Проблем с оборотите когато климатика работи

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 04 Юни 2009, 23:44

горе долу е така. хубавата машина за климатици разполага със абсолютно всичко необходимо за да се провери и натъмани системата, ако не е от нея, вече ще се търси проблема в механиката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d, 330xd
Мечтае да кара: M4

Мнение от ThE BeAsT » 05 Юни 2009, 1:13

Абсолютно същото и при мен, но не виждам промяна в оборотите, а точно това притрисане през 10тина секунди когато е в покой колата. В движение е наред всичко. Но то е доста лекичко .. прави ми впечатление ... но все си мислех че е нормално .... а май не е ?

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 25.01.2008

Мнение от fleppy » 06 Юни 2009, 2:15

Здравейте, виждам че с настъпването на летния сезон има доста хора, които се оплакват от виене, притрисане и т.н. Та ето как се развиха нещата при мен миналото лято (когато пуснах тази тема). Поствам ви отговора, който дадох на един колега на ЛС, мисля че сам по себе си е достатъчно описателен.
fleppy написа:Ами колега, моето обяснение е следното (не мога да гарантирам, че е напълно вярно, но поне при мен това се случи): значи интересното е, че няколко месеца след тези симптоми с притрисането, при включване на компресора, ми се наложи да сменя перката за охлаждането. Перката се беше прецакала така, че от 6 възможни режима на работа (скорости), работеше само на най-слабата и най-бързата, поне така казаха в дарукар. В резултат на това колата загряваше, климатика не работеше (въобще не духаше студено) - това са най-явните индикации, че перката е отишла. Работата е там, че когато перката не работи както трябва, освен че не се охлажда двигателя, то не се охлажда и фреона на климатика, което от своя страна предизвиква много високо налягане в климатичната инсталация, а компресорите са така направени, че се изключват при толкова високо налягане. Точно това се наблюдаваше и при мен - компресора се включва и след 10 секунди пак изключва, защото фреона не може да се охлади колкото трябва и налягане в инсталацията е прекомерно голямо, тогава компресора се изключва, за да не гръмне. След смяната на перката (704 лв) + почистване на радиаторите, всичко се нормализира (за съжаление точно тогава започнаха студовете, но това е друг въпрос......). И интересното е, че престана това гадно притрисане - пак се чува едно глухо бучене точно когато компресора се включи, но вече го няма това притрисане - един вид на компресора му е по-леко....така аз си го обяснявам, защото нищо друго не съм правил и не виждам как иначе ще изчезне този проблем. Най-вероятно перката още отдавна е започнала да сдава багажа, малко по малко и на компресора му е било все по-тежко и по-тежко да се задвижва, което съответно е предизвиквало това губене на мощност, от там падане на оборотите, от там притрисането.
Та, колега, поне при мен мисля че това беше проблема. Освен да ти препоръчам да си направиш една проверка на перката, да не е започнала да сдава багажа, защото наистина е много опасно, ако не усетиш как колата започва да загрява, като нищо може да направиш зверски поражения на двигателя. Това е от мен, надявам се да съм бил поне малко от полза с моите обяснения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 06 Юни 2009, 11:13

а колега, как се проверява тази перка дали е добре, как откриха проблема? мерси

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 25.01.2008

Мнение от fleppy » 07 Юни 2009, 3:18

kasabov написа:а колега, как се проверява тази перка дали е добре, как откриха проблема? мерси

Еми до колкото знам, ако нещо не е наред с перката, ако не се включи когато трябва, дори само веднъж да се случи това, то ще има записана грешка на съответното място в компютъра. Така че трябва да закараш колата при някой, който знае какво прави и има необходимия софтуер да направи тази проверка. Моя скромен опит показва, че в дарукар, за самата диагностиката ще ти вземат от 40 до 80 лева.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от RaHzElChO » 21 Окт 2011, 11:02

Здравейте,

от известно време, по-точно от момента, в който температурите паднаха под 5 градуса, усещам падане на оборотите, подобно на тласъци, когато колата е в покой и е пуснато парното, не го прави винаги, от време на време, докато го прави изключвам парното от климатроника и веднага спира. Оборотите не падат с много, вероятно около 30-50, но се усеща гъгнене и ако съм спрял музиката се усещат леки вибрации. На климатик в топлото не го правеше. Таралеж?
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от slitter » 21 Окт 2011, 14:54

RaHzElChO написа:Здравейте,

от известно време, по-точно от момента, в който температурите паднаха под 5 градуса, усещам падане на оборотите, подобно на тласъци, когато колата е в покой и е пуснато парното, не го прави винаги, от време на време, докато го прави изключвам парното от климатроника и веднага спира. Оборотите не падат с много, вероятно около 30-50, но се усеща гъгнене и ако съм спрял музиката се усещат леки вибрации. На климатик в топлото не го правеше. Таралеж?


Колега, нали говориш за оборотите на двигателя, а не за оборотите на парното (вентилатора)?! Ако правилно съм те разбрал, съмнението ти за таралеж е неоснователно, специално за този проблем. Чудя се дали не си внушаваш, че се влияе от работата на парното. Не мисля, че е в него проблема. По-скоро някоя дюза да излиза от нормалните показатели и затова да ти клати оборотите на 30ката, отколкото да е от парното. Таралежа се разбира, че е заминва, ако мени оборотите на вентилатора на парното или се спира и се включва сам когато си поиска! Това е в повечето случаи, в други дори се пуска вентилатора сам, дори и на изгасена кола, че даже точи и акумулатора, докато спиш на топло у дома :) Това са симптомите на таралежа, мясля намат обшо с твоя проблем. Иди на една диагностика да й прочетат живите данни и ше стане ясно откъде клати. Поне при дизелите е лесно установимо защо и по какви причини се клатат оборотите. В ДИС има специален тест, който следи живите данни за празния ход и ако има някъде някаква нередност ще си каже тежката дума. :) Ама това при някой, който разполага с ДИС, в сервиз с обикновена програма за диагностика няма да ти кажат нищо почти вероятно и не винаги записва грешка!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от RaHzElChO » 21 Окт 2011, 15:09

slitter написа:
RaHzElChO написа:Здравейте,

от известно време, по-точно от момента, в който температурите паднаха под 5 градуса, усещам падане на оборотите, подобно на тласъци, когато колата е в покой и е пуснато парното, не го прави винаги, от време на време, докато го прави изключвам парното от климатроника и веднага спира. Оборотите не падат с много, вероятно около 30-50, но се усеща гъгнене и ако съм спрял музиката се усещат леки вибрации. На климатик в топлото не го правеше. Таралеж?


Колега, нали говориш за оборотите на двигателя, а не за оборотите на парното (вентилатора)?! Ако правилно съм те разбрал, съмнението ти за таралеж е неоснователно, специално за този проблем. Чудя се дали не си внушаваш, че се влияе от работата на парното. Не мисля, че е в него проблема. По-скоро някоя дюза да излиза от нормалните показатели и затова да ти клати оборотите на 30ката, отколкото да е от парното. Таралежа се разбира, че е заминва, ако мени оборотите на вентилатора на парното или се спира и се включва сам когато си поиска! Това е в повечето случаи, в други дори се пуска вентилатора сам, дори и на изгасена кола, че даже точи и акумулатора, докато спиш на топло у дома :) Това са симптомите на таралежа, мясля намат обшо с твоя проблем. Иди на една диагностика да й прочетат живите данни и ше стане ясно откъде клати. Поне при дизелите е лесно установимо защо и по какви причини се клатат оборотите. В ДИС има специален тест, който следи живите данни за празния ход и ако има някъде някаква нередност ще си каже тежката дума. :) Ама това при някой, който разполага с ДИС, в сервиз с обикновена програма за диагностика няма да ти кажат нищо почти вероятно и не винаги записва грешка!


Благодарско за информацията, но с Ванката я четохме преди 2 месеца, нямаше проблеми, ще се видя с него в неделя отново. Според теб каква е зависимостта на парното в такъв случай, защото в момента, в който спра климатроника, оборотите вече не играят? Когато е пуснат да духа по-слабо не се проявява този проблем. Когато е настроен да духа студено също, само на топло и на мощност след средата.
Не знам дали споменах, но оборотите слизат надолу, а не се качват. Получава се едно гъгнене, все едно леко докосваш педала на газта, но в обратна посока, на тласъци.
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от slitter » 21 Окт 2011, 15:15

RaHzElChO написа:Благодарско за информацията, но с Ванката я четохме преди 2 месеца, нямаше проблеми, ще се видя с него в неделя отново. Според теб каква е зависимостта на парното в такъв случай, защото в момента, в който спра климатроника, оборотите вече не играят? Когато е пуснат да духа по-слабо не се проявява този проблем. Когато е настроен да духа студено също, само на топло и на мощност след средата.
Не знам дали споменах, но оборотите слизат надолу, а не се качват. Получава се едно гъгнене, все едно леко докосваш педала на газта, но в обратна посока, на тласъци.


Тогава вижте и живите данни на зареждането на акумулатора, да не би да е на минимума точно преди светването на лампата, когато има по-сериозен консуматор! В смисъл да не би консумацията на ток да не ебава положението и да зарежда примерно на 12,3, а не на 13.8-14.2, както е нормално. В смисъл, ако е под 13-13.5, начи нещо тока ебава ситуацията и евентуално може да са четки! Ама това е предположение, де!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от RaHzElChO » 21 Окт 2011, 15:32

Преди 1 седмица бях на реглаж + тест акумулатор и на разпечатката пише : Charge - 100% ; Health - 85%
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от oci » 21 Окт 2011, 19:14

slitter написа:
RaHzElChO написа:Благодарско за информацията, но с Ванката я четохме преди 2 месеца, нямаше проблеми, ще се видя с него в неделя отново. Според теб каква е зависимостта на парното в такъв случай, защото в момента, в който спра климатроника, оборотите вече не играят? Когато е пуснат да духа по-слабо не се проявява този проблем. Когато е настроен да духа студено също, само на топло и на мощност след средата.
Не знам дали споменах, но оборотите слизат надолу, а не се качват. Получава се едно гъгнене, все едно леко докосваш педала на газта, но в обратна посока, на тласъци.


Тогава вижте и живите данни на зареждането на акумулатора, да не би да е на минимума точно преди светването на лампата, когато има по-сериозен консуматор! В смисъл да не би консумацията на ток да не ебава положението и да зарежда примерно на 12,3, а не на 13.8-14.2, както е нормално. В смисъл, ако е под 13-13.5, начи нещо тока ебава ситуацията и евентуално може да са четки! Ама това е предположение, де!



Жорката е прав може да имаш проблем със зареждането и като пуснеш климатроника даже и на парно и да товари колата и да не и стига ток, а може и вентилатора или пък таралежа да окъсява и той пак товари трябва да се замери зареждането със и без климатроник и тогава ще се установи дали проблема е в него.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от RaHzElChO » 13 Дек 2011, 10:24

oci написа:
slitter написа:
RaHzElChO написа:Благодарско за информацията, но с Ванката я четохме преди 2 месеца, нямаше проблеми, ще се видя с него в неделя отново. Според теб каква е зависимостта на парното в такъв случай, защото в момента, в който спра климатроника, оборотите вече не играят? Когато е пуснат да духа по-слабо не се проявява този проблем. Когато е настроен да духа студено също, само на топло и на мощност след средата.
Не знам дали споменах, но оборотите слизат надолу, а не се качват. Получава се едно гъгнене, все едно леко докосваш педала на газта, но в обратна посока, на тласъци.


Тогава вижте и живите данни на зареждането на акумулатора, да не би да е на минимума точно преди светването на лампата, когато има по-сериозен консуматор! В смисъл да не би консумацията на ток да не ебава положението и да зарежда примерно на 12,3, а не на 13.8-14.2, както е нормално. В смисъл, ако е под 13-13.5, начи нещо тока ебава ситуацията и евентуално може да са четки! Ама това е предположение, де!



Жорката е прав може да имаш проблем със зареждането и като пуснеш климатроника даже и на парно и да товари колата и да не и стига ток, а може и вентилатора или пък таралежа да окъсява и той пак товари трябва да се замери зареждането със и без климатроник и тогава ще се установи дали проблема е в него.


Имам развитие по моя проблем. Установих, че оборотите падат, а не се качват. Вероятно прозвуча глупаво, но когато този проблем се прояви, колата винаги е студена, т.е. оборотите на празен ход са по-високи и това ме е заблудило, че се качват.Все повече започвам да си мисля, че казаното от slitter и oci е много вероятно, а именно някакъв проблем в алтернатора. Без да правя някаква връзка с този проблем, преди 2 седмици бях сервиз за скърцащи елементи по предницата, само при въртене на волана над 1 оборот, независимо от посоката, но задължително придружено с леко движение на колата. Накрая се оказа, че биалетките скърцат при определени климатични условия, а когато е мокро няма звук (от както валя в София, вече 1 седмица нищо не се чува). Момчето там ми обясни, че чува бучене от алтернатора и това в един момент може да се окаже по-голям проблем и трябва да се свали и провери, но беше категоричен за алтернатора. Наистина, когато колата загрее нямам проблеми с парното. Днес при наличието е на мъгла ползвах халогените + стоповете за мъгла и при 25 градуса по климатроник и 1/3 от мощността на парното, проблемът отново се прояви. Изводът : повече консуматори рано сутрин = нестабилни обороти.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 9.04.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от TRR » 22 Яну 2012, 18:46

RaHzElChO написа:Имам развитие по моя проблем. Установих, че оборотите падат, а не се качват. Вероятно прозвуча глупаво, но когато този проблем се прояви, колата винаги е студена, т.е. оборотите на празен ход са по-високи и това ме е заблудило, че се качват.Все повече започвам да си мисля, че казаното от slitter и oci е много вероятно, а именно някакъв проблем в алтернатора. Без да правя някаква връзка с този проблем, преди 2 седмици бях сервиз за скърцащи елементи по предницата, само при въртене на волана над 1 оборот, независимо от посоката, но задължително придружено с леко движение на колата. Накрая се оказа, че биалетките скърцат при определени климатични условия, а когато е мокро няма звук (от както валя в София, вече 1 седмица нищо не се чува). Момчето там ми обясни, че чува бучене от алтернатора и това в един момент може да се окаже по-голям проблем и трябва да се свали и провери, но беше категоричен за алтернатора. Наистина, когато колата загрее нямам проблеми с парното. Днес при наличието е на мъгла ползвах халогените + стоповете за мъгла и при 25 градуса по климатроник и 1/3 от мощността на парното, проблемът отново се прояви. Изводът : повече консуматори рано сутрин = нестабилни обороти.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Здравей!
Какво стана с алтернатора, правил ли си нещо по въпроса?
Моята 320d се държи по абсолютно същия начин като е студена, с включено парно оборотите играят, при изключено - не. Така е от около 3 месеца, а преди 4 смених акумулатора. Като ми замерваха зареждането (за гаранцията на новия акумулатор) всичко беше супер, но след като захладня времето започнаха да играят оборотите. Аз също се съмнявам в алтернатора, още повече че в друга тема прочетох, че мигането на лампата на DSC при палене е симптом за слаб акумулатор. Е, при мен е точно така. Освен това съм забелязал, че ако пусна осветлението в купето светлината намаля в такт с падането на оборотите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от RaHzElChO » 23 Яну 2012, 1:52

Тази тема е сходна.

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=283362
320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 31.10.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: BMW M6 Gran Coupe
Детайли за колата: 320d/sedan/year 2000

Re: Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от Asgard » 29 Яну 2012, 3:44

Според мен е напълно нормално. За да може да се произведе достатъчно ток за парното(голям консуматор на ток) включително и на другите консуматори колата качва обороти. В случая и ролката на динамото се върти по-бързо и съответно генерираният ток е повече. Хипотетично ако колата не качи оборот и не е на скорост (в спряло положение) , работейки постоянно с определен брой консуматори +парното (енергийна ламя) и генерираният в момента ток не е достатъчен да захрани енергийните нужди на консуматорите в колата - акумулаторът ще се изтощи след еди си колко време...

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook