датчик на разпределителен вал ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 18.05.2010
Пол: Мъж
Кара: E39 2.0

датчик на разпределителен вал ?

Мнение от Bashticata » 19 Май 2010, 17:42

искам да попитам на елкона ми казаха че имам грешка на разпределителен вал на таблото нищо не ми е светнало и си варви колато но триабвало да се смени защото ако изгори и втория щяла да ме остави на патя спешно ли е толкова това ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от blacksapphire » 19 Май 2010, 17:46

По принцип трябва да усещаш леко губене на мощност и неравномерно ускорение при пълно натискане на газта и проблеми с топлото палене. Около 180 лева си приготви за оригинал
Последна промяна blacksapphire на 20 Май 2010, 9:31, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 18.05.2010
Пол: Мъж
Кара: E39 2.0

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от Bashticata » 19 Май 2010, 23:54

усеща се да при рязко даване на газ придарпване точно както казваш с паленето няма проблеми и топла и все пак много ли е наложително че имам и застраховки да и права и така нали се сещаш :) фатално ли е нов сам и не знам никакви особености на БМВ затова всичко тук ми е от полза

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 18.05.2010
Пол: Мъж
Кара: E39 2.0

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от Bashticata » 20 Май 2010, 0:20

датчика е на коляновия извинявам се много !!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от im0tep » 20 Май 2010, 11:06

Bashticata написа:датчика е на коляновия извинявам се много !!!!!

Колкото повече го бавиш толкова по зле ще става.Ще започне да гасне в движение и да не можеш да запалиш после известно време,губи мощност и така...но най неприятното е това с гасненето...и ще доиде един момент в който изобщо няма да можеш да запалиш.Аз моя датчик го взех за 130 лв с отстъпка.Търси датчик само на Сименс или на Хела а в най добрия вариант го купи от оторизиран сервиз ако можеш.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от Lucky » 20 Май 2010, 12:51

Не се ебавай с това. Може да ти загасне колата в много неподходящ момент.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от im0tep » 20 Май 2010, 12:53

Lucky написа:Не се ебавай с това. Може да ти загасне колата в много неподходящ момент.


Точно на това исках да наблегна и аз :yes:


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от dbanchev » 20 Май 2010, 15:58

Колега сменяй го датчика не го мисли изобщо, аз така от чакане и бавене да се скапе напълно ме остави в най голямото задръстване в центъра :dummy: колко псувни отнесох :mhihi: .... и взимай само оригинал, че от алтернативни по 80- 100лв пак се берат ядове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 16.07.2009
Местоположение: София
Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от kamendc » 21 Май 2010, 14:19

и от мен за - сменяй, щото ми угасна един път на евлоги георгиев и васил левски... запали след 5 мин. самичка, но след второто гаснене отидох и го смених.
оригиналните пише бмв (ако е от дилъра) или вдо/сименс (ако е от друг магазин - но пак е същия). хела, фленор и подобни марки ми препоръчаха да не слагам, макар че бяха с 50 лева по-евтини.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E63 650
Мечтае да кара: BMW М6

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от simke78 » 07 Юни 2010, 16:02

Колеги здравеите.Преди месец като се връщах от Италия ми угасна за пръв път на една от митниците.След това като стартирах,веднага запали.През следващите дни почти всеки ден,ми гасне по един път,наи-вече на кръстощата,когато колата не се движи,веднага след това като стартирам двигателя пали от първия път.В събота бях на диагностика и засякоха грешка-"датчик на коляновия вал".Като изтриха грешката,вече от 2 дни не ми гасне и върви по същия начин както и когато гаснеше,няма разлика.Въпросът ми е:Да сменям ли този датчик,като след изтриването на грешката не гасне вече колата?Защо се е получила такава грешка,на какво се дължи?Дали защото,навъртях около 3 хиляди километра по европеиските магистрали за 5 дни,има някакво натоварване на двигателя?
Мерси

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от im0tep » 07 Юни 2010, 16:08

Закачи я пак на диагностика след няколко дена и ако има пак грешка сменяй го.По принцип когато е по заминал датчика пали трудно след като изгасне.Аз преди да сменя моя не можах да запаля около 3 часа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: Sofia
Кара: BMW E30 320i Convertible '87

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от el_nino » 07 Юни 2010, 23:49

А каква е разликата между симптомите на датчик на рапределителния и коляновия вал и съответно разликата в цената ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от badsharki » 08 Юни 2010, 7:09

el_nino написа:А каква е разликата между симптомите на датчик на рапределителния и коляновия вал и съответно разликата в цената ?

Тъй като комбинацията датчик на колянов и разпределителен вал се използва в двигателите с променливо газоразпределение (VANOS в нашия случай), съответно и най-общо казано датчикът на разпр. вал следи за момента на газоразпределението. От тук и симптомите за повреден такъв ще са свързани с проблеми в газоразпределението: влошен празен ход, влошено ускорение, пропуски в запалването (misfiring), двигателя да работи на аванс, може да не запали изобщо двигателя.

За симптомите на датчикът на коляновия вал са писали по-горе колегите - гасне и не пали.

Относно въпросът "Прецакан е датчик на коляновия вал, да го сменям ли?" не виждам смисъл да се задава изобщо, след като този датчик е най-важния в един двигател с вътршно горене. Без всеки друг датчик колата може да работи, макар и лошо, но да запалите двигателя без този датчик е 1: ... колкото зъба чете. :mhihi:

Между другото, ако демпферната ви шайба е тръгнала, тя започва да отделя стружки, а тъй като датчика представлява магнит и индуктивна бубина, по него се полепват част от тия стружки и започва да дава невярна информация. В този случай се сменя демп. шайба и само се почиства датчика от стружките.
Последна промяна badsharki на 08 Юни 2010, 13:08, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E63 650
Мечтае да кара: BMW М6

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от simke78 » 08 Юни 2010, 9:21

Колеги,а трудно ли се сменя датчика на коляновия вал?Трябва ли да търся специализиран сервиз?Къде се намира този датчик?Вчера пак ми угасна на едно кръстовище,но веднага запали след това и не ми е гаснала повече.Ама ще пътувам и не искам да рискувам.Аз мога ли да го сменя,и откъде наи-добре да го купя?
Мерси

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Пловдив/Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW-E60
Мечтае да кара: Simson
Детайли за колата: син металик,всички екстри без кожа

Re: датчик на разпределителен вал ?

Мнение от ham » 08 Юни 2010, 13:41

Елементарно.Развиваш двата в ляво и дясно "бързи"болтове на дифузиора.Издърпваш нагоре/не излиза/,но си помагаш да отвиеш перката на виското/4 шестограма/.Издърпваш тогава дифиозора.Датчикът се вижда монтиран с едно болтче под тялото,което е на термостата.Завършва с куплунг тройка.Отвиваш,откопчаваш и обратно с новия.Това е за 520I,за TDS-а е по-надолу.
Успех.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook