали докато двигателя е загрял .... НЕ правете неговата грешка !
След това запалете , изчакайте малко и угасете двигателя , изчакайте малко и пак запалете , оставете малко да поработи , пак угасете ..... повторете тая процедура 3-4 пъти. Чрез тоя "щадящ" старт ще предотвратите продължителното чукане .... Нормално е в първия момент да има леко тракане , но подчертавам - леко. При мен след третото палене на двигателя не се чуваше НИТО ЕДИН ПОВДИГАЧ , всичко си дойде на мястото !
Надявам се ефекта да е траен , ако не е просто ще си сменя повдигачите ....
М/у другото осезателно се качи мощността и падна разхода , днеска от обяда до към 17 часа се возя , за да видя как ще се държи колата .... е трябва да ви кажа , че "Буцимир" не е въртял така дупето никога ...
.
Действайте смело с почистването на повдигачите и ще се уверите , че има ефект , поне при мен има КАТЕГОРИЧНО!
Айде аз отивам да се кефя ....![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![добре де, добре :ok:](./images/smilies/bigok.gif)
![добре де, добре :ok:](./images/smilies/bigok.gif)
![добре де, добре :ok:](./images/smilies/bigok.gif)
Днес затворих двигателя ..... Резултата е СТРАХОТНА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛЯ !!!
Просто едвам се сдържам да не напускам хилещи се емотиконки , за да изразя емоцията си .....!!!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Няма го дразнещия цъкащ звух от повдигачи , двигателя звучи като "течаща вода" , плътен и постоянен звук , без дразнещо цъкане ..... Независимо дали подавам газ или работи на тих , двигателя е супер тих , супер равномерна работа !
Искам да допълня , малко информация по процедурата на палене , след като сте почистили или сменили с нови повдигачи ......
Преди да затворите капака на двигателя е хубаво да нанесете малко количество двигателно масло в/у вала , пружините , кобилиците и повдигачите , защото в първия момент при палене докато се качи маслото трябва да има нещо да смазва. След като сте готови с всичко НЕ палете двигателя , а махнете бушона на бензиновата помпа и въртете на стартер 3-4 секунди, повторете два три пъти с въртене на стартер , за да може да се нормализира налягането и да се качи масло. Не е хубаво да запалите двигателя и да чакате докато работи да се качи налягането , а през това време повдигачите да тракат (реално те не работят ) и в тоя режим е много лош за вала и изобщо .... Имаше една тема в която колега си беше сменил повдигачите и коментираше , че повдигачите са тракали докато двигателя е загрял .... НЕ правете неговата грешка !
![объркан :conf:](./images/smilies/confused.gif)
Надявам се ефекта да е траен , ако не е просто ще си сменя повдигачите ....
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Действайте смело с почистването на повдигачите и ще се уверите , че има ефект , поне при мен има КАТЕГОРИЧНО!
Айде аз отивам да се кефя ....
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
Мини 1000-2000км и кажи пак как е...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Демонтаж , почистване и монтаж на повдигачи-DIY
~Мишо~ написа:Мини 1000-2000км и кажи пак как е...
Е аз казах , ако се разтракат ще слагам нови..... поне знам , че шума е от тях със сигурност (а не примерно от биелни лагери).
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани