Тромава под 3000 r.pm.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Здравейте колеги.
Не обичам да се меся току-така и насам-натам, но по отношение на колегата дето питаше за "инструмент за двойния ванос" - колега, те тия капиталисти ще ти направят и инструмент за закачане на подвижната лампа, и ще ти кажат че той е абсолютно и тотално необходим, и че за да си свършиш работа не си го купиш от тях за $49,95 + $13 за доставката, всички евентуални щети ще са за твоя сметка.
Ако си обърнал внимание в статията за двойния ванос http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
има след средата и снимка на двата вала без ваноса - http://www.beisansystems.com/procedures ... age058.jpg

Валовете са хванати на по 7 места всеки. Дали ти трябва тоя "tool" ти си решаваш. Както по-рано казаха колегите, при двойния няма зацепване, няма разместване, няма 6, няма 5. Ама за това пък нашия "repair kit" е на стерео цена.
Поздрави и безсмъртие.
Не обичам да се меся току-така и насам-натам, но по отношение на колегата дето питаше за "инструмент за двойния ванос" - колега, те тия капиталисти ще ти направят и инструмент за закачане на подвижната лампа, и ще ти кажат че той е абсолютно и тотално необходим, и че за да си свършиш работа не си го купиш от тях за $49,95 + $13 за доставката, всички евентуални щети ще са за твоя сметка.
Ако си обърнал внимание в статията за двойния ванос http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
има след средата и снимка на двата вала без ваноса - http://www.beisansystems.com/procedures ... age058.jpg

Валовете са хванати на по 7 места всеки. Дали ти трябва тоя "tool" ти си решаваш. Както по-рано казаха колегите, при двойния няма зацепване, няма разместване, няма 6, няма 5. Ама за това пък нашия "repair kit" е на стерео цена.
Поздрави и безсмъртие.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Vik написа:
Валовете са хванати на по 7 места всеки. Дали ти трябва тоя "tool" ти си решаваш. Както по-рано казаха колегите, при двойния няма зацепване, няма разместване, няма 6, няма 5. Ама за това пък нашия "repair kit" е на стерео цена.
Поздрави и безсмъртие.
Хм, и как ще извадиш зъбните колелета, без да разместиш валовете, че след това да ги върнеш както са били!?
Не че съм някакъв разбирач, ама да зацепиш валовете без този инструмен ще ти отиде цял ден, да не казвам два. С инструмента работата е точно за 2ч. Всеки сам си преценява времето и колко ще се гърчи, да не говорим, че шанса да направиш грешка при зацепването е огромен без тези инструменти.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Ами ние дефакто не работим по положението на валовете един спрямо друг, освен ако не ги сваляме, така че няма проблеми откъм зацепването. Тоест те си запазват фазовото изместване, а ние работим по управлението на ваноса, тоест по буталцата и по техните капачки, стягаме ги с торкса и сме ние.
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Здравейте колеги.
Нещо не съм разбрал добре и се изцепих, че на колегата "Munich Machine" не му трябвал инструмент за двоен ванос, пък той бил с единичен и т.н.
Sorry.
За инструментите намерих в Е36 под-форума това:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=192155&start=15
виж мненията на "lukaviq", който е написал и къде колко пари са му взели за изработката на инструментите.
Ето ги и чертежите:
BMW 11 2 300

BMW 11 3 240
http://picbg.net/u/53052/41952/502444.pdf
BMW 11 5 490
http://picbg.net/u/53052/41952/502445.pdf
Още веднъж съжалявам за грешката.
Нещо не съм разбрал добре и се изцепих, че на колегата "Munich Machine" не му трябвал инструмент за двоен ванос, пък той бил с единичен и т.н.
Sorry.
За инструментите намерих в Е36 под-форума това:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=192155&start=15
виж мненията на "lukaviq", който е написал и къде колко пари са му взели за изработката на инструментите.
Ето ги и чертежите:
BMW 11 2 300

BMW 11 3 240
http://picbg.net/u/53052/41952/502444.pdf
BMW 11 5 490
http://picbg.net/u/53052/41952/502445.pdf
Още веднъж съжалявам за грешката.
- Munich Machine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 10.07.2010
- Кара: Е 34
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Колега Vik, мерси за изчерпателния ти отговор
. Ще разпитам тук-там да си набавя тези инструменти като си ги поъчам или заема срещу заплащане и май на пролет ще сменя О-пръстените.
Като се сменят О-пръстените тракането би следвало да изчезне, а дали има нужда превантивно да се подменят следните части http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm На моторите М50 без Ванос дали ги има. Мисълта ми е ако там ги има значи доста издържат, тъй като не съм чул на такива мотори да им трака в ангренажа, (като изключим верига за смяна). А щом TU-тата почнат да тракат там се почва от ваноса. Ако някой има идея дали в моторите без Ванос има въпросните части до ангренажните колела да сподели и дали на някой му се е налагало да ги сменя заради тракане. Надявам се всичко да е заради О-пръстените и (или) втулката в буталцето.

Като се сменят О-пръстените тракането би следвало да изчезне, а дали има нужда превантивно да се подменят следните части http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm На моторите М50 без Ванос дали ги има. Мисълта ми е ако там ги има значи доста издържат, тъй като не съм чул на такива мотори да им трака в ангренажа, (като изключим верига за смяна). А щом TU-тата почнат да тракат там се почва от ваноса. Ако някой има идея дали в моторите без Ванос има въпросните части до ангренажните колела да сподели и дали на някой му се е налагало да ги сменя заради тракане. Надявам се всичко да е заради О-пръстените и (или) втулката в буталцето.

- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Здравейте колеги.
Понеже ми предстои смяна на О-пръстените на ваноса, та съм решил така и така е разпарчетосан половината мотор, та да сменя/профилактирам и колкото се може повече части. Та въпроса ми е такъв:
Някой чистил ли е магнет вентилите на ваноса (единичен/двоен - без значение) и буталото/буталата сързани към магнет вентилите търпят ли някакво износване самите буталца?
Говоря за това:
Ванос, клапан и бутало:

Самото буталце:

А ето и какво точно прави ваноса (цветно и в картинки)

Питам, за да мога евентуално да поръчам частите предварително.
Много хора от други форуми пишат че са чистили въпросните магнет вентили и резултатът е бил в повечето случаи като с нов ванос. Имаше дори коментари, че до такава степен са спичали самите магнитни клапани, че са тръгвали след удар в пода. При такова положение ако ще и през ден да се сменят О-пръстените на ваноса ефекта ще е 00,0. Много от колегите след почистване са минали метър със купуването на нови клапани - $120 са си $120, а за нас със двойния ванос и х2.
Поздрави и безсмъртие.
Понеже ми предстои смяна на О-пръстените на ваноса, та съм решил така и така е разпарчетосан половината мотор, та да сменя/профилактирам и колкото се може повече части. Та въпроса ми е такъв:
Някой чистил ли е магнет вентилите на ваноса (единичен/двоен - без значение) и буталото/буталата сързани към магнет вентилите търпят ли някакво износване самите буталца?
Говоря за това:
Ванос, клапан и бутало:

Самото буталце:

А ето и какво точно прави ваноса (цветно и в картинки)

Питам, за да мога евентуално да поръчам частите предварително.
Много хора от други форуми пишат че са чистили въпросните магнет вентили и резултатът е бил в повечето случаи като с нов ванос. Имаше дори коментари, че до такава степен са спичали самите магнитни клапани, че са тръгвали след удар в пода. При такова положение ако ще и през ден да се сменят О-пръстените на ваноса ефекта ще е 00,0. Много от колегите след почистване са минали метър със купуването на нови клапани - $120 са си $120, а за нас със двойния ванос и х2.
Поздрави и безсмъртие.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Клапана излиза на диагностика, ако не работи.
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Тромава под 3000 r.pm.
spacepl написа:Клапана излиза на диагностика, ако не работи.
Когато е блокирал. Но когато се движи трудно заради мръсотийки(но се движи), а насреща го напъне маслото...
И друго...
Как ще управлява буталото къде в цилиндъра си да седи? Ами с импулси. Тогава затрудненото движение плюс налягането на маслото ще му разкажат играта.
Както и да е...
Въпросът ми беше дали се износват буталцата, защото не се вижда да имат каквито и да било уплътнения.
Поздрави.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Тромава под 3000 r.pm.

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Хайде пак
Ще си поръчвам О-рингове, ако има желаещи да пишат, да делим доставката.

- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Тромава под 3000 r.pm.
spacepl написа:Хайде пакЩе си поръчвам О-рингове, ако има желаещи да пишат, да делим доставката.
да не би 28-та да е тромава до 3000 оборота

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Амииии.... Вдигат се едни пушилки отзад, ама масло ли е, гуми ли са
Не е тромава, но искам да видя какво ще стане с нови О-рингове.

- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани