Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Модератор: Общи модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Колеги, благодаря ви за изчерпателните мнения. Този път наистина получих обоснован и адекватен отговор на поставения въпрос.
Ще използвам темата за да попитам колко време според вас е нужно да оставям двигателя да поработи на място след яко настъпване?
Аз правя следното: Преди да паркирам пред нас има спускане на едно нанадолнище, което е около 200-300 метра. Още преди започването на спускането, изключвам от скорост умишлено. След това имам 1-2 минути докато паркирам, при което оборотите не се вдигат повече от 1100-1200, защото търся място на полусъединител (тясно е и дори не може да се сложи първа). След като паркирам, я оставям да работи на място още минутка и гася.
Това е достатъчно, нали?
Ще използвам темата за да попитам колко време според вас е нужно да оставям двигателя да поработи на място след яко настъпване?
Аз правя следното: Преди да паркирам пред нас има спускане на едно нанадолнище, което е около 200-300 метра. Още преди започването на спускането, изключвам от скорост умишлено. След това имам 1-2 минути докато паркирам, при което оборотите не се вдигат повече от 1100-1200, защото търся място на полусъединител (тясно е и дори не може да се сложи първа). След като паркирам, я оставям да работи на място още минутка и гася.
Това е достатъчно, нали?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
surfboard написа:Колеги, благодаря ви за изчерпателните мнения. Този път наистина получих обоснован и адекватен отговор на поставения въпрос.
Ще използвам темата за да попитам колко време според вас е нужно да оставям двигателя да поработи на място след яко настъпване?
Аз правя следното: Преди да паркирам пред нас има спускане на едно нанадолнище, което е около 200-300 метра. Още преди започването на спускането, изключвам от скорост умишлено. След това имам 1-2 минути докато паркирам, при което оборотите не се вдигат повече от 1100-1200, защото търся място на полусъединител (тясно е и дори не може да се сложи първа). След като паркирам, я оставям да работи на място още минутка и гася.
Това е достатъчно, нали?

- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
PIONEER написа:Хаос написа:uricatoli написа:щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..
ох ама за бисерите сте бе, хора
и как се покачва температурата след като изгасиш двигателя? схеми, едно-друго ще може ли?
Ако да речем,че нормалния режим е на 90 градуса,а ти угасиш веднага е нормално по уред да ти се качи температурата с няколко градуса,защото на практика спираш циркулацията на водата в системата.Охладената вода в радиатора не достига в двигателя,а тази която е вътре от нагретите метални части повишава температурата си.Аз това редовно го наблюдавам особено лятото на едната си кола,която е с термометър-гася я на 85 градуса и като дам на контакт след 1,2 минути е на 88-90.Ако поседи малко си пада,а ако я запаля доста бързо се връща пак на 85Тъй,че не са врели некипели тия работи.Друг е въпроса,че според мен последици няма.То затова температурния режим на една кола варира в широки граници.
точно това имах предвид ама бирите ми бяха повечко да не прегрея аз

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Ми ето го елементарно обяснено,мотора е работил и перката се опитва да свали температурата,масло,антифриз,всичко ври и кипи...и ти-оп,аре чао и от ребрене на двигателя и опитите му да стигне по-ниски температури-ти го прекъсваш...
по принцип двигателя е топлогенератор,колкото му е по-топло,толкова е по-ефективен,ама металите не държат и се налага да се охлажда,като ребриш мотора,той достига по-големи температури,от колкото охладителната система може да потуши,изключение правят специланите мотори...така че е хубаво е да се гаси
по принцип двигателя е топлогенератор,колкото му е по-топло,толкова е по-ефективен,ама металите не държат и се налага да се охлажда,като ребриш мотора,той достига по-големи температури,от колкото охладителната система може да потуши,изключение правят специланите мотори...така че е хубаво е да се гаси
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
От скорост не се изключва колега, защо го правиш? Не че е абсолютно забранено, но пък и въобще не е необходимо.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Да, съгласен съм, колега и го правя само когато съм настъпвал, с цел оборотите да паднат на около 800 и един вид турбината да не се върти толкова бързо и да не се натоварва. Иначе никога не изключвам от скорост докато карам и съм върл противник на карането по инерция, особено на БМВ 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
surfboard написа:карането по инерция, особено на БМВ
Каране по инерция не значи каране на свободна

- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Хаос написа:uricatoli написа:щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..
ох ама за бисерите сте бе, хора
и как се покачва температурата след като изгасиш двигателя? схеми, едно-друго ще може ли?
Гасиш двигателя и след 1 минута примерно даваш на контакт и гледаш показанията на температурата, която обикновено е леко повишена. Като се стартира двигателя и антифриза започне да циркулира температурата се нормализира. Едва ли има някой, който да не го е забелязал това.
Никой не мое ма връне на селу!
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Между другото цитираните по-горе експлоатационни правила и препоръки за турбо-двигатели наистина работят. Допреди няколко месеца карах друга марка автомобил, който при закупуването му, преди няколко години, беше на около 90 000 реални километри. Още тогава познати и майстори ми казаха че е препоръчително след като го запаля сутрин, да не потеглям веднага, да не го настъпвам докато не загрее и преди да го изгася също да изчакам малко. Въпреки че тогава не знаех защо трябва да правя тези неща, все пак ги правех редовно и виждам че е имало ефект, защото колата ми в момента е в мой роднина и е на 270 000км. От както е купена (т.е от 90 000), турбото никога не е сменявано или ремонтирано и към настоящия момент си надува нормално и колата тегли перфектно.
За сравнение - мой приятел имаше същата кола и турбото му даде фира на около 150 000км и той направо го замени с ново (повредата била сериозна). Но неговата експлоатация на двигателя беше жестока и коренно противоречаща на гореописаните правила.
За сравнение - мой приятел имаше същата кола и турбото му даде фира на около 150 000км и той направо го замени с ново (повредата била сериозна). Но неговата експлоатация на двигателя беше жестока и коренно противоречаща на гореописаните правила.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
surfboard написа:Между другото цитираните по-горе експлоатационни правила и препоръки за турбо-двигатели наистина работят. Допреди няколко месеца карах друга марка автомобил, който при закупуването му, преди няколко години, беше на около 90 000 реални километри. Още тогава познати и майстори ми казаха че е препоръчително след като го запаля сутрин, да не потеглям веднага, да не го настъпвам докато не загрее и преди да го изгася също да изчакам малко. Въпреки че тогава не знаех защо трябва да правя тези неща, все пак ги правех редовно и виждам че е имало ефект, защото колата ми в момента е в мой роднина и е на 270 000км. От както е купена (т.е от 90 000), турбото никога не е сменявано или ремонтирано и към настоящия момент си надува нормално и колата тегли перфектно.
За сравнение - мой приятел имаше същата кола и турбото му даде фира на около 150 000км и той направо го замени с ново (повредата била сериозна). Но неговата експлоатация на двигателя беше жестока и коренно противоречаща на гореописаните правила.

- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Напълно си прав, колега. Повечето от моите колеги в службата например въобще не знаят за тези правила. Един път пътувахме за Паничище с колата на един колега, която също има турбо. Сигурен съм, че повечето от вас са ходили там и знаят какъв за какъв наклон и в продължение на колко километра говорим. Турбината беше натоварена на максимум, защото нагоре имаше екстремни изпълнения и демонстрация на тягата на 180-те коня.Двигателят не падаше под 3000-4000 оборота (беше бензинов). Като стигнахме горе, колегата ВЕДНАГА изгаси колата, дори още не бяхме спряли напълно на едно място. Попитах го защо я изгаси веднага и той отговори: "Защо, не трябваше ли, аз не знаех". След като му обясних какво е препоръчително да прави, той ми сподели, че до момента е сменявал турбината за трети път......(двигателят е 1.8Т 180 коня)
Сами направете изводите
Сами направете изводите

26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани