Предно или задно за ДРАГ ???

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Предно или задно за ДРАГ ???

Мнение от kemakozeE36 » 07 Дек 2010, 11:09

///Maximalniq написа:А неговите аргументи са, че кола със предно ще вземе старта. Защо ще го вземе, не може да обясни... :mhihi:

Е как няма да го вземе нали ще скине коша и само той ще си бега, останалата част от купето ще чака да се върне :kuku: :mhihi:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 29.06.2006

Re: Предно или задно за ДРАГ ???

Мнение от MatriX_Fucked » 07 Дек 2010, 11:16

Mpower84 написа:
MatriX_Fucked написа:



Айде сега рампи, нерампи...Просто ги дадох за пример...Не е да кажеш, че е един в света...

http://www.youtube.com/watch?v=4PsNAqhw5jw&feature=fvw
Без страх, без спирачка!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Предно или задно за ДРАГ ???

Мнение от spacepl » 07 Дек 2010, 12:20

Не мога да се сетя дали беше във топ гиър или фифт гиър, но имаше доста подробни обяснения за нещо от този сорт и стигнаха до извода, че предното е ефективно до максимум до 190 коня, от там нататък задължително задно.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Re: Предно или задно за ДРАГ ???

Мнение от lester » 07 Дек 2010, 21:48

Ще дам малко примери и пояснения, без да се впускам в сложни формули.
Да разгледаме класическия случай на драг състезанията - сух и чист асфалт, при наклон на нивелетата 0%. Коефициентът на надлъжно сцепление между този асфалт и гумите е около 0,8. Нека сравним максималните теглителни сили на два автомобила. Автомобил “З” - със Задно предаване и автомобил “П” – с Предно предаване. Приемаме абсолютно еднакви други условия. Колите също са съвсем еднакви (освен задвижването разбира се), мощността им при задвижващите колела е например 100 whp/ton, разпределението на масите им, между предния и задния мост, е 50:50. След малко изчисления става ясно, че теглителната сила на “З” е с 50% по-голяма от тази на “П”. Това е в следствие на динамичните сили и считам, че няма нужда да обяснявам подробно. От клипа на колегата Nitrowalk, явлението се вижда добре. Друго доказателство за него е например, че кола със задно върти гумите много по-лесно на задна, отколкото на първа предавка (а в повечето случаи предавателните числа са доста близки). Но да се върна на темата. Нека кола “З” да остане с разпределение на масите 50:50, а тази с предно да направим 60:40. Тогава “З” ще води по теглителна сила пред “П” с 21%. Ако направим “П” 69:31 (в чест на колегата vicho и цитирания от него голф 3 :)), резултатът ще е 3,6%, пак в полза на “З”. Това разбира се е малка разлика, която много трудно ще се усети на практика – трябва тръгването да бъде перфектно изпълнено (най-добре с помощта на ASR). Ако дадем на “П” още малко килца върху предния мост, докато стане 71:29, вече може да се каже, че теглителните сили между такава кола и “З” 50:50 се изравняват. Затова “драгстерите с предно” прибягват до изнасяне на задните колела колкото може по-назад, като по този начин може да доведат отношението до 90:10, а може би и повече. Както почти всеки от нас знае, според втория закон на Нютон, F=m.a, откъдето става ясно, че отношението между теглителните сили е равно на отношението между ускоренията на въпросните еднакви коли. Т.е. ако “З” има ускорение 2 секунди за 0-30 км/ч, то “П” при 50:50 ще набере 30 км/ч за 3 секунди, а при 69:31 – за 2,072 секунди. (Друг е въпросът, че когато шофьорът седне в голфа, разпределението на масите може да стане 71:29 и двете коли да са еднакви като ускорение.)
Тези разсъждения бяха направени при класическия случай. Ако приемем за представител на “П” голфа на vicho 69:31 :), а за “З” вземем едно Е34 с 50:50 и разлеем малко вода по същия асфалт, нещата се променят доста. “П” води пред “З” с 18,5%. Ако тази вода замръзне и нашите коли решат да се състезават на леда, то “П” ще води пред “З” с 29,3%. Ако шофьорът на голфа е тарикат и реши да се състезава на задна, върху същия лед (и при еднакви предавателни числа на първа и задна предавка, макар че точно върху лед това не оказва влияние, но го отбелязвам за да не ме заяде някой), то преднината му ще е 46,1% (поне докато оборотомерът стигне redline :)). Затова ако голфът не може да качи стръмен или заледен баир, се прибягва до обръщане и каране на задна, което разбира се превръща “П” 69:31 в “З” с 31:69, което си е за предпочитане.
Наклонът също влияе на изчисленията. Ако се катерим с “П” 50:50 и “З” 50:50 по баир с наклон 10% на сух асфалт, то “З” вече има теглителна сила не с 50% по-голяма от “П”, а с 88%. При 20% наклон се получава 202% повече теглителна сила. (Функцията не е линейна, но при линейна интерполация между близки стойности се получават добри ориентировъчни резултати.) Тези стойности съм смятал, при център на тежестта на колите на 50 см от настилката, при гуми 235/60/R16. Да, размерът на гумите също има значение. За да разберете какво точно - ако в последния пример променим само диаметърът на джантите на “З” и “П” и сложим 235/60/R15, числото от 202% ще намалее до 193%. Ако обуем БМВ-то и голфа със 195/65/R15 ще слезем до 183%. Преди някой да ме е напсувал, че изкарвам по-широките гуми по-добри (защото съм чел яростни теми от типа “кои гуми са по-добри за зимата”), в своя защита предварително ще кажа, че за сняг и лед нещата стоят доста по-различно и доста сложно...
Ако пък ви стана любопитно какъв е максималният наклон, който можете да изкачите по възможно най-гадния лед, с хубави гуми, то следващите редове са за вас. По възможностите на “З” 50:50 е наклон малко над 5% (това са по-малко от 3 градуса). За “П” 69:31 са малко над 6% ако карате на първа предавка, и малко над 7% ако сте на задна. Заради това, рядко ще видите пътища с по-големи наклони от 10% (около 6 градуса). Или поне в нормалните държави ще ги виждате рядко... Всъщност, знаците за ограничение на скоростта които виждате, гарантират безопасно движение при мокра и чиста настилка (отнася се главно за завоите). Това значи, че при сухо време може да карате с почти двойно по-висока скорост, без да се опасявате, че ще изхвърчите от завоя (не че ви подстрекавам :)). А пък при лед, трябва да карате с поне два пъти по-ниска скорост от отбелязаната на знака. Разбира се, това е България и не мога да гарантирам, че тези принципи са спазени...
Колкото до колегата acho.rs – с риск да навляза в спор с него, ще кажа, че мненията ни не съвпадат. Доколкото знам, КПД на цялата трансмисия (от маховика до гумите) на Е34 е 91%. Дори на колите с предно да е 95%, сами си правете сметка при кои от случаите тези 4% разлика ще спасят нашата “П” от загуба на драг рейса. Дори да не съм прав за точната стойност на КПД на Е34, не ми се вярва кола с предно да е много по-ефективна. Спестява само един кардан, а остават загубите в съединител, скоростна кутия, диференциал/раздатъчна касета (или както се нарича “диференциала на колите с предно предаване”). Все пак първоначалният въпрос беше при “имаме две коли със абсолютно идентични характеристики”, което аз считам за еднакви whp. А 100 bhp/ton, при нормални гуми, са повече от достатъчни за да ги “изпилят” на сух асфалт (стига да не е някоя руска машина, дето има 100 коня на маховика и 35 на гумите ;)). Това значи, че промяната на т.н. сцепно тегло, ще доведе до не малка промяна в ускорението. Ако колите са по 20 коня/тон, то няма да има почти никаква промяна.

* Забележка: при всички гореспоменати стойности и изчисления е игнорирано съпротивлението от триене във въздушна среда и триене при търкаляне.

Надявам се с казаното да не съм обидил никого. Не претендирам да съм най-добрия в областта, всеки може да сгреши, но това е моето мнение по въпроса. Както скромно казваше един мой бивш преподавател: “ако има нещо не ясно по време на изпита, питайте мен, а не някой колега, защото вероятността да получите грешен отговор е по-малка”. :) Казано от мен, ще прозвучи точно обратното на скромно, но все си мисля, че разбирам нещо от професията си?
Е, това беше от мен. Поздрави на всички четящи. ;)
Последна промяна lester на 07 Дек 2010, 23:44, променена общо 1 път
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Предно или задно за ДРАГ ???

Мнение от Nickelback » 07 Дек 2010, 22:26

Добре написано колега :yes: Все верни неща.
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Предно или задно за ДРАГ ???

Мнение от acho.rs » 11 Дек 2010, 8:28

трябва тръгването да бъде перфектно изпълнено (най-добре с помощта на ASR)

- само с уточнението , че ползваш ли АСР , забрави за добър старт ! Може би до 25-30 км/ч ще отлепиш перфектно , после съвсем леко ще пробускуваш и глупавия тракшън веднага ще ти спре газта , ще ти удари спирачка + ще чакаш поне 3-4 секунди докато пак разреши подаването на газ и ето ти един хубав 5 секунден бонус до 100те :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 24.02.2010
Местоположение: Madrid
Пол: Мъж
Кара: чужди бараки :)
Мечтае да кара: e30,36 M3

Re: Предно или задно за ДРАГ ???

Мнение от bmw-120 » 19 Дек 2010, 1:43

Тази тема май се изчерпа :clap:

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook