Проблем със загряване е46 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Проблем със загряване е46 320д
bmw-maximilian написа:..... Трябва да сменя и големия термостат ли? Нормално ли е като пусна парното да спада така температурата? Моля някой който разбира да ми помогне.
И за какво е толкова много писане в толкова много еднакви теми, като винаги ще има някой вечно нерабрал, защо аджеба не му загрява колата ...


"И големия термостат ти е за смяна!"
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем със загряване е46 320д
Всъщност аз имах предвид малко по-различен вариант.
Колегата кара без парно.
В момента, в който стрелката спре на 12 часа пуска моментално парното на макс...тогава дори и с работещ голям и малък термостат температурата се връща на ляво - просто пускайки парното на макс се отнема не малко от топлината...и когато това става в момент, в който температурата на охладителя е около 75-80 градуса (това ПАК Е СРЕДНА ПОЗИЦИЯ на стрелката)...температурата пак пада...
Затова - парното не се пуска на макс преди колата да загрее добре.
Пацо - пробвай.
Карай без парно
, следи стрелката докато дойде момента, в който застане на 12 часа, пусни парното на 30+ градуса и на най-висока степен на вентилация и виж - ще ти свали стрелката до към първата бяла черта.
Ако обаче изчакате още 4-5-6 минутки след като стрелката се е изправила на 12 и тогава пуснете парното - най-вероятно няма да мръдне, а ако тръгне да пада...ще е макс няколко милиметра.
Аз например държа парното изключено и карам докато температурата стигне до първата бяла черта (жив и здрав да е този, дето е измислил подгрева на седалките
), после пускам парното на 25-26 градуса, но на 3-4 степен на вентилация...пусна ли я на макс...връща стрелката леко или по-бавно загрява колата 
Колегата кара без парно.
В момента, в който стрелката спре на 12 часа пуска моментално парното на макс...тогава дори и с работещ голям и малък термостат температурата се връща на ляво - просто пускайки парното на макс се отнема не малко от топлината...и когато това става в момент, в който температурата на охладителя е около 75-80 градуса (това ПАК Е СРЕДНА ПОЗИЦИЯ на стрелката)...температурата пак пада...
Затова - парното не се пуска на макс преди колата да загрее добре.
Пацо - пробвай.
Карай без парно

Ако обаче изчакате още 4-5-6 минутки след като стрелката се е изправила на 12 и тогава пуснете парното - най-вероятно няма да мръдне, а ако тръгне да пада...ще е макс няколко милиметра.
Аз например държа парното изключено и карам докато температурата стигне до първата бяла черта (жив и здрав да е този, дето е измислил подгрева на седалките


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем със загряване е46 320д
Ванка - точно така се държи колата и при мен. Доколкото знам това е напълно нормалното поведение при изправни термостати и достатъчно количество охладителна течност.
Как имаш нервите да чакаш толкова време на тоя клинч докато колата загрее напълно....
Как имаш нервите да чакаш толкова време на тоя клинч докато колата загрее напълно....

Si non confectus, non reficiat.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Проблем със загряване е46 320д
Zagy написа:Как имаш нервите да чакаш толкова време на тоя клинч докато колата загрее напълно....
С подгрев на седалките, леко пуснато парно...и точа зъби за подгрева на волана

Dimitroff написа:Аз например държа парното изключено и карам докато температурата стигне до първата бяла черта (жив и здрав да е този, дето е измислил подгрева на седалките), после пускам парното на 25-26 градуса, но на 3-4 степен на вентилация...пусна ли я на макс...връща стрелката леко или по-бавно загрява колата
Отварям гаража, отключвам колата, паля, пускам подгрева, чакам 1-2 минутки да поработи (максимум!) вадя я от гаража, затварям го и тръгвам.
Седалката е затоплена до първото кръстовище

След 3-4 минутки си пускам парното на 25 градуса и слаба вентилация...та...не мръзна кой знае колко време


- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Проблем със загряване е46 320д
Ванка, това което описваш за охлаждане с парното на макс е така.
Но при колегата по-горе нещата са други. Не го знаем с какъв двигател е, но при М47ТУ нещата са така:
стрелката излиза от синия сектор на 53 градуса; на 63 минава бялата черта и на 74-75 застава на 12часа. И след това, при нормално ползване на парното (22 грауса на автоматичен режим), не мърда.
При колегата щом е стигнал вднъж 90 градусатемпература на охлаждащата течност, без значение дали е дизел или бензин, не е нормално по никакъв начин стрелката да се връща назад при здрав термостат, освен ако не кара 20 километра по надолнище, на 5-та, при отрицателна външна температура, без кори под двигателя, двигателя е с вискосъединител на преката, и няма допълнително подгряване, парното на 32 градуса и вентилатора на макс.
Но при колегата по-горе нещата са други. Не го знаем с какъв двигател е, но при М47ТУ нещата са така:
стрелката излиза от синия сектор на 53 градуса; на 63 минава бялата черта и на 74-75 застава на 12часа. И след това, при нормално ползване на парното (22 грауса на автоматичен режим), не мърда.
При колегата щом е стигнал вднъж 90 градусатемпература на охлаждащата течност, без значение дали е дизел или бензин, не е нормално по никакъв начин стрелката да се връща назад при здрав термостат, освен ако не кара 20 километра по надолнище, на 5-та, при отрицателна външна температура, без кори под двигателя, двигателя е с вискосъединител на преката, и няма допълнително подгряване, парното на 32 градуса и вентилатора на макс.

- AUDI-6EFFFFFFFA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 46/320d
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем със загряване е46 320д
Здр колеги имам няколко въпроса.Някой има ли да е наясно след запалване сутрин малкия термостат в какво положение трябва да е затворен или отворен?Вътре в малкия термостат има два термостата фактически с две действия ли е например плиш след няколко градуса отваря и след достигане на оптимална температура трябва пак да затвори?И друго на колко градуса трябва да отвори и наколко трябва да затвори?Ваоще някои компетентен да обясни как действа.мерси на отзовалите се за помоща аз отивам в бокса сега да го разглобявам и почвам да го варя в тенжерата да видя как работи.
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Проблем със загряване е46 320д
При мене нищо пък не връща,паля давам вентилатора 2 степени преди мах,в крайна сметка тази печка за кво е
днес я гледам за 10 мин,на –5С по борд,беше минала синия сектор и се запъти към 1 чертичка а вътре жега та се не трае 


Re: Проблем със загряване е46 320д
Мойто 320д 136 коня загрява супер бавно, а ако го оставя да работи на тихи стрелката не мърда и милиметър за 15мин(на угасено парно). когато загрее на 12часа стрелката не мърда от там. АГР е включен. печката вие но каточели неработи - като отключа колата започва да "работи" но като я запаля не я чувам? При мен къде е проблема???
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Проблем със загряване е46 320д
Doggy написа:Мойто 320д 136 коня загрява супер бавно, а ако го оставя да работи на тихи стрелката не мърда и милиметър за 15мин(на угасено парно). когато загрее на 12часа стрелката не мърда от там. АГР е включен. печката вие но каточели неработи - като отключа колата започва да "работи" но като я запаля не я чувам? При мен къде е проблема???
Студено е,нормално е да загрява бавно

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем със загряване е46 320д
Абе не е много нормално според мен - на мен сутрин докато изрия снега от колата и стрелката се е запътила към напускане на синия сектор.
Si non confectus, non reficiat.
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1909
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Проблем със загряване е46 320д
Що да не е нормално,ами колегата ако е от Драгоман,там най бавно загряват колите зимата
И мойта загрява много добре след 15 мин даже слагам слънчевите очила и оставам по долни гащи 


- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Проблем със загряване е46 320д
Колеги днес закарах колата за смяна на термостат,защото много трудно загряваше(да си кажем хич не заставаше стрелката на 12ч.)Човека ми вика от малкия ще е и го сменихме и след това да я пробваме я настъпихме на една права карахме някъде 8км.и стрелката
не може да напусне синия сектор!Майстора вика и големия ще сменим и така направихме и след интервенцията по колата резултата е УАУ сега всичко е на 6 и вътре парното духа като в Сахара!За това не си мъчете колите и самите себе си и сменяйте тия пусти термостати.Два термостата(голям и малък)+ 1л.готов за употреба розов антифриз,защото искаше доливане след смяната на термостатите + труд 248лв. в сервиз на BOSCH!Ще усетите коренна промяна в работата на двигателя!



- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем със загряване е46 320д
Ами ние това отдавна сме го коментирали - сменят се и двата термостата и проблемите в 99% от случаите изчезват.
Браво, че си се оправил
Браво, че си се оправил

Si non confectus, non reficiat.
- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Проблем със загряване е46 320д
Zagy написа:Ами ние това отдавна сме го коментирали - сменят се и двата термостата и проблемите в 99% от случаите изчезват.
Браво, че си се оправил
Защото съм чувал,че в повечето случаи е малкия термостат,а то излезе и големия.То може пък малкия да е работил и проблема да е бил само в големия ама след 2-3 месеца да ми направи същия номер и малкия да се скапе и за това смених и двата!



- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Проблем със загряване е46 320д
колеги колата като загрее на празен ход на 700 оборота ли трябва да стои или на 900 ? Става въпрос за дизел
Аз съм за смяна на малък термостат определено но ще го сменям почивните дни и наблюдввама че като попзагрее колата в един момент стои на около 900 оборота на светофарите , на следващото спиране държи около 700 което мисля че е по правилно
Това дали може да е от термостатите или нещо друго
Аз съм за смяна на малък термостат определено но ще го сменям почивните дни и наблюдввама че като попзагрее колата в един момент стои на около 900 оборота на светофарите , на следващото спиране държи около 700 което мисля че е по правилно
Това дали може да е от термостатите или нещо друго

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]