Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 02 Яну 2011, 21:33

Е то на кого му се дават 1700лв като може и да не ги даде :)
Какво си включил с тези пари, че аз малко повече ги изкарах? Като не включвам труд...само за шлайф на главата и правене на клапани и легала ще платя като труд ако ще се отваря мотор.

Аз вече гумички, гарнитура капак клапани, гарнитурка на ваносите съм ги взел отдавна и само чакам уплътненията на ваносите и ги сменям накуп....пък да видим :) Пък ако падне разхода и вие ще знаете какво да правите за някакви дискотечни пари :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от bmw_n00b » 02 Яну 2011, 22:35

mad_presley написа:
Sherman написа:Та нещо ме навивате да сипя и аз 10W60...ако харча на масло след смяната на гумичките се нормализира да продължа ли да си карам с маслото, което му дават за тоя мотор или да сложа 10W60?

Както го е написал колегата @Alex 320i Cabrio на предната страница, не е проблема в гумичките, а в алусиловото покрите, което износва сегментите. Поразтърсих се и наистина е така, както го е написал. Моторите с алусилово покритие сегментите са като консуматив :D
Аз ударих черата с всичко, което трябва да се сменя, само оригинал и цената удари 1700лв. Та ако всичко е нормално с 10w60, не мисля да се разделям с тази сума :mhihi:


Преси, пак се вкарваш във филми... :wave: Чакай да ти развия втора и трета серия - нали като заминат сегменти, почват да танцуват буталата, от там пък заминават биелните лагери, от там пък основните, от там пък коляновия вал.... Така че доливай масълце и давай газ докато го батаклясаш, после просто си вземаш следващия. Хеле пък от смяна на двигатели ли ще се плашим с бат Илко зад гърба ни :mrgreen:

ПП Честита и успешна НГ на всички! :yes:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 02 Яну 2011, 23:54

bmw_n00b написа:Преси, пак се вкарваш във филми... :wave: Чакай да ти развия втора и трета серия - нали като заминат сегменти, почват да танцуват буталата, от там пък заминават биелните лагери, от там пък основните, от там пък коляновия вал.... Така че доливай масълце и давай газ докато го батаклясаш, после просто си вземаш следващия. Хеле пък от смяна на двигатели ли ще се плашим с бат Илко зад гърба ни :mrgreen:

ПП Честита и успешна НГ на всички! :yes:

Теорията ти щеше да е правилна, ако на буталото имаше само маслени сегменти...за щастие, само един от трите е масления :mhihi:

Кога пък дойде новата година бе....това алкохола не прощава...
Айде за много години на всички и пожелавам на всеки тази година да кара по-добро BMW от предишната година :D

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Alex 320i Cabrio » 04 Яну 2011, 12:38

bmw_n00b написа:
mad_presley написа:
Sherman написа:Та нещо ме навивате да сипя и аз 10W60...ако харча на масло след смяната на гумичките се нормализира да продължа ли да си карам с маслото, което му дават за тоя мотор или да сложа 10W60?

Както го е написал колегата @Alex 320i Cabrio на предната страница, не е проблема в гумичките, а в алусиловото покрите, което износва сегментите. Поразтърсих се и наистина е така, както го е написал. Моторите с алусилово покритие сегментите са като консуматив :D
Аз ударих черата с всичко, което трябва да се сменя, само оригинал и цената удари 1700лв. Та ако всичко е нормално с 10w60, не мисля да се разделям с тази сума :mhihi:


Преси, пак се вкарваш във филми... :wave: Чакай да ти развия втора и трета серия - нали като заминат сегменти, почват да танцуват буталата, от там пък заминават биелните лагери, от там пък основните, от там пък коляновия вал.... Така че доливай масълце и давай газ докато го батаклясаш, после просто си вземаш следващия. Хеле пък от смяна на двигатели ли ще се плашим с бат Илко зад гърба ни :mrgreen:

ПП Честита и успешна НГ на всички! :yes:


Износени сегменти няма да доведат до танцуващи бутала. :ok: Танцуващи бутала не водят до разбити биелни лагери, а разбити биелни лагери не водят до разбити основни лагери на коляновия вал. Това са някакви градски митове и легенди. Нарисувайте си един мотор в разрез, с бутало, биела и шийка на колянов вал, след това си нарисувайте векторите на силите които действат и ще се уверите сами. Лагерите в един мотор се прецакват основно от катастрофална загуба на мазане - проблем с маслената помпа и / или липса на масло и / или нечистотии в маслото. На второ място са ударните натоварвания причинени от детонация.

Пак казвам, при алузилов мотор, цилиндъра и буталото ще ни надживеят, масления сегмент обаче си е повече консуматив...

Тези от ввв.еурокарпартс.ком трябва да им се обадиш по телефона с БМВ номера на сегментите и да ги питаш за наличност/цена. В тинтернет, наистина нямат, но в склада ще имат...
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от LUCIFER'S » 04 Яну 2011, 13:47

Alex 320i Cabrio написа:...


не пропущай и прегряването ;)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 05 Яну 2011, 0:21

Alex 320i Cabrio написа:...


Принципно може от изтропал биелен лагер да заминат основните около него. При изтролване на биелен лагер може вала леко да кривне и да се наложи шлайф и на основни и на биелни шийки.

Утре ще взема да им звънна да питам дали имат. Че тия 700лв в Дару ми бъркат в...информативно само...
А и дано не се стигне до там :) След смяна на гумичките ще премеря и компресията пак с други компресомери с по-къси маркучи, че тоя беше правеняк с някакъв кран да може и налягане на масло да се мери с него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от turbo » 05 Яну 2011, 9:28

Добре де, а друг доставчик на чаркалъци в БГ какво казва като цена? Не са само Дару дето могат да измъкнат сегменти си мисля.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от INTEGRALE » 31 Яну 2011, 23:14

И аз сложих от тоя 10/60.. и има чувството че върви повече.... май му дойде компресията :) да видим харч ще има ли някъв че сменихме и гарнитурката на картера :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 31 Яну 2011, 23:43

INTEGRALE написа:И аз сложих от тоя 10/60.. и има чувството че върви повече.... май му дойде компресията :) да видим харч ще има ли някъв че сменихме и гарнитурката на картера :bchug:

При мен вече 5хил км не е мръднало :D

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от K_Ilkov » 19 Фев 2011, 19:04

Това за 10/60 -то звучи добре

аз съм с е46 с м54в30 и имам същия проблем - с бмв 5/40 масло
около 0.5 литър на 1000 харчи :no:
при мен определено го кльопа при градско каране на дълъг път не го бара

смених гумички на клапани и клапан на картерните но резултата е почти нулев

явно проблема е наистина от сегментите

идва ми време за смяна и ще пробвам с 10/60 и аз :yes:

Някакъв ъпдейт на харча при тези които са с 10/60?
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 19 Фев 2011, 19:17

K_Ilkov написа:Някакъв ъпдейт на харча при тези които са с 10/60?

600г. за 6000км 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от nikolae » 24 Фев 2011, 15:46

Темата е супер, много се кефя !
Бях пуснал тема в е46, но не пожъна много успех.
Който има желание да хвърли едно око тук -> viewtopic.php?f=34&t=240378 <-

Абсолютно същите признаци както mad_presley е писал при доливане.

В крайна сметка не съм сигурен точно колко харчи, но определено не е 100мл /1000км както е по каталог.

В общи линии събирам отзиви за 10в60 /рс или твс ?/
преди каквато и да е друга интервенция.

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1092
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от rve » 24 Фев 2011, 22:48

За ~11 хил. км съм долял към 350-400 мл. общо (на 2 пъти), Castrol TWS 10W-60.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: СофиJah
Пол: Мъж
Кара: го на М3мицин
Мечтае да кара: Е36 М3

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Neeky » 24 Фев 2011, 23:49

:OT: Само да попитам, до къде ви е нивото на маслото?
Не е от решаващо значение, но има отношение към проблема. (Мое мнение :winky: )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 25 Фев 2011, 0:22

Neeky написа::OT: Само да попитам, до къде ви е нивото на маслото?
Не е от решаващо значение, но има отношение към проблема. (Мое мнение :winky: )

Кога до къде е? Като светне лампата или при току що наляти 6.5л!?

Лампата светва когато маслото е точно на минимум (с уточнение, минимум на щеката след 15мин. престой). При смяна на масло (6.5л) застава точно на 2-3мм. от максимума.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook