Смяна на мотор

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1092
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: Смяна на мотор

Мнение от rve » 23 Апр 2011, 13:00

На сбирката на Железница миналия септември имаше едно момче с едно кабрио оригинално 318-ка с М43 (май, че колата беше преди фейса), а сега с трансплантиран М54Б25. Не му помня ника, а и от тогава не се е мяркал из форума, но пробвай да му драснеш два реда (виж старата тема за въпросната сбирка) - със сигурност ще има какво да ти каже от първа ръка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Смяна на мотор

Мнение от vitaliss » 23 Апр 2011, 17:20

колега аз бях със 1.9 двигател сега съм със м54б25 , при него филма е много по малак :) скорости дифове всичко може да си остане неговото но от него си зависи как иска да му варви колата...аз си смених от до каквото имаше..чак до прата на скоростите :lol: нз при мене имаше разлика във тия колелца на дифа кадето се захващат полуоските . колата ми е седан а частите бяха от купе и всичко си пасна без проблем и преправяния...и ако може да задам и аз един два вапроса за да неотварям нова тема...със извинение как собственика на темата

1во - бензиновата ми помпа е от 1.9 двигателя има ли проблем да си остана със нея ? невие просто нз дали качва достатачно гориво ?

2ро-радятора и перката ми са сащо от стария двигател,има ли разлика във радяторите или във перките...във перките разлика ваншно има но като работен режим ? при пуснат климатик колата загрява но при изкл стрелката немарда...перката не сам я чувал да работи никога а при подаване дерекно на ток си трагва ?

3-то когато запаля колата отначло лапмата на маслото негасне веднага а след 1 секунда 2,и докато свети двигателя работи по-грубо ? нещо по клапаните ли има за оправяне и как се оправя ?



а по темата,аз смених ето тези работи : Двигател,Компютъра,Ск.кутия,кардан,диф,окачване прожини амортисиори , спирачни апарати, дискове,главини,ивс,километраж,прата на ск.кутия,педала на газта тъи като моито беше със жило,помпичката зад спирачката-тъи като трябвала нещо за блокажа,някои др кабел беше преправен,сащо и ключа на донора със този прастен кадето стои около патрона за палене,сега ми се налага и комфорт модула да сменя защото стария ми праи проблем със темпомата, и маи маи това съм сменил но при колегата филма е много по малък тъи като неговия мотор е 6-так а не 4 цилиндъра като моя :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Смяна на мотор

Мнение от vassil_bk » 23 Апр 2011, 18:24

vitaliss написа:колега аз бях със 1.9 двигател сега съм със м54б25 , при него филма е много по малак :) скорости дифове всичко може да си остане неговото...
Ако съдя по това, което пише в RealOEM-а не съм много сигурен, че дори и за M54B25 моите неща ще могат да останат... :(

Окачването няма какво да го коментираме - то си е 1:1.

Всичко останало обаче, дето предава движението от мотора до задните колела, трябва да се смени... :confused:
Евентуално скоростната кутия може да остане, но само за М54Б25.

Относно EWS-а не съм много сигурен, че трябва да го сменям. Така ще трябва да сменям и ключа, пръстена около контакта и какво ли не... Мисля, че е по-добре да се смени софта при мен като за по-мощния мотор, както е писал един фен от чуждите форуми, дето съм цитирал. Все пак DME-то е едно и също, само картите записани в него са различни.

От спирачните апарати, само дисковете са различни, ама това е най-малкия проблем спрямо всичко остнало :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
Мечтае да кара: МИГ–29
Детайли за колата: И двете с чип...

Re: Смяна на мотор

Мнение от sebulba1 » 23 Апр 2011, 21:41

Здравей колега.Аз бях с M52b25tu 170 коня,демек 323 ci. След доста "добър" майстор и хиляди левове за ремонт,реших да сменя мотора.Взех M52b28tu и всичко пасна перфектно. Със старите скорости и диф съм.Нищо не съм сменял.По магистралата,колата си обръща километража,а с дифа от 323 ката май е по стартова от оригинална 28-ца.С еку-то от 28-цата не можах да я запаля.Имах оригиналния ews,ключ,но пак не ставаше.Кой ли не се мъчи да я запали и не и не :( Накрая Лъчо кадето се занимава с чипове ми наля софтуер от 28-ца в мойто еку и колата заспа.Мислех да взимам М54b30,но след много четене и събиране на мнения,се оказа,че М52,макар и по стар е доста по сполучлив.В е39 раздела има цяла тема за харча на масло на този мотор (М54) и общото мнение е ,че това било нормално :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Смяна на мотор

Мнение от uCnaHeTcA » 23 Апр 2011, 22:00

sebulba1 написа:Здравей колега.Аз бях с M52b25tu 170 коня,демек 323 ci. След доста "добър" майстор и хиляди левове за ремонт,реших да сменя мотора.Взех M52b28tu и всичко пасна перфектно. Със старите скорости и диф съм.Нищо не съм сменял.По магистралата,колата си обръща километража,а с дифа от 323 ката май е по стартова от оригинална 28-ца.С еку-то от 28-цата не можах да я запаля.Имах оригиналния ews,ключ,но пак не ставаше.Кой ли не се мъчи да я запали и не и не :( Накрая Лъчо кадето се занимава с чипове ми наля софтуер от 28-ца в мойто еку и колата заспа.Мислех да взимам М54b30,но след много четене и събиране на мнения,се оказа,че М52,макар и по стар е доста по сполучлив.В е39 раздела има цяла тема за харча на масло на този мотор (М54) и общото мнение е ,че това било нормално :dunno:

И кои неща смени, освен двигател ?
И до колко е страшно т'ва бутане на масло... То повечето си го бутат при много студени стартове, "юркане" и прочие...
И аз съм се замислил по тоя въпрос б28/б30 , но б30 все още са доста малко и са скъпи... :roll: Иначе отиваме в клас "200+" , ама :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Смяна на мотор

Мнение от vitaliss » 24 Апр 2011, 1:39

абе интересно че и моя мотор галта масалце :mhihi: аз си мисля че е от гумичките то накрая ще излезне нормален тоя разход :mrgreen: верно големия мотор не е за по джоба на всеки , нестига ми че гори като ламя бензин ми и масло :mhihi: та по темата... на моя за 11 000км. сам му долял кам 3-4 кила масло нз дали това горене на масло е нормално :ok: някои наясно ли е колко излиза да се сменят гумичките тъи като с тия ваноси е бая играчка и не всеки маистор ще се справи кадърно ?


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Re: Смяна на мотор

Мнение от ludia » 24 Апр 2011, 6:47

Колега за 11к км. не е нормално да налееш 3-4л масло.
И аз съм чувал че М54 хапва масалце но по 1л на 10к км което не е толкова фрапиращо.
Според мен Васка пусни твоята на бартер за някоя 330ска фейс с м-пак и по възможност с много икстри.
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
Мечтае да кара: МИГ–29
Детайли за колата: И двете с чип...

Re: Смяна на мотор

Мнение от sebulba1 » 24 Апр 2011, 7:08

uCnaHeTcA написа:
sebulba1 написа:Здравей колега.Аз бях с M52b25tu 170 коня,демек 323 ci. След доста "добър" майстор и хиляди левове за ремонт,реших да сменя мотора.Взех M52b28tu и всичко пасна перфектно. Със старите скорости и диф съм.Нищо не съм сменял.По магистралата,колата си обръща километража,а с дифа от 323 ката май е по стартова от оригинална 28-ца.С еку-то от 28-цата не можах да я запаля.Имах оригиналния ews,ключ,но пак не ставаше.Кой ли не се мъчи да я запали и не и не :( Накрая Лъчо кадето се занимава с чипове ми наля софтуер от 28-ца в мойто еку и колата заспа.Мислех да взимам М54b30,но след много четене и събиране на мнения,се оказа,че М52,макар и по стар е доста по сполучлив.В е39 раздела има цяла тема за харча на масло на този мотор (М54) и общото мнение е ,че това било нормално :dunno:

И кои неща смени, освен двигател ?
И до колко е страшно т'ва бутане на масло... То повечето си го бутат при много студени стартове, "юркане" и прочие...
И аз съм се замислил по тоя въпрос б28/б30 , но б30 все още са доста малко и са скъпи... :roll: Иначе отиваме в клас "200+" , ама :mhihi:

Нищо друго не съм сменял.EWS-a,ключа и еку-то от 28-цата ми стоят.Всичко си е от 23-ката и стана без никакво преправяне.Самата смяна стана за 2 дена,но после 1 месец опити за запалване с еку-то от 28-цата.Добре,че беше Лъчо,та ми реши проблема :bowdown: А колкото до смяната на гумичките на клапаните на M54 доста хора писаха,че нямало ефект. Който го интересува да намери темата в Е39 форума.Доста е интересна. Дано съм бил полезен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Смяна на мотор

Мнение от vassil_bk » 24 Апр 2011, 11:26

sebulba1 написа:Нищо друго не съм сменял.EWS-a,ключа и еку-то от 28-цата ми стоят.Всичко си е от 23-ката и стана без никакво преправяне.Самата смяна стана за 2 дена,но после 1 месец опити за запалване с еку-то от 28-цата.Добре,че беше Лъчо,та ми реши проблема :bowdown: ...
Именно! Е това и аз искам да направя - смяна на мотор и да си налея софта от 28-та в мойто ECU. Въпросът обаче е дали мога да ползвам моя кардан, диф и прътовете дето предават движението до колелата или трябва да сменям и тях. Все пак моята е най-малкия шестак и не знам дали ще издържат моите чарколяци на големия мотор...

Обаче на теб, колега, частите ги дават доста по-съвместими с 28-та, отколкото моите... :confused:
Последна промяна vassil_bk на 24 Апр 2011, 13:44, променена общо 1 път

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Смяна на мотор

Мнение от Zagy » 24 Апр 2011, 13:20

Защо не вземеш един шублер и да огледаш 28-цата на някой колега от форума - така ще прецениш кое е за смяна?
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
Мечтае да кара: МИГ–29
Детайли за колата: И двете с чип...

Re: Смяна на мотор

Мнение от sebulba1 » 24 Апр 2011, 16:24

vassil_bk написа:
sebulba1 написа:Нищо друго не съм сменял.EWS-a,ключа и еку-то от 28-цата ми стоят.Всичко си е от 23-ката и стана без никакво преправяне.Самата смяна стана за 2 дена,но после 1 месец опити за запалване с еку-то от 28-цата.Добре,че беше Лъчо,та ми реши проблема :bowdown: ...
Именно! Е това и аз искам да направя - смяна на мотор и да си налея софта от 28-та в мойто ECU. Въпросът обаче е дали мога да ползвам моя кардан, диф и прътовете дето предават движението до колелата или трябва да сменям и тях. Все пак моята е най-малкия шестак и не знам дали ще издържат моите чарколяци на големия мотор...

Обаче на теб, колега, частите ги дават доста по-съвместими с 28-та, отколкото моите... :confused:

Гледам,че твойте скорости са като мойте,така че съм сигурен,че всичко ще стане само с нов мотор.Не мисля,че ще има голямо значение от дебелината на кардана и полуоските.Иначе на скоростите ти, 28-цата ще стане прфектно.Гледам,че и съединителя ти е същия като на 28-ца,така че ДАВАЙ :D Ти така и така мотора ще го вземеш комплект със съединител. Хич и не опитвай с новото еку,защото до никаде няма да стигнеш.Нов 28-цов софт в твойто еку и се радваш на доста приличен автомобил.Поздрави и успех. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Смяна на мотор

Мнение от vassil_bk » 24 Апр 2011, 19:27

ludia написа:... Според мен Васка пусни твоята на бартер за някоя 330ска фейс с м-пак и по възможност с много икстри.
Кой ще е луд да си даде 30-ката за моите дръгливи 150 магарета :mhihi:
sebulba1 написа:Гледам,че твойте скорости са като мойте,така че съм сигурен,че всичко ще стане само с нов мотор.Не мисля,че ще има голямо значение от дебелината на кардана и полуоските.Иначе на скоростите ти, 28-цата ще стане прфектно.Гледам,че и съединителя ти е същия като на 28-ца,така че ДАВАЙ :D Ти така и така мотора ще го вземеш комплект със съединител. Хич и не опитвай с новото еку,защото до никаде няма да стигнеш.Нов 28-цов софт в твойто еку и се радваш на доста приличен автомобил.Поздрави и успех. :yes:
Хммм, може би си прав, че най-вероятно ще паснат работите само с мотор. Лошото е, че аз като гледам в RealOEM-а не са баш същите нещата, та малко почвам да се плаша на такъв вариант... :dunno: Дали не трябва да се смени цялото предаване до колелата... :confused:

:arrow: Съединителя на 28-цата е 240мм, а моя е 228мм. Моя го дават да е съвместим, но до 325 максимум... :dunno:
Изображение

:arrow: Задните полуоски са същата работа - моите са доста по-тънки:
Изображение
Където за моята са LK=80MM/D=31MM, а за 28-цата са LK=86MM/D=38MM. За 323 обаче дават LK=86MM/D=31MM, което значи, че при тях дифа ще пасне перфектно и не се налага да се сменя (даже го дават 1:1 за 328, но за автоматик, което ми е доста странно... :dunno: ).

П.П. Малко снимки от подобна интервенция, които успях да изнамеря в нета:
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Re: Смяна на мотор

Мнение от vvaskoo » 24 Апр 2011, 20:20

Що не си вкараш някоя 328ца от УК ? Вече са доста евтини за £1300-1500 може да се намери доста приличен екземпляр . После продаваш на части и хем ще си избиеш парите хем и мотор ще имаш .
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
Мечтае да кара: МИГ–29
Детайли за колата: И двете с чип...

Re: Смяна на мотор

Мнение от sebulba1 » 24 Апр 2011, 21:08

vvaskoo написа:Що не си вкараш някоя 328ца от УК ? Вече са доста евтини за £1300-1500 може да се намери доста приличен екземпляр . После продаваш на части и хем ще си избиеш парите хем и мотор ще имаш .

Ми то това е най удачният вариант.Моя донор също беше англичанка и случих на читав мотор,но май всичко е до късмет.Моя мотор го запалих на английскта кола,точно за 10 секунди,без генерация и без радиатор.Нали се сещате колко съм му чул състоянието :mhihi: Вече 5000 километра никви ядове,а и маслото си е както съм го сипал. Абе чукам на дърво и това е :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Смяна на мотор

Мнение от vassil_bk » 24 Апр 2011, 22:02

vvaskoo написа:Що не си вкараш някоя 328ца от УК ? Вече са доста евтини за £1300-1500 може да се намери доста приличен екземпляр . После продаваш на части и хем ще си избиеш парите хем и мотор ще имаш .
Точно от такава кола тук мога да взема само мотора на супер цена. Изобщо няма как да тръгна да инвестирам в цяла кола и да се разправям с части и прочие. Физически нямам свободното време и къде да я държа. И накрая ще ми излезе кон на магаре... За това ще си свиркам само с мотора, ако стане работата. :driving: А и все пак ще имам един излишен за продан след като мине галимацията, а моя мотор си е 6+ 8)

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook