Тромава под 3000 r.pm.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 10.07.2010
Кара: Е 34

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от Munich Machine » 04 Дек 2010, 22:45

Окъде колега, колко струва?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от Vik » 06 Дек 2010, 19:24

Здравейте колеги.
Не обичам да се меся току-така и насам-натам, но по отношение на колегата дето питаше за "инструмент за двойния ванос" - колега, те тия капиталисти ще ти направят и инструмент за закачане на подвижната лампа, и ще ти кажат че той е абсолютно и тотално необходим, и че за да си свършиш работа не си го купиш от тях за $49,95 + $13 за доставката, всички евентуални щети ще са за твоя сметка.

Ако си обърнал внимание в статията за двойния ванос http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
има след средата и снимка на двата вала без ваноса - http://www.beisansystems.com/procedures ... age058.jpg
Изображение

Валовете са хванати на по 7 места всеки. Дали ти трябва тоя "tool" ти си решаваш. Както по-рано казаха колегите, при двойния няма зацепване, няма разместване, няма 6, няма 5. Ама за това пък нашия "repair kit" е на стерео цена.

Поздрави и безсмъртие.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от mad_presley » 06 Дек 2010, 23:52

Vik написа:
Валовете са хванати на по 7 места всеки. Дали ти трябва тоя "tool" ти си решаваш. Както по-рано казаха колегите, при двойния няма зацепване, няма разместване, няма 6, няма 5. Ама за това пък нашия "repair kit" е на стерео цена.

Поздрави и безсмъртие.

Хм, и как ще извадиш зъбните колелета, без да разместиш валовете, че след това да ги върнеш както са били!?

Не че съм някакъв разбирач, ама да зацепиш валовете без този инструмен ще ти отиде цял ден, да не казвам два. С инструмента работата е точно за 2ч. Всеки сам си преценява времето и колко ще се гърчи, да не говорим, че шанса да направиш грешка при зацепването е огромен без тези инструменти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от sadex5 » 07 Дек 2010, 0:29

Ами ние дефакто не работим по положението на валовете един спрямо друг, освен ако не ги сваляме, така че няма проблеми откъм зацепването. Тоест те си запазват фазовото изместване, а ние работим по управлението на ваноса, тоест по буталцата и по техните капачки, стягаме ги с торкса и сме ние.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от Vik » 10 Дек 2010, 19:06

Здравейте колеги.

Нещо не съм разбрал добре и се изцепих, че на колегата "Munich Machine" не му трябвал инструмент за двоен ванос, пък той бил с единичен и т.н.
Sorry.
За инструментите намерих в Е36 под-форума това:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=192155&start=15
виж мненията на "lukaviq", който е написал и къде колко пари са му взели за изработката на инструментите.
Ето ги и чертежите:

BMW 11 2 300
Изображение

BMW 11 3 240
http://picbg.net/u/53052/41952/502444.pdf

BMW 11 5 490
http://picbg.net/u/53052/41952/502445.pdf

Още веднъж съжалявам за грешката.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 10.07.2010
Кара: Е 34

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от Munich Machine » 11 Дек 2010, 20:45

Колега Vik, мерси за изчерпателния ти отговор :bchug: . Ще разпитам тук-там да си набавя тези инструменти като си ги поъчам или заема срещу заплащане и май на пролет ще сменя О-пръстените.
Като се сменят О-пръстените тракането би следвало да изчезне, а дали има нужда превантивно да се подменят следните части http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm На моторите М50 без Ванос дали ги има. Мисълта ми е ако там ги има значи доста издържат, тъй като не съм чул на такива мотори да им трака в ангренажа, (като изключим верига за смяна). А щом TU-тата почнат да тракат там се почва от ваноса. Ако някой има идея дали в моторите без Ванос има въпросните части до ангренажните колела да сподели и дали на някой му се е налагало да ги сменя заради тракане. Надявам се всичко да е заради О-пръстените и (или) втулката в буталцето.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от Vik » 24 Мар 2011, 18:44

Здравейте колеги.
Понеже ми предстои смяна на О-пръстените на ваноса, та съм решил така и така е разпарчетосан половината мотор, та да сменя/профилактирам и колкото се може повече части. Та въпроса ми е такъв:
Някой чистил ли е магнет вентилите на ваноса (единичен/двоен - без значение) и буталото/буталата сързани към магнет вентилите търпят ли някакво износване самите буталца?
Говоря за това:
Ванос, клапан и бутало:
Изображение

Самото буталце:
Изображение

А ето и какво точно прави ваноса (цветно и в картинки)
Изображение


Питам, за да мога евентуално да поръчам частите предварително.
Много хора от други форуми пишат че са чистили въпросните магнет вентили и резултатът е бил в повечето случаи като с нов ванос. Имаше дори коментари, че до такава степен са спичали самите магнитни клапани, че са тръгвали след удар в пода. При такова положение ако ще и през ден да се сменят О-пръстените на ваноса ефекта ще е 00,0. Много от колегите след почистване са минали метър със купуването на нови клапани - $120 са си $120, а за нас със двойния ванос и х2.

Поздрави и безсмъртие.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3351
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от spacepl » 24 Мар 2011, 19:35

Клапана излиза на диагностика, ако не работи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от Vik » 24 Мар 2011, 20:18

spacepl написа:Клапана излиза на диагностика, ако не работи.

Когато е блокирал. Но когато се движи трудно заради мръсотийки(но се движи), а насреща го напъне маслото...
И друго...
Как ще управлява буталото къде в цилиндъра си да седи? Ами с импулси. Тогава затрудненото движение плюс налягането на маслото ще му разкажат играта.
Както и да е...
Въпросът ми беше дали се износват буталцата, защото не се вижда да имат каквито и да било уплътнения.

Поздрави.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3351
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от spacepl » 24 Мар 2011, 20:44

:) Тоя клапан има две положения, стоиш на място - затворено, движиш се - отворено, всичко друго го прави различното налягане на маслото. Когато се движиш, а датчика на разпределителния вал не отчита изместване на всмукателния вал, записва грешка - Vanos jamed или blocked, не помня вече.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3351
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от spacepl » 13 Май 2011, 14:36

Хайде пак :) Ще си поръчвам О-рингове, ако има желаещи да пишат, да делим доставката.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от Sesko » 13 Май 2011, 15:12

Чакай като сменя маторя ще поръчваме :mhihi: :mhihi:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от twake » 13 Май 2011, 23:51

spacepl написа:Хайде пак :) Ще си поръчвам О-рингове, ако има желаещи да пишат, да делим доставката.


да не би 28-та да е тромава до 3000 оборота :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3351
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от spacepl » 14 Май 2011, 7:22

Амииии.... Вдигат се едни пушилки отзад, ама масло ли е, гуми ли са :) Не е тромава, но искам да видя какво ще стане с нови О-рингове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от Sesko » 14 Май 2011, 9:33

ОТ гумите е ве , пушека е бял и миришеше на каучук :mhihi: :driving:
Изображение
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook