Гориво - желаещи да коментират ?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от Е.Димитров » 20 Юли 2010, 15:03

akula написа:
_65536_kb_sec_ написа:а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор :mhihi: :mhihi: :mhihi:

:mhihi: колега, не е толкоз просто, и го знаеш много добре- няма проста готварска рецепта, ако имаше всички щяха да карат с нея- за да караш с магьоснически смеси трябва да настройш горивната система, ъгъл на запалване, дебит на въздух, трябва електроника и т.н., а ако се олееш и спазиш всичко- трябва поне спец бутала и клапани, щото стоковите ще изгорят като факел. после това беше смисъла на поста ми, дефорсе мотор няма сми да го караш с взривоопасни смеси, обратното- може да го караш с "пикня", иначе трябва компресиран и сгъстен мотор.
керосина няма нищо нафтата, той е лек и калоричен- точно авигориво е.
ако държиш може да пробваш 98 или по- висок, + керосин- 15- 20 % да речем, ако говориш за м30ката :mhihi: ама требва да се види ъгъла на запалване.

Ти заеби да няма нищо общо с нафтата,керосина стои по високо от нафтата,но по-ниско от бензина в каталитичната кула,именно керосина се използва само при реактивните двигатели,принципа който е сгъстяване и самозапалване,турбовитловите използват авиогориво,което е с висок октан...
Ето ти инфо за керосина
"Керосинът е запалима въглеводородна течност. Името произлиза от гръцката дума "керос" (κηρός) - восък.

Бива наричан и „парафиново масло“ или само „парафин“ в Обединеното кралство и РЮА, което при невнимателен превод от английски език може да предизвика объркване с восъкоподобното твърдо вещество парафин.

Керосинът се използва като гориво за осветление, отопление и готвене с открит пламък, както и като самолетно гориво за реактивни двигатели и като разтворител. Добива се при дестилирането на петрол. При изгарянето си отделя огромни количества въглероден диоксид, както и водни пари, на които се дължат 60% от парниковия ефект.
"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от akula » 20 Юли 2010, 16:00

Е.Димитров написа:
akula написа:
_65536_kb_sec_ написа:а керосина в какви пропорции да ги мешам с бензина, като за дефорсе мотор :mhihi: :mhihi: :mhihi:

:mhihi: колега, не е толкоз просто, и го знаеш много добре- няма проста готварска рецепта, ако имаше всички щяха да карат с нея- за да караш с магьоснически смеси трябва да настройш горивната система, ъгъл на запалване, дебит на въздух, трябва електроника и т.н., а ако се олееш и спазиш всичко- трябва поне спец бутала и клапани, щото стоковите ще изгорят като факел. после това беше смисъла на поста ми, дефорсе мотор няма сми да го караш с взривоопасни смеси, обратното- може да го караш с "пикня", иначе трябва компресиран и сгъстен мотор.
керосина няма нищо нафтата, той е лек и калоричен- точно авигориво е.
ако държиш може да пробваш 98 или по- висок, + керосин- 15- 20 % да речем, ако говориш за м30ката :mhihi: ама требва да се види ъгъла на запалване.

Ти заеби да няма нищо общо с нафтата,керосина стои по високо от нафтата,но по-ниско от бензина в каталитичната кула,именно керосина се използва само при реактивните двигатели,принципа който е сгъстяване и самозапалване,турбовитловите използват авиогориво,което е с висок октан...
Ето ти инфо за керосина
"Керосинът е запалима въглеводородна течност. Името произлиза от гръцката дума "керос" (κηρός) - восък.

Бива наричан и „парафиново масло“ или само „парафин“ в Обединеното кралство и РЮА, което при невнимателен превод от английски език може да предизвика объркване с восъкоподобното твърдо вещество парафин.

Керосинът се използва като гориво за осветление, отопление и готвене с открит пламък, както и като самолетно гориво за реактивни двигатели и като разтворител. Добива се при дестилирането на петрол. При изгарянето си отделя огромни количества въглероден диоксид, както и водни пари, на които се дължат 60% от парниковия ефект.
"

e, колега Димитров никой не е безгрешен :clap: сега сигурно знаеш понятията бензин, керосин и нафта са зборни- т.е. и бензина и керосин и нафтата всъщност са смес на грубо около 300 съставки.
сигурно си чувал за алкани- въглеводороди, в който въглеродния атом винаги е от 4та степен на окисление. алканите са парафинообразни СnH2n+2, : метан, етан, пропан, бутан, пентан, хексан, хептан, октан и т.н. първите са газообразни, средните са течни- бензин, керосин, нафта, стават по- твърди и тежки, газьол, мазут, накрая е катрана. викат им парафини, восъци и т.н щото химически са много пасивни- освен да горят нищо друго не правят, т.е. реагират само с кислород-а. восъкоподобното вещество парафин всъщност .... си е парафин- висши алкани. просто тук с едно понятие сеобозначават няколко неща, близки в основата си.
както виждате, презряната газ (пропан бутан), както и метана, химически отнесени са в в същия кюп с бензина.
в кулата бензина не е едно вешество, а сбор от еди колко си, които имат от- до температура на кипене. същото е и с нафта и сички други търговски названия. сега търговския бензин, нафта и керосин съдържат и други въглводороди- алкини алкени, ароматни и т.н. плюс сума невъглеводородни съставки.
цитираното от теб инфо важи за всички въглеводороди от групата на алканите, т.е. и бензина и нафтата са в същия кюп.
една забележка: парниковия ефект се предизвиква от ЦО, ЦО2 се преработва от зелените растения и не е проблемен, поне не на теория, на практика проблема идва от сеченето на горите. :smoke:
а че керосина се иползва за реактивни двигатели си дяволски прав, все си мисля че е по- лек от бензина, ама може и да греша.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от Е.Димитров » 20 Юли 2010, 16:13

Всъщност колега Аkula,не смятам че знам повече от теб,виждам че имаш задълбочени познания върху химията,каквито аз нямам-Адмирации!!!

Иначе за парниковият ефект...ми всъщност доказано е че водораслите произвеждат повече кислород от разтенията в частност дърветата...също е доказано...хм...че една крава (добитък с рога,не селска или градска мома...въпреки че въпросната мома ако ползва също много аерозоли,може да се сравни с кравата) замърсява с въглерод повече от колкото 5 автомобила...странно но е факт :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от akula » 20 Юли 2010, 16:18

на времето хитлер е искал да добива бензин от въглища :shock:
на теория е възможно, не помня подроности, ама мисля че икономически не е издържано, т.е. бензина от въглища е безумно скъп. все пак може и да бъркам, в основата си обаче въглищата и нефта са еднакви.
все пак, ако говориме за въъглеводородни горива си мисля, че към основното трябва да се добави по- леко. нитрометана е друга бира, както и нитроглицерина :mhihi: който е идеален , ама не е устоичив на детонации :paranoid:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от akula » 20 Юли 2010, 16:26

ха, колега Димитров, приемам го като комплимент, ама честно казано нямам чак толкоз задълбочени познания... или поне не чак толкоз колкото се предполага за инжинер от ХТИ :banghead: какво да се прави, като си изкарвам хляба с друго :lol:
е не знам за водораслите, ама цо-то е проблемно- за това газта и метана са екологични, от нафта и бензин , освен цо2 винаги има и цо. всъщност и екогоривата могат да дадат цо, ако нямат правилно горене и центровка.
ама как така кравата :D :D :D замърсява с въглерод, какво се има предвид? "дрискането" ли? все пак ако е това, все пак то си е биопродукт :mrgreen:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от slav4o1 » 20 Юли 2010, 17:15

Е.Димитров написа:...

Само да те поправя турбовитловите двигатели са реактивни. а тези които им викаш реактивни са реактивни - турбовентилаторни. И двата горят Jet A1 или просто керосин. Буталовите авио мотори работят на 100 октанов авио-бензин. Буталовите-дизели авио двигатели работят на керосин, затова казах че дизела работи с керосин :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от cod-cdbp » 20 Юли 2010, 17:51

slav4o1 написа:
Е.Димитров написа:...

Само да те поправя турбовитловите двигатели са реактивни. а тези които им викаш реактивни са реактивни - турбовентилаторни. И двата горят Jet A1 или просто керосин. Буталовите авио мотори работят на 100 октанов авио-бензин. Буталовите-дизели авио двигатели работят на керосин, затова казах че дизела работи с керосин :)


Аз отдавна го поправих на ЛС, и тамън мислех аз да драсна подобен пост с подробности даже. ( пуста авиационна жилка :mhihi: :mhihi: :mhihi: )
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от Chapai » 20 Юли 2010, 20:03

"на времето хитлер е искал да добива бензин от въглища"

От въглища могат да се добиват дори и хранителни мазнини (не си го измислям, чел съм го в "Наръчник по карбураторите").
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от Владо » 21 Юли 2010, 12:24

ае стига сте чели уикито... и слушайте славчо, че само истини говори, за разлика от други... ;)
мене ме е много яд, че нема 89 вече... м40-ту ще фърка, ще фърка :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 9.10.2003

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от twin spark » 21 Юли 2010, 13:16

Е.Димитров написа:...
Иначе за парниковият ефект...ми всъщност доказано е че водораслите произвеждат повече кислород от разтенията в частност дърветата...също е доказано...хм...че една крава (добитък с рога,не селска или градска мома...въпреки че въпросната мома ако ползва също много аерозоли,може да се сравни с кравата) замърсява с въглерод повече от колкото 5 автомобила...странно но е факт :mhihi:....

... за кравата и 5-те автомобила може ли да обясниш по-подробно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 9.10.2003

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от twin spark » 21 Юли 2010, 13:19

_65536_kb_sec_ написа:
akula написа:...


А сега малко челен опит
ОМВ
95 - говно
98 - говно
супер 100 - говно

Шмел
95 - говно
98 - не чак толкова зле
хипер 100 - доближава се до истината

Петрол, Циган-петрол, и аналогичните същата работа като ОМВ само дето лъжат и в количеството. За капак на всичко разхода си все беше същия, с ръчкане без ръчкане все си беше висок.
След което намерих една бензиностанция на която гледах с недоверие, заредих единствения възможен бензин там -95Н, като се бях наредил зад някакво мазерати, и си мислех на акъла - брех или има далавера или тоя е някой пишман гъзар. Гледам цената по-ниска от бензиностанциите, заредих на почти празен резервоар (е нямаше на къде и за това). Тръгвам си и... колата запали осезаемо по лесно, и върви осезаемо по добре от Шмелския хипер 100.
На другия ден пак минах, и сипах още повече и колата си тръгна още една идея, явно е разредила каквото е имала от стария бензин. И така от месеци наред си ходя там, и в последсвие попитах - как така аджеба е по евтино и по качествено и отговора беше неравнозначен - Ние не плащаме огромен наем или данъци за огромна бензиностанция с кафене и тн, нямаме нужда от разрешителни за продажба на алкохол и тн, ние продаваме само бензин и нафта, и работим 4 човека които нямаме сметка да крадем и да мешаме горивата. :shock: Ето този отговор ми даде да разбера всъщност какво се случва по другите бензиностанции...
В последствие и други приятели с по-форсирани мотори пробваха и останах много доволни.
Та сега ми се иска да бутна октановото чиско до към 98-100 и да видим аджеба като няма боклуци как би трябвало да върви тая кочина :mrgreen:

ПС: наскоро ги тествах и дали мери точно бензина на почти празен резервоар, заредих точно толкова колкото очаквах - 90л

къде е тази бензиностанция

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от akula » 21 Юли 2010, 14:19

естествено, от въглища , както и от нефт може да се добиват мазнини, въъглехидрати (захари), само протеин (белтък) не може, той е друга бира . всичките тия химии в основата си са еднакви- въглерод и водород, само проътена има и азот, ама има и пространствена структура, която още никой не е успял да докара.
П>П> това не съм го чел в уики-то бе, природно съм си умен :banghead:
колеги, не съм чувал за дизелов авио мотор?

също малко челен опит :
преди 2 години, на връщане от морето със ситроен ксантия ми свърши бензина. заложих всичко на една карта и слязох от магистралата към едно забито село, където за щастие имаше неква смотана бензиностанция, която не работеше. цитрона се завлече на пари буквално, сецаше яко. извикахме човека, който ореше с трактор неква нива, и сипахме само за 20 кинта, щото на тва смотано ЕТ му нямахме доверие, кой знае каква пикня сипа в лачената френска кочина. хубууу, ама после тоя цитрон си апеше кайшката, двг работеше осезаемо по- меко.
веднъъж сипах омв бензин на е23ката, и се проклех, "пресветата м30-ка" пушеше и прекъсваше като москвич осмак на кореселин, ама беше отдавна. оттогава обаче не ги обичам омв.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Re: Гориво - желаещи да коментират ?

Мнение от slav4o1 » 21 Юли 2010, 14:24

Аз съм чул че малките бензиностанций най-много мамят с количеството ама знам ли :roll: :roll:
Авио-дизел :

Изображение

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook