Нужна кола за качване на двигател ...
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Нужна кола за качване на двигател ...
Колеги, необходима ми е кола, за да кача двигател на нея, за да мога да видя дали е читав двигателя и каква е компресията на буталата. Ако някой има такава разгобена кола и е склонен срещу нормална сума заплащане от моя страна, да кача двигателя и да го проверя. Колегата трябва да е от Пловдив или близкия регион.
Днес говорих с 10 майстори поне, едните казват, че за да се измери компресията на буталата е нужно да се запали двигателя, други ми казаха, че е нужно да се даде искра само със стартера
И съм в безисходица, защото не съм компетентен точно как да проверя един двигател дали е "читав" или не

Днес говорих с 10 майстори поне, едните казват, че за да се измери компресията на буталата е нужно да се запали двигателя, други ми казаха, че е нужно да се даде искра само със стартера




Re: Нужна кола за качване на двигател ...
кола? не.
ако няма стартер слагаш, сваляш (подгряваща) свещ, слагаш манометъра (със съответния адаптер за подгряващите свещи ако е дизел) и подаваш 12 волта на стартера и мериш 7-8 оборота на двигателя. и така за всеки цилиндър.
ако компресията е ниска някъде, сваляш манометъра и наливаш една супена лъжица масло. навиваш пак манометъра и мериш- ако компресията се качи - семерингите на буталата са отишли. ако не се качи- карбонови депозити или... клапани, износен разпределителен вал и други такива грозни неща... ако компресията е ниска на два съседни цилиндъра- гарнитура на главата най-вероятно.
ако няма стартер слагаш, сваляш (подгряваща) свещ, слагаш манометъра (със съответния адаптер за подгряващите свещи ако е дизел) и подаваш 12 волта на стартера и мериш 7-8 оборота на двигателя. и така за всеки цилиндър.
ако компресията е ниска някъде, сваляш манометъра и наливаш една супена лъжица масло. навиваш пак манометъра и мериш- ако компресията се качи - семерингите на буталата са отишли. ако не се качи- карбонови депозити или... клапани, износен разпределителен вал и други такива грозни неща... ако компресията е ниска на два съседни цилиндъра- гарнитура на главата най-вероятно.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Нужна кола за качване на двигател ...



Re: Нужна кола за качване на двигател ...
обд-то няма да ти каже нищо конкретно по механиката.
ако имаш бмв сервизен компютър и колата е дизел може да ти каже състоянието на каталитичния конвертор (ако го имаш), брой на рекондиционирания и километри от последното рекондициониране (тези неща колата си ги прави автоматично)...
двигател-котва (извън кола) може само визуално да го инспектираш общо взето (плюс мерене на компресия разбира се). освен компресията- квото видиш- това е. гледай внимателно за заварки по блока, дали картера е удрян/заваряван/лепен и тн.. къде и какво е текло (ако не е измит)... такива работи
всъщност като се замисля, ако имаш само еку-то на двигателя одб-то няма да ти каже нищо- дори не съм сигурен че можеш да си говориш с него защото куплунга в колата за одб не е свързан с еку-то на мотора а с комуникационен гейтуей дето най-вероятно си е останал в колата-донор
ако имаш бмв сервизен компютър и колата е дизел може да ти каже състоянието на каталитичния конвертор (ако го имаш), брой на рекондиционирания и километри от последното рекондициониране (тези неща колата си ги прави автоматично)...
двигател-котва (извън кола) може само визуално да го инспектираш общо взето (плюс мерене на компресия разбира се). освен компресията- квото видиш- това е. гледай внимателно за заварки по блока, дали картера е удрян/заваряван/лепен и тн.. къде и какво е текло (ако не е измит)... такива работи
всъщност като се замисля, ако имаш само еку-то на двигателя одб-то няма да ти каже нищо- дори не съм сигурен че можеш да си говориш с него защото куплунга в колата за одб не е свързан с еку-то на мотора а с комуникационен гейтуей дето най-вероятно си е останал в колата-донор
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Нужна кола за качване на двигател ...
vlado666 написа:Става въпрос за осмак 4.4и от 540
коя година е мотора?
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Нужна кола за качване на двигател ...
vlado666 написа:98, момчето казва че уж е без ванос и че е с жило
не съм чувал да имат някакви сериозни проблеми....
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Нужна кола за качване на двигател ...
Като свалиш картера, може да свалиш някоя пета да видиш как са лагерите 


Re: Нужна кола за качване на двигател ...
Да, и това ме посъветваха между другото, ама за него забравих да питам и ми се видя малко ... непредвидимо



- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Нужна кола за качване на двигател ...
На работа често м исе случва да ги правя тия упражнения.Нещата са по следния ред.
Трябва ти двигателя съединителя скоростната кутия стартера.Колкото повече неща около него толкова по ясни отговори.Слага се кутията на двигателя /колегите ги закрепват с 2-3 болта ако стартера се захваща за кутията де/ На стартера му се подава +- както и още един + за изхвърляне на бендикса за да завърти маховика.Отвива се примерно свещ N1 завиваш манометъра и каквото покаже това е.После по ред на номерата и си ги записваш на едно листче.Някаде имаше колко е допустимо между дадени цилиндри примерно 0.5 десети ама незнам за тоя двигател колко е допустимото.А като го купуваш гледай всичко да си е по него, че после да не се чудиш кое от каде и как да си го набавяш, че всичко си е цифра.
Ако има неясноти питай тук повечето са пичаги и ще ти помогнат който с каквото може.
Трябва ти двигателя съединителя скоростната кутия стартера.Колкото повече неща около него толкова по ясни отговори.Слага се кутията на двигателя /колегите ги закрепват с 2-3 болта ако стартера се захваща за кутията де/ На стартера му се подава +- както и още един + за изхвърляне на бендикса за да завърти маховика.Отвива се примерно свещ N1 завиваш манометъра и каквото покаже това е.После по ред на номерата и си ги записваш на едно листче.Някаде имаше колко е допустимо между дадени цилиндри примерно 0.5 десети ама незнам за тоя двигател колко е допустимото.А като го купуваш гледай всичко да си е по него, че после да не се чудиш кое от каде и как да си го набавяш, че всичко си е цифра.
Ако има неясноти питай тук повечето са пичаги и ще ти помогнат който с каквото може.

Re: Нужна кола за качване на двигател ...
А без скоростна кутия неможе ли колега ? Защото двигателя е оборудван (стартер,картер,динамо,комп и т.н.), но няма скоростна кутия 

- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Нужна кола за качване на двигател ...
Сега колегите да ме извиняват ама като съм нямал допир до тоя двигател .... Двигателя има ли ушета кадето да се закачат поне 2 от болтовете на стартера?Ако да никакви проблеми закачаш стартера и по горното което ти писахме и действаш.Ако ли не търсиш вариант стартера да стои стабилно застопорен спрямо двигател/съединител, че иначе може да счупиш нещо, а и да се нараниш.

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: kali76