Гориво - желаещи да коментират ?
Модератор: Общи модератори
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
akula написа:_65536_kb_sec_ написа:а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор![]()
![]()
колега, не е толкоз просто, и го знаеш много добре- няма проста готварска рецепта, ако имаше всички щяха да карат с нея- за да караш с магьоснически смеси трябва да настройш горивната система, ъгъл на запалване, дебит на въздух, трябва електроника и т.н., а ако се олееш и спазиш всичко- трябва поне спец бутала и клапани, щото стоковите ще изгорят като факел. после това беше смисъла на поста ми, дефорсе мотор няма сми да го караш с взривоопасни смеси, обратното- може да го караш с "пикня", иначе трябва компресиран и сгъстен мотор.
керосина няма нищо нафтата, той е лек и калоричен- точно авигориво е.
ако държиш може да пробваш 98 или по- висок, + керосин- 15- 20 % да речем, ако говориш за м30катаама требва да се види ъгъла на запалване.
Ти заеби да няма нищо общо с нафтата,керосина стои по високо от нафтата,но по-ниско от бензина в каталитичната кула,именно керосина се използва само при реактивните двигатели,принципа който е сгъстяване и самозапалване,турбовитловите използват авиогориво,което е с висок октан...
Ето ти инфо за керосина
"Керосинът е запалима въглеводородна течност. Името произлиза от гръцката дума "керос" (κηρός) - восък.
Бива наричан и „парафиново масло“ или само „парафин“ в Обединеното кралство и РЮА, което при невнимателен превод от английски език може да предизвика объркване с восъкоподобното твърдо вещество парафин.
Керосинът се използва като гориво за осветление, отопление и готвене с открит пламък, както и като самолетно гориво за реактивни двигатели и като разтворител. Добива се при дестилирането на петрол. При изгарянето си отделя огромни количества въглероден диоксид, както и водни пари, на които се дължат 60% от парниковия ефект.
"
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Е.Димитров написа:akula написа:_65536_kb_sec_ написа:а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор![]()
![]()
колега, не е толкоз просто, и го знаеш много добре- няма проста готварска рецепта, ако имаше всички щяха да карат с нея- за да караш с магьоснически смеси трябва да настройш горивната система, ъгъл на запалване, дебит на въздух, трябва електроника и т.н., а ако се олееш и спазиш всичко- трябва поне спец бутала и клапани, щото стоковите ще изгорят като факел. после това беше смисъла на поста ми, дефорсе мотор няма сми да го караш с взривоопасни смеси, обратното- може да го караш с "пикня", иначе трябва компресиран и сгъстен мотор.
керосина няма нищо нафтата, той е лек и калоричен- точно авигориво е.
ако държиш може да пробваш 98 или по- висок, + керосин- 15- 20 % да речем, ако говориш за м30катаама требва да се види ъгъла на запалване.
Ти заеби да няма нищо общо с нафтата,керосина стои по високо от нафтата,но по-ниско от бензина в каталитичната кула,именно керосина се използва само при реактивните двигатели,принципа който е сгъстяване и самозапалване,турбовитловите използват авиогориво,което е с висок октан...
Ето ти инфо за керосина
"Керосинът е запалима въглеводородна течност. Името произлиза от гръцката дума "керос" (κηρός) - восък.
Бива наричан и „парафиново масло“ или само „парафин“ в Обединеното кралство и РЮА, което при невнимателен превод от английски език може да предизвика объркване с восъкоподобното твърдо вещество парафин.
Керосинът се използва като гориво за осветление, отопление и готвене с открит пламък, както и като самолетно гориво за реактивни двигатели и като разтворител. Добива се при дестилирането на петрол. При изгарянето си отделя огромни количества въглероден диоксид, както и водни пари, на които се дължат 60% от парниковия ефект.
"
e, колега Димитров никой не е безгрешен

сигурно си чувал за алкани- въглеводороди, в който въглеродния атом винаги е от 4та степен на окисление. алканите са парафинообразни СnH2n+2, : метан, етан, пропан, бутан, пентан, хексан, хептан, октан и т.н. първите са газообразни, средните са течни- бензин, керосин, нафта, стават по- твърди и тежки, газьол, мазут, накрая е катрана. викат им парафини, восъци и т.н щото химически са много пасивни- освен да горят нищо друго не правят, т.е. реагират само с кислород-а. восъкоподобното вещество парафин всъщност .... си е парафин- висши алкани. просто тук с едно понятие сеобозначават няколко неща, близки в основата си.
както виждате, презряната газ (пропан бутан), както и метана, химически отнесени са в в същия кюп с бензина.
в кулата бензина не е едно вешество, а сбор от еди колко си, които имат от- до температура на кипене. същото е и с нафта и сички други търговски названия. сега търговския бензин, нафта и керосин съдържат и други въглводороди- алкини алкени, ароматни и т.н. плюс сума невъглеводородни съставки.
цитираното от теб инфо важи за всички въглеводороди от групата на алканите, т.е. и бензина и нафтата са в същия кюп.
една забележка: парниковия ефект се предизвиква от ЦО, ЦО2 се преработва от зелените растения и не е проблемен, поне не на теория, на практика проблема идва от сеченето на горите.

а че керосина се иползва за реактивни двигатели си дяволски прав, все си мисля че е по- лек от бензина, ама може и да греша.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Всъщност колега Аkula,не смятам че знам повече от теб,виждам че имаш задълбочени познания върху химията,каквито аз нямам-Адмирации!!!
Иначе за парниковият ефект...ми всъщност доказано е че водораслите произвеждат повече кислород от разтенията в частност дърветата...също е доказано...хм...че една крава (добитък с рога,не селска или градска мома...въпреки че въпросната мома ако ползва също много аерозоли,може да се сравни с кравата) замърсява с въглерод повече от колкото 5 автомобила...странно но е факт
Иначе за парниковият ефект...ми всъщност доказано е че водораслите произвеждат повече кислород от разтенията в частност дърветата...също е доказано...хм...че една крава (добитък с рога,не селска или градска мома...въпреки че въпросната мома ако ползва също много аерозоли,може да се сравни с кравата) замърсява с въглерод повече от колкото 5 автомобила...странно но е факт

- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
на времето хитлер е искал да добива бензин от въглища
на теория е възможно, не помня подроности, ама мисля че икономически не е издържано, т.е. бензина от въглища е безумно скъп. все пак може и да бъркам, в основата си обаче въглищата и нефта са еднакви.
все пак, ако говориме за въъглеводородни горива си мисля, че към основното трябва да се добави по- леко. нитрометана е друга бира, както и нитроглицерина
който е идеален , ама не е устоичив на детонации 

на теория е възможно, не помня подроности, ама мисля че икономически не е издържано, т.е. бензина от въглища е безумно скъп. все пак може и да бъркам, в основата си обаче въглищата и нефта са еднакви.
все пак, ако говориме за въъглеводородни горива си мисля, че към основното трябва да се добави по- леко. нитрометана е друга бира, както и нитроглицерина


-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
ха, колега Димитров, приемам го като комплимент, ама честно казано нямам чак толкоз задълбочени познания... или поне не чак толкоз колкото се предполага за инжинер от ХТИ
какво да се прави, като си изкарвам хляба с друго
е не знам за водораслите, ама цо-то е проблемно- за това газта и метана са екологични, от нафта и бензин , освен цо2 винаги има и цо. всъщност и екогоривата могат да дадат цо, ако нямат правилно горене и центровка.
ама как така кравата
замърсява с въглерод, какво се има предвид? "дрискането" ли? все пак ако е това, все пак то си е биопродукт 


е не знам за водораслите, ама цо-то е проблемно- за това газта и метана са екологични, от нафта и бензин , освен цо2 винаги има и цо. всъщност и екогоривата могат да дадат цо, ако нямат правилно горене и центровка.
ама как така кравата




-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Е.Димитров написа:...
Само да те поправя турбовитловите двигатели са реактивни. а тези които им викаш реактивни са реактивни - турбовентилаторни. И двата горят Jet A1 или просто керосин. Буталовите авио мотори работят на 100 октанов авио-бензин. Буталовите-дизели авио двигатели работят на керосин, затова казах че дизела работи с керосин

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
slav4o1 написа:Е.Димитров написа:...
Само да те поправя турбовитловите двигатели са реактивни. а тези които им викаш реактивни са реактивни - турбовентилаторни. И двата горят Jet A1 или просто керосин. Буталовите авио мотори работят на 100 октанов авио-бензин. Буталовите-дизели авио двигатели работят на керосин, затова казах че дизела работи с керосин
Аз отдавна го поправих на ЛС, и тамън мислех аз да драсна подобен пост с подробности даже. ( пуста авиационна жилка




Re: Гориво - желаещи да коментират ?
"на времето хитлер е искал да добива бензин от въглища"
От въглища могат да се добиват дори и хранителни мазнини (не си го измислям, чел съм го в "Наръчник по карбураторите").
От въглища могат да се добиват дори и хранителни мазнини (не си го измислям, чел съм го в "Наръчник по карбураторите").
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
ае стига сте чели уикито... и слушайте славчо, че само истини говори, за разлика от други...
мене ме е много яд, че нема 89 вече... м40-ту ще фърка, ще фърка

мене ме е много яд, че нема 89 вече... м40-ту ще фърка, ще фърка

- twin spark
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 9.10.2003
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Е.Димитров написа:...
Иначе за парниковият ефект...ми всъщност доказано е че водораслите произвеждат повече кислород от разтенията в частност дърветата...също е доказано...хм...че една крава (добитък с рога,не селска или градска мома...въпреки че въпросната мома ако ползва също много аерозоли,може да се сравни с кравата) замърсява с въглерод повече от колкото 5 автомобила...странно но е факт....
... за кравата и 5-те автомобила може ли да обясниш по-подробно.
- twin spark
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 9.10.2003
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
_65536_kb_sec_ написа:akula написа:...
А сега малко челен опит
ОМВ
95 - говно
98 - говно
супер 100 - говно
Шмел
95 - говно
98 - не чак толкова зле
хипер 100 - доближава се до истината
Петрол, Циган-петрол, и аналогичните същата работа като ОМВ само дето лъжат и в количеството. За капак на всичко разхода си все беше същия, с ръчкане без ръчкане все си беше висок.
След което намерих една бензиностанция на която гледах с недоверие, заредих единствения възможен бензин там -95Н, като се бях наредил зад някакво мазерати, и си мислех на акъла - брех или има далавера или тоя е някой пишман гъзар. Гледам цената по-ниска от бензиностанциите, заредих на почти празен резервоар (е нямаше на къде и за това). Тръгвам си и... колата запали осезаемо по лесно, и върви осезаемо по добре от Шмелския хипер 100.
На другия ден пак минах, и сипах още повече и колата си тръгна още една идея, явно е разредила каквото е имала от стария бензин. И така от месеци наред си ходя там, и в последсвие попитах - как така аджеба е по евтино и по качествено и отговора беше неравнозначен - Ние не плащаме огромен наем или данъци за огромна бензиностанция с кафене и тн, нямаме нужда от разрешителни за продажба на алкохол и тн, ние продаваме само бензин и нафта, и работим 4 човека които нямаме сметка да крадем и да мешаме горивата.Ето този отговор ми даде да разбера всъщност какво се случва по другите бензиностанции...
В последствие и други приятели с по-форсирани мотори пробваха и останах много доволни.
Та сега ми се иска да бутна октановото чиско до към 98-100 и да видим аджеба като няма боклуци как би трябвало да върви тая кочина
ПС: наскоро ги тествах и дали мери точно бензина на почти празен резервоар, заредих точно толкова колкото очаквах - 90л
къде е тази бензиностанция
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
естествено, от въглища , както и от нефт може да се добиват мазнини, въъглехидрати (захари), само протеин (белтък) не може, той е друга бира . всичките тия химии в основата си са еднакви- въглерод и водород, само проътена има и азот, ама има и пространствена структура, която още никой не е успял да докара.
П>П> това не съм го чел в уики-то бе, природно съм си умен
колеги, не съм чувал за дизелов авио мотор?
също малко челен опит :
преди 2 години, на връщане от морето със ситроен ксантия ми свърши бензина. заложих всичко на една карта и слязох от магистралата към едно забито село, където за щастие имаше неква смотана бензиностанция, която не работеше. цитрона се завлече на пари буквално, сецаше яко. извикахме човека, който ореше с трактор неква нива, и сипахме само за 20 кинта, щото на тва смотано ЕТ му нямахме доверие, кой знае каква пикня сипа в лачената френска кочина. хубууу, ама после тоя цитрон си апеше кайшката, двг работеше осезаемо по- меко.
веднъъж сипах омв бензин на е23ката, и се проклех, "пресветата м30-ка" пушеше и прекъсваше като москвич осмак на кореселин, ама беше отдавна. оттогава обаче не ги обичам омв.
П>П> това не съм го чел в уики-то бе, природно съм си умен

колеги, не съм чувал за дизелов авио мотор?
също малко челен опит :
преди 2 години, на връщане от морето със ситроен ксантия ми свърши бензина. заложих всичко на една карта и слязох от магистралата към едно забито село, където за щастие имаше неква смотана бензиностанция, която не работеше. цитрона се завлече на пари буквално, сецаше яко. извикахме човека, който ореше с трактор неква нива, и сипахме само за 20 кинта, щото на тва смотано ЕТ му нямахме доверие, кой знае каква пикня сипа в лачената френска кочина. хубууу, ама после тоя цитрон си апеше кайшката, двг работеше осезаемо по- меко.
веднъъж сипах омв бензин на е23ката, и се проклех, "пресветата м30-ка" пушеше и прекъсваше като москвич осмак на кореселин, ама беше отдавна. оттогава обаче не ги обичам омв.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Гориво - желаещи да коментират ?
Аз съм чул че малките бензиностанций най-много мамят с количеството ама знам ли
Авио-дизел :



Авио-дизел :

43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana