Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от surfboard » 14 Авг 2011, 11:03

Колеги, благодаря ви за изчерпателните мнения. Този път наистина получих обоснован и адекватен отговор на поставения въпрос.
Ще използвам темата за да попитам колко време според вас е нужно да оставям двигателя да поработи на място след яко настъпване?
Аз правя следното: Преди да паркирам пред нас има спускане на едно нанадолнище, което е около 200-300 метра. Още преди започването на спускането, изключвам от скорост умишлено. След това имам 1-2 минути докато паркирам, при което оборотите не се вдигат повече от 1100-1200, защото търся място на полусъединител (тясно е и дори не може да се сложи първа). След като паркирам, я оставям да работи на място още минутка и гася.
Това е достатъчно, нали?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Dirty M5 driveR » 14 Авг 2011, 11:22

surfboard написа:Колеги, благодаря ви за изчерпателните мнения. Този път наистина получих обоснован и адекватен отговор на поставения въпрос.
Ще използвам темата за да попитам колко време според вас е нужно да оставям двигателя да поработи на място след яко настъпване?
Аз правя следното: Преди да паркирам пред нас има спускане на едно нанадолнище, което е около 200-300 метра. Още преди започването на спускането, изключвам от скорост умишлено. След това имам 1-2 минути докато паркирам, при което оборотите не се вдигат повече от 1100-1200, защото търся място на полусъединител (тясно е и дори не може да се сложи първа). След като паркирам, я оставям да работи на място още минутка и гася.
Това е достатъчно, нали?


:yes:

Зайо-Байо
Аватар
Мнения: 3048
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Пръскан кенеф
Мечтае да кара: Мка комби
Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от uricatoli » 14 Авг 2011, 17:07

PIONEER написа:
Хаос написа:
uricatoli написа:щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..

ох ама за бисерите сте бе, хора
и как се покачва температурата след като изгасиш двигателя? схеми, едно-друго ще може ли? :clap:


Ако да речем,че нормалния режим е на 90 градуса,а ти угасиш веднага е нормално по уред да ти се качи температурата с няколко градуса,защото на практика спираш циркулацията на водата в системата.Охладената вода в радиатора не достига в двигателя,а тази която е вътре от нагретите метални части повишава температурата си.Аз това редовно го наблюдавам особено лятото на едната си кола,която е с термометър-гася я на 85 градуса и като дам на контакт след 1,2 минути е на 88-90.Ако поседи малко си пада,а ако я запаля доста бързо се връща пак на 85 ;) Тъй,че не са врели некипели тия работи.Друг е въпроса,че според мен последици няма.То затова температурния режим на една кола варира в широки граници.


точно това имах предвид ама бирите ми бяха повечко да не прегрея аз :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Е.Димитров » 14 Авг 2011, 21:48

Ми ето го елементарно обяснено,мотора е работил и перката се опитва да свали температурата,масло,антифриз,всичко ври и кипи...и ти-оп,аре чао и от ребрене на двигателя и опитите му да стигне по-ниски температури-ти го прекъсваш...
по принцип двигателя е топлогенератор,колкото му е по-топло,толкова е по-ефективен,ама металите не държат и се налага да се охлажда,като ребриш мотора,той достига по-големи температури,от колкото охладителната система може да потуши,изключение правят специланите мотори...така че е хубаво е да се гаси

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Elesar74 » 15 Авг 2011, 9:39

От скорост не се изключва колега, защо го правиш? Не че е абсолютно забранено, но пък и въобще не е необходимо.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от surfboard » 15 Авг 2011, 20:52

Да, съгласен съм, колега и го правя само когато съм настъпвал, с цел оборотите да паднат на около 800 и един вид турбината да не се върти толкова бързо и да не се натоварва. Иначе никога не изключвам от скорост докато карам и съм върл противник на карането по инерция, особено на БМВ :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Авг 2011, 21:08

surfboard написа:карането по инерция, особено на БМВ :)


Каране по инерция не значи каране на свободна ;) Иначе да - карането на свободна не е правилно, каквато ще кола да караш. Тая скоростна кутия е направена да е на предавка, щом колата се движи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Кукерландия
Пол: Мъж
Кара: Тъпата кака да маа с черпака
Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от saleen » 16 Авг 2011, 13:46

Хаос написа:
uricatoli написа:щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..

ох ама за бисерите сте бе, хора
и как се покачва температурата след като изгасиш двигателя? схеми, едно-друго ще може ли? :clap:

Гасиш двигателя и след 1 минута примерно даваш на контакт и гледаш показанията на температурата, която обикновено е леко повишена. Като се стартира двигателя и антифриза започне да циркулира температурата се нормализира. Едва ли има някой, който да не го е забелязал това.
Никой не мое ма връне на селу!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от surfboard » 16 Авг 2011, 20:28

Между другото цитираните по-горе експлоатационни правила и препоръки за турбо-двигатели наистина работят. Допреди няколко месеца карах друга марка автомобил, който при закупуването му, преди няколко години, беше на около 90 000 реални километри. Още тогава познати и майстори ми казаха че е препоръчително след като го запаля сутрин, да не потеглям веднага, да не го настъпвам докато не загрее и преди да го изгася също да изчакам малко. Въпреки че тогава не знаех защо трябва да правя тези неща, все пак ги правех редовно и виждам че е имало ефект, защото колата ми в момента е в мой роднина и е на 270 000км. От както е купена (т.е от 90 000), турбото никога не е сменявано или ремонтирано и към настоящия момент си надува нормално и колата тегли перфектно.
За сравнение - мой приятел имаше същата кола и турбото му даде фира на около 150 000км и той направо го замени с ново (повредата била сериозна). Но неговата експлоатация на двигателя беше жестока и коренно противоречаща на гореописаните правила.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Dirty M5 driveR » 16 Авг 2011, 20:44

surfboard написа:Между другото цитираните по-горе експлоатационни правила и препоръки за турбо-двигатели наистина работят. Допреди няколко месеца карах друга марка автомобил, който при закупуването му, преди няколко години, беше на около 90 000 реални километри. Още тогава познати и майстори ми казаха че е препоръчително след като го запаля сутрин, да не потеглям веднага, да не го настъпвам докато не загрее и преди да го изгася също да изчакам малко. Въпреки че тогава не знаех защо трябва да правя тези неща, все пак ги правех редовно и виждам че е имало ефект, защото колата ми в момента е в мой роднина и е на 270 000км. От както е купена (т.е от 90 000), турбото никога не е сменявано или ремонтирано и към настоящия момент си надува нормално и колата тегли перфектно.
За сравнение - мой приятел имаше същата кола и турбото му даде фира на около 150 000км и той направо го замени с ново (повредата била сериозна). Но неговата експлоатация на двигателя беше жестока и коренно противоречаща на гореописаните правила.


:yes: Просто трябва да имаме уважение към техниката и да знаем как правилно да я експлоатираме, за да можем да разчитаме на нея. Тия така наречени от теб "аксплоатационни правила" са толкова елементарни и лесни за спазване, и не мога да разбера какво затруднява някой хора да ги спазват (освен факта, че една част от тях не са запознати с ДВГ и прилежащите му агрегати и механизми).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от surfboard » 16 Авг 2011, 21:05

Напълно си прав, колега. Повечето от моите колеги в службата например въобще не знаят за тези правила. Един път пътувахме за Паничище с колата на един колега, която също има турбо. Сигурен съм, че повечето от вас са ходили там и знаят какъв за какъв наклон и в продължение на колко километра говорим. Турбината беше натоварена на максимум, защото нагоре имаше екстремни изпълнения и демонстрация на тягата на 180-те коня.Двигателят не падаше под 3000-4000 оборота (беше бензинов). Като стигнахме горе, колегата ВЕДНАГА изгаси колата, дори още не бяхме спряли напълно на едно място. Попитах го защо я изгаси веднага и той отговори: "Защо, не трябваше ли, аз не знаех". След като му обясних какво е препоръчително да прави, той ми сподели, че до момента е сменявал турбината за трети път......(двигателят е 1.8Т 180 коня)
Сами направете изводите :)

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity

Последни теми
Facebook