Гориво - желаещи да коментират ?
Модератор: Общи модератори
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Ryapoff написа:slav4o1 написа:Kолега октановото число не променя вървежа на колата, в грешка си. То е мярка на съпротивлението на бензина да детонира. С по-ниско октаново число мотора няма да детонира както ти казваш - "ексползийте вдигали разхода". Модерните коли имат анти-кнок сензори така че и 95 да сложиш детонацийте са немислими освен ако няма такива антикнок сензори които казват на компа да върне предварението на искрата (искрата да става малко преди ГМТ не много преди). При стар и изморен двигател се получават въглеродни "налепи" - хот спотс , + липсата на антикнок сензори + ниско октаново число бензин + яко газ и тогава може да стане детонация.
Колега, Бавареца е 91 набор, дизел, та не съм запознат много с новите автомобили. Корсата е 1.4 екотек двигателя, не знам к'ви сензори има, не искам и да научавам(научаването какво има една кола при мен е свързано с неговата смяна, най-често).
От това, което знам за бензиновите автомобили, абстрахирайки се от електрониката, си правя извод - по-висока калоричност и по-високо октаново число е най-добре. Не мога да коментирам технологиите с датчици, понеже нямам пряк досег с тях. Говоря за горивото. Един бензин с по-ниско октаново число, например 92 октана, би бил доста добър за една Жигула с ниска компресия на двигателя. Обаче какво става, ако го сложим на една 520-ка, Е34? Двигателят започва да работи неравномерно, да пуши, да не върви, да харчи много. Защо? Нискооктановият бензин издържа на по-малко компресиране, той се възпламенява по-рано от достигане на ГМТ, от там се губи голяма част от енергията, която попринцип трябва да бъде превърната в кинетична, ама не става, получава се и непълно изгаряне, от там и пуши. Затова и се казва всеки двигател да се кара с горивото, което пише в книжката му. Вярно, че с по-високооктанов бензин, колата ще върви повече(ако може тук да ми го обясниш пак, защо имаме разногласия, понеже не разбрах как така с по-високооктанов бензин колата не върви повече, пък и тук имам челен опит), но не мисля, че ще харчи по-малко. Ако сложа на Ладата на дядо ми 100 октана, ще започне да дърпа повече, но разходът няма да се промени. И нека дискусията продължи следващият
Така е че колкото по-голяма компресията на една кола толкова по-висок октан и трябва. Говориме само какво представлява октановото число - твърдо не повишава мощността, нито намалява разхода. Отговора е че с 98 бензин освен октановото число , е повишено качеството на горивото като цяло затова е подобрен разхода и вървежа. Тези горива имат малко по-висока плътност (което значи са по калорични) и като цяло слагат по качествени съставки които не задръстват инжекторите. В книжката на 530 м54б30 е 231к.с с 98 бензин или 221к.с с 95. Повечето производители заради качеството на бензина в различните страни намаляват компресията на мотора - 124ките в Индия са с по-ниска компресия и оттам и по-ниска мощност. Както и много коли за Щатите са с по-малка мощност от тези в Европа
Последна промяна slav4o1 на 21 Юли 2010, 13:52, променена общо 1 път
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
slav4o1 написа:много коли за Щатите са с по-малка мощност от тези в Европа
Жив пример http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3963.html - 5 литров мотор - 218 коня (мощност колкото има 2 пъти по- малък двигател на БМВ-325).
Никой не мое ма връне на селу!
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
saleen написа:slav4o1 написа:много коли за Щатите са с по-малка мощност от тези в Европа
Жив пример http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3963.html - 5 литров мотор - 218 коня (мощност колкото има 2 пъти по- малък двигател на БМВ-325).
Да ама то Нм-тата са важни

И в щатите, не че бензина е с по ниско октаново число, ми се измерва по друг начин. Примерно 90 е 95 тук.
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Сондьора написа:saleen написа:slav4o1 написа:много коли за Щатите са с по-малка мощност от тези в Европа
Жив пример http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3963.html - 5 литров мотор - 218 коня (мощност колкото има 2 пъти по- малък двигател на БМВ-325).
Да ама то Нм-тата са важни
И в щатите, не че бензина е с по ниско октаново число, ми се измерва по друг начин. Примерно 90 е 95 тук.
Е този мустанг си е правен за там едва ли има Евро версия с повече коне. ЦЛ65 В12 битурбо е 612к.с , а за УСА е 607к.с съвсем малка разлика.
А иначе бензина да така е там е по друг индекс има РОН МОН , там са на МОН докато в европа на РОН но пак е с по-ниско число. Техния премиум е като в Европа 95. (там е 84 или нещо такова)
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
slav4o1 написа:А иначе бензина да така е там е по друг индекс има РОН МОН , там са на МОН докато в европа на РОН но пак е с по-ниско число. Техния премиум е като в Европа 95. (там е 84 или нещо такова)
Еми двата метода измерват по два различни метода. Техният е по-практически и измерва по-малко октани. А нашият е в лабораторни условия, а октаните са завишени спрямо първия с околко 10.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
slav4o1 написа:Сондьора написа:saleen написа:slav4o1 написа:много коли за Щатите са с по-малка мощност от тези в Европа
Жив пример http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3963.html - 5 литров мотор - 218 коня (мощност колкото има 2 пъти по- малък двигател на БМВ-325).
Да ама то Нм-тата са важни
И в щатите, не че бензина е с по ниско октаново число, ми се измерва по друг начин. Примерно 90 е 95 тук.
Е този мустанг си е правен за там едва ли има Евро версия с повече коне. ЦЛ65 В12 битурбо е 612к.с , а за УСА е 607к.с съвсем малка разлика.
Разликата в конете идва от различните системи за измервания. На едното место е DIN на другото SAE. Иначе двигателите по нищо не се различават. Примерно е46 м3 в САЩ я водят 333кс тука 343, но са абсолютно еднакви.
А това ,че единия мотор изкарва 218 кс от 5литра другия от 2.5 какво практическо значение има?
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
колеги, и аз не съм спец, ама мога да споделя някой общо положения:
колкото по- компресиран и СГЪСТЕН е един мотор- толкоз по- високо октаново и калорично гориво иска. такъв мотор е изпържен, високооборотен, харчи малко и върви много. такива са двигателите на японските мотори, и въобще японските коли- от малки кубатури вадят повечко коне , и са сравнително икономични, точно щото са компресирани и сгъстени на газ работят отлично, и НЕ повишават разхода на газ. другата крайност- ътипичен пример са американските коли с декомпресирани и разредени двг- бавнооборотни, похарчвт повече, по тромави, и спокойно могат да се карат с нискооктанов ниско калоричен, калпав или абсолютна боза бензин- пример за бмв е 315 (е21, кубиците са 1600, не1500)- заводски му дават 86 бензин, а може и с по- калпав. на газ този мотор ще вдигне поне кило и половина разход, а ако се кара с 98 няма да промени много нито разход нито мощноста, освен ако не се промени ъгъла на изпреварване, но и тогава няма да стане чудо.
сега разлика от кубици и коне: примерно двг 5.0, разреден, дефорсиран- 200 коня и 1.6 изпържен пак 200 коня, и двата са атмосверни: по големия е по тромав, харчи бая повече, бавнооборотен и се кара с 86 или даже 76 бензин, 1.6 е оса и дава в пъти по- малък разход, кара се с минимум 98 бензин. разликата м-ду двата:първия има ниско КПД и ще ви надживее, втория има високо КПД и ще се издуха много по- бързо, при еднакви вложени матеряли и последваща поддръжка.
по темата: нафта може да се меша с бензин за дизелов мотор, за бензинов- бенза требе да се меша с керосин или ракетно горво, ако се търси повече повер.
ПП точно двг на драгстерите са супер изпържени, яко компресирани и сгъстени, и затова се карат с магьосничеки смеси от типа нитро метан, т.е. свръх високо калорично гориво, и обикновено след състезанието двг отива на боклука.
колкото по- компресиран и СГЪСТЕН е един мотор- толкоз по- високо октаново и калорично гориво иска. такъв мотор е изпържен, високооборотен, харчи малко и върви много. такива са двигателите на японските мотори, и въобще японските коли- от малки кубатури вадят повечко коне , и са сравнително икономични, точно щото са компресирани и сгъстени на газ работят отлично, и НЕ повишават разхода на газ. другата крайност- ътипичен пример са американските коли с декомпресирани и разредени двг- бавнооборотни, похарчвт повече, по тромави, и спокойно могат да се карат с нискооктанов ниско калоричен, калпав или абсолютна боза бензин- пример за бмв е 315 (е21, кубиците са 1600, не1500)- заводски му дават 86 бензин, а може и с по- калпав. на газ този мотор ще вдигне поне кило и половина разход, а ако се кара с 98 няма да промени много нито разход нито мощноста, освен ако не се промени ъгъла на изпреварване, но и тогава няма да стане чудо.
сега разлика от кубици и коне: примерно двг 5.0, разреден, дефорсиран- 200 коня и 1.6 изпържен пак 200 коня, и двата са атмосверни: по големия е по тромав, харчи бая повече, бавнооборотен и се кара с 86 или даже 76 бензин, 1.6 е оса и дава в пъти по- малък разход, кара се с минимум 98 бензин. разликата м-ду двата:първия има ниско КПД и ще ви надживее, втория има високо КПД и ще се издуха много по- бързо, при еднакви вложени матеряли и последваща поддръжка.
по темата: нафта може да се меша с бензин за дизелов мотор, за бензинов- бенза требе да се меша с керосин или ракетно горво, ако се търси повече повер.
ПП точно двг на драгстерите са супер изпържени, яко компресирани и сгъстени, и затова се карат с магьосничеки смеси от типа нитро метан, т.е. свръх високо калорично гориво, и обикновено след състезанието двг отива на боклука.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор





- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
_65536_kb_sec_ написа:а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор![]()
![]()
Звиси дали търсиш вървеж, или летеж

Никой не мое ма връне на селу!
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
_65536_kb_sec_ написа:а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор![]()
![]()
Мисля че керосина спада към нафтата ,а авиогоривото мисля че ходише по към бензина и беше 108 октана,а оригиналното гориво за джетове е около 122 октана
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Е.Димитров написа:_65536_kb_sec_ написа:а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор![]()
![]()
Мисля че керосина спада към нафтата ,а авиогоривото мисля че ходише по към бензина и беше 108 октана,а оригиналното гориво за джетове е около 122 октана
И все пак отиваме на въпроса - какво общо има октана с вървежа

ако има общо най лесно ми е да боцна нафталин в горивото и да видим какъв е ефекта


- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
_65536_kb_sec_ написа:...
като забъркаш подлата смес, кажи да мина да ми пръцнеш леко с ауспуха на портофела, че е завъдил молци напоследък

Re: Гориво - желаещи да коментират ?
За САЩ може и да си прав за различните системи на измерване но в държави с по-ниско качество на горивото със сигурност мотора е "пипнат" и е по-слаб.
Иначе за керосина - той е за дизелов мотор. Дизела върви с керосин безпроблем и е доста евтин - който може да си намери да слага ама колко ще кара особено ако е нов дизел не се знае
Иначе за керосина - той е за дизелов мотор. Дизела върви с керосин безпроблем и е доста евтин - който може да си намери да слага ама колко ще кара особено ако е нов дизел не се знае

- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
_65536_kb_sec_ написа:а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор![]()
![]()

керосина няма нищо нафтата, той е лек и калоричен- точно авигориво е.
ако държиш може да пробваш 98 или по- висок, + керосин- 15- 20 % да речем, ако говориш за м30ката

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
akula написа:...
А сега малко челен опит
ОМВ
95 - говно
98 - говно
супер 100 - говно
Шмел
95 - говно
98 - не чак толкова зле
хипер 100 - доближава се до истината
Петрол, Циган-петрол, и аналогичните същата работа като ОМВ само дето лъжат и в количеството. За капак на всичко разхода си все беше същия, с ръчкане без ръчкане все си беше висок.
След което намерих една бензиностанция на която гледах с недоверие, заредих единствения възможен бензин там -95Н, като се бях наредил зад някакво мазерати, и си мислех на акъла - брех или има далавера или тоя е някой пишман гъзар. Гледам цената по-ниска от бензиностанциите, заредих на почти празен резервоар (е нямаше на къде и за това). Тръгвам си и... колата запали осезаемо по лесно, и върви осезаемо по добре от Шмелския хипер 100.
На другия ден пак минах, и сипах още повече и колата си тръгна още една идея, явно е разредила каквото е имала от стария бензин. И така от месеци наред си ходя там, и в последсвие попитах - как така аджеба е по евтино и по качествено и отговора беше неравнозначен - Ние не плащаме огромен наем или данъци за огромна бензиностанция с кафене и тн, нямаме нужда от разрешителни за продажба на алкохол и тн, ние продаваме само бензин и нафта, и работим 4 човека които нямаме сметка да крадем и да мешаме горивата.

В последствие и други приятели с по-форсирани мотори пробваха и останах много доволни.
Та сега ми се иска да бутна октановото чиско до към 98-100 и да видим аджеба като няма боклуци как би трябвало да върви тая кочина

ПС: наскоро ги тествах и дали мери точно бензина на почти празен резервоар, заредих точно толкова колкото очаквах - 90л
Последна промяна cod-cdbp на 20 Юли 2010, 15:11, променена общо 3 пъти

43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx