Ремап. Готови ли сме за него ?!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
И за бензиновите и за дизеловите двигатели!
Определено е по-добре ако се прави промяна на софта от някой мапер/тунер да отидете с последна версия на софт за автомобила ви!
Определено е по-добре ако се прави промяна на софта от някой мапер/тунер да отидете с последна версия на софт за автомобила ви!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
Спрете се малко, бре
Слави имаш ЛС - 2 по-точно!
Данни ще има по-следващата седмица - сухи - на хартия.
Кефа го има още от сега

Слави имаш ЛС - 2 по-точно!
Данни ще има по-следващата седмица - сухи - на хартия.
Кефа го има още от сега

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
не си писал за съединителя,следващото слабо звено в ремапната кола,преди и след чип какви са симптомите преди да ти каже
и в този случаи на кола автоматик ако се чипне,нещо автомата бърка ли се или....

и в този случаи на кола автоматик ако се чипне,нещо автомата бърка ли се или....
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
Старата Е46ца е автомат - 3та година и много километри е с ремап
За съединителя...не съм много съгласен - едно, че зависи от самия ремап, второ, че зависи от задкормилното устройство, трето ... от самия съединител - не е задължително да се превърне е "консуматив" .

За съединителя...не съм много съгласен - едно, че зависи от самия ремап, второ, че зависи от задкормилното устройство, трето ... от самия съединител - не е задължително да се превърне е "консуматив" .
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
На отиване и връщане от сбирката на Е46-ците в Априлци съм карал кротко - само веднъж два пъти плавно ускорение от 120-130 до към 160 - без много газ - заради катализаторите.
Днес ... бяха първите реални впечатления от ремапа...и усмивката ми е цял ден на лицето
Мощността на колата е изключително добре балансирана!
Днес съм въртял много из София, но никъде не ми се е налагало да давам повече от 1/3 от цялата газ!
Колата потегля плавно, но отчетливо от 1500-1600 оборота, като на 1800 вече има приличен надув, а след 2000 оборота си е ускорение!
Определено е "много приятна за каране" ! - няма шутове, няма лаг, няма замисляне - сменяш предавка на ниски обороти и пак си изнася доволно!
Днес ... бяха първите реални впечатления от ремапа...и усмивката ми е цял ден на лицето

Мощността на колата е изключително добре балансирана!
Днес съм въртял много из София, но никъде не ми се е налагало да давам повече от 1/3 от цялата газ!
Колата потегля плавно, но отчетливо от 1500-1600 оборота, като на 1800 вече има приличен надув, а след 2000 оборота си е ускорение!
Определено е "много приятна за каране" ! - няма шутове, няма лаг, няма замисляне - сменяш предавка на ниски обороти и пак си изнася доволно!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
Определено много полезна тема,срещал съм доста хора които се колебаят да направят ремап на автомобилите си.
Ремапът като такъв,изобщо не е опасен за колата,както и всичко друго ..и в случая си има някаква граница на нормалното.Ако автомобилът не е подготвен за ремап,и има някакъв технически проблем,всеки здравомислещ човек би се досетил какво следва когато колата в момент на техническа неизправност,бъде подложена на по големи натоварвания.Точките които започват с "Дали" нека накарат всеки да се замисли,дали автомобилът му отговоря на всички тези параграфи,и ако всичко е наред просто не виждам причина да се случи нещо след ремапа,ако всяка една от тези точки е на 100% - ДА !
п.п Преди няколко дни ми се оплакваше 1 приятел,за заминало турбо,в следствие на немърливо отношение към колата от предишни собственици..а именно на Е46 330ЦД 2005 година,което и до ден днешен е със заводския си филтър на картерните газове...
Ремапът като такъв,изобщо не е опасен за колата,както и всичко друго ..и в случая си има някаква граница на нормалното.Ако автомобилът не е подготвен за ремап,и има някакъв технически проблем,всеки здравомислещ човек би се досетил какво следва когато колата в момент на техническа неизправност,бъде подложена на по големи натоварвания.Точките които започват с "Дали" нека накарат всеки да се замисли,дали автомобилът му отговоря на всички тези параграфи,и ако всичко е наред просто не виждам причина да се случи нещо след ремапа,ако всяка една от тези точки е на 100% - ДА !
п.п Преди няколко дни ми се оплакваше 1 приятел,за заминало турбо,в следствие на немърливо отношение към колата от предишни собственици..а именно на Е46 330ЦД 2005 година,което и до ден днешен е със заводския си филтър на картерните газове...
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- boXeer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.07.2010
- Местоположение: <<Valencia,Spain >>.......... <<през лятото-Pleven,Bulgaria>>
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330D 204hp (M57N)
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
И аз много съм се чудил на чипването( спецялно за моя автомобил)
Един вика :чипвай - друг вика : няма смисъл
В крайна сметка вече се разубедих.В момента съм с гуми 255/35 доста приличен бриджстоун и почти винаги превърта на втора - по рядко на трета ,когато смачкам газта
Та ще усетя ли някаква разлика ако я чипна ?
Един вика :чипвай - друг вика : няма смисъл
В крайна сметка вече се разубедих.В момента съм с гуми 255/35 доста приличен бриджстоун и почти винаги превърта на втора - по рядко на трета ,когато смачкам газта

Та ще усетя ли някаква разлика ако я чипна ?

- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
Колега мойто мнение определено ще бъде различно от мнението на други колеги,но нека все пак ти кажа : Разликата между чипната кола и НЕ чипната кола е от земята до небето,няма да съжеляваш ако я чипнеш (при свестен мапер/тунер).Погледни колегата ми Димитрофф какво е написал в най-първия пост на темата..към което искам да добавя само едно нещо :
Хубаво е да се направи и диагностика на турбокомпресора,в някоя оторизирана фирма за тази дейност,в интернет има няколко които притежават нужните стендове и оборудване на BOSCH,а по точно ESI[tronic].(Commonrail computer programing).Както се казва ако има нещо пред счупване,ще се счупи непременно след самата манипулация по самия софт,но това далеч не значи,че трябва да си кажеш "аа не,в такъв случай се отказвам" ако по колата ти всичко е наред,и направиш всичко описано от Димитрoф,ме съмнява да имаш какъвто и да било проблем ! Гарантирам ти,че ако колата е изправна по всички параграфи,няма да имаш проблем ! Това за турбото ти го давам като съвет,защото това е много скъп консуматив ако може така да го наречем,и едно евентуално счупване може сериозно да си бръкне във джоба.Едно диагностициране на турбина струва между 30 и 60 лева зависи в кой сервиз я занесеш.Диагностицирането не е нищо страшно,нито отнема много време,но може да ти спести главоболие и големи финансови загуби.
Самото диагностициране представлява следното нещо :
От турбокомпресора се демонтира централната му част (C.H.R.A.) и тя се тества на стенд.

Всички външни детайли се почистват и преглеждат за повреди.
Чрез високоборотен стенд се симулира действителната работа на турбокомпресора.С негова помощ еднозначно се определят теч на масло и вибрации от дебаланс (луфтове,течове и т.н).
Хубаво е да се направи и диагностика на турбокомпресора,в някоя оторизирана фирма за тази дейност,в интернет има няколко които притежават нужните стендове и оборудване на BOSCH,а по точно ESI[tronic].(Commonrail computer programing).Както се казва ако има нещо пред счупване,ще се счупи непременно след самата манипулация по самия софт,но това далеч не значи,че трябва да си кажеш "аа не,в такъв случай се отказвам" ако по колата ти всичко е наред,и направиш всичко описано от Димитрoф,ме съмнява да имаш какъвто и да било проблем ! Гарантирам ти,че ако колата е изправна по всички параграфи,няма да имаш проблем ! Това за турбото ти го давам като съвет,защото това е много скъп консуматив ако може така да го наречем,и едно евентуално счупване може сериозно да си бръкне във джоба.Едно диагностициране на турбина струва между 30 и 60 лева зависи в кой сервиз я занесеш.Диагностицирането не е нищо страшно,нито отнема много време,но може да ти спести главоболие и големи финансови загуби.
Самото диагностициране представлява следното нещо :
От турбокомпресора се демонтира централната му част (C.H.R.A.) и тя се тества на стенд.

Всички външни детайли се почистват и преглеждат за повреди.
Чрез високоборотен стенд се симулира действителната работа на турбокомпресора.С негова помощ еднозначно се определят теч на масло и вибрации от дебаланс (луфтове,течове и т.н).
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
Dimitroff написа:На отиване и връщане от сбирката на Е46-ците в Априлци съм карал кротко - само веднъж два пъти плавно ускорение от 120-130 до към 160 - без много газ - заради катализаторите.
Днес ... бяха първите реални впечатления от ремапа...и усмивката ми е цял ден на лицето![]()
Мощността на колата е изключително добре балансирана!
Днес съм въртял много из София, но никъде не ми се е налагало да давам повече от 1/3 от цялата газ!
Колата потегля плавно, но отчетливо от 1500-1600 оборота, като на 1800 вече има приличен надув, а след 2000 оборота си е ускорение!
Определено е "много приятна за каране" ! - няма шутове, няма лаг, няма замисляне - сменяш предавка на ниски обороти и пак си изнася доволно!




bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!




Относно свалянето на катализаторите...забравих да вметна, че аз съм свалил само предния - този до турбината!
Едно, че той е по-голямото зло - създава обратно налягане към турбото, друго, че задния катализатор почти няма как да е по-запушен от предния... (в моя случай - предния катализатор не беше особено затлачен...но въпреки това го разкарах.)
На предстоящия въпрос - защо съм махнал само предния катализатор, отговарям веднага - с причина!
Возил съм се и съм карал доста коли с махнати 2 катализатора...при което респонда на газта се губи доста...просто в генерацията няма никакво налягане...а, за да има респонд - трябва да има - дори и минимално!
П.с. Дали се отпушва колата ? - не смятам, че трябва да го казвам - ясно е, че се отпушва - особено в ниските обороти - до към 2000 се усеща доста прилична промяна.
Живот и здраве - следващата седмица - дино стенд и удрям катинар ако няма някой да добавя нещо.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
Ти сигурен ли си за респонса и налягането, създадено от катализатора? Това си е точно backpressure на генерацията, от което всички се стараят да избягат, като слагат по-големи тръби и махат катализаторите или слагат high-flow такива...
Пример - зона с високо налягане между колектора и турбото, и зона с ниско налягане - между турбото и катализатора. Колкото е по-голяма потенциалната разлика между двете зони, толкова по-лесно и по-бързо газовете минават от зоната с високо налягане към зоната с ниско такова, като в процеса на преминаване развъртат турбото. Демек без катализатори май е по-добре.
Пример - зона с високо налягане между колектора и турбото, и зона с ниско налягане - между турбото и катализатора. Колкото е по-голяма потенциалната разлика между двете зони, толкова по-лесно и по-бързо газовете минават от зоната с високо налягане към зоната с ниско такова, като в процеса на преминаване развъртат турбото. Демек без катализатори май е по-добре.
Si non confectus, non reficiat.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
На 99% съм убеден...
Старата Е46ца загуби респонд на педала на газта след ремапа и махането на 2та катализатора - имам наблюдения и на дооооооста други коли...
backpressure и то сериозен оказва първия катализатор - предвид това, че е в непосредствена близост до турбината, а и събира доста повече нагар...задния...дори и да създава такъв - то той е много по-малък...да не кажа незначителен.
Целта е да има някакво налягане - дори и минимално в генерацията, за да имат изгорелите газове "скорост" - което води до по-висок респонд на педала на газта.
В предвид, че ремапа не е груб/агресивен, а много балансиран - смятам, че това е по-правилния избор.
П.с. В момента карам на 3та от 1200 оборота ... и като подам газ за норматив се качват до 1600
...отделно, че втори ден не виждам разходомера да удря 20/100 
Старата Е46ца загуби респонд на педала на газта след ремапа и махането на 2та катализатора - имам наблюдения и на дооооооста други коли...
backpressure и то сериозен оказва първия катализатор - предвид това, че е в непосредствена близост до турбината, а и събира доста повече нагар...задния...дори и да създава такъв - то той е много по-малък...да не кажа незначителен.
Целта е да има някакво налягане - дори и минимално в генерацията, за да имат изгорелите газове "скорост" - което води до по-висок респонд на педала на газта.
В предвид, че ремапа не е груб/агресивен, а много балансиран - смятам, че това е по-правилния избор.

П.с. В момента карам на 3та от 1200 оборота ... и като подам газ за норматив се качват до 1600


- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Ремап. Готови ли сме за него ?!
Dimitroff написа::OT: Ела да те повозя сега![]()
![]()
![]()



Но ми е наистина интересно дино-то и резултата.Бих предположил дори стойност

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани